![]() |
|
Help de Dierenbescherming en stuur je protestmailtje naar Minister Veerman!
Hieronder meer info: http://www.dierenbescherming.nl/open...aatuwstemhoren gewoon ff je gegevens invullen en versturen doen. dit wordt op heel veel dieren forums gedaan, het is makkelijk en hopelijk helpen we de dieren hiermee! zie de link voor meer info
|
![]() |
|
![]() |
Wat ik nog veel triester vind, FoL, is de volstrekte minachting die je zowel voor dieren als voor hen die zich het lot der dieren aantrekken aan de dag legt.
||
Citaat:
Dat mag jij vinden joh, ik ga toch ook geen plaatje van Hitler gebruiken als ik een site tegen de NS begin... Nee, juist, het heeft er niks mee te maken, dus gebruik ik het niet. Geen valse technieken gebruiken, maar probeer inhoudelijk een actie tot een goed einde te brengen, dan pas ben je een goede organisatie. |
![]() |
||
Citaat:
als je oplet snap je dat het er wel degelijk mee te maken heeft! de dingen die het kabinet wil doen zullen ervoor zorgen dat er vreselijke dingen met dieren kunnen gebeuren. broodfokkers en geen regels voor fokkers van o.a honden, en dus ook puppie's! het heeft er dus wel mee te maken en het gaat niet om de plaatjes maar om wat er gebeurd hier in NL. DIT KAN NIET! dit is helemaal geen reclame.... ik probeer de dierenbescherming te helpen en daarmee dus alle dieren in NL die kans hebben een vreselijk lot te krijgen door deze wetgeving. een topic als dit staat op velen dieren forums, o.a 1 waar ik moderator ben. dit is een dieren sub-forum van scholieren dus waarom zou dit topic niet mogen? ik dwing niemand tot helpen, ik verspreid het nieuws alleen
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Ohja en het is wel reclame: Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe dan ook, of ik ze nou steun of niet, het heeft geen zin. Er moet iets veranderen aan het volk, niet aan de regels. Zonder verandering van het volk veranderen de regels niet. |
![]() |
|
ik heb dit topic niet gemaakt om te discusseren over of dit reclame is of niet en of de achtergrond van de f*ing site wel goed is of niet! KINDERENACHTIG...omg...het gaat om het punt! om wat het kabinet wilt gaan doen!
steun of steun niet maar ga hier niet zitten zeuren over dingen die er amper mee te maken hebben....pffffffff vermoeiende zooi
|
![]() |
Nou dit is natuurlijk wel een beetje reclame, maar wel goed bedoeld natuurlijk. En het is niet commercieel bedoeld denk ik.
Echter is een forum vooral voor discussieren. En ik denk dat de admins/moderators van dit forum niet zitten te wachten op allerlei berichten van kijk hier eens en help deze etc. Dus ik zou dan even zo een bericht verbouwen zodat het niet als 'spam' klinkt. Oftewel ga een discussie beginnen over het regeringsbeleid en plaats deze link als extra ofzo. zo denk ik erover dat. Maar wel goed dat er een cyberactie is opgestart! ![]()
||
Citaat:
Btw varkenspest en mkz zijn niet het gevolg van de bioindustrie, maar komen gewoon natuurlijk voor, Alleen bse is door de mens onstaan, omdat de engelsen de diermeel niet genoeg verwarmde(inplaast van 120-150 graden, maar 80 graden).
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
varkenspest en MKZ zijn bij mijn weten geen gevolgend van de bio-industrie, maar het feit dat meteen alle beesten afgemaakt moesten worden uit angst voor besmetting wel. Als je die dieren niet steeds van hot naar her sleept en ze niet allemaal dicht op elkaar propt, dan is de kans op besmetting namelijk stukken kleiner.
Maargoed. Geen wetgeving om misstanden in de bio-industrie op te heffen, intrekken van het Honden- en kattenbesluit, intrekken van het verbod op de nertsenfokkerij, geen regels voor het houden van exotische dieren en ga zo maar door. Weet iemand wat het 'honden- en kattenbesluit' inhoudt? Met de andere dingetjes in de open brief ben ik het iig al eens *tekent* |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Kort gezegd ik vind dit topic wel kunnen.
||
Citaat:
![]() Voeg iets toe of zeg niets, je kunt met alle redelijkheid zeggen dat de topicstarter niet kon zien aankomen dat naar aanleiding van zijn post een discussie zou ontstaan over reclame en de achtergrond van de website in plaats van over het beleid zelf. Dus ik snap niet waar je nou over zeurt.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat de gemiddelde mens een dier voor zichzelf neemt.
En misschien kan je je dan dierenvriend noemen en dat je het niet voor amusement hebt, maar ik denk dat ook bij 'dierenvrienden' die huisdieren hebben, dat het grootste deel voornamelijk is vanwege amusement. Amusement staat hier niet alleen in de zin van 'leuk huisdier' ofzo, maar in de zin van dat je zelf een goed gevoel krijgt bij dat huisdier. Je kan denk pas oprechter zijn met het opvangen van een huisdier als je hoort dat er bv. een hond is die opvang nodig heeft, want die hond heeft wat dingen meegemaakt en is gedumpt en dat je dan zegt dat hij bij jou kan komen, terwijl je dan verdere details nod niet hebt over die hond zoals karakter, gebreken, uiterlijk etc.
||
Citaat:
![]() ![]() onze hond ligt veel te slapen, als ie wakker is, is ie wat door het huis aan het dwarrlene, hij loopt heel vaak buiten en in het bos en speelt met andere honden. De hond heeft evenveel plezier van ons als baas als wij van hem als huisdier, dus zit niet te mekkeren man. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk overigens dat elke dier een goed thuis verdient en dat het dus prima is als je een huisdier neemt, maar dan moet je dus wel een goed thuis kunnen bieden. Dus goede verzorging, bereid zijn om kosten DA te betalen als er iets mis is e.d. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Of het verder klikt of niet maakt even niet uit. Het gaat erom wat je in eerste instantie doet. Kies je er voor om de kat dan eventueel op te vangen? Zonder dat je deze nog niet gezien hebt. En dat je dan later ziet of de kat je wilt of neit? Citaat:
Daarnaast als je al weet dat je voor bv. een muis geen honderden euro's wilt betalen voor operatie, dan moet je het dier niet nemen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
hopelijk hebben mensen behalve flink gediscusseerd ook nog ff protest mail verstuurd
![]() verder is vlees eten heel natuurlijk voor mensen. dieren die mekaar op eten is toch ook geen dieren mishandeling? maar mensen moeten zich gewoon aan de regels en wetten houden zodat we alles in evenwicht houden en geen soorten uitroeien of nutteloos doden. tis jammer dat dieren de we eten niet uit het wild komen zodat ze zelf ook nog een leven hebben. maar als we ze in de tijd dat ze leven VOOR de slacht een beetje ruimte geven om toch nog een beetje plezier te hebben in hun leven heb ik daar vrede mee. dieren houden ook geen rekening met elkaar en denken, oh das een jonkie dus die eet ik niet op ofzo... ik heb ook een hond, uit een asiel, is dat dan ook triest? Anders blijft ie daar net zo lang tot ie mischien ingeslapen wordt, dan geef ik hem toch liever nog een leuk leven bij ons.
|
![]() |
Sinds wanneer hebben dieren in hun leven plezier?
We moeten de natuur gewoon de ruimte geven om dat te doen zoals men ge-evolueerd zijn. Daarom kan een mens alleen ethisch vlees eten als hij dat volgens de regels van de natuur doet. Het maakt helemaal niet uit hoeweel plezier dieren in hokjes hebben, men fokt dieren niet in hokjes. En planten die op een stuk land verbouwd worden leven op een veel natuurlijkere manier dan dieren in een hok dus kunnen we het beste alleen planten eten. En als je dan eens in Noorwegen op vakantie bent dan ga je maar kijken hoe het gesteld is met de zalmpopulatie in de beek vlakbij je blokbungalow en dan zou je daar mooi een middagje kunnen vissen zodat je een(1) vis vangt en die kun je dan opeten zonder schade aan te richten aan de natuur en zonder de regels van de natuur te overtreden. |
![]() |
|
Ik heb dit al eerder gelezen, en ik heb in Amerika wel de gevolgen gezien, en daar willen wij als goed ontwikkeld land echt niet aan beginnen, ze hebben daar in de grote steden nu zelfs 'animal cops' speciaal voor mishandelde/verwaarloosde dieren(100 katten/honden in een huis...). Als er al geen regels meer zijn voor dierenwelzijn, hoever gaan we dan met de regels voor het mensenwelzijn? Dieren kunnen niet praten, dus zijn wij verantwoordelijk voor hun welzijn, maar niet alle mensen zijn verantwoordelijk/intelligent genoeg, daarom is het goed dat er wetten, ter voorkoming van dierenleed. wat een achterlijk idee om dit af te schaffen (*tekend vazelfsprekend*)
|||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood Kupu | 87 | 13-10-2002 08:48 |