Citaat:
henri de penri schreef op 08-03-2004 @ 14:35:
haha.. een (te) duur stuk vlees en je bent al over de 4 euro heen
|
dat is dan wel een héél duur stuk vlees... ik eet biologisch vlees, wat al een stuk duurder is, en dan is 't alsnog meestal 3,80 voor een bakje met twéé stukjes vlees, dus ehm 1,90 per stukje. Ja, een rollade ofzo is vast wel duurder dan 4 euro, maar je gaat ook geen hele rollade opeten in je eentje.
Maar oke, ik zal mijn menu voor deze week eens noemen:
Maandag:
Spaghetti met romige pepersaus en salade
Benodigheden:
Spaghetti, ongeveer 25 cent per pakje waar je 5 keer van kan eten, dus 5 cent
Pakje poeder voor pepersaus van maggi, 90 cent, maar je hebt maar een half pakje nodig in je eentje, 45 cent dus
Zakje gesneden&gewassen ijsbergsla met veldsla, 80 cent
Ei, een doosje met 6 eieren was 2 euro, dus dat is 33 cent voor 1 ei
Dressing van 1 lepel olijolie, 1 lepel mosterd, 1 lepel citroensap en een schepje suiker; in totaal misschien 30 cent waard
1 dl melk, een liter melk is zo'n 90 cent, 1 dl is dus 9 cent
Kook de spaghetti al dente, doe in hetzelfde pannetje een ei en kook dat hard. Maak met de melk en het poeder voor de saus, pepersaus. Maak de dressing, doe de sla in een schaaltje en giet de dressing erover. Snij het gekookte ei in mooie partjes en leg die in de vorm van een sterretje op de sla. Doe de spaghetti in een diep bord en giet de saus erover.
2 euro en 8 cent.
Dinsdag:
Lasagne met tomatensaus
Benodigdheden:
- Pak lasagne van ongeveer 1,20, goed voor 3 keer éénpersoonslasagne dus voor deze keer 40 cent
- potje Heinz pastasaus traditionale à 1 euro 30, een klein potje dus
- Kaas, het stuk kostte zo'n 3,20 maar je gebruikt natuurlijk geen heel stuk, ehm, ik denk dat ik ongeveer 1/6 heb gebruikt dus dat is 53 cent
Twee eetlepels tomatensaus in een klein ovenschaaltje uitsmeren over de bodem, blaadjes lasagne erop, daar weer twee eetlepels saus op, blaadjes lasagne, etc tot het potje leeg is; je moet ook eindigen met saus. Daar leg je de kaas op (geraspt of in plakjes) en je zet 't zo'n 20 minuten in de oven, stand 4.
2 euro en 23 cent
Woensdag:
Braadworst en witlof
Benodigdheden:
1 eenpersoons braadworstje, ehm, die waren 2,80 voor 3, dus 93 cent voor 1
2 a 3 ons aardappels, die zijn 1,80 per zak van 2,5 kilo dus 18 cent voor een portie
Twee struikjes witlof, samen 45 cent
Kaas, laten we weer uit gaan van 1/6 van het stuk, dus 53 cent
Ham, 1 of 2 plakjes, eh, die waren gratis want die had ik van m'n moeder mee gekregen

Pakje poeder voor tuinkruidenjus, 80 cent, half pakje nodig dus 40 cent
Braad het braadworstje, kook de geschilde aardappels en de schoongemaakte witlof. Maak als het worstje gaar is jus met het poeder, wat water en het braadvet van de worst. Giet de witlof af en doe de geraspte kaas en de in stukjes gesneden ham erbij tot de kaas gesmolten is. Mooi op een bord leggen, de jus over de aardappels, eventueel een schepje mosterd bij de worst.
2 euro en 49 cent, misschien 3 euro als je de ham zelf betaalt