Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het zal wel ![]()
||
Citaat:
![]() Het is immers op het journaal. ![]()
|
Mijn moeder is ook jarig vandaag.
![]() Trouwens, Gatara, dit doet me mij afvragen: In Rusland is 89% van de staffuncties vervuld door vrouwen? In de VS 75%? Is dat niet een beetje vreemd veel? En als het klopt, is het dan geen doorgeslagen positieve discriminatie? Het verschil tussen man en vrouw lost men het beste op door er vooral geen aandacht aan te besteden me dunkt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar bij het emancipatieproces van de vrouw, hoort natuurlijk ook het emancipatieproces van de man. Dus....... het is alleen zo dat de positie van vrouwen dermate veel slechter is dan de mannen dat daar alle aandacht naar gaat. (doh)
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Het was recent onderzocht dus. Ik zuig t niet uit mijn duim ![]() En of het doorgeslagen positieve discriminatie betreft? Denk het niet ![]() Hier is het zelfs met positieve discriminatie bar slecht gesteld. Het is dan ook geen manier om vrouwen aan de top te krijgen. Hooguit een middel. Het gaat meer om de huidige mentaliteit. En die laat nog vaak te wensen over. Citaat:
Van hen verwacht ik weinig tot geen aandacht voor verbetering van de positie van de vrouw. Zolang er geen aandacht naar uitgaat, blijft men de schouders ophalen voor de achtergestelde positie van vrouwen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Als je kijkt wat de vrouw inmiddels bereikt heeft op dit gebied vind ik het eigenlijk een beetje overdreven om er dan nog speciaal een dag aan te wijden. Zeker omdat die dag helemaal niets kan uitmaken. Áls je al vindt dat er nog aan de emancipatie gewerkt moet worden, doe dat dan constant en roep niet een of andere suffe dag uit om erbij stil te staan.
|||
Citaat:
Ahum. Ten eerste is het nog niet voltooid hier in Nederland - die emancipatie. Ten tweede betreft het hier INTERnationale vrouwendag. En op wereldniveau is het bar slecht gesteld. Citaat:
![]() Zeker in India, ofzo.
|
Verwijderd
|
Zo'n dag is er om mensen weer te laten herinneren dat er iets moet gebeuren of juist te laten kijken wat er allemaal gebeurd is. Maar goed, hier in NL heeft de vrouw het goed, maar in veel andere landen nog helemaal niet... Of zo'n dag dan helpt; ik denk het niet, maar misschien staat men er dan weer bij stil en gaan ze weer wat proberen om de situatie van die vrouwen beter te maken.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En er niet vreemd wordt gekeken als een vrouw aan de top zit (dat gebeurt nog wel eens al te vaak) of er nog steeds van die rot-vooroordelen spelen (oh, jij bent een vrouw, je weet vast niks van computers ![]() En dat in het paspoort ook bij mannen staat: echtgenoot van en niet alleen bij vrouwen: echtgenote van ![]()
||
Citaat:
sorry ik heb slechte humor met mezelf door te weinig slaap ![]()
||
![]() |
Citaat:
als dit jou doell is meot je dus ook tegen positieve dicriminatie zijn(onzinnige term vind ik zelf als je 1 iemand voorterkt zijn anderen automatisch benadeeelt maar goed) ik ben heel erg tegen "positieve " dicriminatie je moet het tog ookvreselijk vinden als je weet dat je alleen maar gekozen bent om het percentage vrouwen in bepaalde beroeps groep te verhogen ? |
![]() |
||
Citaat:
Ben ik ook. Het is alleen een noodzakelijk kwaad totdat de mentaliteit veranderd is. Het gaat me daarom ook meer om de mentaliteit die veranderd moet worden en niet door zoiets kunstmatigs als positieve discriminatie. En nee, het geeft inderdaad geen fijn gevoel als je als vrouw gekozen wordt "omdat je vrouw bent" en niet "omdat je gewoon beter bent" - (hoewel het hebben van die baan natuurlijk wel weer fijn is ![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Waar moest jij vandaag om lachen? #9 fizzle-fluffy | 500 | 26-03-2014 19:14 | |
De Kantine |
Saai is de Mol #1793 Verwijderd | 500 | 08-03-2013 23:27 | |
De Kantine |
Alle V-leden, gefeliciteerd met internationale vrouwendag. Nu is het hek van de dam. Uice | 48 | 11-03-2006 13:31 | |
Lifestyle |
vrouwendag lifestyle snoodaard | 64 | 15-03-2005 22:08 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Internationale vrouwendag MissCzechMeOut | 59 | 12-03-2004 18:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Moslima's dupe van te veel tolerantie' Fellaci | 49 | 18-03-2003 14:37 |