Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Waarom spijbel je?? (meerdere antwoorden mogelijk!)
Ik spijbel nooit expres. 46 24.86%
Ik spijbel heel soms, omdat ik dan andere dingen te doen heb. 75 40.54%
Ik spijbel vaak omdat ik zo'n irritant rooster heb. 46 24.86%
Ik spijbel met regelmaat om me af te zetten van het systeem. 15 8.11%
Ik voel me niet prettig in de school. 32 17.30%
Andere reden, beschrijf hieronder. 19 10.27%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 185. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2004, 13:58
spaarvarken
spaarvarken is offline
Als jullie spijbelen. met welke reden doen jullie dat dan?

(spijbelen is een les of meer of een dag afwezig zijn, en dus niet expres te laat komen ofzo)

Stemmen a.u.b. meerdere opties mogelijK!!!!

En als je tijd hebt, mag je ook in een bericht zetten hoe je je erbij voelt (schuldig? stout? boos op jezelf? of juist euforisch?)

TS begint:
als ik spijbel doe ik dat meestal om me af te zetten tegen de school. om te laten zien dat ik niet in het systeem pas. misschien is het zelfs een beetje om af te reageren. ik voel me er dan niet echt goed over, maar ik ben wel blij dat ik het doe. een beetje dubbelzinnig misschien maar goed.

mvg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2004, 14:22
Verwijderd
Ik spijbel nooit
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 14:38
Balance
Balance is offline
ik spijbel nooit.
ik betaal om naar school te kunnen gaan en ga dan niet expres lessen missen. Bovendien zullen ze weinig onder de indruk zijn op school. De reden 'je afzetten tegen school' of 'laten zien dat ik niet binnen het systeem pas' vind ik dan ook de grootste onzin.
Oud 15-02-2004, 14:48
HoopStront
HoopStront is offline
Citaat:
ik betaal om naar school te kunnen gaan
Neuh... je betaalt voor dat stomme papiertje (diploma)... nou ja, ik iig wel....
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 15:46
spaarvarken
spaarvarken is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-02-2004 @ 15:38:
ik spijbel nooit.
ik betaal om naar school te kunnen gaan en ga dan niet expres lessen missen. Bovendien zullen ze weinig onder de indruk zijn op school. De reden 'je afzetten tegen school' of 'laten zien dat ik niet binnen het systeem pas' vind ik dan ook de grootste onzin.
het is geen onzin. alleen omdat JIJ het je niet kunt voorstellen omdat jij toevallig prettig vind op school, is het nog geen onzin. wel intersubjectief zijn he WAAROM vind jij die 2 redenen onzin? Het kan toch dat iemand dat zo ervaart.

en je kan wel betalen om naar school te gaan, maar dan kan je het nog wel niet leuk vinden.

en ze zijn er inderdaad niet blij mee op school. maar maakt dat veel verschil? ze kijken toch alleen maar naar je cijfers, zeker in de 2e fase, althans bij mij op school.

Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 16:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
spaarvarken schreef op 15-02-2004 @ 16:46:
het is geen onzin. alleen omdat JIJ het je niet kunt voorstellen omdat jij toevallig prettig vind op school, is het nog geen onzin. wel intersubjectief zijn he WAAROM vind jij die 2 redenen onzin? Het kan toch dat iemand dat zo ervaart.

en je kan wel betalen om naar school te gaan, maar dan kan je het nog wel niet leuk vinden.

en ze zijn er inderdaad niet blij mee op school. maar maakt dat veel verschil? ze kijken toch alleen maar naar je cijfers, zeker in de 2e fase, althans bij mij op school.
zeg ik dan dat het onzin is? Ik zeg dat IK het onzin VIND.
Dat is idd subjectief. Das meestal zo, met een mening.

En ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet naar je zin hebt op school. Sterker nog, ik ken dat gevoel maar al te goed. En ik zeg ook niet dat ik dat geen goede reden vind om te spijbelen. Ik zeg dat ik de redenen 'je afzetten tegen school' en 'laten zien dat ik niet in het systeem pas' slechte redenen vind. Dat is heel wat anders.
Oud 15-02-2004, 16:08
Verwijderd
Ik spijbel heel soms, omdat ik dan andere dingen te doen heb of iets niet voorbereid is. Meestal spijbel ik onbewust/niet expres.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 16:44
Verwijderd
Ik skip alleen college (valt dat ook onder spijbelen?) als ik echt mn bed niet uit kan/wil komen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 17:14
spaarvarken
spaarvarken is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-02-2004 @ 17:01:
zeg ik dan dat het onzin is? Ik zeg dat IK het onzin VIND.
Dat is idd subjectief. Das meestal zo, met een mening.

En ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet naar je zin hebt op school. Sterker nog, ik ken dat gevoel maar al te goed. En ik zeg ook niet dat ik dat geen goede reden vind om te spijbelen. Ik zeg dat ik de redenen 'je afzetten tegen school' en 'laten zien dat ik niet in het systeem pas' slechte redenen vind. Dat is heel wat anders.
oke. maar ik vind die laatste twee dingen goed om te doen. misschien heb ik het verkeer beschreven maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel

oke maar hoe wil jij dan tegen dat systeem in gaan, (als je dit niet wilt, stel je dan even voor dat je het wel wilt). ik wil niet meedraaien in zo'n stom systeem. ik ben geen radertje in een klok maar een mens op zich.
en daarom heb ik zin om af en toe Tegen dat systeem in te gaan, of iig niet meewerken met het systeem. hoe zou jij dat dan aanpakken

ik bedoel dit niet verwijtend hoor. maar het typt zo klote

Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 17:16.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 17:30
Verwijderd
Ik spijbel heel soms als ik die les toch wel kan missen en echt belangerijkere dingen te doen heb
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 17:53
spaarvarken
spaarvarken is offline
tussenstand

De stemming ziet er interessant uit.

Conclusies:

1. Een groot aantal van de mensen gaat naar school waarneer de directie dit verlangt. Zelfs, als ze een rooster hebben dat dusdanig complex is dat zelfs de eventuele sancties die ze na het spijbelen opgelegd krijgen, korter zijn dan het aantal nutteloze tussenuren, bijvoorbeeld.

2. Veel mensen spijbelen bij uitzondering. Als ze dringend iets moeten doen bijvoorbeeld, of als het rooster heel vervelend in elkaar zit.

3. Er zijn weinig mensen die spijbelen omdat ze niet in de school en/of het schoolsysteem passen.

Blijf stemmen a.u.b. en wat meer getypte reacties kan ook geen kwaad. Schaam je niet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 18:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
spaarvarken schreef op 15-02-2004 @ 18:14:
oke. maar ik vind die laatste twee dingen goed om te doen. misschien heb ik het verkeer beschreven maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel

oke maar hoe wil jij dan tegen dat systeem in gaan, (als je dit niet wilt, stel je dan even voor dat je het wel wilt). ik wil niet meedraaien in zo'n stom systeem. ik ben geen radertje in een klok maar een mens op zich.
en daarom heb ik zin om af en toe Tegen dat systeem in te gaan, of iig niet meewerken met het systeem. hoe zou jij dat dan aanpakken

ik bedoel dit niet verwijtend hoor. maar het typt zo klote
Ik heb nooit dat gevoel gehad om me af te moeten zetten tegen school en kan het me moeilijk inbeelden. Als je problemen hebt met dingen als je rooster, heb ik gemerkt dat leraren best in alle redelijkheid met je willen overleggen om dingen beter te maken (in tussenuren werken waardoor je lessen mag missen bijvoorbeeld), zolang jij zelf ook redelijk blijft.
Ik vind dat als je je afzet tegen school door te spijbelen, dat je dan het vooroordeel van de puber juist bevestigd en dat je dus laat zien dat al die maatregelen van schooldirecties (absenties nagaan ed.) terecht zijn.
En dit is ook niet verwijtend bedoeld, puur mijn mening
Oud 15-02-2004, 18:02
fractuur
fractuur is offline
Alleen als ik echt wat beters te doen heb voor een ander vak ofzo. Maar dan weet ik meestal wel vrij te krijgen van of de docent zelf, of van mijn ouders.
Oud 15-02-2004, 18:25
Philemon
Philemon is offline
Ik spijbel nooit, niet alleen omdat je in 9 van de 10 gevallen gepakt wordt en je na moet komen. Maar ook omdat ik het wel naar mijn zin heb op school. Vind het wel leuk om die nieuwe dingen te leren (soms denk ik wel eens, was dit maar niet zo. Dan had ik nu tenminste ook een fatsoenlijk rooster gehad!)

