Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2004, 20:52
Hollandia
Hollandia is offline
Ik moet dus voor Natuurkunde een oefenopgave maken die voor mij vrij pittig is. Ik moet met een systeembord een stoplichtensysteem ontewerpen voor een T-splitsing. Van de linkerkant van de T-splitsing mogen de auto's alleen rechtdoor. Van de rechterkant mogen ze zowel linksaf als rechtdoor. De mensen die aan komen rijden van 'onderen' mogen zowel rechtsaf als linksaf.

Je hebt dan ook nog twee voetpaden. Als iemand op een drukknop duwt dan moet de voetganger of fietser binnen 8 seconden kunnen lopen (wachttijd) en hij mag maximaal 8 seconden lopen (looptijd). Er zit een fietspad aan de linkerkant van de T-splitsing en er zit een voetpad die van de linkerkant van de splitsing naar de rechterkant van de splitsing gaat.

Ik heb het volgende al. De voetgangers moet eerst op een drukknop duwen. daarna begint de teller te tellen. Na 8 seconden plus signaal drukknop gaat het stoplicht branden.

Dus drukknop en uitgang 8 van de teller gezamelijk op een en-poort en daarachter een invertor. Maar dan heb ik slechts een deel van het hele systeem. Hoe moet ik nu verder? En klopt het wat ik heb?
Reageren

Regels voor berichten