Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2003, 23:40
Simon
Simon is offline
Ik schrijf wel meer van dit soort stukjes op mijn website en dacht: laat ik het eens onder de aandacht brengen. Wat vinden jullie d'rvan?

Rare mensen

'Ik ga niet helemaal naakt zwemmen hoor,' hoor ik het ene naderende meisje tegen het andere zeggen. 'We krijgen mooi uitzicht, Timo,' zeg ik tegen mijn buurman.
Het is half vijf 's ochtends. Museumplein, Amsterdam. De twee meisjes, begeleid door een jongen die, verstandig als hij is, op zijn fiets blijft zitten en wat speelt met zijn telefoon, trekken hun eerste kledingstukken uit. Dan spotten ze ons. 'Hej, komen jullie ook zwemmen!?' Ik vertel ze dat ik nog een beetje twijfel. Ongestoord gaan ze verder.
De eerste loopt inmiddels in string en bijpassende beha de vijver in. Het water komt tot haar knieen. Als ze het midden van de plas heeft bereikt, gaat ze zitten en valt ze achterover. Ik applaudiseer. 'Je krijgt applaus!' roept het andere meisje haar toe, dat zelf inmiddels met opgestroopte broekspijpen door het water stapt. 'Kom d'r ook in! Het is hartstikke lekker!' roept de eerste jongedame en laat zich nog eens achterover vallen in het water. Even later mompelt ze tegen haar vriendin: 'Het water is echt koud zeg. En vies ook, trouwens.'
De dame met opgestroopte broekspijpen legt aan haar spartelende vriendin uit waarom ze vrijwel al haar kleren aanhoudt: 'Ik heb een witte string aan, met Snoopy d'rop.' Ze is duidelijk iets minder ongegeneerd.
Na enkele minuten gaan ze beiden op de kant zitten. Het meisje in d'r ondergoed gaat op d'r rug liggen, trekt d'r slipje omhoog en zegt: 'Hallo!' Daarna trekt ze haar kleren aan. 'Kut man, straks word ik ziek!' De ander stroopt haar broekspijpen weer naarbeneden. En weg zijn ze. Wij vijf minuten later ook.
Oud 31-05-2003, 20:07
*Burning water*
*Burning water* is offline
Leuk voorval wel. Misschien een beetje te objectief beschreven...
Oud 31-05-2003, 20:17
Verwijderd
Wat ik nou niet begrijp - los van de column zelf: Waarom is de titel 'Rare mensen'?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 12:00
ŽObserver
ŽObserver is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 31-05-2003 @ 21:17:
Wat ik nou niet begrijp - los van de column zelf: Waarom is de titel 'Rare mensen'?
Zal wel wijzen naar de meisjes die halfnaakt gaan zwemmen. Maar, ik vind het ook geen geweldige titel. Ik zou het eerder 'Mooi uitzicht' ofzoiets noemen.

Verder wel leuke column, trouwens.
Oud 03-06-2003, 17:49
Simon
Simon is offline
Titel is inderdaad een beetje suf, ik heb zo'n weblog waar ik dan iets type en binnen vijf seconden een titel verzin. Het wordt meestal het eerste wat in mij op komt.

En wat die droge stijl van beschrijven betreft: daar heb ik wel vrij bewust voor gekozen, ik hoopte dat de de situatie voor zich sprak.
Reageren

Regels voor berichten