Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2004, 21:31
phensicske
phensicske is offline
Wat kan je ertegen doen?

Ik dacht dat zoethout wel eens wou helpen, maar nu ben ik niet meer zeker of het tegen lage of hoge bloeddruk was...sjah.

Ik zoek dus natuurlijke middeltjes, want het is voor een zwangere vriendin van me en aangezien echte medicatie niet zo bevorderlijk werkt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 22:40
Verwijderd
Zout eten en meer drinken dan je gewend bent. Overigens is mij altijd verteld dat er geen medicijnen voor zijn, maar misschien jokt mijn dokter tegen me.

Bouillon (een blokje per kom) is erg goed.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 07:54
Markiex
Markiex is offline
Er zijn wel middelen tegen een te lage bloeddruk, maar dit terzijde. Als je zwanger bent is het niet abnormaal als je bloeddruk iets daalt. Iets meer drinken kan al afdoende zijn. Als je bloeddruk echt te laag wordt, en je krijgt er ook echt last van, dan raadt ik je toch aan langs de huisarts te gaan. Pas op met allerlei kruiden-therapien, want deze kunnen misschien ook wel het kindje bereiken...
Oud 03-03-2004, 11:59
kimberley
kimberley is offline
Mijn dokter vertelde me ook dat er geen medicijnen voor waren.
Volgens hem zou het wel helpen om soep/bouillon te eten/drinken en zoute dropjes. Gewoon veel zoute dingen en inderdaad veel drinken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 13:07
Verwijderd
Het omgekeerde van wat je moet doen als je een te hoge bloeddruk hebt .
Dus idd vooral veel zout binnen krijgen enzo.
Sporten wil trouwens ook nog wel helpen om er minder lást van te hebben, je bloeddruk gaat dan niet omhoog maar het is minder ergdat-ie laag is.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 13:45
Fieneke
Fieneke is offline
drop en andere zoute dingen eten...

zelf heb ik een veel te hoge bloeddruk, maar dat kwam omdat ik de pil slikte, die ik nu dus niet meer mag gebruiken maar ik moet ook letten opt zout dusja...
Oud 03-03-2004, 15:15
kleinedraak
Jepz heb ik ook!!! Dokter zei ook van dat er geen medicijnen waren en ik heb eens gehoord dat melk bloeddruk verlagend is. Maarja ik=verslaafd aan melk en kan dat dus ech nie laten staan. Veel zout eten, sporten en verder tsja......... Heb jij eigenlijk geen nare bijwerkingen? Bij mij klopt er vanalles nie doordat mijn thermostaat niet goed werkte(zo mooi formuleerde de dokter dat) en dit heeft oa met mijn lage bloeddruk te maken. Ik heb het vaak koud, ben altijd moe, hoofdpijn en duizelig mja.....
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 15:19
Souris
Souris is offline
heb ik ook.
je moet idd lekker veel zoute dingen eten
Oud 03-03-2004, 15:24
Verwijderd
maar zout is slecht voor het kindje..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:56
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Markiex schreef op 03-03-2004 @ 07:54:
Er zijn wel middelen tegen een te lage bloeddruk, maar dit terzijde.
want een lage bloeddruk is niet schadelijk. Als de bloeddruk echt te laag is kun je flauwvallen of last hebben van duizeligheid. Maar dan is het ook wel heel erg.
Oud 03-03-2004, 18:10
MieX
MieX is offline
Citaat:
In het begin van de zwangerschap kun je last hebben van een te lage bloeddruk waardoor je je zwak kunt voelen en zelfs flauwvallen. Je kan het best rokerige ruimtes vermijden. Sta ook niet te lang of te bruusk recht. Voel je je toch slap worden, ga dan zitten of liggen met je voeten omhoog.
Oud 03-03-2004, 19:35
Auntie M
Auntie M is offline
Een collegaatje van mij is hiervoor onlangs bij de huisarts geweest. Behandeling: iets zoutigs als je je flauw begint te voelen (dropje boullion) en minder melk drinken. Zaken die ik hier dus al eerder heb zien staan, zal dus wel helpen.
Oud 04-03-2004, 08:32
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-03-2004 @ 12:56:
want een lage bloeddruk is niet schadelijk. Als de bloeddruk echt te laag is kun je flauwvallen of last hebben van duizeligheid. Maar dan is het ook wel heel erg.
Precies, maar die middelen zijn dus idd alleen voor TE lage bloeddruk. Net als die bleoddrukverlagende middelen, die zijn voor een TE hoge bloeddruk.
Meer drinken en ook eens iets van bouillon o.i.d. werkt wel prima om je wat beter te voelen als je last hebt van iets lager bloeddruk.
Oud 04-03-2004, 10:04
Roos
Roos is offline
Veel zout is weer niet goed voor bv. je nieren.

Drop eten helpt wel: het maakt niet uit of het zoete of zoute drop is. In drop zit een stofje die zorgt dat je minder water uitscheidt >> meer plasma >> hogere bloeddruk
Oh ja dan moet je wel veel drop eten
Oud 05-03-2004, 14:51
Verwijderd
Oh, ja, trouwens wel als je meer zout eet óók meer drinken dan je gewend bent, want anders droog je een beetje uit, en dat is ook niet de bedoeling lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 10:12
Roos
Roos is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 05-03-2004 @ 15:51:
Oh, ja, trouwens wel als je meer zout eet óók meer drinken dan je gewend bent, want anders droog je een beetje uit, en dat is ook niet de bedoeling lijkt me.
Als je zout hebt gegeten, krijg je automatisch een dorstreflex, dus dat komt wel goed
Oud 06-03-2004, 13:06
phensicske
phensicske is offline
Thx voor de reacties, ik heb er heel wat aan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten