Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ik weet alleen zo gouw geen moslima in mijn omgeving die dat soort kleding EN een hoofddoekje draagt, maar als ik nog eens eentje tegenkom..
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Euhm, heb ik het nou verkeerd?
Het dragen van een hoofddoek voor de vrouwen heeft toch ook te maken met de menstruatietijd? Ik heb altijd geweten dat als ze een hoofddoek dragen, ze niet in hun menstruatietijd zitten (dus gedurende 3 tal weken elke maand ofzo)... Dat kan toch niet enkel zijn omwille van het feit dat ze niet aanlokkelijk mogen zijn voor de mannen?? |
![]() |
|
Knutselsmurfie heeft gelijk, enSimShalom heeft het ook goed uitgelegd
![]() Ik ben zelf ook moslim, maar snap zelf ook niet waarom sommige islamitische meiden zich zo kleden (hoofddoek met sexy/strakke kleding eronder) Wat ik trouwens wel leuk vind om te zien, als meiden het leuk combineren met hun kleding, iets wat leuk is hoeft niet per definitie strak te zijn. Ik vraag me toch wel af of sommige moslimse meisjes die een hoofddoek dragen, snappen wat de bedoeling van de "hijaab" is. (Het woord hijaab betekent in het arabisch bescheidenheid. Het wordt daarom gebruikt voor de klederdracht, voornamelijk de hoofddoek.) Even voor de duidelijkheid, het dragen van een hoofddoek heeft niks te maken met de menstruatieperiode van een vrouw. Een vrouw dient altijd gewoon een hoofddoek te dragen. |
![]() |
|
![]() |
Yeh nice question i have to say!
![]() Natuurlijke zijn er moslim meisjes die eigenlijk die hoofddoek niet willen dragen en dit alleen doen omdat ze verplicht zijn van thuis! Iemand die vanzelf een hoofddoek draagt,weet waarom ze dit doet! Je moet natuurlijk kijken naar welk soort meisje het is! En natuurlijk mag sexy kleren dragen niet...als je bij mannen bent !Bij vrouwen mag je in een bikini lopen hoor! Het gaat erom dat je niemand verleidt... ![]() maar zeg hakken mag je wel dragen hoor want anders is dit voor een meisje zoals ik (1m55) niet erg leuk! Greetz
||
Citaat:
desnoods vraag je het, maar ik kan me de reactie van zoiemand niet goed indenken, omdat ik denk dat ze er van uit zal gaan dat ik de zoveelste rascist ben.
||
![]() |
Citaat:
Zoiets kun je niet aflezen, er wordt te vaak vanuit gegaan dat een meisje niet wil en moet van haar vader ofzo. Dan kan ik me voorstellen dat niet iedereen op die vraag zit te wachten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben op zich bereid overal over te praten, maar die opvatting over de rol van de vrouw zal me altijd tegen de borst blijven stuiten. Zo'n verwrongen opvatting is gewoon niet te tolereren. |
![]() |
||
Citaat:
In werkelijkheid is het natuurlijk wel de zwakte van die man die hier een goed excuus zoekt om zich te kunnen vergrijpen aan een vrouw. Het is jammer dat de man de oplossing niet in zichzelf gezocht heeft maar dat de vrouw zijn lust door middel van het bedekken van haar haren in moet tomen. Laatst gewijzigd op 09-12-2003 om 20:27. |
![]() |
||
Citaat:
overigens kun je het modegehalte van een hoofddoek ook vast in een modeblad lezen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een tijdje terug is hier al een discussie over geweest op de Kantine, ik geloof gestart door Isa. Daar bleek al uit hoe belachelijk die redenatie is. Ik verbied niemand die redenatie aan te hangen. Iedereen mag er zijn eigen opvattingen over schuld en verwijtbaarheid op na houden, maar ik behoud mezelf dan ook het recht voor om die te verwerpen als achterlijk. Want beweren dat een meisje dat zich uitdagend kleedt schuldig is aan haar eigen verkrachting, is in mijn ogen werkelijk niets meer dan achterlijk. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De hoofddoek is er niet om vrouwen te verhinderen mannen te verleiden, dat kan met hoofddoek ook gemakkelijk hoor. Schuld en verwijtbaarheid zijn ook niet van toepassing. De hoofddoek is net zogoed een recht als de minirok. De hoofddoek past alleen logischer in het beeld van de zwakke mensheid.