Ik begrijp wel dat er mensen zijn die tegen het systeem in willen gaan, maar op het eind zal je toch alleen jezelf er maar mee hebben. En ik denk ook dat er verder genoeg andere mogelijkheden zullen zijn om je tegen het systeem af te kunnen zetten.
Oud 15-02-2004, 18:29
Verwijderd
ik spijbel als ik het niet meer trek op school, als ik me toch niet meer kan concentreren, als ik in een *schijt* bui ben...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 18:56
Verwijderd
Ik ga gewoon af en toe wat later naar school omdat ik dan geen zin in een bepaalde les heb of ik gewoon wil uitslapen.
En ik ga weleens eerder naar huis omdat ik andere dingen wil doen of ook geen zin meer in bepaalde lessen heb.

Ach, ik haal deze opleiding toch op m'n sloffen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 18:59
Dolores
Dolores is offline
Ik spijbel heel soms, omdat ik dan andere dingen te doen heb.. als ik bijvoorbeeld twee tussenuren heb om vervolgens nog maar 1 uurtje les te hebben.. en ik mn tijd eigenlijk heel hard nodig heb om bv een toets voor te bereiden voor de volgende dag oid.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 19:02
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Niet (expres), geen reden toe.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 19:29
feline
feline is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-02-2004 @ 19:01:
Ik heb nooit dat gevoel gehad om me af te moeten zetten tegen school en kan het me moeilijk inbeelden. Als je problemen hebt met dingen als je rooster, heb ik gemerkt dat leraren best in alle redelijkheid met je willen overleggen om dingen beter te maken (in tussenuren werken waardoor je lessen mag missen bijvoorbeeld), zolang jij zelf ook redelijk blijft.
Ik vind dat als je je afzet tegen school door te spijbelen, dat je dan het vooroordeel van de puber juist bevestigd en dat je dus laat zien dat al die maatregelen van schooldirecties (absenties nagaan ed.) terecht zijn.
En dit is ook niet verwijtend bedoeld, puur mijn mening
Mee eens. Ik mocht bijvoorbeeld gym volgen met 5 havo, zodat ik op dinsdagmiddag kan oppassen. Van mij engelse leraar, mocht ik een uur minder engels volgen, zodat ik met die andere klas mee kon doen. Zolang je het maar op een normale manier met leraren bespreekt, valt er bijzonder veel te regelen.

Ik spijbel nog wel (heel) soms wanneer het me heel lastig uitkomt, of wanneer ik me niet lekker voel, maar niet ziek genoeg ben om me af te (laten) melden.
Oud 15-02-2004, 19:39
spaarvarken
spaarvarken is offline
Citaat:
feline schreef op 15-02-2004 @ 20:29:
Mee eens. Ik mocht bijvoorbeeld gym volgen met 5 havo, zodat ik op dinsdagmiddag kan oppassen. Van mij engelse leraar, mocht ik een uur minder engels volgen, zodat ik met die andere klas mee kon doen. Zolang je het maar op een normale manier met leraren bespreekt, valt er bijzonder veel te regelen.

