Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
(anders haal je de hoedenplank ff los)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ik denk sowieso dat het in dit jaargetijde wel kan, maar als je in de zomer gaat zal ik het er niet op wagen, zeker niet helemaal naar Spanje. |
![]() |
||
Citaat:
tjonge wat een interesse weer, zo op de late avond. |
![]() |
|
Als je auto een sedan is (d.w.z. met naar achteren uitstekende, volledig van de rest van de auto afgesloten kofferbak) zou ik ze er zeker niet in zetten. In andere gevallen kan het wel, maar hou ze wel een beetje in de gaten. Haal desnoods de hoedenplank even weg, zoals Warsocket al zei.
Maar als ik jou was, zou ik die cavia's gewoon naast je op de achterbank meenemen. Kun je ze ook in de gaten houden ![]()
|
Cavia's kunnen sowieso heel slecht tegen hitte.
En dan zijn het daarnaast ook nog niet de snuggerste beesten, want (die van mij althans) gaan dan met warm weer als ze buiten staan onder het nog warmere hooi zitten. Maar dat terzijde. Ik zou het persoonlijk niet aandurven om met mijn cavia's in de zomer een hele rit naar Spanje te maken, maar ik denk als je het in 1 a 2 dagen doet er een redelijke kans is dat ze het overleven. Misschien moet je gaan overwegen om 's nachts te rijden wanneer het koel is, en overdag je cavia's op een koele plek op een kamping/hotel(kamer) neer te zetten. Als je tenminste geen moeite hebt met overdag te slapen.
|
Dan zet je ze bij je op schoot? Maar als dat niet kan en je ze toch mee wilt hebben zou ik elke keer dat jullie stoppen om ff te eten of de benen te strekken de kofferbak openzetten zodat ze koele lucht hebben
|
word zeker wel warm. ook al heb je airco.
de airco werkt niet in de kofferbak, omdat daarin geen personen worden vervoerd en airco is niet om goederen te koelen. en omdat het metaal van de auto warm word gaat dit enorm broeien.. ik zou dus geen dieren vervoeren in de kofferbak
|
Ik zou het niet doen. Niet in de achterbak in ieder geval. Cavia's zijn nogal gevoelig voor hoge en lage temperaturen en in juni/juli is het meestal wel erg warm. Als je het doet zou ik ze op de vloer bij de achterbank zetten. Ramen dicht, airco aan. Ramen dicht omdat ze dus ook niet tegen tocht kunnen. Die beestjes zijn zo ongelooflijk gevoelig.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb net trouwens de dierenarts opgebeld en die zei dat ik het beter niet kan doen omdat cavia's heel erg gevoelig zijn voor warmte en stress. In een kofferbak kan de temperatuur best wel hoog oplopen omdat alles helemaal dicht zit. Cavia's moeten ook genoeg frisse lucht en licht hebben, anders kunnen ze ook gestresst raken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat heb je nodig: - Twee gelijke ijsjes (bv twee cornetto's) - Twee diepe bakjes - een zwarte marker 1 ijsje in een diep bakje zet je in de kofferbak 1 ijsje in een diep bakje zet je op de achterbank (of daaronder ofzo). Na een rit van een half uur (of zo), kijk je in hoeverre de ijsjes gesmolten zijn. Dit geef je dan aan met een marker op t bakje mocht t verschil niet in de eerste oogopslag zo duidelijk zijn. ![]() Als het verschil extreem is i.i.g. en de cornetto in de kofferbak helemaal weggesmolten is, maar die op de achterbank nauwelijks, weet je dat het te warm wordt in de kofferbak ![]() Andere mogelijkheid: doe een termomether in je kofferbak ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Onderhoudstopic Q | 487 | 25-07-2015 01:54 | |
Verkeer & Vervoer |
Opknapproject Saab 96 V4 (veel foto's!) KIET | 37 | 28-10-2011 21:35 | |
Muziek |