Advertentie | |
|
![]() |
|
Een vriendin van mij is zo ziek ( ze heeft borderline, en t word alsmaar erger) Ze heeft ik weet nie hoe vaak in het ziekenhuis gelegen wegens zelfmoordpogingen. Soms denk ik wel eens dat het beter is voor haar als ze dood zou gaan. Klink heel lullig en hard enzo, en ik schaam me dat er soms zo over denk. Maar haar lichaam is al half dood door al die pillen. Ze zal waarschijnlijk nooit echt beter worden.
Hmm wat je kunt zeggen. Ligt aan de band die je met diegene hebt en de situatie. Soms is het alleen maar aanstellerij en aandachttrekkerij, maar dat is moeilijk te beoordelen.. Ik probeer (misschien heel egoistisch) diegene ervan te ovetuigen dat ik heel veel om diegene geef en dat ie t alleen al daarom niet moet doen. Ik denk dat diegene dan wel een beetje het gevoel heeft dat ie WEL wat waard is en dat ik er altijd voor diegene ben. Verder weet ik het ook niet echt.
|
Verwijderd
|
Ik zou proberen diegene in te laten zien dat er ook zoveel mooie dingen in het leven zijn dat het zonde is om zover te gaan. neem de tijd vooral zou ik zeggen, niet overhaast ermee omgaan. En het lijkt me prettig om te zorgen dat vrienden van die persoon regelmatig langsgaan of samen dingen doen die leuk zijn.
|
![]() |
||
Citaat:
Verder zou ik vooral vragen naar het waarom en daar dan over babbelen. Ook zou ik laten blijken dat die persoon goed is voor me zoals hij is of het zelfs letterlijk zeggen. Alhoewel de kans groot is dat de persoon je niet zal geloven. Maar als je door kleine attenties die persoon er voortdurend op wijst, zal het mss geloofwaardiger worden voor hem. Ook zou ik proberen de goede herinneren boven te halen, maar dan wel oplettend dat ik niet té nostalgisch word. |
![]() |
|
![]() |
das idd lastig
het belangrijkste is op het moment dat ze het vertellen dat je naar ze luistert en niet meteen met commentaar begint te smijten enzow op dat moment is het veel belangrijker dat ze iemand hebben waar ze alles tegen kunnen vertellen en die ook ECHT luistert, en niet meteen met commentaar aankomt,,, zo kun je eerst vragen gaan stellen, en dan ken je zeggen: doe het alsjeblieft niet, je doet er zoveel mensen pijn mee, dat zijn er altijd meer als die er blij mee zouden zijn, want niemdn zou er blij mee zijn zoiets moet je zeggen en dat moet je volhouden, ze geloven je vanzelf en dan doen ze het waarschijnlijk niet,,,, maarjha het kan ook al heel lang spelen en dat het er op het laatst pas uitkomt, dan wordt het natuurlijk iets lastiger,,, maar ik zou gewoon zeggen wat er in je opkomt maar alsjeblieft ga niet zeggen: "nee dha MOET je echt niej doen want dha is echt dom en laf". want zo is het bij iemand die ik ken bijna fout gegaan toen ze dat tegen haar hebben gezegd. |
![]() |
|
Aangezien niemand antwoord geeft op je tweede vraag:
Ik heb zelf ook pas een dierbare verloren, en ik zie in mijn familie dat iedereen hier anders mee omgaat en dus ook andere dingen wil horen. Ikzelf uit mijn verdriet erg moeilijk, en kan er ook slecht over praten. Wat ik dus niet wilde, was iemand om me heen die ging zeggen: goh wat erg voor je en wat zielig en bla bla want daar werd ik alleen maar verdrietiger van. Ik had liever dat ik met iemand gewoon kon praten over hoe hij geweest was en hoe hij gewild had dat we gewoon doorgaan met ons leven etc. Maar mijn broertje bijvoorbeeld wilde het liefst met iedereen uithuilen.
|
Je kan heel weinig zeggen tegen iemand die zelfmoord wil plegen. Mijn beste vriendin is knap, mooi, slim en populair. Dat kan ik haar zovaak zeggen, en ik lieg niet eens. Maar uiteindelijk zal zij de keuze maken, en ik denk niet dat als iemand het echt wil, je hem tegen kan houden met woorden. Ze weten dat ze anderen achterlaten, ze weten dat ze dan niet meer terug kunnen, en ze weten dat het misschien 'ooit' wel weer mooi gaat worden. Probeer zoveel mogelijk met hem of haar te praten, zodat je meer weet over de redenen en wat degene voelt. Daarna weet je waarschijnlijk zelf ook beter wat je wel en niet moet zeggen.. xx
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
I Summon Panopticon! Verwijderd | 46 | 09-10-2018 20:32 | |
Psychologie |
klasgenoot zelfmoord gepleegd *~*SaN*~* | 34 | 06-09-2003 13:39 |