Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2004, 21:24
whi
whi is offline
Ik wil graag verpleegkunde gaan volgen in Eindhoven maar zelf ben ik uit Belgie . ik heb pas gehoord dat men in eindhoven 1 dag les heeft en dat men daar de rest van de week stage volgt in het ziekenhuis, en terwijl je dit volgt wordt je betaald! kan iemand me er iets meer over vertellen? want dit lijkt me wel interessant
Oud 09-03-2004, 21:46
Balance
Balance is offline
Klinkt als duaal studeren.
Kijk voor meer informatie op http://www.windesheim.nl/staticSite/...ingen/431.htm, hoewel dat wel een site is van een andere school.
Maar voor het idee, om te weten te komen wat duaal studeren precies is, geeft het een goed beeld.
Oud 10-03-2004, 12:47
morango
morango is offline
Hbo? Mbo?
Oud 10-03-2004, 21:33
Martine1986
Martine1986 is offline
een vriendin van mij doet dat ook (in eindhoven) als je die opleiding gaat doen kun je zelf kiezen of je 1 dag naar school wilt en een bepaald aantal uur stage(BBL), of dat je gewoon fulltime naar school gaat en dan na een aantal jaar fulltime stage gaat doen.. (BOL)

als je wilt werken en studeren tegelijk moet je volgensmij wel 18 zijn, en je moet ook zelf een stageplek zoeken (schijnt nogal lastig te zijn)

maar misschien moet je even op roc.nl kijken
Oud 10-03-2004, 22:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 10-03-2004 @ 22:33:
een vriendin van mij doet dat ook (in eindhoven) als je die opleiding gaat doen kun je zelf kiezen of je 1 dag naar school wilt en een bepaald aantal uur stage(BBL), of dat je gewoon fulltime naar school gaat en dan na een aantal jaar fulltime stage gaat doen.. (BOL)

als je wilt werken en studeren tegelijk moet je volgensmij wel 18 zijn, en je moet ook zelf een stageplek zoeken (schijnt nogal lastig te zijn)

maar misschien moet je even op roc.nl kijken
(Dit gaat dus over MBO.)

Klopt niet helemaal. Je hoeft geen 18 te zijn. Je hoeft geen stageplek te zoeken; je moet solliciteren bij een zorginstelling. Zelf gaan solliciteren om aangenomen te worden als leerling-vpk dus, dan kom je in dienst bij dat bedrijf.
Je kan o.a. bij ziekenhuizen, grote verpleeghuizen en grote psychiatrische instellingen solliciteren naar een opleidingsplaats.

De eerste 9 maanden van de opleiding ga je 5 dagen in de week naar school en krijg je zakgeld (€450 per maand).

Na die 9 maanden ga je 4 dagen werken en 1 dag naar school, en ontvang je een echt salaris, wat natuurlijk begint bij het minimumloon en gedurende de opleiding steeds hoger wordt.

Je werkgever betaalt ook de studiekosten, vaak ook reiskosten. Je krijgt (als Nederlander) geen OV-studentenkaart en geen studiefinanciering.

En ik kan het weten, ik heb zelf een tijdje verpleegkunde gedaan, maar dan de school-variant. Ik had wel een groepje BBL'ers in de klas. Die zitten de eerste 9 maanden dus gewoon in een klas met BOL'ers.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 13:27
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 23:20:
(Dit gaat dus over MBO.)

Klopt niet helemaal. Je hoeft geen 18 te zijn. Je hoeft geen stageplek te zoeken; je moet solliciteren bij een zorginstelling. Zelf gaan solliciteren om aangenomen te worden als leerling-vpk dus, dan kom je in dienst bij dat bedrijf.
Je kan o.a. bij ziekenhuizen, grote verpleeghuizen en grote psychiatrische instellingen solliciteren naar een opleidingsplaats.

De eerste 9 maanden van de opleiding ga je 5 dagen in de week naar school en krijg je zakgeld (€450 per maand).

Na die 9 maanden ga je 4 dagen werken en 1 dag naar school, en ontvang je een echt salaris, wat natuurlijk begint bij het minimumloon en gedurende de opleiding steeds hoger wordt.

Je werkgever betaalt ook de studiekosten, vaak ook reiskosten. Je krijgt (als Nederlander) geen OV-studentenkaart en geen studiefinanciering.

En ik kan het weten, ik heb zelf een tijdje verpleegkunde gedaan, maar dan de school-variant. Ik had wel een groepje BBL'ers in de klas. Die zitten de eerste 9 maanden dus gewoon in een klas met BOL'ers.
je moet wel 18 zijn, want mijn vriendin was 17 en toen zeiden ze dat het eigenlijk niet mocht behalve als ze zelf nog een stageplek kon vinden. en wat jij zegt over zelf solliciteren bij een zorginstelling is in feite wat ik ook zei..
Oud 11-03-2004, 14:50
morango
morango is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 23:20:
(Dit gaat dus over MBO.)

je hoeft idd geen 18 te zijn, alleen is het zo dat er bijna geen zorginstellingen zijn die je aannemen als je onder de 18 bent, omdat je dan geen nachtdiensten mag draaien (volgens de wet)
Ik zit niet BBL'ers in de klas (ik doe de BOL opleiding), dat verschilt waarschijnlijk gewoon per school...
Reageren

Regels voor berichten