Ik spijbel nog wel (heel) soms wanneer het me heel lastig uitkomt, of wanneer ik me niet lekker voel, maar niet ziek genoeg ben om me af te (laten) melden.
Ja zo kan je soms wel je rooster veranderen. Heb ik ook welis. Maar sommige leraren willen niet meewerken zodat ik nogsteeds een butrooster heb
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 20:09
Rensketje
Rensketje is offline
Ik spijbel eigenlijk ook nooit. Ik mis wel eens lessen, maar dat komt omdat ik dan weg moet voor de schoolkrant of moet dansen voor school.

gr;s renske
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 20:16
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
spaarvarken schreef op 15-02-2004 @ 20:39:
Ja zo kan je soms wel je rooster veranderen. Heb ik ook welis. Maar sommige leraren willen niet meewerken zodat ik nogsteeds een butrooster heb
Bij ons werken leraren over het algemeen niet zo heel erg mee. Vooral niet wanneer het permanent is, voor een keer willen ze het nog wel doen, maar wanneer jij als enige van de klas er aan komt omdat je zo graag je uur wil verzetten terwijl de rest dan niet kan gaat het niet door...
Oud 15-02-2004, 20:23
El Kim
El Kim is offline
Nu spijbel ik nooit meer expres. Ik volg een leuke studie en bovendien zijn je hoorcolleges interessant en nuttig

Dat was op de middelbare school wel anders: ik spijbelde ont-zet-tend veel ( ) omdat ik een kutrooster had, of geen zin had. Nu ben ik een gewoon een vuile streber geworden
Oud 15-02-2004, 20:28
Briseïs
Briseïs is offline
Ik spijbel maar heel af en toe. 't afgelopen jaar maar drie uur. Dan heb ik gewoon echt ff geen zin meer in school en ga ik bijv. t laatste uur naar huis.
Oud 15-02-2004, 21:50
spaarvarken
spaarvarken is offline
De meerderheid spijbelt in principe niet, gezien de poll op dit moment.

Waar zijn de mensen die spijbelen als een examenvak zien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2004, 06:02
rijk_v
rijk_v is offline
Ik spijbel heel soms omdat ik belangrijke dingen te doien hebt
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 06:53
Verwijderd
Ik spijbel om de volgende redenen wel eens :

- Ik heb soms belangrijkere dingen te doen onder schooltijd waar ik van vind dat ik daar meer aan heb dan lessen
Als ik een debat heb, een belangrijke afspraak bij de gemeente, of gewoon een educatieve activiteit kies ik daarvoor omdat ik daar meer leer.

- Ik spijbel soms omdat ik mezelf op school niet prettig voel
doordat ik mezelf niet altijd 100% op m'n gemak voel zie ik ook niet het nut om dan 100% op school te zitten en geen flikker uit te voeren.. dan kan ik beter 2 uurtjes vrij nemen om daarna weer fris verder te gaan..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 08:51
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik spijbel soms om deze redens:

ik trek het gewoon niet 5 dagen per week om 5 uur opstaan... best logies denk ik.

ik andere dingen te doen heb of me niet lekker voel maar niet echt ziek.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:11
Boozle
Boozle is offline
Ik spijbel vaak op vrijdag. Want we hebben dan maar 1 uur Nederlands. En ik moet 1 uur met de bus. 1 uur nederlands en weer 1 uur terug. En mijn moeder zegt daarvoor hoef je niet naar school.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 22:16
Verwijderd
Ik spijbelde in de 4e of 5e (weet niet meer precies) wel eens, omdat er geen maatregelen tegen werden genomen. Ze waren een nieuw systeem aan het testen, waarbij de gemiste uren per vak op je rapport werden gezet. Helaas voor hun maakten ze geen onderscheid tussen ziekte en spijbelen . Dus kon iedereen mooi tegen hun ouders zeggen: Jaa, dat was die dag dat ik ziek was weet je nog wel?? Dan ging ik met een stel vriendinnen lekker warme chocolademelk met slagroom drinken .

