Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2004, 19:29
Miss Pluisje
Miss Pluisje is offline
Nou om t maar kort te zeggen, het gaat niet lekker bij mij thuis, al sinds mijn moeder is overleden(1997). Mun pa is gescheiden, rechtzaken om erfenis met de familie van mijn moederskant( mijn pa en ma waren al lang gescheiden), rechtzaken over mij en mijn zus en zo kan ik nog wel heel lang doorgaan, maar dat wil ik jullie niet aandoen In ieder geval is er al een aantal jaren erge ruzie thuis tussen mij, mijn zus en mijn pa. Op dit moment ben ik 16 jaar en zit in 5HAVO, nu wil mijn pa me het huis uittrappen met redenen dat ik een kutwijf ben, een hoer en volgens mij ook zodat zijn nieuwe rotvriendin en haar kinderen hier kunnen wonen en dat noemt zich christelijk...Maar goed, nou vroeg ik me af wat gebeurt er dan met mij als ik het huis word uitgezet? Kom ik dan in tehuis ofzo, of mag ik op mezelf gaan wonen?? En heeft hij het recht om mij het huis uittegooien???. Vrienden hebben al aangeboden dat ik bij hun mag wonen, maar dat wil ik niet aannemen zeg maar, dat wil ik hun niet aandoen...Misschien hoort dit topic wel ergens anders, maar ik zit er eigenlijk best over in en misschien hebben jullie antwoord op mijn vragen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2004, 19:33
Verwijderd
Wat een rot situatie...'k zou als ik jou was eens informeren bij het JIP (Jongeren Informatie Punt - telefoonnummer/site staat in de mededeling boven aan dit forum) over wat je rechten zijn.

Ik weet niet of je vader het recht heeft je het huis uit te trappen, je bent minderjarig, dus is hij verantwoordelijk voor je...maar ja... Om op jezelf te gaan wonen als je eindexamen moet doen, is niet echt handig, denk ik... Maar goed, zoek een volwassene om je te helpen, lijkt me het makkelijkst en handigst.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:36
Fantôme
Fantôme is offline
oww meis toch!! wat vreselijk om door te moeten maken.
of hij het recht heeft weet ik niet... idd, wat leonoor zegt, informeer eens bij het JIP, zij kunnen je vast verder helpen hiermee. Maar daarmee is nog niet alles opgelost, al woon je op jezelf, het zal moeilijk blijven.. Alles wat er gebeurd, is niet in één keer over. ik weet het ook verder niet....
*thinkin' about you* (f)
wendy
Oud 16-03-2004, 19:37
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Het is toch zo dat je als minderjarige niet op jezelf mag wonen? Of niet?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:40
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 16-03-2004 @ 20:37:
je kunt toch op kamers gaan
Oud 16-03-2004, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Das niet zo. Er zijn zat minderjarige die op zichzelf wonen (al zijn het alleen al de mensen die gaan studeren en die op kamers gaan).
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:41
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-03-2004 @ 20:40:
Das niet zo. Er zijn zat minderjarige die op zichzelf wonen (al zijn het alleen al de mensen die gaan studeren en die op kamers gaan wonen).
Hm. Good point.

edit: dat was best dom eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:44
Verwijderd
Citaat:
als je 16 bent mag je met toestemming van je ouder(s)/verzorger(s) wel op jezelf wonen.

@miss pluisje: wat zou je zelf het liefste willen? ik heb verder geen idee of hij het recht heeft jou het huis uit te gooien, maar ik denk dat het belangrijk is dat je op een rijtje zet wat jij het liefste wil, want ik denk dat er verschillende opties zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:51
Miss Pluisje
Miss Pluisje is offline
zie ik wil het liefst al jaren geleden het huis uit, ik word gewoon nog een keer gek hier tussen al die ruzie's...en k ben t ook wel wat zat om voor kutwijf, hoer, en satanskind te worden uitgescholden, tuuwlijk heb k t ook wel us zelf uitgelokt, maar net zoals nu, k kwam gewoon thuis van werk en dan word k al meteen uitgescholden...mja en dan zit ik lekker in mijn eentje op kamers...lijkt me ook niet echt prettig, en al helemaal niet in mijn examentijd..en waar moet ik dat geld vandaan halen?? Ik heb pas op mijn 21ste recht op mijn erfenis..ik weet het echt niet meer hoor..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Miss Pluisje schreef op 16-03-2004 @ 20:51:
zie ik wil het liefst al jaren geleden het huis uit, ik word gewoon nog een keer gek hier tussen al die ruzie's...en k ben t ook wel wat zat om voor kutwijf, hoer, en satanskind te worden uitgescholden, tuuwlijk heb k t ook wel us zelf uitgelokt, maar net zoals nu, k kwam gewoon thuis van werk en dan word k al meteen uitgescholden...mja en dan zit ik lekker in mijn eentje op kamers...lijkt me ook niet echt prettig, en al helemaal niet in mijn examentijd..en waar moet ik dat geld vandaan halen?? Ik heb pas op mijn 21ste recht op mijn erfenis..ik weet het echt niet meer hoor..
Daarom zei ik, vraag een volwassene om hulp. En/of informeer bij het JIP naar je rechten (en plichten), daar weten ze waarschijnlijk (veel) meer van alle mogelijkheden die er zijn en ook over geldkwesties.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:04
littlegurl
littlegurl is offline
Wat vervelend zeg! Ten eerste de dood van je moeder, dat zal nog steeds niet makkelijk zijn, dan al die rechtzaken, wat ook hartstikke moeilijk is en dan wil je vader dat je het huis uitmoet!!
Ik weet er zelf neit zo heel veel vanaf moet ik eerlijk zeggen, ik wil alleen even zeggen dat het me heel erg moeilijk lijkt in jou situatie!
Heel veel sterkte!!!!
Oud 17-03-2004, 16:15
Persoontje
Persoontje is offline
Wat een klote situatie voor je joh!!! Jou vader mag jou (gloof ik) niet zomaar het huis uitzetten zonder dat er iets voor je is geregeld, hij blijft verantwoordelijk voor je zolang hij jou voogd is. En idd, zoals eerder gezegd, nu op kamers gaan lijkt mij ook niet zo'n slim idee, hoewel ik jou situatie natuurlijk helemaal niet kent.

Wat idd het slimst is om te doen is eerst informatie te zoeken over jou rechten/plichten, en als het helemaal niet uit te houden is bij je thuis is het misschien toch fijn als je een tijdje bij een vriendin kan blijven ofzo.

Ik hoop dat je hier een beetje wat aan hebt, ik wens je iig heel veel sterkte!!!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:49
Verwijderd
misschien is het wat om begeleid kamerwonen te doen? dan zit je met meerdere jongeren in een huis oid, heb je je eigen kamer en is er ook regelmatig begeleiding die je kan helpen, bij sommige begeleid kamerwonen is er zelfs continue begeleiding. je leert dan hoe op jezelf kan wonen, je leert zelfstandig te worden enzo.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:58
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 17-03-2004 @ 19:49:
misschien is het wat om begeleid kamerwonen te doen? dan zit je met meerdere jongeren in een huis oid, heb je je eigen kamer en is er ook regelmatig begeleiding die je kan helpen, bij sommige begeleid kamerwonen is er zelfs continue begeleiding. je leert dan hoe op jezelf kan wonen, je leert zelfstandig te worden enzo.
ja inderdaad daar zat ik ook al aan te denken....dan ga je door fases heen en uiteindelijk woon je op jezelf...mijn zus doet dat ook...maar mijn ma betaalt wel van alles voor haar...mijn zus krijgt b.v.:

kleedgeld, zakgeld, leefgeld van mn ma...

en ze krijgt studiefinanciering...

maar ik weet niet of jouw pa verplicht is voor je te betalen...eerst betaalden die "begeleid kamerwonen mensen" ook wel wat...maar omdat ze nu "klaar" is zeg maar...niet meer...dus maar k zou in ieder geval contact zoeken met zoiets als het jongerenloket...of wat dan ook...of een vertrouwenspersoon of wat dan ook bij je op school...
Oud 17-03-2004, 19:05
Miss Pluisje
Miss Pluisje is offline
Bedankt voor jullie tips Ik weet al iig dat mijn pa verplicht is (bovendien elke oudere) om minimaal tot je 18de voor onderhoud en opvoeding hoort te zorgen, maar hoe ze dat pciez regelen ik weet t niet...Maar goed, harstikke bedankt iig!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:45
miss x
miss x is offline
Ik vind het echt heel rot voor je, ik hoop dat je snel een oplossing kunt vinden. Mijn tip is om zoals door anderen ook al genoemd contact te gaan zoeken met die instanties en misschien kan je dan iig tot na je examens bij vrienden of WEL aardige familie blijven? Ik wens je er heel veel succes mee en natuurlijk ook alvast succes met je examens straks!
Liefs miss x
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:50
Verwijderd
Kan je bij je moeder's familie wonen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten