Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2004, 19:37
Sint Juttemis
Sint Juttemis is offline
Hebben jullie voor mij lekkere en voedzame recepten voor maaltijden die minder kosten dan 4 euro?
~ En daar bedoel ik dus niet de AH pizza's mee... ~

Laatst gewijzigd op 07-03-2004 om 19:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2004, 20:14
@Moon
@Moon is offline
Een pakje pasta en pastaus zal denk ik wel beneden de 4 euro liggen. Evt. kun je er nog allerlei andere dingen toevoegen, geraspte kaas en/of vlees ofzo. Niet zo moeilijk te bereiden, zelfs ík kan het maken Dat is toch al heel wat
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 20:34
Guissie
Guissie is offline
Dat recepten krantje van de c1000,zonder fratsen.
Is (meestal) lekker,gezond en niet duur.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 20:34
Outlaw
Outlaw is offline
Er zijn zoveel maaltijden te bereiden voor <4 euro...

Denk daarbij in de 1e plaats vooral aan inkopen bij winkels als de Lidl en de Aldi, met een beetje geluk kan je er dan zelfs iets van vlees bij eten...

Er is zoveel op te noemen; stamppot, maaltijdsoep, rijst met een saus, pasta, ga zo maar door...
Oud 07-03-2004, 20:51
Verwijderd
Hmm, ik koop wekelijks een brood, een pak sap, een pak melk, een pak koeken, en vaak nog een stuk of twee dingen (zoals afgelopen week theelepeltjes en wc-papier, en de week daarvoor een stuk kaas en een pot stroop, etc), en bovendien ook nog eens voedsel voor 4 maaltijden, en dat is bij elkaar meestal ongeveer 20 euro. Dus ik denk dat mijn maaltijden per stuk allemaal 4 euro of minder zijn, maar ik heb er nog nooit echt op gelet. Zo moeilijk is het dus niet om een maaltijd klaar te maken voor minder dan 4 euro. Zeker niet als je naar een goedkope supermarkt gaat, want ik ga altijd naar Albert Heyn en Super de Boer en die zijn niet goedkoop, en ik koop ook nog eens een hoop dingen biologisch.

Maar ehm, kijk anders eens in de allerhande, daar staat altijd bij hoe duur de maaltijd is als je bij de AH de huismerkproducten en dure A-merk producten koopt, dus als daar staat dat iets 4 euro p/p is dan is het zeker minder dan 4 euro als je gewoon níét steeds de duurste soort van een product koopt.

Een normale maaltijd die méér dan 4 euro per persoon is lijkt me moeilijker te vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 07:48
Verwijderd
Tartaartje € 1,10 (Keurslager)
Aardappelschijfjes € 0,79 (Dirk)
Broccoli € 0,39 (Dirk)
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:

Een normale maaltijd die méér dan 4 euro per persoon is lijkt me moeilijker te vinden. [/B]
haha.. een (te) duur stuk vlees en je bent al over de 4 euro heen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:27
Verwijderd
Citaat:
henri de penri schreef op 08-03-2004 @ 14:35:
haha.. een (te) duur stuk vlees en je bent al over de 4 euro heen
dat is dan wel een héél duur stuk vlees... ik eet biologisch vlees, wat al een stuk duurder is, en dan is 't alsnog meestal 3,80 voor een bakje met twéé stukjes vlees, dus ehm 1,90 per stukje. Ja, een rollade ofzo is vast wel duurder dan 4 euro, maar je gaat ook geen hele rollade opeten in je eentje.

Maar oke, ik zal mijn menu voor deze week eens noemen:

Maandag:
Spaghetti met romige pepersaus en salade
Benodigheden:
Spaghetti, ongeveer 25 cent per pakje waar je 5 keer van kan eten, dus 5 cent
Pakje poeder voor pepersaus van maggi, 90 cent, maar je hebt maar een half pakje nodig in je eentje, 45 cent dus
Zakje gesneden&gewassen ijsbergsla met veldsla, 80 cent
Ei, een doosje met 6 eieren was 2 euro, dus dat is 33 cent voor 1 ei
Dressing van 1 lepel olijolie, 1 lepel mosterd, 1 lepel citroensap en een schepje suiker; in totaal misschien 30 cent waard
1 dl melk, een liter melk is zo'n 90 cent, 1 dl is dus 9 cent
Kook de spaghetti al dente, doe in hetzelfde pannetje een ei en kook dat hard. Maak met de melk en het poeder voor de saus, pepersaus. Maak de dressing, doe de sla in een schaaltje en giet de dressing erover. Snij het gekookte ei in mooie partjes en leg die in de vorm van een sterretje op de sla. Doe de spaghetti in een diep bord en giet de saus erover.
2 euro en 8 cent.

