|
|
Bekijk resultaten poll: Waarom spijbel je?? (meerdere antwoorden mogelijk!) | |||
Ik spijbel nooit expres. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
46 | 24.86% |
Ik spijbel heel soms, omdat ik dan andere dingen te doen heb. |
75 | 40.54% |
Ik spijbel vaak omdat ik zo'n irritant rooster heb. |
46 | 24.86% |
Ik spijbel met regelmaat om me af te zetten van het systeem. |
15 | 8.11% |
Ik voel me niet prettig in de school. |
32 | 17.30% |
Andere reden, beschrijf hieronder. |
19 | 10.27% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 185. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is idd subjectief. Das meestal zo, met een mening. En ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet naar je zin hebt op school. Sterker nog, ik ken dat gevoel maar al te goed. En ik zeg ook niet dat ik dat geen goede reden vind om te spijbelen. Ik zeg dat ik de redenen 'je afzetten tegen school' en 'laten zien dat ik niet in het systeem pas' slechte redenen vind. Dat is heel wat anders.
||
![]() |
Citaat:
oke maar hoe wil jij dan tegen dat systeem in gaan, (als je dit niet wilt, stel je dan even voor dat je het wel wilt). ik wil niet meedraaien in zo'n stom systeem. ik ben geen radertje in een klok maar een mens op zich. en daarom heb ik zin om af en toe Tegen dat systeem in te gaan, of iig niet meewerken met het systeem. hoe zou jij dat dan aanpakken ik bedoel dit niet verwijtend hoor. maar het typt zo klote Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 17:16. |
![]() |
|
![]() |
tussenstand
De stemming ziet er interessant uit. Conclusies: 1. Een groot aantal van de mensen gaat naar school waarneer de directie dit verlangt. Zelfs, als ze een rooster hebben dat dusdanig complex is dat zelfs de eventuele sancties die ze na het spijbelen opgelegd krijgen, korter zijn dan het aantal nutteloze tussenuren, bijvoorbeeld. 2. Veel mensen spijbelen bij uitzondering. Als ze dringend iets moeten doen bijvoorbeeld, of als het rooster heel vervelend in elkaar zit. 3. Er zijn weinig mensen die spijbelen omdat ze niet in de school en/of het schoolsysteem passen. Blijf stemmen a.u.b. en wat meer getypte reacties kan ook geen kwaad. Schaam je niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat als je je afzet tegen school door te spijbelen, dat je dan het vooroordeel van de puber juist bevestigd en dat je dus laat zien dat al die maatregelen van schooldirecties (absenties nagaan ed.) terecht zijn. En dit is ook niet verwijtend bedoeld, puur mijn mening ![]()
|
Ik spijbel nooit, niet alleen omdat je in 9 van de 10 gevallen gepakt wordt en je na moet komen. Maar ook omdat ik het wel naar mijn zin heb op school. Vind het wel leuk om die nieuwe dingen te leren (soms denk ik wel eens, was dit maar niet zo. Dan had ik nu tenminste ook een fatsoenlijk rooster gehad!)
Ik begrijp wel dat er mensen zijn die tegen het systeem in willen gaan, maar op het eind zal je toch alleen jezelf er maar mee hebben. En ik denk ook dat er verder genoeg andere mogelijkheden zullen zijn om je tegen het systeem af te kunnen zetten.
|
Verwijderd
|
Ik ga gewoon af en toe wat later naar school omdat ik dan geen zin in een bepaalde les heb of ik gewoon wil uitslapen.
En ik ga weleens eerder naar huis omdat ik andere dingen wil doen of ook geen zin meer in bepaalde lessen heb. Ach, ik haal deze opleiding toch op m'n sloffen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik spijbel nog wel (heel) soms wanneer het me heel lastig uitkomt, of wanneer ik me niet lekker voel, maar niet ziek genoeg ben om me af te (laten) melden.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Nu spijbel ik nooit meer expres. Ik volg een leuke studie en bovendien zijn je hoorcolleges interessant en nuttig
![]() Dat was op de middelbare school wel anders: ik spijbelde ont-zet-tend veel ( ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik spijbel om de volgende redenen wel eens :
- Ik heb soms belangrijkere dingen te doen onder schooltijd waar ik van vind dat ik daar meer aan heb dan lessen Als ik een debat heb, een belangrijke afspraak bij de gemeente, of gewoon een educatieve activiteit kies ik daarvoor omdat ik daar meer leer. - Ik spijbel soms omdat ik mezelf op school niet prettig voel doordat ik mezelf niet altijd 100% op m'n gemak voel zie ik ook niet het nut om dan 100% op school te zitten en geen flikker uit te voeren.. dan kan ik beter 2 uurtjes vrij nemen om daarna weer fris verder te gaan.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik spijbelde in de 4e of 5e (weet niet meer precies) wel eens, omdat er geen maatregelen tegen werden genomen. Ze waren een nieuw systeem aan het testen, waarbij de gemiste uren per vak op je rapport werden gezet. Helaas voor hun maakten ze geen onderscheid tussen ziekte en spijbelen
![]() ![]() Nu "spijbel" ik wel eens van m'n hoorcolleges. Meestal OF omdat de leraar in kwestie TE saai voor woorden vertelt, OF omdat ik bij m'n vriendin in Nieuwegein zit, OF omdat ik m'n bed niet kan uitkomen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Spijbelen doe ik echt heeeeeel vaak. Ik ben een enorm nachtmens en kan S'ochtends (bijna) nooit mijn bed uit komen. Ik spijbel vaak de eerste twee lesuren en er gaat geen week voorbij dat ik niet gespijbeld heb. Ik voel me hier natuurlijk schuldig over, maar ook weer niet. het huiswerk maak ik thuis , en als ik die uitleg mis kom ik niet echt in de problemen. Waar ik wel mee in de problemen kom is dat ik nu meer aan het spijbelen ben dan naar school aan't gaan en ik constant tegen mn moeder lieg dat ik bijv. wel naar school ben gegaan. En daarvoor zou ik ermee willen stoppen.
Maar ik zie het me nog niet lukken.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
gewoon er naderhand achter komen en er dan spijt van hebben als je bv dronken was of slapend whatver of eh..:gewoon na 30 minuten *oeps ik had les* maar het dan SEMI-expres vergeten zijn |
![]() |
|
ik spijbel als ik andere dingen te doen heb en dat zeg ik dan ook rustig tegen de concierge als ik erop gepakt wordt.
er zit meestal niets / weinig aan vast. als ik moet nablijven is dat op donderdag.... geen probleem, dan zit ik toch altijd een uurtje extra op school omdat ik daarna moet werken (ik zit op school in de stad en werk ook in de stad, maar woon in het dorp 8 km verderop) en dat weet de concierge... ghehe, hij is wel tof! ik voel me er dus niet schuldig om ofzo.
|
![]() |
Nooit gespijpeld, zie ook geen dringende reden. School is niet altijd leuk en het systeem is zeker niet geschikt voor iedereen, maar je kan er altijd wel wat van maken denk ik. Ergens denk ik dat spijbelen omdat het systeem je niet zint niet echt bijster constructief is. Zeker opvoedkundig niet gezien het feit dat de samenleving bol staat van systemen waar je het niet mee eens kan zijn. En later niet gaan werken omdat het systeem je niet zint lijkt me ook niet de juiste weg.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als dat systeem je niet zint bij je arbeidsplaats, heb je de vrijheid om een andere baan te zoeken. En als je het dan nog niet goed vind kan je emigreren. Naar school gaan is geen keuze, en je moet er wel wat begrip voor opbrengen dat als je er EN gedwongen wordt neergezet EN het er niet zint, hetzelfde gevoel (maar dan in mindere mate) van een gevangenis kan opwekken. Want er zijn mensen die kunnen zich echt niet vinden in het systeem, en voor hun is de school niet iets waar je gaat leren, want ze leren ook haast niks in dit systeem. En dan nog, spijbelen is inderdaad geen oplossing... (helaas)... daar heb je gelijk in, je schiet er niet veel mee op. Dat hoor je mij ook niet zeggen. Maar het geeft wel een lekker gevoel als je er aan toegeeft! ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Spijbelen SPOED Reinz | 3 | 23-02-2009 23:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Spijbelen dmv rechter landelijk aangepakt nieuwszicht | 47 | 11-11-2005 09:57 | |
Algemene schoolzaken |
De Tweede Fase bevordert het spijbelen Femic | 92 | 04-02-2005 15:25 | |
Algemene schoolzaken |
spijbelen punkyfish | 78 | 11-07-2002 19:35 | |
Algemene schoolzaken |
Spijbelen... Een problematiek om aan te pakken? Frida | 29 | 30-04-2002 15:43 | |
Algemene schoolzaken |
Boetes voor spijbelen? M@rco | 14 | 03-12-2001 14:41 |