Advertentie | |
|
![]() |
|
+ ze zijn bourgondisch en de politie laat je zo weer gaan (wat heeft ie gedaan...)
![]() - Belgen hebben de grammatica van geestelijk gehandicapten bijv. Gehandicapten>geHANDicapten dat soort uitspraken.
||
Citaat:
Belgische competitie: evengoed als de Nederlandse. Minderwaardigheidscomplex? ![]() ![]()
|
Negatief:
- Schandalige koninklijke familie - Heel slecht onderhouden wegen - Ze praten dom - Ze zijn hartstikke stijf Positief: - uniform-onderwijs (op zowat alle scholen moet je verplicht een uniform aan)
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Bijna geen enkele school heeft nog 'n uniform en wat zou er mis zijn met onze koninklijke familie? ![]() ![]()
||
Citaat:
trouwens wij vinden dat jullie dom praten dusse... ![]() + We hebben teminste een goed jaar gehad kwa BNP (bruto nationaal product) en zitten bijna onder de 100% dit allemaal terwijl Nederland bijna failliet is ![]()
|
![]() |
We zullen maar met het positieve beginnen...
+ niet zulke lange wachtlijsten voor bijv. ziekenhuis + uitgaansleven + lotus speculaas / (pudding) koffiekoeken + veel mooie, oude stadjes + veel dingen nog wel goedkoper als in Nederland + mensen zijn gemoedelijk Negatief - infrastructuur, voornamelijk de wegen erg slecht aangelegd/verzorgd. Oke, beton is goedkoper dan asfalt.. - behuizing, zie je weer een half huis staan waar over 10 jaar nog een huis wordt tegenaangebouwd..of net een helft van afgebroken is - muziek zoals Silver, Kate Ryan etc. - strenge regels op school
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Belgische competitie: niet over een bepaalde Champions League-wedstrijd beginnen. ![]() Blijft als enige niet-aangevallen positieve punt over dat Imène er woont. <3 |
![]() |
||
Citaat:
bij de overtreffende trap gebruikt men DAN ipv ALS dus: België stinkt over het algemeen erger dan Nederland sorry, ben mieren aan het bevredigen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ehm ik woon in het grensgebied én ik heb vorig jaar een essay geschreven over de verschillen tussen Nederlanders en Belgen. Even kijken wat ik nog weet: Eerst maar de positieve dingen dan: + beter verlichting op de snelwegen + Metropolis! + Clouseau dus + mooie, zachte uitspraak van het Nederlands + betere kennis van de Nederlandse grammatica + veel dingen goedkoper + duidelijke wetgeving (ipv dat eeuwige gedoogbeleid van NL) + niet zo'n achterlijke "wij voelen ons belangrijk, ook al zijn we een klein land"-cultuur (zoals dus in Nederland) + uitgaan! (carré, antwerpen) + tweetaligheid (ja eigenlijk 3, I know) + snelwegen naar Luxemburg: altijd lekker doorrijden en geen files (alleen soms opstoppingen rond Antwerpen dan) + de Belgen zijn vaak minder nationalistisch dan Nederlanders + beter onderwijssysteem + minder lange wachtlijsten in de zorg + de mensen zijn vriendelijker dan Nederlanders (over het algemeen dus hé) + pralines + jupiler Negatief: - corruptie - sommige Vlamingen zijn bijna niet te verstaan - slecht onderhouden snelwegen met veel rommel - ik krijg altijd een 'vieze' indruk als ik in Belgie ben: alles is zo grauw en grijs - koningshuis dat vooral Franstalig is/wil zijn (die indruk krijg ik tenminste) - rare namen ![]() - ik vind Nederlands voetbal leuker om naar te kijken - over het algemeen zijn Belgen minder direct dan Nederlanders, dat vind ik als 'directe' Nederlandse nog wel eens vervelend - al die k*tbelgen die in het Nederlandse grensgebied komen, alleen maar voor de coffeeshops - slechte wegwijzering
|
Antwerpen, Ardennen, Brussel, Vlaanderen, het vrouwelijk geslacht in belgie, De kustplaatsen, het accent, en de jongeren zijn:
![]() De Voetbalcompetitie, Wallonie, Conservatieve franssprekenden, en negativiteit over de altijd domme Nederlanders: ![]()
|
Verwijderd
|
Ja, ik moet toch ff wat kwijt wat ik wel uberirritant/vreemd vond aan Brussel; jij begint heel cool in het Frans te lullen en dan de ene keer praten ze vloeiend Frans terug en dan weer Nederlands en sommige spreken geen woord Frans en de andere weer geen woord Nederlands.
Verders vind ik het wel een mooie stad en verder ook een mooi land; ben d'r nu een paar keer geweest en vond het altijd gezellig. Ook de striptekeningen op al die saaie gebouwen in Brussel zijn erg leuk! |
![]() |
|
+ Leuk accentje
![]() + Goed verlichting op de snelweg + Lekkere frieten + Bonbons + Jupiler ![]() ![]() ![]() + Jean-Claude + Relaxed uitgaan (vooral discotheken zijn echt cool in (Limburgs) België) ![]() + Vlamingen zijn wel relaxed ![]() + K3 ![]() ![]() ![]() + Samson en Gert! ![]() - Slecht wegdek - Belgen kunnen niet rijden - Zure mayonaise - Lelijke voetbalstadions - Wallonië, zijn wat minder leuke mensen dan Vlamingen vind ik - Vergeleken met Nederland veel minder proper/net
|
|