Dinsdag:
Lasagne met tomatensaus
Benodigdheden:
- Pak lasagne van ongeveer 1,20, goed voor 3 keer éénpersoonslasagne dus voor deze keer 40 cent
- potje Heinz pastasaus traditionale à 1 euro 30, een klein potje dus
- Kaas, het stuk kostte zo'n 3,20 maar je gebruikt natuurlijk geen heel stuk, ehm, ik denk dat ik ongeveer 1/6 heb gebruikt dus dat is 53 cent
Twee eetlepels tomatensaus in een klein ovenschaaltje uitsmeren over de bodem, blaadjes lasagne erop, daar weer twee eetlepels saus op, blaadjes lasagne, etc tot het potje leeg is; je moet ook eindigen met saus. Daar leg je de kaas op (geraspt of in plakjes) en je zet 't zo'n 20 minuten in de oven, stand 4.
2 euro en 23 cent

Woensdag:
Braadworst en witlof
Benodigdheden:
1 eenpersoons braadworstje, ehm, die waren 2,80 voor 3, dus 93 cent voor 1
2 a 3 ons aardappels, die zijn 1,80 per zak van 2,5 kilo dus 18 cent voor een portie
Twee struikjes witlof, samen 45 cent
Kaas, laten we weer uit gaan van 1/6 van het stuk, dus 53 cent
Ham, 1 of 2 plakjes, eh, die waren gratis want die had ik van m'n moeder mee gekregen
Pakje poeder voor tuinkruidenjus, 80 cent, half pakje nodig dus 40 cent
Braad het braadworstje, kook de geschilde aardappels en de schoongemaakte witlof. Maak als het worstje gaar is jus met het poeder, wat water en het braadvet van de worst. Giet de witlof af en doe de geraspte kaas en de in stukjes gesneden ham erbij tot de kaas gesmolten is. Mooi op een bord leggen, de jus over de aardappels, eventueel een schepje mosterd bij de worst.
2 euro en 49 cent, misschien 3 euro als je de ham zelf betaalt
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 13:51
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
beetje gehakt en een stampot die je lekker vindt. Allebei klaar maken, in de oven met gehakt onder en stampot boven met kaas erover heen en jummie jummie!

Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 13:54.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 14:05
Sint Juttemis
Sint Juttemis is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 11-03-2004 @ 13:27:
dat is dan wel een héél duur stuk vlees... ik eet biologisch vlees, wat al een stuk duurder is, en dan is 't alsnog meestal 3,80 voor een bakje met twéé stukjes vlees, dus ehm 1,90 per stukje. Ja, een rollade ofzo is vast wel duurder dan 4 euro, maar je gaat ook geen hele rollade opeten in je eentje.

Maar oke, ik zal mijn menu voor deze week eens noemen:

-------------------- 8< Recept 3x >8 ---------------------

Klinkt lekker, ik zal het wel een keer -proberen te- maken. Thanx
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 14:37
Verwijderd
Je kan volgens mij redelijk wat dingen eten van minder dan 4 euro.

Aardappels groente vlees, goedkoop, maar sommige vinden het veel werk.

Spaghetti met gebakken champignons en ui, met daarover heen kaas.

Roerei met champignons en ui, met brood eten.

Pannekoeken, met erop net wat je lekker vindt (kaas, ham, appel etc etc).

(maaltijd)soep, of gewoon groente soep zelf gemaakt, en dan daarna bijvoorbeeld broodjes eten met rookworst.

Het lijkt nu net of ik vaak brood eet in de avond, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo hoor...
Er is zoveel te bedenken wat goedkoop is. Als ik op nog iets kom laat ik het je weten.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 14:42
mcsun
mcsun is offline
Vindt iemand om mee samen te koken (en eten). Per persoon is dat bijna altijd goedkoper.
Reageren

Regels voor berichten