Advertentie | |
|
![]() |
|
Staande ovatie voor Optima, eindelijk eens iemand die het met me eens is dat dit gewoon te erg is
![]() Ik weet niet hoe het opgelost moet worden, maar ik moet zeggen dat er maar weinig (misschien zelfs wel geen ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Waarom zou je respect moeten hebben voor absoluut uitschot? Zie het nut daar niet van. Sommige mensen zijn walgelijk. Ik heb ook geen respect voor een kwab geloosde olie (welke nog nuttiger is dan sommige maatschappijgenoten). |
![]() |
||
Citaat:
Komop zeg. Gisteren zat ik in een cafe, en zat er vlak bij ons op het terrasje een gezinnetje. Zoonlief (niet ouder dan 12) zat met een glas bier voor zit gezellig mee te ketting-roken (ik heb hem 3 sigaretten op zien steken). Er is inderdaad een probleem in nederland, maar dit ligt aan de opvoeding, en niet aan de leraren. Komt nog eens bij: Je kunt als leraar een joch wel vertellen dat iets fout is, of ouders signaleren dat een joch rookt, maar als die ouders daar niks mee doen is het gewoon vechten tegen de bierkaai. |
![]() |
|
Nederland heeft de mentaliteit van enkele decennia geleden nodig wat respect btreft, maar ban je creativiteit en ontwikkeling van het individu dan niet, als dit te erg is?
Bij die 12-jarige kettingroker is het inderdaad fout gelopen. Vrijheid is er om ontwikkeld te kunnen worden op de manier waarop je wil, maar zo'n gast zorgt eerder voor verloedering. Zelf hou ik er niet van beleefd te doen, aardig doen moet volstaan. REIE |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hmmz, iK vind eigenlUk dat bij iedereen door opvoeding (ouders&school) een geweten opgebouwd moet worden, zodat verantwoordelijkheid voor zichzelf&maatschappij vanzelfsprekend is. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan: in de praktijk blijkt dat er ook gefaalD wordt. Moet zeker aan gewerkt worden. Over normen&waarden: die burgelijke Nederlandse mogen mooi de geschiedenisboeken in. Elke maatschappij en bestuur daarvan moeten met elkaar resoneren en verlang dus niet hopeloos terug naar het vroegere tijden (conservatieve houding van van enige partijen in NL, waaronder CDA). Accepteer het begrip VERANDERING. Als verantwoordelijkheid -ook sociale- naast vrijheid kwam te regeren, zou iK vet heppie zijn.
||||
![]() |
Citaat:
ik vind de reactie van chimera jammer. Ze is het met je eens zegt ze, maar noemt daarbij allerlei voorbeelden waaruit blijkt dat ze je niet begrepen heeft, of iig anders dan je op mij overkomt. Ze noemt allemaal voorbeelden van mensen die GEEN respect krijgen van haar, dan maakt ze daar dus een uitzondering voor. En in haar volgende reactie beweerd ze volgens mij weer iets heel anders, ![]() van mij krijgt niemand echt respect zonder bewezen te hebben dat ze dat verdienen. (en daarmee bedoel ik niet dat ik me tegen de halve wereld onuitstaanbaar gedraag, want ik wil ook bewijzen dat ik respect verdien, die dingen staan voor mij los van elkaar). Citaat:
![]() Ik vind het totaal zinloos om daar op school les in te geven, ik denk dat je alleen maar opstand opwekt; iedereen ziet dit op een andere manier, en dat heeft maar deels te maken met wat je van huis uit mee krijgt, daar kun je geen les in geven. Het is niet iets konkreets wat je kunt leren, je kunt er hooguit over praten. Het is niet zo helder als seksuele voorlichting. Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik vind dat echt een idioot idee, ik denk dat je daar ouders niet op kunt straffen. Het is je eigen verantwoordelijkheid, je kunt toch zelf nadenken? ik hoop dat we er van uitgaan dat ouders niet kunnen bepalen wat je denkt, kom nou. |
![]() |
|
Waarden en normen moeten worden aangeleerd door de ouders. Leraren kunnen hier weinig aan doen. Tegenwoordig laten ouders de opvoeding van hun kinderen meer en meer over aan anderen zoals leraren.
Voor een stuk kunnen leraren waarden en normen bijbrengen maar de basis ligt toch bij de ouders. Als zij hun kinderen niet leren wat respect is zullen ze ook nooit respect kunnen opbrengen (dusook niet voor de leraren). Bij de geboorte heeft een kind niets aan dit alles, hij moet het dus leren en dit is de taak van de ouders. Er bestaat hierover een spreuk: "Monsters van kinderen, draken van ouders" |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat velen het goed hebben gezien: het probleem ligt niet bij de jongeren, maar bij de volwassenen en het is gewoon een gevolg van de heersende tijdgeest. De oplossing kan dan ook uitsluitend binnen het grotere verband van de Europese politiek worden gezocht.
1) De impuls moet uitgaan van de politiek; 2) De ouders moeten op die impuls reageren; 3) Het onderwijs moet andere bevoegdheden krijgen; 4) De jeugd moet openstaan voor veranderingen ten goede. Misschien levert het verenigde Europa een nieuw wij-gevoel, waarop een nieuw type opvoeding in vrijheid-in-gebondenheid kan worden gerealiseerd. |
![]() |
||
Citaat:
Erg nieuw is dit probleem niet (deste afgezaagder trouwens). Waarom zouden mensen die zich niet willen gedragen zich wel gedragen als ze er les in zouden krijgen dan?
||
Citaat:
Enne, dat de jeugd over het algemeen verloedert is een foute stelling. (meestal) Door de media hoor je altijd weer alleen de slechte dingen. En die kinderen zijn meestal alleen van die kleine groepen.
||
Citaat:
![]()
|
als je ziet wat de gemiddelde Nederlander na 6 jaar middelbare school nog weet van Wiskunde, Aardrijkskunde, Geschiedenis, Maatschappijleer, politiek etc. Dan vraag ik me af of je dit soort duurzame kennis wel via de schoolbanken naar binnen kan proppen...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Over de inhoud, daar kun je wel vraagtekens bij zetten, hoewel bij het moderne onderwijs toch steeds meer wordt verwezen naar de praktijK, dat leerstof het ook nuttig kan zijn in het werkelijke leven... Maar dit oFFFtopiX----
||
![]() |
Citaat:
ik denk niet dat de jeugd nu echt zoveel erger is dan vroeger (ja als je het maar vaak genoeg zegt, dan wordt het vanzelf wel een keer zo...), normen en waarden zijn iig niet via een extra les bij te brengen, die moeten dan door alles worden uitgedragen, de ouders, de school, de medeleerlingen, de overheid enzenz
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|