Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2004, 22:06
ikleef
ikleef is offline
Ik ben een negentienjarige thuiswonende middelbare scholier met een Studentenrekening bij de Rabobank. Omdat ik naar school ga en volwassen ben ontvang ik elke maand zo'n 95 euro tegemoetkoming in de studiekosten van de IB Groep. Een soort van stufi voor middelbare scholieren die 18 jaar en ouder zijn.

Weet iemand of ik nu een Rabocard kan aanvragen? Ik vind de site van de Rabobank nogal vaag op dit gebied. Ik ben geen student, maar heb wel een studentenrekening. Daar deed niemand moeilijk over. Ik heb begrepen dat studenten die een Rabocard aanvragen dit kunnen omdat zij een tegemoetkoming van de IB Groep ontvangen. Maar of ik dat als scholier nou ook kan is me onduidelijk. Heeft iemand er ervaring mee?

Ik wil de credit card omdat ik goedkoop vliegtickets kunnen kopen bij vliegmaatschappijen als Ryanair en online kaartjes voor het OV in andere landen wil kunnen bestellen. Daar is helaas echt een credit card voor nodig...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2004, 22:30
matrix21
matrix21 is offline
volgens mij is het zo dat als je ouder bent dan 18 en nog op school zit (of dat nou middelbare school, hbo universiteit of kleuterschool is) je door de banken als student wordt gezien. Dus ik denk dat je gewoon die rabocard kan aanvragen. Je hebt toch ook een studentenrekening? dus waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 08:47
Severus
Severus is offline
Ik heb afgelopen jaar een Rabocard aangevraagd. Ik heb ook een studentenrekening en dergelijke. Je moet gewoon een afspraak bij de bank maken en daar praat je dan met iemand, die je gegevens invoert op een computer, en binnen een week of twee heb je je Rabocard binnen. Het gaat heel simpel, en er wordt maar 3 euro per maand van je rekening afgeschreven voor het bezitten van een creditcard (dat bedrag is hoger voor mensen die geen studentenrekening hebben).

Echt, het is gemakkelijker dan het lijkt.

Veel succes!

Groetjes,

Ripper
Oud 08-03-2004, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef op 08-03-2004 @ 09:47:
Ik heb afgelopen jaar een Rabocard aangevraagd. Ik heb ook een studentenrekening en dergelijke. Je moet gewoon een afspraak bij de bank maken en daar praat je dan met iemand, die je gegevens invoert op een computer, en binnen een week of twee heb je je Rabocard binnen. Het gaat heel simpel, en er wordt maar 3 euro per maand van je rekening afgeschreven voor het bezitten van een creditcard (dat bedrag is hoger voor mensen die geen studentenrekening hebben).

Echt, het is gemakkelijker dan het lijkt.

Veel succes!

Groetjes,

Ripper
Dan kan je beter overgaan naar de abn. Daar betaal je 11,30 voor je CC. (per jaar) bij de postbank is het hetzelfde geloof ik.

En je hebt een gratis rekening met Wereldpas/Chipknip en Internetbankieren (misschien is dit bij de rabo ook)
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 17:27
Go
Go is offline
Als de Rabocard o.a. een creditkaart is, zul je eerst wel een vast inkomen moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 20:25
Balance
Balance is offline
Bij de postbank en de ABN word je in ieder geval als student behandeld. Ik denk dus de rabobank ook, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Oud 09-03-2004, 14:55
Sven
Sven is offline
Citaat:
gerwin schreef op 08-03-2004 @ 18:27:
Als de Rabocard o.a. een creditkaart is, zul je eerst wel een vast inkomen moeten hebben.
Studiefinanciering is genoeg..
*heeft zelf ook een rabocard*
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 09:30
ikleef
ikleef is offline
Iedereen bedankt voor de info ! Ik ben vandaag bij de Rabobank geweest en het was inderdaad geen enkel probleem. Ik heb nu een Rabocard onder 'normale' voorwaarden met in principe een bestedingslimiet van € 1500,00. Omdat ik hem alleen maar nodig heb voor kleine bedragen ga ik die limiet wel naar beneden laten aanpassen denk ik.

Nog een vraagje voor de creditcardgeeks onder ons: hoe controleren winkels en dergelijke eigenlijk of je nog niet door je limiet heen bent? Bij een internetshop kan ik me voorstellen dat ze dat digitiaal kunnen checken, maar je ziet in films ook weleens mensen met een handtekening betalen. Hoe zit dat dan? Ik heb hem eigenlijk alleen voor internetdoeleinden nodig, niet daarvan. Maar ik vraag het met ivm fraudegevoeligheid wel even af.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 11:10
Sven
Sven is offline
Citaat:
ikleef schreef op 11-03-2004 @ 10:30:
Iedereen bedankt voor de info ! Ik ben vandaag bij de Rabobank geweest en het was inderdaad geen enkel probleem. Ik heb nu een Rabocard onder 'normale' voorwaarden met in principe een bestedingslimiet van € 1500,00. Omdat ik hem alleen maar nodig heb voor kleine bedragen ga ik die limiet wel naar beneden laten aanpassen denk ik.

Nog een vraagje voor de creditcardgeeks onder ons: hoe controleren winkels en dergelijke eigenlijk of je nog niet door je limiet heen bent? Bij een internetshop kan ik me voorstellen dat ze dat digitiaal kunnen checken, maar je ziet in films ook weleens mensen met een handtekening betalen. Hoe zit dat dan? Ik heb hem eigenlijk alleen voor internetdoeleinden nodig, niet daarvan. Maar ik vraag het met ivm fraudegevoeligheid wel even af.
Volgens mij wordt de creditcard altijd eerst door zo'n apparaatje gehaald dan? anders weet ik het ook niet
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Sven schreef op 11-03-2004 @ 12:10:
Volgens mij wordt de creditcard altijd eerst door zo'n apparaatje gehaald dan? anders weet ik het ook niet
Ja, dat wordt gecheckt door je pas door het pinapparaat te halen. (Ik werkte vroeger bij achter een kassa. )
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 00:33
Verwijderd
Precies. Je haalt hem dan door dat apparaat. Dat apparaat zoekt contact met interpay en die heeft die informatie.

Nu een nieuwe vraag:

Stel ik koop wat op internet in een andere valuta. Hoe weet ik dan welke omrekenkoers gerekd zal worden? Ik zie op de Nederlandse mastercard site hier geen informatie over staan.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 11:06
Belle
Belle is offline
Citaat:
Alex schreef op 12-03-2004 @ 01:33:
Precies. Je haalt hem dan door dat apparaat. Dat apparaat zoekt contact met interpay en die heeft die informatie.

Nu een nieuwe vraag:

Stel ik koop wat op internet in een andere valuta. Hoe weet ik dan welke omrekenkoers gerekd zal worden? Ik zie op de Nederlandse mastercard site hier geen informatie over staan.
ze rekenen de dagkoers
Oud 12-03-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Belle schreef op 12-03-2004 @ 12:06:
ze rekenen de dagkoers

Maar waar kan ik die vinden? Het is niet de koers die in de krant staat toch? Of mag ik gewoon die koers rekenen?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 18:13
Belle
Belle is offline
Citaat:
Alex schreef op 12-03-2004 @ 19:08:
Maar waar kan ik die vinden? Het is niet de koers die in de krant staat toch? Of mag ik gewoon die koers rekenen?
gwk.nl
Oud 13-03-2004, 09:03
Verwijderd
Ik heb ook nog een vraagje..

Als je iets koopt, betaal je pas aan het eind van de maand toch? Maar daar betaal je dus rente over?? En hoeveel dan? Ik dacht aardig wat, want die creditcards leveren altijd goud geld op... Kan ik niet zeggen dat het direct moet worden afgeschreven?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 12:28
Sven
Sven is offline
Citaat:
chielsen schreef op 13-03-2004 @ 10:03:
Ik heb ook nog een vraagje..

Als je iets koopt, betaal je pas aan het eind van de maand toch? Maar daar betaal je dus rente over?? En hoeveel dan? Ik dacht aardig wat, want die creditcards leveren altijd goud geld op... Kan ik niet zeggen dat het direct moet worden afgeschreven?
Je betaalt pas rente als er te weinig geld op je rekening staat wanneer de creditcardmaatschappij het geld van je bankrekening wil afschrijven.. als het gewoon aan het einde van de maand afgeschreven kan worden kost het niets extra's...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten