Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ai ai... MTV-generatie or what... |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik ben nu 14 (bijna 15
![]() ![]() ![]() ![]() wel sneuig ![]() oh en bertbart: ze krijgt waarschijnlijk wel betaald ja, zal ze vast leuk vinden, maar ik wed dat haar opdrachtgevers er veel meer aan verdienen dan zij. en ook al krijgt ze geld, en vind ze dat leuk, het is geestelijk niet goed voor d'r (denk ik) ze heeft zo amper tijd om vrienden te maken, lol te hebben etc.
Laatst gewijzigd op 29-02-2004 om 17:46. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Vroegrijp, vroegrot, zo luidde het spreekwoord toch? (Ik was op mijn 13e jaloers op meiden die al heel wat hadden, maar ik zie ze weer nu we allemaal oud zijn, en het zijn moekes geworden. Ik niet. Dus jaloers op dit model ben ik zeker niet.) Ik denk dat je meer de vraag moet stellen of het ethisch is of het mode-ideaal het smalle slanke iele lichaam van een heel jong meisje is. Logisch dat ze hun toevlucht dan gaan zoeken tot meisjes die echt zo heel erg jong zijn. Maar wij gewone stervelingen groeien door na ons zestiende, zeventiende, en dan kunnen we nooit meer aan dat ideaal voldoen. (Behalve ik dan, maar ja, ik was met 13 nog zo plat als een dubbeltje. Het is blijkbaar het een of het ander.) Maar zo krijg je dus gezonde normale tieners die zichzelf te dik vinden, omdat ze geen 13 jarig lichaam hebben op hun achttiende...en dat vind ik een kwalijke ontwikkeling. |
![]() |
|
@juno back: dat weet je niet. (waarom zou ze het leuk vinden omdat ze 13 is?) ze kan er toch ook ingerold zijn. het begon leuk (zou ik ook vinden) maar het werd steeds meer gewoon 'werk' en ze moest steed blotere kleding aan enzo. nouja, je hebt wel gelijk, ze zou het gewoon leuk kunnen vinden, maar ik vertrouw het op de een of andere manier toch niet.
![]()
|
Verwijderd
|
Heb het artikel in Humo ook gelezen (deze week of vorige?) en ze kwam er sterk voor uit dat het was wat ze wou.
Ze is extreem modebewust opgevoed (model was oorspronkelijk de droom van haar moeder ofzo) altijd al gekleed met de laatste mode etc. Haar vader lijkt me niet 100% achter de keuze te staan, 't is duidelijk haar moeder die achter haar staat. Zij beweert dat ze 't gewoon super leuk vind om het podium te kunnen stappen en 'haar ding' te doen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Eigenlijk zie ik er geen bezwaar in. Waarom zou een meisje van dertien geen modellenwerk op de catwalk kunnen doen? Als haar school en verdere algemene ontwikkeling er niet onder lijdt heb ik er geen probleem mee. Veel meisjes van dertien zijn ook lichamelijk al ver ontwikkeld. Zo te zien is dat bij dit meisje geen uitzondering. Of het mooi is, is een tweede, maar ik vind het niet moreel onacceptabel ofzo.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als ze dertien is heeft ze ten eerste altijd haar ouders nog om haar te beschermen, lekker interessant dat ze daar half naakt loopt, ze zal er wel lekker veel geld mee verdienen > Tegen de tijd dat haar ouders/voogd het te ver vinden gaan zal ze er wel mee moeten stoppen toch
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Strax ga ik wel ontopic ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je weet niet of dat het hier geval is. Ik vind het wel een beetje te kort door te bocht om te zeggen dat alle dertienjarigen naïeve schapen zijn die compleet willoos door hun ouders overal toe gedwongen kunnen worden. Misschien is ze door haar ouders wel beïnvloed, maar is dat per definitie slecht? Ouders die een kind opvoeden zullen daar waarschijnlijk toch een deel van zichzelf inleggen en daar kunnen gemiste kansen ook deel van uitmaken. Ik zie er gewoon niets kwaads in.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Kheb 't een keertje op tv gezien.
Haar moeder is haar manager (dus ze iig geen ontspoord kind...al wil de vader van nix afweten ![]() En ze doet het heel graag, zegt ze toch... tot nu toe doet ze het alleen in de vakanties en weekenden, en school gaat voor.. Ze heeft nml niet alleen zo'n 13-jarig figuur, ze is ook nog eens zowat de slimste van de klas.. Als ze dit wil doen, doet ze het toch gewoon? En ze loopt nu al in Rome..op haar 20ste hoeft ze niets meer te doen en baadt ze in het geld... |
![]() |
|
Mijn idee is gewoon een beetje het volgende: waarom werken als je nog niet moét werken? Profiteer ervan dat je nog niet moet werken. Waarom al van kleinsaf zo de nadruk op geld, werken, e.d. leggen?
Voor mijn part doet ze wat ze wilt, alleen vind ik het nogal kromgetrokken dat ze zo seksueel wordt opgevoerd op de catwalk, daar steiger ik een beetje bij. Ik zou er minder problemen mee hebben als ze zou acteren of zingen of wat dan ook, maar bij modellenwerk word je zo gereduceerd tot keurvee. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En daarom vind ik het zo sterk dat ze ook nog zo slim is...
als je zo slim bent, bedenk je zelf toch wel dat zo op de catwalk lopen op je 13de ongezond is...maja... Nu geeft het wsl heel veel zelfvertrouwen, maar als het later in haar leven wat slechter gaat, kan het verkeerd lopen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
er schiet me hier toch even het woord pedofilie binnen... maarja als zij er geen problemen mee heeft en haar ouders ook niet... moet ze het maar mooi zelf weten.
|
Ik zag ook een programma én ik las het artikel in humo..
haar vader is er vooral tegen dat ze modellenwerk zou doen tijdens haar schoolperiode, ze moest één keer zoiets doen geloof ik, in Milaan of iets dergelijks.. Mij lijkt ze een beetje jong maar ze staat wel volledig achter wat ze doet, dus alst haar keus is, ach wie zijn wij om te oordelen? ze heeft alvast méér vrouwelijke vormen dan sommige van die super magere modelletjes die echt NIKS hebben, if you know what I mean.. zolang als ze schoolwerk en modellenwerk kan blijven combineren, why not? ik zou het ook doen als ik mooi was en er geld mee kon verdienen ![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Blijft nog de vraag waarom het voor een meisje van dertien specifiek erg is om sec op haar uiterlijk beoordeeld te worden. Ik denk dat pubermeisjes op de middelbare school onderling harder met elkaar omgaan dan meisjes in de modellenbusiness. Ik denk dat zij meer waardering krijgt en dus meer zelfrespect opbouwt dan de gemiddelde magere tiener, dus zo negatief is het niet. Bovendien word je buiten de catwalk net zo goed keihard op je uiterlijk beoordeeld. Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Laatste boekaanwinsten deel 4 Larry Flint | 500 | 05-03-2009 14:55 | |
Films, TV & Radio |
Ik wou het in het Russisch doen, maar het forum pakt die tekens niet, dus: welke film Uice | 500 | 27-05-2007 22:34 | |
Lifestyle |
Heftige Belevenissen capibara | 500 | 19-03-2006 21:58 | |
Seksualiteit |
Pedosexualiteit. KleineTomaat | 220 | 13-09-2004 16:18 |