Nu "spijbel" ik wel eens van m'n hoorcolleges. Meestal OF omdat de leraar in kwestie TE saai voor woorden vertelt, OF omdat ik bij m'n vriendin in Nieuwegein zit, OF omdat ik m'n bed niet kan uitkomen . Maar die hoorcolleges zijn niet verplicht, dus denk ook niet dat dat echt spijbelen te noemen is...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 11:44
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
spaarvarken schreef op 15-02-2004 @ 22:50:
De meerderheid spijbelt in principe niet, gezien de poll op dit moment.

Waar zijn de mensen die spijbelen als een examenvak zien?
Als spjbelen bij mij op de middelbare school een examenvak was geweest had ik een 10 gescoord
Oud 17-02-2004, 11:58
Stefanie
Stefanie is offline
Ik spijbelde nogal veel te laatste tijd, maar de komende tijd ga ik komen en netjes optijd komen, want anders mis ik teveel en kan ik mn examen niet maken.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 15:50
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
ik spijbel alleen als ik bijv. 2 tussenuren heb en dan nog moet wachten voor een uurtje les, daar wacht ik dan echt niet op
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 16:10
Fleur
Fleur is offline
Hoe kun je nou per ongeluk (niet expres) spijbelen
Oud 17-02-2004, 16:21
Endomychus
Endomychus is offline
Spijbelen doe ik echt heeeeeel vaak. Ik ben een enorm nachtmens en kan S'ochtends (bijna) nooit mijn bed uit komen. Ik spijbel vaak de eerste twee lesuren en er gaat geen week voorbij dat ik niet gespijbeld heb. Ik voel me hier natuurlijk schuldig over, maar ook weer niet. het huiswerk maak ik thuis , en als ik die uitleg mis kom ik niet echt in de problemen. Waar ik wel mee in de problemen kom is dat ik nu meer aan het spijbelen ben dan naar school aan't gaan en ik constant tegen mn moeder lieg dat ik bijv. wel naar school ben gegaan. En daarvoor zou ik ermee willen stoppen.
Maar ik zie het me nog niet lukken.
Oud 17-02-2004, 16:33
Hiska_22
Hiska_22 is offline
Spijbelen is toch gewoon een ander woord voor iets beters te doen hebben???
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 18:52
spaarvarken
spaarvarken is offline
Citaat:
Hiska_22 schreef op 17-02-2004 @ 17:33:
Spijbelen is toch gewoon een ander woord voor iets beters te doen hebben???
akkoord akkoord
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 18:53
spaarvarken
spaarvarken is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 17-02-2004 @ 17:21:
Spijbelen doe ik echt heeeeeel vaak. Ik ben een enorm nachtmens en kan S'ochtends (bijna) nooit mijn bed uit komen. Ik spijbel vaak de eerste twee lesuren en er gaat geen week voorbij dat ik niet gespijbeld heb. Ik voel me hier natuurlijk schuldig over, maar ook weer niet. het huiswerk maak ik thuis , en als ik die uitleg mis kom ik niet echt in de problemen. Waar ik wel mee in de problemen kom is dat ik nu meer aan het spijbelen ben dan naar school aan't gaan en ik constant tegen mn moeder lieg dat ik bijv. wel naar school ben gegaan. En daarvoor zou ik ermee willen stoppen.
Maar ik zie het me nog niet lukken.
Ja ik voel me er ook altijd klote bij als ik moet liegen. maar ik lieg niet tegen me meoder dan zeg ik het gewoon. ze is niet boos maar ze baalt er wel van, en dan voel me ik wel klote.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 18:54
spaarvarken
spaarvarken is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 17-02-2004 @ 17:10:
Hoe kun je nou per ongeluk (niet expres) spijbelen
bijdehand!!

