Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2004, 19:36
Auntie M
Auntie M is offline
Vraagje aan de experts:
afgelopen maandag begon mijn pc opeens te ratelen en ik kreeg ineens een zwart beeld, alleen het pijltje van de cursor was nog te zien en kon ik ook nog bewegen.
Ik heb een reboot gedaan en hij startte in eerste instantie wel op maar toen kreeg ik de melding dat er in de windows2000 root een bestand mistte of beschadigd was en dat ik die opnieuw moest installeren. In principe dikke paniek maar ik heb op mijn pc een proggie dat 'GoBack' heet en heb dat gebruikt om het een en ander terug te zetten. Mijn pc startte dus gelukkig gewoon weer w2000 op. So far so good.
Nu vond ik het allemaal wat vreemd en in dit soort gevallen denk ik toch altijd gauw aan een virus. Ik heb mcafee op mijn pc maar die had niks gemeld, ik heb toen via Panda een online-virusscan gedaan.
Panda gaf 3 geinfecteerde bestanden aan en ook dat deze gedesinfecteerd waren. Het virus: trojan revop A.
Nu heb ik verder dus geen schokkende dingen meer ondervonden, maar wel dat er een aantal proggies niet meer werken (winzip, kazaa etc.) omdat het lijkt of ik ze verwijderd heb.

Wat ik dus eigenlijk wil weten is of het mogelijk is dat die trojan er voor gezorgd heeft dat er een aantal proggies of in ieder geval de cruciale aansturingsbestanden gewoon verwijderd zijn.

(hoop dat ik het niet te vaag heb uitgelegd)
Oud 05-03-2004, 22:36
freyk
freyk is offline
Tja,..als je ons vertelde welke bestanden je hebt verwijdert, komen we een stuk verder.

Maar goed, ik zeg altijd maar: Als een programma het niet goed doet, herinstaleren die shit!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 04:39
Auntie M
Auntie M is offline
Dat is nu juist het probleem, ik heb zelf niets verwijderd.
Toen ik zeg maar dat zwarte scherm kreeg en na de reboot de melding dat er een bestand of verwijderd of beschadigd was zodat w2000 niet meer opgestart kon worden, heb ik gebruik gemaakt van het programma 'GoBACK'. Daarmee kun je alles terugzetten naar de situatie van een bepaalde tijd of datum.
Ik had dus het moment gekozen 2 uur voordat ik dat zwarte scherm kreeg.

Het vervelende is dat ik dus in al mijn enthousiasme om GoBack te gebruiken maar half heb opgeschreven om welk bestand het ging dat beschadigd was. Enige wat ik had opgeschreven was <windows 2000 root> en ik kan me iets herinneren van kernel32 maar dat weetik niet meer zeker.

Dit was het scanreport vanPanda:
Incident Status location

Trj/Revop.A Disinfected Operating system
Trj/Revop.A Disinfected Operating system
Trj/Revop.A Disinfected C:\Program Files\over.exe
Trj/Revop.A Disinfected C:\WINNT\pup.exe
Trj/Revop.A Disinfected C:\WINNT\system32\msdmoew.ex

Maar zoals ik al zei doen er op het eerste gezicht alleen een aantal proggies het niet die zo weer te installeren zijn. Maar ik heb geen idee of er dingen beschadigd zijn die wel van belang zijn.

Laatst gewijzigd op 06-03-2004 om 04:44.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 09:07
sephiroth32
sephiroth32 is offline
hmmm ligt er watvoor trojahner je het hebt als je een hack programma van trojahner hebt geeft norton ook gloof ik aan dat het een virus is...
Oud 06-03-2004, 10:42
freyk
freyk is offline
Ik heb al wat gevonden over die trojaan.
Kijk hier
maar ff om de virus te verwijderen.

Laatst gewijzigd op 06-03-2004 om 10:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten