![]() |
|
Van : <Administrator>
Verzonden : donderdag 4 maart 2004 14:44:44 Aan : <error_inside_666@hotmail.com> Onderwerp : [MailServer Notification]To Sender virus found and action taken. ScanMail for Microsoft Exchange has detected virus-infected attachment(s). Sender = error_inside_666@hotmail.com Recipient(s) = Verkoop Subject = fake Scanning time = 3/4/2004 2:44:44 PM Engine/Pattern = 6.860-1001/1.801.00 Action on virus found: The attachment creditcard.pif contains WORM_NETSKY.B virus. ScanMail has Deleted it. Wij hebben een Virus ontdekt in uw e-mail. Deze mail kreeg ik pas geleden. Maar ik heb nooit een mail verstuurd of binnen gekregen met die bijlage ofzo.. ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou het niet al te serieus nemen. Ik heb zelf ook al van dat soort meldingen gehad, er niet mee gedaan (behalve weggooien) en er is nix gebeurd.
Ik heb zelfs al een virusmail van nieuws@chello.nl gehad, dus ik verbaas me nergens meer over... ![]()
|
een maandje of 2 geleden ofzo kreeg ik ook veel van die reply-op-mijn-email mailtjes, die zeiden dat ik een virus zou hebben. Ze waren allemaal 103 of 104 k groot...dus 20 van die dingen en je hotmail box zit vol
![]()
|
![]() |
ik zou het toch maar behoorlijk serieus nemen. Ik krijg zelf ook heel vaak van dat soort mailtjes. Precies nadat mijn Norton het begaf. Dus nu ik een volledig geupdate 2002 geinstalleerd en had 5000 infected files gevonden....
ik ben al 6 uur bezig alles schoon te krijgen, maar het lijkt zich sneller te verspreiden dan norton kan scannen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
iemand heeft dat virus en heeft hem in z'n adresboek staan... dat virus heeft toen een mail gestuurd naar iemand met zijn adres als afzender en hij krijgt nu een mail terug van een mailserver dat "zijn" mail niet doorgestuurd is.. hij heeft helemaal geen mail ontvangen met een virus.. dat mailtje is juist vanaf zijn adres verstuurd
||
Citaat:
gewoon een meeltje wat gebounced is? Anyway, het "from" adres geeft geen enkele zekerheid, ik kan gemakkelijk dat adres jou e-mail-adres neerpleuren, dus daar moet je niet teveel naar kijken
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij weet toch ook wel dat een email adres instellen niet zo moeilijk is, een virus kan het dus ook doen... |
![]() |
|
Klassiek geval van spoofing.
![]() Onder jouw emailadres worden virusmails verstuurd, maar die zijn niet van jou afkomstig, iemand gebruikt alleen jouw emailadres als afzender. Eventueel geblockte mails worden dan wel naar jouw emailadres gestuurd. Dit terwijl jij er dus niets mee te maken hoeft te hebben. Een kennis die jouw emailadres in zijn/haar adresboek had gestopt, is onvoorzichtig geweest. Het virus heeft de gegevens in zijn/haar adresboek misbruikt en stuurt zichzelf onder afzender van deze adressen naar andere emailadressen. Spoofing, verder niet druk om maken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Mailprobleem Deugenietje | 5 | 16-07-2002 03:28 | |
Software & Hardware |
Hotmail Verwijderd | 6 | 23-06-2002 20:12 |