|
|
Bekijk resultaten poll: Lokken geweldadige games agressie uit? | |||
geweldadige games lokken sowieso agressie uit |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 7.27% |
geweldadige games zullen na verloop van tijd waarschijnlijk wel agresie uitlokken |
4 | 7.27% |
geweldadige games zullen alleen agressie uitlokken als de persoon agresief is |
40 | 72.73% |
agressief gedrag bij gamende jongeren heeft niets te maken met games |
7 | 12.73% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
geweldadige games zullen alleen agressie uitlokken als de persoon agresief is
18 Ik ben er namelijk zelf nogal gevoelig voor. *herinninering* Als klein kind verslaafd aan sega, nl. sonic een blauw ventje en in combinatie met heel wat cola heb ik uren nog blauwe ventjes gezien. Of ik mijn ogen nu open of dicht had. 'k Wil maar zeggen, het heeft degelijk invloed, zeker als je er gevoelig voor bent. |
![]() |
|
Verwijderd
|
je ziet idd bij sommige kinderen als er geweld (Ninja Turtles, Power Rangers etc in mijn tijd) op TV is, dat ze helemaal druk worden, gaan luchtschoppen etc.
Als zulke kinderen dat later ook doen bij Quake of hoe het ook heten mag is dat minder natuurlijk. Ik denk dat het van belang is dat kinderen en jongeren niet alleen schietspelletjes doen maar ook de werkelijkheid kennen, dat het niet normaal is om iedereen die om een muurtje komt gelopen meteen neer te knallen. Ik denk wel dat de meeste kinderen/jongeren dat wel weten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Leeftijd: 19
Keuze: geweldadige games lokken sowieso agressie uit Motivatie: ik denk aan een onderzoek waarbij kindertjes voor een tv werden gezet en daarna geobserveerd. De helft van de kinderen keek Sesamstraat, de andere helft keek The A-Team. Daarna mochten ze spelen. De kinderen die The A-Team hadden gekeken gedroegen zich duidelijk wilder en agressiever. Dus als dat bij tv-programma's opgaat, waarom zou dat niet zo zijn bij video-games? ![]()
|
Leeftijd: 18
Optie: 3 Ik denk dat vooral kleine kinderen alles wat ze leuk vinden nadoen. Wat Kruimel zei geloof ik best. Ik denk alleen dat die A-team-kindjes gewoon een beetje nadeden wat ze hadden gezien. In spelvorm. Dat kun je agressie noemen, maar het lijkt me in ieder geval niet echt gevaarlijk. Het is volgens mij echt niet zo dat iemand omdat hij net een spelletje heeft gespeeld of een film heeft gezien ineens allemaal vreselijke dingen gaat doen. En als dat wel zo is, dan was er sowieso al iets mis met die persoon. En volgens mij is er trouwens ook nog een theorie die ervan uitgaat dat je door het spelen van gewelddadige spelletjes juist je agressie kwijt kan. Hier ben ik het eigenlijk ook wel een beetje mee eens. Misschien ook iets voor je onderzoek? |
![]() |
||
![]() |
15; meisje; speel zelf counsterstrike- word er niet door beinvloed
volgens mij ligt het eraan of de persoonzichzelf onder controle kan houden of niet Citaat:
|
20 jaar en optie 3
![]() Alhoewel het denk ik heel lastig is om te bepalen. Ik denk dat het ook nog wel vrij veel met leeftijd te maken heeft, gecombineerd met dingen zoals tv en zeker ook opvoeding. Bijvoorbeeld als iemand van jongs af aan meekrijgt vanuit allerlei bronnen dat geweld heel normaal is dan denk ik dat hij/zij sneller aggresief word of geweld gaat gebruiken. Oftewel het hangt denk ik heel veel af van de verdere opvoeding maar het kan zeker effect hebben
|
22 en optie 1...
ik snap eerlijk gezegd niet zo dat je daar onderzoek naar doet; er zijn toch al 100 000 onderzoeken naar gedaan?? het lijkt me dat je wel het een en ander aan searchwerk verricht hebt, dus dan moet het niet moeilijk geweest zijn om erachter te komen dat 't optie 1 is lijkt me...of onderzoek je het beeld dat kinderen/jongeren hiervan hebben??
|
optie drie gekozen
ben 17 ik gebruik geweldadige videogames, als uitlaatklep. Als ik geiriteerd ben laat ik me tegenstanders alle hoeken van de arena zien in tekken 3. Ik denk wel dat je een soort van immuun word voor het schrokkende effect van iemand overhoop knallen. Vooral bij de nieuwste games, want die lijken af en toe zeer realistisch. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je het verschil tussen realiteit en illusie niet vergeet |
![]() |
||
Citaat:
Ik herinner me nog iets over het door elkaar mixen van realiteit en fantasie. We reden op de snelweg en ik dacht echt dat ik mee aan het racen was voor de wereldtitel op de playstation. Nu ja, niet zo echt, maar de verwarring was er wel. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |