Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Je hebt ongetwijfeld gelijk, extinction. Mijn gramstorigheid richtte zich meer tegen onze vriend de Galliër: ik vermoed dat hij niet geheel consequent is in zijn opvattingen terzake.
![]()
||
Citaat:
Ik vind dat je vrienden zelf maar moeten beslissen wat ze kopen.
||
Citaat:
De vriendin weigert dierproefvrije producten te kopen uit onverschilligheid. Als vegetarier weiger je een hamburger te eten uit moraliteit. Scheve vergelijking.
||
Citaat:
||
Citaat:
Waarom zou je iemand vragen dierproefvrije producten te kopen? Omdat je niet wilt dat er op dieren getest wordt, en -zoals MickeyV zei- geen onrecht tolereert. Waarom zou je iemand vragen een hamburger te eten? Niet ter preventie van onrecht. Juist de weigering zou hier op z'n plaats zijn. Je vergelijking raakt helaas kant nog wal.
||
Citaat:
Maar als je geen dier-proefvrije producten koopt, zijn er wel degelijk mensen (nouja, in dit geval dieren) die daar last van hebben dus dat is een groot verschil.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik denk dat je niet van ze kan verwachten dat ze nou nooit meer head en shoulder zullen kopen, maar ik vind dat als je er wat van zegt ze er best over mag nadenken en als jij er echt zo mee zat kon ze best voor die ene keer geen head en shoulders kopen. Ik vind dat je dat wel mocht verwachten van haar. ER is toch genoeg andere shampoo en het kwetst jou blijkbaar heel erg. DAt koopt ze dan maar een keer waar jij neit bij bent als ze het perse nodig heeft.
||
Citaat:
![]() En ik denk niet dat je kunt verwachten van vrienden om hetzelfde standpunt te hebben als je zelf hebt. Je kan ze proberen over te halen maar verwachten niet. Maar voor die ene keer had ze wel proefdiervrije kunnen kopen gewoon omdat jij erbij was
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ehm, ik vind niet dat je dat van je vrienden mag verwáchten. Nouja, het mag natuurlijk wel, maar in de meeste gevallen is het niet superrealistisch. Je mag er wel op hopen natuurlijk, en anders er een gesprek over aangaan waarmee je probeert om ze te overtuigen. Of desnoods de vriendschap verbreken, als het erg diep zit bij jou. Als jij haar gaat smeken om het niet te doen, dan kan ik eigenlijk wel goed begrijpen dat ze dat irritant vindt. Ze kan op zich best zelf beslissen wat voor shampoo ze koopt, neem ik aan, en als dierproeven haar niets kunnen schelen dan heeft het niet veel zin om te zeuren. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Ik zei dat die vriendin zelfs maar moet beslissen welke shampoo zij maar moet kopen. Die vegatarier gebruikte ik als voorbeeld, hij mag toch ook zelfs beslissen van wat hij eet.
|
Dat mag je niet verwachten, vind ik, want ze heeft wel gelijk. Het is haar leven en je kunt haar niet dwingen om dat te kopen. Ik koop zelf ook gewoon het merk wat het dichtst bij is, wat in de aanbieding is enzovoorts (herbal essences, andrelon enz.)
Het hamburger-argument van jaegermeister vind ik wel een goede, eerlijk gezegd.
|
![]() |
Ik vind het alsnog een kromme vergelijking, maar dat terzijde.
Het is niet zo dat ik een halve hartverzakking krijg als ik iemand zulke producten zie kopen hoor, maar ik begrijp gewoon niet waarom sommige mensen zo onverschillig doen. Om dan 1 keer omdat ik erbij ben geen H&S te kopen vind ik hypocriet eigenlijk. Er zijn trouwens een hele zooi mensen (zie Silver Rain) die het gewoon niet wéten, dus daarom zeg ik het altijd maar. edit: andrelon is ook dierproef. heeft mijn vader net 6 flessen gehaald 2 dagen voor ik er achter kwam en het hem vertelde, ook niet bijster handig is dat. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb een vriendin, mijn vriendin wil iemand anders vermoorden. Wat doe ik: a) ik zeg: tis jouw leven, ik bemoei me er niet mee b) ik zeg: uiteindelijk moet je zelf weten wat je doet, maar ik keur het zo ongelooflijk af, dus doe het asjeblieft niet c) ik doe er alles aan om het te verhinderen Kiest u maar!
|
Persoonlijk vind ik dat ze dat voor zichzelf moet uitmaken, ook is het walgelijk om make-up enz. te gebruiken die getest is op dieren. Ze mag echter ook best weten hoe jij erover denkt. het is tenslotte een vrij land. Uiteindelijk moet ze zelf de keus maken of ze het welzijn van de dieren (en dat van jou, je zit er mee in je maag en persoonlijk geef ik je geen ongelijk) belangrijker vind dan het gemak om zomaar iets uit het rek te grijpen, maar ik zou idd wel zeggen wat je ervan vind.
|
P.S. Ik gebruik al drie jaar geen shampoo meer, maar spoel elke dag mijn haar met warm water. het is nooit slap, vet of statisch, ik heb nooit roos, klitten of een droge hoofdhuid, en ik krijg altijd van iedereen (ook de kapster!) complimenten dat ik ulk mooi en gezond haar heb
![]()
|
thanks voor de tip SuperSanne! ik heb echt probleemhaar, de ene keer droog de andere keer vet als boter ( nouja...)
ik vind dat je niet het recht hebt om zo te zeuren tegen je vriendin over zulk spul. als zij dat wil kopen laat 'r lekker! en het is echt verschrikkelijk dat jij het zo erg vindt, maar daar heeft zij niks aan. zij wil alleen van d'r roos af. ![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Jee wat ben je grappig.. ![]() Voor het geval dat je echt zo'n beeld van me hebt.. Dat heeft dus echt totaal geen zin, dan is het helemaal voor niks geweest. Ik heb ze nu al gekocht en dat laat ik dus de volgende keer wel uit mijn hoofd. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar wat zegt jouw vriendin hier nou van?
|
vindt niet dat je je vrienden kunt dwingen iets niet te kopen
ja vervelend dat het op dieren getest wordt,maar wat wordt daar niet op getest zonder dat wij het weten ![]() bij makeup dat niet op dieren getest is dat 10euro kost en andere 3euro nou sorry maar ik neem de goedkopere dan,je kunt er toch niks meer aan veranderen waar het op getest is ![]()
|
![]() |
Pff.. nee.. dat kan je zeker niet van je vrienden verwachten
Dat je hun erop wijst, das logisch en aardig maar smeken ![]() als jij nou iets van een bepaald (favo) kledingmerk wilt kopen en zij eist (het klinkt toch als eisen) dat jij het niet meer koopt omdat er kinderarbeid aan de pas is gekomen... zij stelt voor om naar de c&a of hans textiel te gaan ..want daar gebruiken ze geen lieve kleine onschuldige kindertjes..(he.. het is fictief he ![]() zou jij het doen als je gewoon een mooi kledingstuk, in de aanbieding nog wel ![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Tuurlijk: één persoon maakt geen verschil. Het zal die head&shoulders fabrikanten een zorg zijn dat jij niets meer koopt, maar een grotere groep mensen vormt al gouw een probleem. En als iedereen het erbij laat zitten, dan heb jíj tenminste geen schuld aan het in stand houden van die walgelijke praktijken. En dat is toch een lekker gevoel ![]() P.S. Voor mensen die om één of andere "duistere reden" (zoals ik sinds twee weken, ik wil er niet over praten ![]() ![]()
|
je kunt dat niet van anderen verwachten, iedereen heeft eigen opvattingen.
eieren en vlees uit de bio-industrie zijn ook dier-onvriendelijk, maar er zijn ook genoeg mensen die die dingen eten. veel sportschoenen worrden door kinderen in arme landen gemaakt, voor heel weinig geld. dan zijn er ook nog de producten waar je ziektes van krijgt/kan krijgen. je kunt hier zelf rekening mee willen houden, maar niet van anderen verwachten dat ze hetzelfde doen.
|
Natuurlijk kun je dat niet van je vrienden verwachten. T is jouw keus om dat spul niet te kopen, zo heeft zij de keus om t wel te kopen. T zou behoorlijk naief zijn als je van je vrienden ging verwachten dat ze zich aan jou aan passen.
Bovendien, zelfs spul van the bodyshop is op dieren getest (bestanddelen weliswaar) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|