Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb het vorig jaar gelukkig afgesloten, maar ik geloof dat het zo zat. Ik had van beide vakken 3 uur per week, daarin moest je gemiddeld 3 teksten maken. Daarnaast een flinke hoeveelheid idioom (Frans-Nederlands en Duits-Nederlands). Daar kregen we dan om de zoveel tijd een toets over. Er waren daarnaast 3 handelingsdelen ingesteld. Dezen waren voor beide vakken hetzelfde. Het hield in: 1x artikelen met bepaalde onderwerpen verzamelen en samenvatting maken; 1x jeugdboek lezen; 1x literatuur lezen. Hierbij werd natuurlijk gefraudeerd bij het leven.
|
![]() |
|
Wij hebben (VWO) tot en met 6VWO nog Frans 1 en Duits 1.
Duits: In de 4e had ik het tweede halfjaar 2 uur in de week. Toen moest je tien uur lezen over de hele periode. In de 5e had ik het tweede halfjaar 2 uur in de week en toen moest je ook tien uur lezen over de hele periode gezien. In de 6e had ik het eerste halfjaar 2 uur in de week en toen moest ik vijf uur lezen over de hele periode. Het totaal over die drie jaar is dus 25 uur lezen. Frans: In de 4e had ik het eerste halfjaar 2 uur in de week. Toen moest je tien uur lezen over de hele periode. In de 5e had ik het eerste halfjaar twee uur in de week les en moest ik ook tien uur lezen. In de 6e hebben we bij ons op school maar drie periodes ipv vier dus kan je niet met halve jaren werken en toen had ik de tweede en derde periode Frans (eerste en tweede periode Duits) en toen had ik 2 uur in de week les. Toen hoefde ik niet meer extensief te lezen, voor Frans was het bij ons afgeschaft. Het totaal over die drie jaar is dus 20 uur lezen.
|
Verwijderd
|
Duits 1 heb ik 3x per week
Frans 1 heb ik 1x per week Bij Duits 1 maken we eigenlijk alleen teksten uit de examenbundel, leren we idioom uit het Examenidioom en oefenen we af en toe luistertoetsen. Meer niet. (we sluiten het dit jaar al af ![]() Bij Frans 1 maken we gewoon teksten uit het boek (Rue du Bac) en we moeten 3x in een jaar een artikeldossier inleveren... ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Online Frans leren Myzzzz | 0 | 28-12-2011 11:24 | |
Algemene schoolzaken |
Je nieuwe rooster 2006-2007 Verwijderd | 221 | 23-10-2006 16:41 | |
Studeren |
Keuze maken voor vakken... lottaa | 19 | 19-05-2006 20:53 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Duits en Frans 1 Verwijderd | 16 | 17-02-2004 21:34 | |
Algemene schoolzaken |
ik ervaar het studiehuis juist als beter en goede uitvinding, zijn er meer?? redroosje | 45 | 06-05-2003 10:28 | |
Algemene schoolzaken |
havo of vwo ... sicilion | 21 | 11-03-2003 21:25 |