Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2004, 19:24
Rieno
Rieno is offline
Ik ga misschien binnenkort een drumstel kopen (gewoon een standaard goedkoop dingetje, ik blijf uiteindelijk bassist ) Nu krijg ik al aardig wat gezeik van mn ouders over het 'lawaai' wat het zal gaan maken.
Zijn er mogelijkheden om het geluid tot een enigszins acceptabel niveau terug te brengen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2004, 19:26
Stevill
Stevill is offline
Kwasten stof kloppers op het bass pedaal

of natuurlijk de kamer isoleren (pokkewerk)
Oud 07-03-2004, 19:37
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Nee.

Daar worden dempers ook niet voor gebruikt trouwens.
Oud 07-03-2004, 19:43
Carn
Carn is offline
je kan demp matten (gewoon soort rubber schijven) op je toms en snare leggen, en je bassdrum helemaal volfrotten met een oud dekbed. Met als gevolg dat je net zo goed op een rubberen oefensetje kan gaan spelen, want het klinkt niet en speelt gewoon kut.

Een optie die wel "redelijk" werkt is om zogenaamde "mesh heads" (gaasvellen) te kopen. Dat zijn zeg maar vellen met kunstof gaas, en deze vellen zitten vaak op de duurdere elektronische sets. Als je je slagvellen dus vervangt met zo`n gaasvel, dan heb je nogsteeds een vrij natuurlijk speelgevoel, en minimaal acoustisch geluid. Makkelijker is om ergens oude vellen te scoren; en alles weg te snijden totdat je dus een hoepeltje overhoud. Dan haal je bij de gamma wat van dat anti vliegen-gaas, en laat je je handige mamma dat even om die hoepel heen naaien. Scheelt weer $$.

Of gewoon elektrisch setje kopen hè.
Oud 07-03-2004, 20:55
alpha
alpha is offline
Mijn leraar had het over een gordijn om het drumstel heen, dan zit je dus zeg maar in een hokje, dan word a) het geluid beter, en b) het geluid zachter, of het blijft iig dichterbij.
Als je alleen het eerste effect wil, is twee kanten het gordijn ophangen ook al genoeg, maar dat vroeg je niet
Oud 07-03-2004, 21:03
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
alpha schreef op 07-03-2004 @ 21:55:
Mijn leraar had het over een gordijn om het drumstel heen, dan zit je dus zeg maar in een hokje, dan word a) het geluid beter, en b) het geluid zachter, of het blijft iig dichterbij.
Als je alleen het eerste effect wil, is twee kanten het gordijn ophangen ook al genoeg, maar dat vroeg je niet
Das wel een goeie, afgezien van het feit dat die bass best wel doordreunt naar beneden en daar het grote probleem zich bevind
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Master of Puppets schreef op 07-03-2004 @ 20:37:
Nee.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 00:41
Carn
Carn is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 07-03-2004 @ 22:03:
Das wel een goeie, afgezien van het feit dat die bass best wel doordreunt naar beneden en daar het grote probleem zich bevind
Zo`n gordijn heeft alleen maar baat voor de drummer, en niet de omgeving. Een gordijn heeft als resultaat dat je minder terugkerend geluid hebt, waardoor het minder "schel" klinkt. Ook hoor je overtonen wat minder. Als je huisbewoners of buren hebt die bezwaar maken is het beste om van die rubberen demp dingen te kopen (met als resultaat een ongelooflijk klote speelgevoel), of de elektrische kant op te gaan (wat heel veel kost wil je een set hebben wat goed aanvoelt), of je probeert mijn oplossing (nogsteeds minimaal acoustisch geluid èn speelgevoel blijft redelijk normaal)
Oud 08-03-2004, 05:49
Muzzle
Muzzle is offline
Koop een Pearl Rhythem Traveler bij feedback. Dit is een drumstel dat geleverd wordt met gaasvellen. Het maakt bijna geen geluid maar wel genoeg zodat je er goed op kunt oefenen. Verder is het gewoon een normaal drumstel, je kan er ook normale vellen op zetten.

www.feedback.nl
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 06:32
Verwijderd
Een mat onder je drumstel leggen dempt redelijk veel van het geluid dat naar beneden doorklinkt, en anders gewoon je muren behangen met eierdozen dat help ook maar dan hoor je waarschijnlijk de bass nogsteeds beneden, ook met een mat eronder...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 07:20
Verwijderd
Je neemt een kamer en behangt die helemaal met eierdozen. Dat neemt het geluid aardig goed op. Nu nog je ouders zo ver krijgen dat je dat mag doen en aan een paar honderd eierdozen komen

Ah. Dat werd hierboven dus ook gezegd
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 08:00
Rieno
Rieno is offline
Die Pearl met gaasvellen zou volgens mij een hele goeie oplossing zijn. Nu nog kijken naar het kostenplaatje e.d. en dan even overleggen met de ouders.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 11:46
Carn
Carn is offline
eierdozen helpt practisch niks. Dat is net zoals de gordijnen en dekens, heel leuk voor de acoustiek IN de kamer.

Het "beste" blijft een kamer-in-een-kamer. Dus je hebt een kamer, daarin bouw je een soort houten framewerk, tegen dat framewerk plak je weer isolatie materiaal; en tegen dat materiaal bevestig je weer iets van gipsplaten. En dan dekens of eierdoosjes of wat dan ook.

De rhytm traveler is idd een leuke optie; alleen je moet er geen gaaf geluid uit verwachten met echte vellen. Je kan ook de arbiter flats proberen, die gebruikt hetzelfde concept.
Oud 08-03-2004, 12:02
Verwijderd
ach, op zolder met de deuren dicht en het valt allemaal wel mee
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 12:11
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Carn schreef op 08-03-2004 @ 12:46:
Het "beste" blijft een kamer-in-een-kamer. Dus je hebt een kamer, daarin bouw je een soort houten framewerk, tegen dat framewerk plak je weer isolatie materiaal; en tegen dat materiaal bevestig je weer iets van gipsplaten. En dan dekens of eierdoosjes of wat dan ook.
Zo heb ik het ook, maar dan in de schuur. Nog nooit klachten gehad van de buurt ofzo, en dat terwijl er toch ook een kleine installatie bij staat die regelmatig gebruikt wordt.
Oud 08-03-2004, 12:15
Blenderhead
Blenderhead is offline
gewoon een tefaldeluxe set aan je ma geven en zelf d'r op spelen.
Oud 08-03-2004, 13:16
Verwijderd
je mag van mij zo veel dempen als je wilt, als je maar hard mept
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 16:36
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bassdrum volproppen met doeken. Over de toms leg je uitgesneden velranden (of gewoon dempringen) en over de snare bijvoorbeeld een theedoek. Dat scheelt al een hele hoop.

Ach, ik weet niet hoe hoog je zit, maar als je 2 hoog zit heeft je moeder er beneden geen last van hoor, tenzij je slechte isolatie hebt, maar dan wordt het uit verschillende oogpunten ook weer interessant om te gaan isoleren.

Niet teveel en overdreven gaan dempen, daar wordt het speelgevoel alleen maar minder van. Als je echt graag wil gaan drummen, moet je moeder het er maar mee eens zijn, anders kun je het net zo goed niet gaan doen.

Over die gaasvellen heb ik veel slechte geluiden gehoord...
Oud 08-03-2004, 16:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-03-2004 @ 17:36:
Niet teveel en overdreven gaan dempen, daar wordt het speelgevoel alleen maar minder van. Als je echt graag wil gaan drummen, moet je moeder het er maar mee eens zijn, anders kun je het net zo goed niet gaan doen.

Oud 08-03-2004, 18:42
Unique Clone
Unique Clone is offline
Ik heb zelf een hele grote rol met springkussenstof, heb er stukken uitgeknipt in het formaat van de snare, bass, toms etc..
Deze heb ik onder de vellen geplaatst en doordat je het vel weer vast draait spant deze stof zich strak tegen het vel aan en heeft het een optimaal demp geluid, veel beter als dempmatjes .
Je kan gewoon hard blijven drummen zonder dat iemand je goed hoort.
(maar wel de deur dicht houden heh )
Oud 08-03-2004, 18:46
Carn
Carn is offline
Citaat:
muddy schreef op 08-03-2004 @ 19:42:
Ik heb zelf een hele grote rol met springkussenstof, heb er stukken uitgeknipt in het formaat van de snare, bass, toms etc..
Deze heb ik onder de vellen geplaatst en doordat je het vel weer vast draait spant deze stof zich strak tegen het vel aan en heeft het een optimaal demp geluid, veel beter als dempmatjes .
Jup, zoals al zij is dat antivliegen gaas wat je kan krijgen voor hordeuren ook ideaal.
Oud 08-03-2004, 18:48
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
Carn schreef op 08-03-2004 @ 19:46:
Jup, zoals al zij is dat antivliegen gaas wat je kan krijgen voor hordeuren ook ideaal.
tjah dat lijkt me ook wel wat.

maar het springkussenstof is trouwens ook te gebruiken op de hihat en de backens, krijgt alleen een minder lange galm.
Reageren

Regels voor berichten