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat er zowel aan islamitische kant als aan de kant van de onwetende Nederlanders veel mensen zijn die er minder genuanceerd over denken. Dat is het probleem. Ik heb niks tegen een hoofddoek, het kan leuk staan, soms vind ik het uitgesproken achterlijk staan, net zoals ik dat bij alle kleren kan vinden. Ik keer me alleen tegen de mensen die beweren dat een hoofddoek noodzakelijk is om de vrouw te behoeden voor verkrachtingen, en dat als ze die hoofddoek niet draagt ze verkrachtingen aan haar eigen schuld te wijten heeft. Of dat er veel zijn weet ik niet, maar elke aanhanger van die redenatie is er éen teveel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je kunt een verkrachting nooit aan het slachtoffer wijten, laat dat duidelijk zijn, bij een verkrachting ga ik er van uit dat één van de partijen aangeeft niet te willen dus daar is geen discussie over mogelijk. Dat wil niet zeggen dat vrouwen die wel een hoofddoek dragen dat doen om verkrachting te voorkomen of het met de stelling van Isa eens zijn. In de islam zul je zoiets ook niet terug vinden. Bij sommige mensen ligt de lat nu eenmaal wat hoger wat bedekking betreft. We dragen niet alleen kleding omdat het koud is. Er is schaamte, fatsoen, mode enz. Waar de ene vrouw het genoeg vindt om billen en borsten te bedekken, is het voor een ander normaal om van enkel tot hals bedekt te zijn en dan is er nog de moslima die ook haar haren tot het te bedekken gebied voegt. Punt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Als je er als een sletje wilt uitzien, moet je geen hoofddoek dragen, al die meisjes zetten zichzelf zo voor gek.
Ze drage een hoofddoek waardoor ze conservatief over moeten komen en tegelijkertijd dragen ze van die ordinaire slettenkleding. Zal er wel aan liggen dat de alleen de achterlijkste Turken en Marokkanen naar Nederland toe komen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
ach.. je weet wel wat ik bedoel
||
![]() |
Citaat:
Je mag niet veralgemenen! Omdat je een paar moslim meisjes hebt gezien die dit doen betekent niet dat ze allemaal zo zijn! Heb eens respect voor de medemens en voor hun godsdienst! En door te zeggen dat ze achterlijk zijn heb je nu zelf getoond hoe achterlijk je bent!
||
Citaat:
|
Spijtig genoeg worden er een aantal meisjes verplicht een hoofddoek te dragen...wat ik heel zielig vind.
Als een vrouw beslist om een hoofddoek te dragen moet dat vanuit het hart komen, zodat je weet dat je sterk in je schoenen staat en zelf kan beslissen. Een hoofddoek dragen is teken van zuiverheid en geloof. Sommige (helaas) dragen ook een hoofddoek omdat ze dat gewoon mooi vinden en daarvan een mode maken.... wanneer je een hoofddoek draagt moet je weten dat dit geen spelletje...je moet dus niet van de ene naar de andere keer zeggen van: 'nou, kheb ff geen zin meer om dat te dragen ...het is veel te warm....' eenmaal je het draagt zou je het beter ook moeten laten Dit is dan ook een teken dat je heel zelfzeker hebt beslist vooraleer je je hoofddoek zou dragen. wat kleren betreft....een hoofddoek is niets waard als uitdagende kleren draagt. godsdienstige wetten aanvaard je helemaal of gewoon helemaal niet. |
![]() |
|
Ik heb alles doorgelezen en mag dus van mezelf een reactie plaatsen ook al is hij niet zo zinnig.
![]() A. Volgens mij is alles waar dit topic in den beginne over ging nu wel behandeld. ![]() B. Ben t vooral eens met nare man ( ha, klinkt grappig ![]() (Als het ophouden van mn muts uit den boze is. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor mij is de keuze eenvoudig, omdat ik vrijheid van godsdienst een groot goed vind, dat niet te eenvoudig afhankelijk gemaakt mag worden van wat de meerderheid al dan niet betamelijk vindt. |
![]() |
|
De reden dat we het dragen van hoofddeksels afkeuren in een gebouw, is dat het onfatsoenlijk is.
Nope. Ik keur het niet zo zeer af. Ik irriteer me eraan dat hoofddoekjes wel mogen, bijvoorbeeld in rechtzaal of klaslokaal etc. En mijn hoofddeksels niet. Dit omdat de verzameling denkbeelden die je als geloof kunt betitelen, het algemeen geaccepteerde idee dat blootshoofdheid de gelijkheid bevordert (ook denkbeeld?) en dus maar nagestreefd moet worden, als het waren overrulen. Vreemd toch. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar weet je? ik vrees de uitkomst...
||
Citaat:
Ik bedoel dat het me ergert dat de ideeen die met geloof samenhangen altijd verheven lijken boven de ideeen waar geen geloof aan vast zit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|