Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2004, 12:12
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Van : <Administrator>
Verzonden : donderdag 4 maart 2004 14:44:44
Aan : <error_inside_666@hotmail.com>
Onderwerp : [MailServer Notification]To Sender virus found and action taken.

ScanMail for Microsoft Exchange has detected virus-infected attachment(s).

Sender = error_inside_666@hotmail.com
Recipient(s) = Verkoop
Subject = fake
Scanning time = 3/4/2004 2:44:44 PM
Engine/Pattern = 6.860-1001/1.801.00

Action on virus found:
The attachment creditcard.pif contains WORM_NETSKY.B virus. ScanMail has Deleted
it.

Wij hebben een Virus ontdekt in uw e-mail.

Deze mail kreeg ik pas geleden. Maar ik heb nooit een mail verstuurd of binnen gekregen met die bijlage ofzo.. Moet ik dit serieus nemen of niet. Ik heb mijn eigen pc ook al gescand en daar staat ook geen virus op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2004, 12:31
dafelix
dafelix is offline
nee, moet je niet doen
Oud 05-03-2004, 12:34
Below_Zero
Below_Zero is offline
Ik zou het niet al te serieus nemen. Ik heb zelf ook al van dat soort meldingen gehad, er niet mee gedaan (behalve weggooien) en er is nix gebeurd.

Ik heb zelfs al een virusmail van nieuws@chello.nl gehad, dus ik verbaas me nergens meer over...
Oud 05-03-2004, 12:38
Verwijderd
Of je het serieus neemt of niet maakt niet uit..

Er zijn verschillende opties:
1. De mail heb je waarschijnlijk niet binnengekregen, want er zat een virus in en werd het dus meteen gewigerd.

2. Iemand die jou email adres in zijn adressenboek heeft kan een virus hebben en dat virus stuurt naar en van iedereen in het adressenboek dat virus.

Maar in alle gevallen:
Weggooien en niks van aantrekken.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 14:00
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ok dan weet ik genoeg. Maar het rare vind ik dan dat er geen emailadres staat bij zender
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 14:00
Boozle
Boozle is offline
trek je er niets van aan hoor. Ik heb elke dag wel 10 van dat soort mailtjes in me hotmail.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 14:28
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
********** schreef op 05-03-2004 @ 13:38:
Of je het serieus neemt of niet maakt niet uit..

Er zijn verschillende opties:
1. De mail heb je waarschijnlijk niet binnengekregen, want er zat een virus in en werd het dus meteen gewigerd.

2. Iemand die jou email adres in zijn adressenboek heeft kan een virus hebben en dat virus stuurt naar en van iedereen in het adressenboek dat virus.

Maar in alle gevallen:
Weggooien en niks van aantrekken.
optie 2 dus, want het is zijn emailadres
Oud 05-03-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef op 05-03-2004 @ 15:28:
optie 2 dus, want het is zijn emailadres
Nee, sommige virusfilters gebruiken het email adres van de user...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 18:44
ParisPlage
ParisPlage is offline
een maandje of 2 geleden ofzo kreeg ik ook veel van die reply-op-mijn-email mailtjes, die zeiden dat ik een virus zou hebben. Ze waren allemaal 103 of 104 k groot...dus 20 van die dingen en je hotmail box zit vol ...ze hebben daar nu een nieuw filter ofzo denk ik want het is uit zichzelf opgehouden lijkt wel.
Oud 05-03-2004, 21:52
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
ik zou het toch maar behoorlijk serieus nemen. Ik krijg zelf ook heel vaak van dat soort mailtjes. Precies nadat mijn Norton het begaf. Dus nu ik een volledig geupdate 2002 geinstalleerd en had 5000 infected files gevonden....

ik ben al 6 uur bezig alles schoon te krijgen, maar het lijkt zich sneller te verspreiden dan norton kan scannen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 23:17
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
********** schreef op 05-03-2004 @ 16:07:
Nee, sommige virusfilters gebruiken het email adres van de user...
ik begrijp niet wat je zegt maar zo zit het:

iemand heeft dat virus en heeft hem in z'n adresboek staan... dat virus heeft toen een mail gestuurd naar iemand met zijn adres als afzender en hij krijgt nu een mail terug van een mailserver dat "zijn" mail niet doorgestuurd is.. hij heeft helemaal geen mail ontvangen met een virus.. dat mailtje is juist vanaf zijn adres verstuurd
Oud 05-03-2004, 23:39
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
het probleem ligt bij de providers denk ik. Ik krijg soms mails waarvan ik weet dat de computers dagen hebben uitgestaan. Het virus zoekt zenders en ontvangers willekeurig op internet
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 10:56
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
McMotion schreef op 06-03-2004 @ 00:17:

iemand heeft dat virus en heeft hem in z'n adresboek staan... dat virus heeft toen een mail gestuurd naar iemand met zijn adres als afzender en hij krijgt nu een mail terug van een mailserver dat "zijn" mail niet doorgestuurd is.. hij heeft helemaal geen mail ontvangen met een virus.. dat mailtje is juist vanaf zijn adres verstuurd

gewoon een meeltje wat gebounced is?

Anyway, het "from" adres geeft geen enkele zekerheid, ik kan gemakkelijk dat adres jou e-mail-adres neerpleuren, dus daar moet je niet teveel naar kijken
Oud 06-03-2004, 12:14
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef op 06-03-2004 @ 00:17:

Dat mailtje hoeft helemaal niet vanaf hem verstuurd te zijn..
Jij weet toch ook wel dat een email adres instellen niet zo moeilijk is, een virus kan het dus ook doen...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 12:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Klassiek geval van spoofing.

Onder jouw emailadres worden virusmails verstuurd, maar die zijn niet van jou afkomstig, iemand gebruikt alleen jouw emailadres als afzender. Eventueel geblockte mails worden dan wel naar jouw emailadres gestuurd. Dit terwijl jij er dus niets mee te maken hoeft te hebben. Een kennis die jouw emailadres in zijn/haar adresboek had gestopt, is onvoorzichtig geweest. Het virus heeft de gegevens in zijn/haar adresboek misbruikt en stuurt zichzelf onder afzender van deze adressen naar andere emailadressen. Spoofing, verder niet druk om maken.
Reageren

Regels voor berichten