De resolutie is de kleinste onderverdeling die je kan zien op je meting. Dus als je op een thermometer afleest 37° dan is je resolutie 1°. De gevoeligheid is gelijkaardig: dit is het kleinste verschil wat hij kan meten: stel je sluit op een voltmeter twee keer een batterij aan, ene keer eentje van 1.49V en de andere keer van 1.50V; dan zal de voltmeter een verschil zien als hij een gevoeligheid (kleinder dan of) gelijk aan 0.01V heeft.
Ik weet niet exact waarop je de resolutie moet hebben: tijd of temperatuur. Voor de temperatuur komt je resolutie overeen met je gevoeligheid. Als je bij de tijd wilt kijken, moet je als volgt te werk gaan. Stel je wilt op T = T0 de resolutie gaan bepalen voor t, dan ga je op de T-as bij T = T0 staan en je trekt een rechte lijn evenwijdig met de andere as naar je curve. Vanuit het snijpunt trek je dan een lijn evenwijdig met de T-as naar je andere as. Wat je hiermee gedaan hebt: je hebt t = t0 bepaald voor T = T0 (de bijhorende waarde van t voor T = T0). Om hierop fouten te bekijken, doe je het volgende: je gaat in T = T0 + fout(T)/2 staan en je herhaalt het bovenstaande en idem voor T0 - fout(T)/2. Je deelt hier telkens de fout door 2, de veronderstelling die daarbij gemaakt wordt is de volgende: je meet T0 en elke waarde tussen T0 + fout en T0 - fout ga je maar waarnemen als T0. Wat je uitkomt zijn 3 punten, respectievelijk t0, t0 + fout(t01), t0 - fout(t02). Afhankelijk van wat voor grafiek je hebt, zal t0 exact in het midden liggen tussen beide andere waardes; of juist niet. Je resolutie op t0 zal dan ongeveer gelijk zijn aan de grootste waarde van de afstand tussen t0 en fout(t01) of t0 en fout(t02).
De grafieken die je bekomt zijn gelijkaardig aan die voor limieten, maar zonder dat je epsilon/delta naar nul laat gaan: die epsilon of delta stellen eigenlijk je fouten voor.

.
Daar zie je dus, als je die animatie enkele keren bekijkt ook je als je bv. fout op T0 = 5 neemt (dus T0 = 4 +/- 2.5) dan kan je t = 2 +/- 0.5 bepalen, dus je fout op t is 0.5, wat inhoudt dat je resolutie 1 is (je kan geen verschil zien tussen t = 1.51 en 2.49 of 2.50 (maar net wel tussen 1.51 en 2.51).
(edit: ik merk net dat ze daar het groene venstertje niet helemaal nemen zoals ik gezegd heb, dus niet te veel focussen op de grafiek, hij dient vooral om je te laten inzien: een fout op T0, dus T0 ligt binnen een bepaald gebied, dus zal t0 ook binnen een bepaald gebied liggen, en de grootte van dat gebied is de resolutie).
Ik hoop dat je die uitleg wat begrijpt, maar ik heb geen duidelijkere figuur gevonden.
Dit alles valt wiskundig ook nauwkeuriger uit te drukken met wat differentiaalrekening, maar ik vermoed dat je aan deze grafische uitleg al genoeg hebt.