|
|
Bekijk resultaten poll: Lokken geweldadige games agressie uit? | |||
geweldadige games lokken zowieso agressie uit |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 1.67% |
geweldadige games zullen na verloop van tijd waarschijnlijk wel agresie uitlokken |
1 | 1.67% |
geweldadige games zullen alleen agressie uitlokken als de persoon agresief is |
40 | 66.67% |
agressief gedrag bij gamende jongeren heeft niets te maken met games |
18 | 30.00% |
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
18, optie 3
eigenlijk wou ik 4 doen maar er zijn natuurlijk ook mensen met een agressieve aard die ze normaal niet zo uiten maar die versterkt wordt door het spelen can agressieve games (maar ook door het kijken naar enig ander agressief materiaal zoals films e.d.) Zelf vind ik het spelen van dat soort games juist ontspannend. Het zorgt ervoor dat ik mijn agressie ergens op kwijt kan, ik denk dan ook dat games voor het meerendeel als uitlaatklep voor agressie dient als agressie opwekkend. Fosje |
![]() |
|
Ik heb na lang nadenken de derde optie gekozen, bij gebrek aan beter.
Ik denk namelijk dat niemand in dit forum het antwoord weet, als de mensen die ervoor gestudeerd hebben het ook niet weten. Je kan wel "denken" dit en dat, maar dat is compleet ongefundeerd op wetenschappelijk bewijs. Je kan de mening van een leek wel vragen, maar ik vraag me af wat je er aan hebt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
16 jaar optie 4
Vind het helemaal onzin, dat als je agressieve games speelt je dan mensen kwaad doe, tja je hebt natuurlijk altijd mensen die zich zelf niet kunnen controleren maar die zijn waarrschijnlijk niet 100% in orde!
||
Citaat:
(Ben zeventien. En over tien dagen achttien. ![]() ![]()
||
Citaat:
Het stimuleert wel ja, maar de keuze ligt geheel bij de persoon zelf |
![]() |
||
21, optie 4
Citaat:
Maar geweldadige games zullen juist niet agressie uitlokken als de persoon agresief is. Want dan is de persoon als agresief. Dus verander ff die pol: uitlokken -> versterken. Ennuh we hebben het over "virtuele" agressie, dat is heel wat anders dan de "werkelijke" agressie. Ik word niet agresief als ik bijvoorbeeld fps'sen speel, voor mij werkt agressief spellen, net zoals Fosje, juist ontspannend. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik bedoelde eigenlijk mensen die een aanleg hebben voor agressiviteit en dat dit dan dus zo versterkt kan worden door geweldadige games dat dit soort personen ook de agressie (kunnen) gaan uiten.
Edit: ik vind dan optie 3 toch iets toepasselijker als 4 maar dat ligt waarschijnlijk ook aan de manier waarop je de vraag interpreteerd (?) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Optie 4.
Agressief gedrag na aanleiding van games heeft niks te maken met de games zelf. De oorzaak moet ergens anders gezocht worden. Dat het agressieve gedrag bij sommige mensen tot uiting komt na het spelen van games, is irrelevant. Het had ook bij een voetbalwedstrijd, het kijken van tv, of tijdens het stappen kunnen ontstaan. (En dat gebeurt ook regelmatig. Wat een verrassing.) Maar zowel de games, als het voetbal, als de tv, als het uitgaan zelf zijn niet de boosdoeners. Er spelen veel meer (sociale en maatschappelijke) factoren mee. Optie 3 vind ik ook wel enigzins van toepassing, dus. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Je wordt niet agressief van games, wel als je ouders zitten zeiken tijdens dat je aan het gamen bent van:"kom nu eens van je pc af",enz.....
Damned dat haat ik dan echt.
|
![]() |
Ligt eraan op welke leeftijd. Mensen van +- 18 zullen minder beinvloed worden lijkt mij dan jongere mensen.
Poke-mon etc is wel echt slecht voor kinderen. Ik bedoel, die serie is voor 5 jarige ofzo en daar word voor de lol met mekaar geknockt. Kijk, toen ik nog jong was (Mhoehahaha!), toen was er geweld met een rede. X-Men bijvoorbeeld is volgens mij juist 't tegenovergestelde van agressiebevorderend. Daar werd duidelijk dat geweld eigelijk fout. Ehm, ja.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Veel mensen kunnen dat onderscheid wel maken, sommige mensen niet. Punt. |
![]() |
|
20, 4
En over dat pokemon voor kinderen is: dikke bullshit, ik denk dat zeker 30-50%, en dat is een voorzichtige schatting, van de spelers 18+ is.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voorbeeld: Nu ben ik niet agressief. Als jij mij moeder dood schiet, dat word ik heel waarschijnlijk wel agressief. Ik blijf 't zelfde persoon. Net niet agressief, maar als mijn moeder doodgeschoten is wel. Je stelling is dus naar mijn onbescheiden mening bullshit. Ver gezocht, misschien. Maar dat is niet erg. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kies ook voor optie 3; het zou je gedrag kunnen beinvloeden.
ik denk dat geweldadige games meer als uitlaatklep voor agressie worden gezien, als je ergens kwaad om bent of je agressief voelt kan je het nog altijd beter afreageren op een duits soldaatje op je PC dan op straat... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
psychologie van videogames [voor eindwerk] desertfox | 39 | 12-03-2004 08:07 |