gewoon er naderhand achter komen en er dan spijt van hebben als je bv dronken was of slapend whatver

of eh..:gewoon na 30 minuten *oeps ik had les* maar het dan SEMI-expres vergeten zijn
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 19:06
Fantôme
Fantôme is offline
ik spijbel als ik andere dingen te doen heb en dat zeg ik dan ook rustig tegen de concierge als ik erop gepakt wordt.
er zit meestal niets / weinig aan vast.
als ik moet nablijven is dat op donderdag.... geen probleem, dan zit ik toch altijd een uurtje extra op school omdat ik daarna moet werken (ik zit op school in de stad en werk ook in de stad, maar woon in het dorp 8 km verderop) en dat weet de concierge... ghehe, hij is wel tof! ik voel me er dus niet schuldig om ofzo.
Oud 17-02-2004, 22:11
Endomychus
Endomychus is offline
leuke foto, maar wat heeft het met het subject te maken? Waren jullie dit in een spijbeluurtje ofzo?
Oud 17-02-2004, 22:16
Verwijderd
ik moet er half 8 uit met me 1e uren. en daar heb ik geen behoefte aan, en soms tussenuurtje meepikken, en als er dingen uitvallen, maar tis verantwoord want me ouders tekenen toch
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 23:00
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Nooit gespijpeld, zie ook geen dringende reden. School is niet altijd leuk en het systeem is zeker niet geschikt voor iedereen, maar je kan er altijd wel wat van maken denk ik. Ergens denk ik dat spijbelen omdat het systeem je niet zint niet echt bijster constructief is. Zeker opvoedkundig niet gezien het feit dat de samenleving bol staat van systemen waar je het niet mee eens kan zijn. En later niet gaan werken omdat het systeem je niet zint lijkt me ook niet de juiste weg.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 09:38
Liss
Liss is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 15-02-2004 @ 15:22:
Ik spijbel nooit
Oud 18-02-2004, 09:58
Verwijderd
soms
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 13:54
kerelalakarel
kerelalakarel is offline
ligt eraan hoe mijn uren vallen als ik merdere tussenuren dan ga ik gewoon naar huis
Oud 19-02-2004, 19:18
spaarvarken
spaarvarken is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 18-02-2004 @ 00:00:
Nooit gespijpeld, zie ook geen dringende reden. School is niet altijd leuk en het systeem is zeker niet geschikt voor iedereen, maar je kan er altijd wel wat van maken denk ik. Ergens denk ik dat spijbelen omdat het systeem je niet zint niet echt bijster constructief is. Zeker opvoedkundig niet gezien het feit dat de samenleving bol staat van systemen waar je het niet mee eens kan zijn. En later niet gaan werken omdat het systeem je niet zint lijkt me ook niet de juiste weg.
Tuurlijk kan dat later dan wel. Het is bekend dat mensen automatisch harder willen gaan werken nadat ze 18 zijn. En het is gewoon simpel, je moet werken voor je eten. Werken is iets anders dan school! Verwar dat a.u.b. niet, zoals die volwassen soms doen!!!

En als dat systeem je niet zint bij je arbeidsplaats, heb je de vrijheid om een andere baan te zoeken. En als je het dan nog niet goed vind kan je emigreren. Naar school gaan is geen keuze, en je moet er wel wat begrip voor opbrengen dat als je er EN gedwongen wordt neergezet EN het er niet zint, hetzelfde gevoel (maar dan in mindere mate) van een gevangenis kan opwekken. Want er zijn mensen die kunnen zich echt niet vinden in het systeem, en voor hun is de school niet iets waar je gaat leren, want ze leren ook haast niks in dit systeem.

En dan nog, spijbelen is inderdaad geen oplossing... (helaas)... daar heb je gelijk in, je schiet er niet veel mee op. Dat hoor je mij ook niet zeggen. Maar het geeft wel een lekker gevoel als je er aan toegeeft!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 19:52
Verwijderd
vaak zat, omdat ik een kloterooster heb (2 uurtjes wachten op iets universeel zinloos iets als CKV) en omdat ik er soms gewoon doodgewoon geen zin in heb.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 20:15
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
ik heb het heel erg naar mijn zin op school,

en toch spijbel ik soms, als ik extra tijd nodig heb voor een werkstuk of opstel,

dus als ik spijbel ben ik wel bezig met school, meestal
Oud 20-02-2004, 07:19
Smartie
Smartie is offline
Ik spijbel niet, onmogelijk doordat je aanwezigheidsplicht hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten