Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2004, 11:23
Verwijderd
Poeh, weer ff zeuren over een vriendin van mij . Het was een goede vriendin (noem haar maar ff A), maar doordat ik op kamers ben gaan wonen aan de andere kant van het land, en zij voor de 3de keer in 6v zit, zijn we een beetje uit elkaar aan het groeien, zoals het gaat.

Maar toch, we hebben nog wel contact, voornamelijk over internet (MSN en mail). Het is redelijk oppervlakkig, en ze heeft me vooral nodig als ze een probleem heeft. Verder heb ik het gevoel dat ze weinig interesse in mij heeft.

Zo woon ik al sinds augustus op kamers, en ik heb haar vanaf de eerste week al eens gezegd dat ze echt langs moet komen, omdat me dat erg leuk lijkt, en omdat ik erg ''trots'' op mijn kamer ben.

Ik heb haar echt al zo vaak gezegd dat ik het leuk zou vinden blablabla. Op mijn verjaardag, die ik daar vierde, kwam ze niet. Nog nooit is ze langs geweest

Nou is er een andere vriendin, die voor een half jaar in Zweden studeert (super leuk!). Zij vertelde al een keertje dat A een keer langs kwam bij haar. Dat viel me al een beetje verkeerd, en dat heb ik haar toen ook gemaild. Zo iets van Nijmegen is toch echt dichter bij dan Zweden. Daar heb ik verder nooit meer iets over gehoord...

Ik had nog zoiets van ja dat zullen wel wilde plannen zijn, maar toen ik net dat meisje uit Zweden weer sprak, zij ze dat A langs in april een weekend langs komt

Ik zou dat denk ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen; wel langs gaan in Zweden niet in Nederland. Dat is toch gemeen tegenover diegene in Nederland, die ook nog eens een half jaar langer al op kamers woont. Wat een trut is het zeg!

Ik snap er echt niks van, maar voel me er wel erg verdrietig over. Ook dat ik dat dan via iemand anders hoor, terwijl ik haar donderdag zelf nog gesproken heb...

Zal ik er nog een keer iets van zeggen, of haar maar gewoon lekker met rust laten... Ik bedoel een echte vriendin kan ik het niet meer noemen... Maar ja om dan nog zo lullig om te gaan met mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2004, 11:32
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
sommige relaties kunnen beter verwelken i guess... that's life
ik vind niet dat je lullig moet doen tegen haar, maar als ik jou was zou ik geen contact meer zoeken met "A".

ik had tot zo'n 6 maanden geleden ook een goede vriendin, we waren echt beste vrienden (op mijn relatie op dat moment na dan). ik was toen 2 weken met die vriendin op vakantie naar italië... sinds die vakantie heb ik haar 2x gesproken en 1x gezien. laatst had ik haar weer gemailt en ze stuurde een mailtje teurg van "ik zou best wel weer electronisch contact willen, maar zien hoef ik je niet meer". dat klinkt misschien bot, maar ik voelde er ook hetzelfde over. ik heb overriggens niet meer gemailt naar haar, some things are better left undone?
ze woont btw zo'n 300 meter van mijn huis. maar ik heb geen behoefte om haar te zien, niet omdat ik ruzie met haar heb, maar omdat onze relatie "dood" was, zomaar, ineens. op vakantie nog beste vrienden, na de vakantie was er gewoon nix meer om te zeggen...

t was een leuke tijd, maar aan alles komt een eind.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 11:32
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik zou wel tegen haar zeggen dat je het behoorlijk 'lullig' vindt dat wel naar Zweden gaat en niet naar jou, terwijl je al heel vaak gevraagd hebt of ze komt. Maar ik denk dat hieruit ook wel blijkt dat jullie vriendschap, in elk geval die van haar kant, een beetje over is. Kennelijk zijn jullie toch te ver uit elkaar gegroeid en hoeft het van haar niet persé meer.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 07-03-2004 @ 12:32:
Ik zou wel tegen haar zeggen dat je het behoorlijk 'lullig' vindt dat wel naar Zweden gaat en niet naar jou, terwijl je al heel vaak gevraagd hebt of ze komt. Maar ik denk dat hieruit ook wel blijkt dat jullie vriendschap, in elk geval die van haar kant, een beetje over is. Kennelijk zijn jullie toch te ver uit elkaar gegroeid en hoeft het van haar niet persé meer.
Ja ik weet ook wel dat onze vriendschap weinig meer is, maar toch doet het me nog steeds wel een beetje pijn. Voor mij is het heel anders ja, dat blijkt wel in hoe ze met mij omgaat.

Ach ik moet eigenlijk maar blij zijn dat ik niet zo ben als zij is.

Soms denk ik ook dat jaloezie een belangrijke rol speelt; ik heb mijn leven op dit moment namelijk een stuk beter op orde dan zij. (natuurlijk weet ik wel dat je dit niet zo kan zeggen... maar goed, ze maakt maar weinig van haar leven)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 14:21
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-03-2004 @ 13:00:
Ja ik weet ook wel dat onze vriendschap weinig meer is, maar toch doet het me nog steeds wel een beetje pijn. Voor mij is het heel anders ja, dat blijkt wel in hoe ze met mij omgaat.

