Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Bekijk resultaten poll: Lokken geweldadige games agressie uit?
geweldadige games lokken zowieso agressie uit 1 1.67%
geweldadige games zullen na verloop van tijd waarschijnlijk wel agresie uitlokken 1 1.67%
geweldadige games zullen alleen agressie uitlokken als de persoon agresief is 40 66.67%
agressief gedrag bij gamende jongeren heeft niets te maken met games 18 30.00%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2004, 14:53
desertfox
desertfox is offline
Hey gamers,
ik ben momenteel druk bezig aan mijn eindwerk voor psychologie.
Mijn onderwerp is 'psychologie in videogames'. Natuurlijk zal ik mij het meest moeten focussen op het gedacht dat games agressie opwekken omdat hier het meeste over wordt gepraat. Daarom zou ik graag hebben dat jullie deze poll invullen.

Ik zou het appreciëren als je er jouw leeftijd en je keuze van de poll bijzet.

Alvast bedankt !

PS: deze stellingen zijn vooral gericht naar kinderen en jongeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2004, 15:01
Verwijderd
17 jaar, gekozen voor de derde mogelijkheid.

Ik denk niet dat videogames agressie oproepen bij gamers. Ze kunnen heus wel onderscheidt maken tussen realiteit en het spelen.

Misschien dat agressieve mensen dit na willen doen ofzo, maar dat zijn dan wel uitzonderingen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 15:15
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Optie 3. Als kinderen een goede opvoeding hebben gekregen, kunnen zij makkelijk het verschil tussen de virtuele wereld en de realiteit zien. Personen die games spelen en moorden zijn zelf agressief en ook psychisch ongezond.
Natuurlijk moet de domme pers games gelijk als zondebok er bij halen. Die gast die in het Duitse Erfurt op een school ging knallen, die speelde toevallig Counter-Strike. Miljoenen spelen Counter Strike, maar slechts een heel klein deel is gewelddadig.
Eerst was het de tv die kinderen aggressief maakte, nu videogames. Ik stoor me echt verschrikkelijk aan mensen die gaan vertellen dat wij door videogames gewelddadig worden.
Oud 07-03-2004, 15:20
Maarten
Maarten is offline
Nutteloos onderzoek
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 15:27
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
DiGiTracker schreef op 07-03-2004 @ 16:20:
Nutteloos onderzoek
Waarom?
Oud 07-03-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 07-03-2004 @ 16:27:
Waarom?
Omdat iedereen op dit gamesdeelforum gaat stemmen dat het geen geweld veroorzaakt behalve in zekere gevallen.

Dit is net zoiets als aan rokers vragen of ze vinden dat sigaretten verboden moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 15:51
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
Reverend schreef op 07-03-2004 @ 16:45:
Omdat iedereen op dit gamesdeelforum gaat stemmen dat het geen geweld veroorzaakt behalve in zekere gevallen.

Dit is net zoiets als aan rokers vragen of ze vinden dat sigaretten verboden moeten worden.
Veruit de meerderheid wel ja, maar er zijn ook mensen die rationeel een antwoord geven. Als ik ooit eens gewelddadig zou worden door een game, zou ik dat gewoon toegeven. Dan zou ik op optie 2 kunnen stemmen. Mijn ouders roken, maar ze geven wel toe dat ze stom bezig zijn. Misschien dat het gewoon het enige juiste antwoord is dat games geen agressie opwekken?
Oud 07-03-2004, 16:36
Verwijderd
Alsnog kan hij geen objectief onderzoek verrichten op een gamesforum. En zeker niet die van scholieren.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 17:34
Stff
Stff is offline
geweldadige games zullen alleen agressie uitlokken als de persoon agresief is
Oud 07-03-2004, 18:47
desertfox
desertfox is offline
je krijgt genoeg verschillende reacties van gamers op verschillende forums hoor.

ik probeer nu ook forums te zoeken waar ouders en volwassenen opzitten, maar dat is wat moeilijker te vinden

alvast bedankt voor de reacties

doe zo voort
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 19:33
Obi Wan
Obi Wan is offline
Laatste optie, omdat je het bij optie 3 al bent..

Games lokken geen agressie uit, slechts de speler zelf

Bijvoorbeeld als je slecht tegen je verlies kan ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 19:40
schietgeweer
schietgeweer is offline
18 jaar, optie 3.
Oud 07-03-2004, 20:00
Verwijderd
18, optie 3

eigenlijk wou ik 4 doen maar er zijn natuurlijk ook mensen met een agressieve aard die ze normaal niet zo uiten maar die versterkt wordt door het spelen can agressieve games (maar ook door het kijken naar enig ander agressief materiaal zoals films e.d.)
Zelf vind ik het spelen van dat soort games juist ontspannend. Het zorgt ervoor dat ik mijn agressie ergens op kwijt kan, ik denk dan ook dat games voor het meerendeel als uitlaatklep voor agressie dient als agressie opwekkend.

Fosje
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Obi Wan schreef op 07-03-2004 @ 20:33:

Games lokken geen agressie uit, slechts de speler zelf

Bijvoorbeeld als je slecht tegen je verlies kan ofzo
In dat geval lokt de game toch juist wel agressie uit, ookal komt het door de agressieve aard van de speler?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 15:40
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik heb na lang nadenken de derde optie gekozen, bij gebrek aan beter.
Ik denk namelijk dat niemand in dit forum het antwoord weet, als de mensen die ervoor gestudeerd hebben het ook niet weten.
Je kan wel "denken" dit en dat, maar dat is compleet ongefundeerd op wetenschappelijk bewijs.
Je kan de mening van een leek wel vragen, maar ik vraag me af wat je er aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 16:12
tommiegun
tommiegun is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 07-03-2004 @ 16:01:
17 jaar, gekozen voor de derde mogelijkheid.

Ik denk niet dat videogames agressie oproepen bij gamers. Ze kunnen heus wel onderscheidt maken tussen realiteit en het spelen.

Misschien dat agressieve mensen dit na willen doen ofzo, maar dat zijn dan wel uitzonderingen denk ik.
idd denk ik ook
Oud 08-03-2004, 18:05
Azathoth
Azathoth is offline
13 jaar, optie 3

Ik had ook ergens een keer gelezen dat het te maken had met leeftijd.
Daar ben ik het dus NIET mee eens
Speel al sinds m'n 8de Diablo
Oud 08-03-2004, 20:22
Jolt
Jolt is offline
16 jaar optie 4

Vind het helemaal onzin, dat als je agressieve games speelt je dan mensen kwaad doe, tja je hebt natuurlijk altijd mensen die zich zelf niet kunnen controleren maar die zijn waarrschijnlijk niet 100% in orde!
Oud 08-03-2004, 20:37
prox-
prox- is offline
pff........... (15 optie 3)
Oud 08-03-2004, 21:04
deathz0rz
deathz0rz is offline
14, 3
Oud 08-03-2004, 21:13
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
MarKel schreef op 08-03-2004 @ 16:40:
Ik heb na lang nadenken de derde optie gekozen, bij gebrek aan beter.
Ik denk namelijk dat niemand in dit forum het antwoord weet, als de mensen die ervoor gestudeerd hebben het ook niet weten.
Je kan wel "denken" dit en dat, maar dat is compleet ongefundeerd op wetenschappelijk bewijs.
Je kan de mening van een leek wel vragen, maar ik vraag me af wat je er aan hebt.
Mee eens.

(Ben zeventien. En over tien dagen achttien. )
Oud 08-03-2004, 21:21
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
Reverend schreef op 07-03-2004 @ 21:29:
In dat geval lokt de game toch juist wel agressie uit, ookal komt het door de agressieve aard van de speler?
Nee, als je al agressief bent kun je toch niet meer agressief worden?!

Het stimuleert wel ja, maar de keuze ligt geheel bij de persoon zelf
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 19:35
freyk
freyk is offline
21, optie 4

Citaat:
fosje schreef op 07-03-2004 @ 21:00:
18, optie 3

eigenlijk wou ik 4 doen maar er zijn natuurlijk ook mensen met een agressieve aard die ze normaal niet zo uiten maar die versterkt wordt door het spelen can agressieve games (maar ook door het kijken naar enig ander agressief materiaal zoals films e.d.)
Zelf vind ik het spelen van dat soort games juist ontspannend. Het zorgt ervoor dat ik mijn agressie ergens op kwijt kan, ik denk dan ook dat games voor het meerendeel als uitlaatklep voor agressie dient als agressie opwekkend.

Fosje
Ben bijna met Fosje eens.
Maar geweldadige games zullen juist niet agressie uitlokken als de persoon agresief is. Want dan is de persoon als agresief.
Dus verander ff die pol: uitlokken -> versterken.

Ennuh we hebben het over "virtuele" agressie, dat is heel wat anders dan de "werkelijke" agressie.
Ik word niet agresief als ik bijvoorbeeld fps'sen speel, voor mij werkt agressief spellen, net zoals Fosje, juist ontspannend.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 17:02
Verwijderd
ik bedoelde eigenlijk mensen die een aanleg hebben voor agressiviteit en dat dit dan dus zo versterkt kan worden door geweldadige games dat dit soort personen ook de agressie (kunnen) gaan uiten.

Edit: ik vind dan optie 3 toch iets toepasselijker als 4 maar dat ligt waarschijnlijk ook aan de manier waarop je de vraag interpreteerd (?)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 22:05
Verwijderd
Optie 4.

Agressief gedrag na aanleiding van games heeft niks te maken met de games zelf. De oorzaak moet ergens anders gezocht worden. Dat het agressieve gedrag bij sommige mensen tot uiting komt na het spelen van games, is irrelevant. Het had ook bij een voetbalwedstrijd, het kijken van tv, of tijdens het stappen kunnen ontstaan. (En dat gebeurt ook regelmatig. Wat een verrassing.) Maar zowel de games, als het voetbal, als de tv, als het uitgaan zelf zijn niet de boosdoeners. Er spelen veel meer (sociale en maatschappelijke) factoren mee.

Optie 3 vind ik ook wel enigzins van toepassing, dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2004, 16:16
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Je wordt niet agressief van games, wel als je ouders zitten zeiken tijdens dat je aan het gamen bent van:"kom nu eens van je pc af",enz.....
Damned dat haat ik dan echt.
Oud 11-03-2004, 16:39
Verwijderd
^
agressieve gamer

Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:56
Rhinus
Rhinus is offline
Ligt eraan op welke leeftijd. Mensen van +- 18 zullen minder beinvloed worden lijkt mij dan jongere mensen.

Poke-mon etc is wel echt slecht voor kinderen. Ik bedoel, die serie is voor 5 jarige ofzo en daar word voor de lol met mekaar geknockt.

Kijk, toen ik nog jong was (Mhoehahaha!), toen was er geweld met een rede. X-Men bijvoorbeeld is volgens mij juist 't tegenovergestelde van agressiebevorderend. Daar werd duidelijk dat geweld eigelijk fout.

Ehm, ja..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:59
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 07-03-2004 @ 16:01:
Ze kunnen heus wel onderscheidt maken tussen realiteit en het spelen.
Mijn zus loop stage op een school voor moeilijk opvoedbare kinderen (OID) en daar is dat dus echt niet zo hoor.

Veel mensen kunnen dat onderscheid wel maken, sommige mensen niet. Punt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 09:15
Chimera
Chimera is offline
Ik geloof niet dat het agressie uitlokt, punt. Of mensen in staat zijn geweld te plegen tegen andere mensen is afhankelijk van de persoon, niet van welke games ze spelen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 10:15
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
20, 4

En over dat pokemon voor kinderen is: dikke bullshit, ik denk dat zeker 30-50%, en dat is een voorzichtige schatting, van de spelers 18+ is.
Oud 12-03-2004, 23:45
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 12-03-2004 @ 11:15:
20, 4

En over dat pokemon voor kinderen is: dikke bullshit, ik denk dat zeker 30-50%, en dat is een voorzichtige schatting, van de spelers 18+ is.
Spelers? Kijkers bedoel je? Wanneer kijken ze dat dan, ik bedoel, dat komt om 's middags op Fox-KIDS.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 23:49
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 12-03-2004 @ 10:15:
Of mensen in staat zijn geweld te plegen tegen andere mensen is afhankelijk van de persoon, niet van welke games ze spelen.
Of ik agressief word heeft niet alleen te maken met mij. Maar ook met mijn omgeving. Punt.

Voorbeeld:

Nu ben ik niet agressief. Als jij mij moeder dood schiet, dat word ik heel waarschijnlijk wel agressief. Ik blijf 't zelfde persoon. Net niet agressief, maar als mijn moeder doodgeschoten is wel. Je stelling is dus naar mijn onbescheiden mening bullshit.

Ver gezocht, misschien. Maar dat is niet erg.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 00:47
Verwijderd
Ik kies ook voor optie 3; het zou je gedrag kunnen beinvloeden.

ik denk dat geweldadige games meer als uitlaatklep voor agressie worden gezien, als je ergens kwaad om bent of je agressief voelt kan je het nog altijd beter afreageren op een duits soldaatje op je PC dan op straat...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 10:56
KoenTor
KoenTor is offline
16 jaar optie 4
Oud 15-03-2004, 01:51
DeuS
DeuS is offline
Keuze 3, 21 jaar
(eerstejaars psychologie )
Reageren

Regels voor berichten