Ach ik moet eigenlijk maar blij zijn dat ik niet zo ben als zij is.

Soms denk ik ook dat jaloezie een belangrijke rol speelt; ik heb mijn leven op dit moment namelijk een stuk beter op orde dan zij. (natuurlijk weet ik wel dat je dit niet zo kan zeggen... maar goed, ze maakt maar weinig van haar leven)
Natuurlijk doet het je nog steeds pijn, ook al heb je minder contact, ze is een goede vriendin geweest. Ik zou me ontzettend rot voelen als ik wist dat iemand niet bij mij langkwam, maar wel ff snel op en neer naar Zweden gaat. Wat je moet doen? Ik weet t niet, maar ik zou luid en duidelijk kenbaar maken (mailen ofzo) dat ze ontzettend dom bezig is. Hou de eer aan jezelf, en laat het bij dat mailtje. Als zij contact zoekt, en jij ziet daar nog wel iets in, probeer t dan n btje te herstellen. Laat t verder niet van jou afkomen, ze is het je niet waard. Ik weet dat t niet gemakkelijk is, maar probeer het. Wat heb je aan iemand die zo tegen je doet?
Jaloezie zou best een grote rol kunnen spelen, zij zit immers voor de 3e keer in V6. Dat is haar probleem, als zij eens wat beter haar best zou doen, zou ze het halen, of ze kan naar de havo gaan. 3x blijven zitten is niet niks.
Succes MH
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 15:13
Balance
Balance is offline
Vriendschap moet van twee kanten komen en dat is hier niet het geval.
Bovendien hebben jullie weinig meer gemeenschappelijk: beiden zitten in een andere plaats en doen een andere studie/school.

Waarom dan toch nog wanhopig iets in stand proberen te houden wat er allang niet meer is?
Ik snap dat het moeilijk is om een vriendschap te zien verdwijnen, maar ik denk dat je d'r toch maar aan moet geloven. De hints zijn toch duidelijk genoeg: ze komt niet op je verjaardag, ze komt niet naar je kamer enz.
Zij is blijkbaar al klaar met jullie vriendschap, hoe hard dat ook klinkt. Ik denk dat het nu aan jou de beurt is.
Dat gebeurt nou eenmaal heel vaak als mensen gaan studeren. Tijd om nieuwe vrienden te zoeken in je omgeving!
Oud 07-03-2004, 16:29
Verwijderd
Ja het is al lange tijd duidelijk hoor, dat weet ik ook wel... Zij is ook eigenlijk helemaal geen aardig persoon. Toen ze net een vriendje had, hoorde ik ook nooit meer iets van haar, maar ach.

En toch... als zij een probleem heeft (zoals een vriendje die het uitmaakt), dan mailt en smst ze me ineens wel weer... Altijd heb ik zoiets van ja uh hallo... Toch ga ik er dan wel op in, omdat ik het anders zou zielig voor haar vind ofzo Ik ben mss ook wel te lief voor haar altijd

En toen zij jarig was, vertelde haar moeder tegen mijn dat ze zo nieuwsgierig was hoe ik daar woonde... toen had ik ook echt zoiets van uhhh . Toen ik jarig was is ze overigens wel langsgekomen hier bij mijn moeder hoor. Toen heeft mijn moeder het ook eens gezegd dat ik het jammer vond blablabla en dan zegt ze heel beleefd dat ze snel eens langskomt. Waarom zegt ze niet gewoon eerlijk dat ze daar geen zin in heeft...

Ik heb besloten om haar te nergen, mss als ze eens op msn is een opmerking te plaatsen als gelukkig is Zweden dichterbij dan Nijmegen... Verder hoef ik haar nooit meer te spreken, mist het echt zo uitkomt of dat het zo loopt...

Daarnaast, het gaat er niet om dat ik daar geen vrienden heb hoor, ik heb daar leuke mensen, maar toch zij betekende toch wel wat voor me... maar ik dus niet voor haar... Vaarwel!!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 16:33
Otis
Otis is offline
Ditch the snitch

Als vriendinnen neit meer vriendinnerig tegen je doen hoef je geen moeite meer te doen voor ze.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 15:53
Verwijderd
Hmm gisteravond op msn, toen heb ik het haar eerlijk gezegd hoe lullig ik het van haar vond. Verder ook totaal niet meer aardig gedaan.

Zij komt dan met wat smoesjes, dat ze minstens 4 weken vrij moet krijgen, dat het er niet van kwam, dat ze dacht dat komt nog wel een keertje blablabla.

Ik had zoiets van zeg gewoon dat je ongeintereseerd bent, maar ze zei dat ze het niet was en dat ze ook niet vond dat ze dat was.

Whatever...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten