Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2004, 19:55
nivava
nivava is offline
met 4 meisjes naar bed geweest...wat zou je dan doen?

Ik bedoel, stel dat het tussen ons serieus wordt en het komt er een keer op neer dat wij met elkaar naar bed gaan....is het dan verstandig dat hij voor die tijd een test bij de dokter laat doen? Of hij wel helemaal 'schoon' is?
Oud 10-03-2004, 19:56
Noeksel
Noeksel is offline
Dat is altijd verstandig, toch?
Oud 10-03-2004, 19:57
Nona
Nona is offline
Testje doen en hop, het bed in. Veel mensen doen standaard om de paar maanden een testje, er is echt niets mis mee om je zo af en toe te laten testen als je seks hebt met verschillende mensen.
Oud 10-03-2004, 19:57
nivava
nivava is offline
Citaat:
Noeksel schreef op 10-03-2004 @ 20:56:
Dat is altijd verstandig, toch?

ja, daar heb je gelijk in. Maar stel dat jij in mijn schoenen zou staan. Hoe zou jij dat zeggen tegen hem?
Oud 10-03-2004, 19:58
nivava
nivava is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-03-2004 @ 20:57:
Testje doen en hop, het bed in. Veel mensen doen standaard om de paar maanden een testje, er is echt niets mis mee om je zo af en toe te laten testen als je seks hebt met verschillende mensen.
weet jij wat zo'n test inhoudt? Wat gaan ze dan doen?
Oud 10-03-2004, 20:01
Nona
Nona is offline
Citaat:
nivava schreef op 10-03-2004 @ 20:58:
weet jij wat zo'n test inhoudt? Wat gaan ze dan doen?
Eigenlijk heb ik geen flauw idee, ik heb het zelf nog nooit gedaan (ik ben dan ook nog niet met zo enorm veel mensen het bed in gedoken).

Over hoe je het moet zeggen: stel het gewoon voor. Niet tijdens de seks, dat is een brute onderbreking en denk ik best een turnoff, maar op een vertrouwelijk moment dat jullie samen zijn en ontspannen.
Oud 10-03-2004, 20:03
Noeksel
Noeksel is offline
Citaat:
nivava schreef op 10-03-2004 @ 20:57:
ja, daar heb je gelijk in. Maar stel dat jij in mijn schoenen zou staan. Hoe zou jij dat zeggen tegen hem?
Ik zou tijdens een gesprek (als jullie al een tijdje met elkaar gaan, en aan seks willen beginnen) erover beginnen. Eerst gewoon met "Hoe denk jij over..." of "Zou het niet verstandig zijn om..." Kijken wat zijn reactie is, ik bedoel... Het is alleen maar goed, en zo'n test stelt niet veel meer voor schijnbaar. (Vriendin van me heeft t tijd terug ook laten doen.)
Oud 10-03-2004, 20:19
guess what
guess what is offline
Dat lijkt me inderdaad een goed idee, je kan het gewoon een keer nonchalant aan hem voorstellen, ik denk dat hij er vrij weinig op tegen heeft aangezien het redelijk normaal is.
Oud 10-03-2004, 20:36
Cæles
Cæles is offline
Dat zou idd handig zijn om hem zo'n test te laten doen. Maar zo'n test is niet niks hoor...

Er wordt slijm uit je mond gehaald, ze gaan met een spateltje in je kont. Je krijgt 3x een spatel in je urinebuis (geloof me dit is echt geen fijn gevoel!!!) Er wordt bloed geprikt, en bij de vrouwen nog een uitstrijkje bij de baarmoedermond.
Oud 10-03-2004, 20:38
Verwijderd
gewoon niks, altijd veilig doen, als hij zonder wil dat ie dan eerst naar de dokter mag voor een onderzoek.

verder geen probleem van maken
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:39
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik zou dus aanraden om deze informatie niet vrij te geven pas als hij al beloofd heeft het 'testje' te doen...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:42
*Madel*
*Madel* is offline
Zeker is dat een goed idee! Zelfs als hij maar met 1 persoon naar bed zou zijn geweest is het nog verstandig zoiets te laten doen, want bij eentje kan het ook al fout gaan. Als dan uit z'n test blijkt dat er niets aan de hand is kun je naar mijn mening ook met een geruster hart met iemand vrijen omdat je weet dat je niets kunt oplopen. Dus gewoon even laten doen!

Wat ze doen is maar gewoon wat bloed afnemen. Daar hebben ze tegenwoordig meer dan genoeg aan en kunnen ze jou vriend testen op alle mogelijke ziektes!
Oud 10-03-2004, 20:56
Nona
Nona is offline
Citaat:
*Madel* schreef op 10-03-2004 @ 21:42:
Wat ze doen is maar gewoon wat bloed afnemen. Daar hebben ze tegenwoordig meer dan genoeg aan en kunnen ze jou vriend testen op alle mogelijke ziektes!
Dat klinkt niet eens eng. Geen lichamelijk onderzoek? En hoe duur is dat?
Oud 10-03-2004, 21:13
Cæles
Cæles is offline
Bloed afnemen is niet genoeg om te testen op alle geslachtziektes hoor...En het is gratis.
Oud 10-03-2004, 21:25
probeer
probeer is offline
volgens mij gratis.. en toch alleen urine en bloedmonster?
Oud 10-03-2004, 21:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Cæles schreef op 10-03-2004 @ 21:36:
Er wordt slijm uit je mond gehaald, ze gaan met een spateltje in je kont. Je krijgt 3x een spatel in je urinebuis (geloof me dit is echt geen fijn gevoel!!!) Er wordt bloed geprikt, en bij de vrouwen nog een uitstrijkje bij de baarmoedermond.
WTF? Stelletje SM'ers in het ziekenhuis. damn zeg brr ik pis wel in een bakkie ofzo..

mocht ik ooit zo'n test doen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 22:54
antispleen~*
antispleen~* is offline
wat caeles zegt is geloof ik echt onzin hoor. Bij mij en mijn ex verliep het iig niet zo.
als meisje maken ze een uitstrijkje (met een wattenstaafje door een eendebek in je schede) en strijken ze ook met een wattenstaafje langs je plasbuis. even een vervelend gevoel maar geen enkel probleem, is zo gebeurd.
En voor jongens, gaan ze enkel met een wattenstaafje een beetje in de plasbuis porren zeg maar, ook zo gebeurd.
Daarmee kun je testen op alles soa's die niet met het bloed te maken hebben (dus je zou nog bloed kunnen laten prikken voor een aidstest en misschien is hepatitis ook met bloed, dat weet ik niet precies ik weet wel dat je daarvoor kunt vaccineren)
Oud 10-03-2004, 23:22
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
antispleen~* schreef op 10-03-2004 @ 23:54:
En voor jongens, gaan ze enkel met een wattenstaafje een beetje in de plasbuis porren zeg maar, ook zo gebeurd.
Jezus weet je wel wat je zegt?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 00:04
antispleen~*
antispleen~* is offline
Citaat:
tja...? schreef op 11-03-2004 @ 00:22:
hihi
niet zo hard hoor
volgens mijn ex viel het iig heel erg mee.
en ik was mee om zijn handje vast te houden dus ik weet het bijna first hand
Oud 11-03-2004, 00:06
Verwijderd
Ze gaan inderdaad met zo'n ding in je piemol zitten rommelen.

Mijn aanstaande bedgenoten moeten dan maar aan het risco wennen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 00:21
Dennis27
Dennis27 is offline
Citaat:
Reverend schreef op 11-03-2004 @ 01:06:
Ze gaan inderdaad met zo'n ding in je piemol zitten rommelen.

Mijn aanstaande bedgenoten moeten dan maar aan het risco wennen.
Lol, alsof iedereen hier steeds een test doet
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 00:28
dext0r
dext0r is offline
Citaat:
tja...? schreef op 11-03-2004 @ 00:22:
ja ernstig he, kun je je dan voorstellen dat er dus mensen zijn die hier een fetisj op nahouden...?

maar ok .. wat hier gezegd wordt over uitstrijkjes in de plasbuis bij man, en schede bij vrouw is waar...
verder is er niets nodig.
een bloedonderzoek kan ook gedaan worden. bovendien kun je bij de huisarts als je hoe dan ook al bloed moet laten prikken of iets dergelijks ook gelijk vragen of hij je bloed op SOA/hiv wil laten testen

dit is voor de huisarts gewoon een vinkje extra zetten op zijn formulier..
Oud 11-03-2004, 00:57
C r Y p S
C r Y p S is offline
Ter geruststelling: mijn vriendin heeft het ook aan mij voorgesteld om ons allebei te laten testen. Dat kan gewoon hoor, is geen taboe meer.
Oud 11-03-2004, 05:23
Verwijderd
Citaat:
antispleen~* schreef op 10-03-2004 @ 23:54:
ROFL
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 05:25
bruud
bruud is offline
Citaat:
Katje schreef op 11-03-2004 @ 06:23:
ROFL
de pijn
Oud 11-03-2004, 06:00
*Madel*
*Madel* is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-03-2004 @ 21:56:
Dat klinkt niet eens eng. Geen lichamelijk onderzoek? En hoe duur is dat?
Je kunt het gewoon bij de huisarts laten doen en die neemt dan 1 tot 2 buisjes bloed bij je af. Als je een beetje goed verzekerd bent (particulier) vergoed je ziekenfonds een heel groot deel van die kosten. Dus alleen bloedprikken en geen inwendig onderzoek meer.

Als je het bij een instelling als de GGD laat doen krijg je inderdaad het hele watten-staaf-principe. Het is dus je eigen keuze of je het bij de GGD laat doen (kostenloos) en met een wattenstaafje of bij de huisarts (waar het ook niet veel kost) en dan een beetje bloed laten prikken.

*Natuurlijk als je klachten hebt als jeuk down south of je moet als vrouw een uitstrijkje laten maken doen ze wel een inwendig onderzoek, maar dat is niet waar hij voor moet gaan*

Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 07:07.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 07:36
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik hoef echt geen wattenstaafje in mn plasbuis hoor..
dan maar geen test
bloedprikken zou ik nog evt kunnen doorstaan
Oud 11-03-2004, 09:49
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Ik vind het geen slecht idee.
Je moet het gewoon eerlijk tegen hem zeggen, voordat je iets met hem doet. Je gezondheid is toch wel heel erg belangrijk, niet?

Maarehm... Al 4 meisjes? Dat valt toch nog wel mee??
Oud 11-03-2004, 11:02
Verwijderd
4 is idd zo superveel nog niet... maar wel genoeg om je te laten testen. Gewoon aan hem vragen, dat wil-ie vast wel voor je doen

enne, www.sexwoordenboek.nl heeft meestal gelijk in dit soort dingen, dus nu vast ook wel:
Hoe verloopt een SOA test in een polikliniek?
· In het eerste gesprek komt van alles aan bod, zoals de risico’s die je hebt gelopen, of je al eerder een soa hebt gehad en eventuele klachten. Je kunt vragen stellen en bespreekt de voor- en nadelen van een test. Ook wordt nagegaan welke partners gewaarschuwd moeten worden als je wat onder de leden hebt. Dan moet je beslissen of je je laat testen.
· Bij het onderzoek nemen ze voor sommige geslachtsziekten bloed af (syfilis, hepatitis B en HIV). Bij meisjes maakt de arts een uitstrijkje door met een eendenbek in de vagina te gaan en met een wattenstokje langs de baarmoedermond te strijken. Bij jongens wordt vocht of pus uit de penis gemasseerd. Lukt dit niet, dan gaat de arts met een dun wattenstokje een paar centimeter in de urinebuis. Ook kunnen ze bij het onderzoek wat materiaal afnemen uit je keel of anus.
· De uitslag wordt na ongeveer twee weken telefonisch meegedeeld. Soms moet je er voor langs komen. Ben je besmet, dan hangt de behandeling af van de soa die je hebt opgelopen.

en zo'n wattenstaafje is iig niet gewoon zo een die je bij de drogist koopt, maar een heel dun sprietsje.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 20:46
nivava
nivava is offline
Citaat:
*Cayenne* schreef op 11-03-2004 @ 10:49:
Ik vind het geen slecht idee.
Je moet het gewoon eerlijk tegen hem zeggen, voordat je iets met hem doet. Je gezondheid is toch wel heel erg belangrijk, niet?

Maarehm... Al 4 meisjes? Dat valt toch nog wel mee??
ik had er vandaag nog met een meisje uit mijn klas over. Ik vind 4 best wel veel. Ik ben zelf nog maar met 1 jongen naar bed geweest, gewoon omdat ik niet met de eerste de beste het bed induik. Maar dat meisje uit mijn klas vond het ook nog wel meevallen en toen we zo eenmaal aan het praten waren over weer andere meisjes kwamen we erachter dat vier eigenlijk ook nog wel best meevalt.

(maar stiekem hoopte ik dat hij zou zeggen met 1 meisje)
Oud 12-03-2004, 06:05
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 11-03-2004 @ 12:02:
Bij jongens wordt vocht of pus uit de penis gemasseerd.
Door de dokter?
Oud 12-03-2004, 06:35
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 12-03-2004 @ 07:05:
Door de dokter?
nee joh de tandarts
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 07:47
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 12-03-2004 @ 07:35:
nee joh de tandarts
dan liever de assistente
Oud 12-03-2004, 07:50
*Madel*
*Madel* is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 12-03-2004 @ 08:47:
dan liever de assistente
Tssss Mannen...

Hoe dan ook, het is een keuze die je moet maken. Of even met een wattenstokje laten frullen en vervolgens weten dat je niets hebt of van je partner kunt oplopen. Of niets doen en je maar de hele tijd afvragen of je nou echt niets hebt opgelopen...

Your choice...

Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 07:53.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 09:24
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:
nivava schreef op 11-03-2004 @ 21:46:
ik had er vandaag nog met een meisje uit mijn klas over. Ik vind 4 best wel veel. Ik ben zelf nog maar met 1 jongen naar bed geweest, gewoon omdat ik niet met de eerste de beste het bed induik. Maar dat meisje uit mijn klas vond het ook nog wel meevallen en toen we zo eenmaal aan het praten waren over weer andere meisjes kwamen we erachter dat vier eigenlijk ook nog wel best meevalt.

(maar stiekem hoopte ik dat hij zou zeggen met 1 meisje)
Ik zou dan juist denken: 'Als hij slechts met één meisje het bed heeft gedeeld, vond hij haar waarschijnlijk wel erg bijzonder. Als hij al een hele rits dames heeft gehad, betekende dat misschien ook niet zoveel voor hem.' (Hoewel hij natuurlijk best gevoelens voor 4 meisjes kan hebben gehad, maar goed..)
En ook dit kan je weer positief én negatief opvatten.
Oud 12-03-2004, 09:40
la femme fatale
la femme fatale is offline
Citaat:
*Madel* schreef op 11-03-2004 @ 07:00:
Je kunt het gewoon bij de huisarts laten doen en die neemt dan 1 tot 2 buisjes bloed bij je af. Als je een beetje goed verzekerd bent (particulier) vergoed je ziekenfonds een heel groot deel van die kosten.
Als je particulier verzekerd bent, heb je geen ziekenfonds verzekering.
Oud 12-03-2004, 09:56
Verwijderd
Citaat:
dan liever de assistente
Dat ligt natuurlijk ook maar net aan je dokter en je assistente; mijn huisarts is een 'verzorgde' vrouw van ongeveer 35 jaar, haar assistente is een kreng van minstens 55 .
Maar ehm ja, ik denk dat de dokter dat dan doet, ja, maar als je liever een wattenstaafje hebt kun je daar ook altijd voor kiezen. Of misschien is het ook wel goed als je het zelf doet. Maar ik weet niet hoe comfortabel dat is met de dokter in dezelfde kamer
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:18
testement
testement is offline
Citaat:
nivava schreef op 10-03-2004 @ 20:55:
met 4 meisjes naar bed geweest...wat zou je dan doen?
het beter doen dan zn exen
Oud 12-03-2004, 12:18
testement
testement is offline
Citaat:
dan liever de assistente
petahh leeft u ook nog!
Oud 12-03-2004, 12:47
*Madel*
*Madel* is offline
Citaat:
la femme fatale schreef op 12-03-2004 @ 10:40:
Als je particulier verzekerd bent, heb je geen ziekenfonds verzekering.
Wijsneus Weet ík hoe dat allemaal is geregeld zeg. Gaat hier ook alleen om het principe dat je geen gekloot met wattenstaafjes hebt als je gewoon bij de huisarts gaat en niet bij een instelling als de GGD. Dit topic heeft niks met verzekeringen en van die shit te maken.
Oud 12-03-2004, 13:57
nivava
nivava is offline
Citaat:
testement schreef op 12-03-2004 @ 13:18:

hahaha...hoop 't!

maar hij is ervaren..ik ben nog maar met 1 jongen naar bed geweest
Oud 12-03-2004, 14:09
nivava
nivava is offline
Citaat:
*Cayenne* schreef op 12-03-2004 @ 10:24:
Ik zou dan juist denken: 'Als hij slechts met één meisje het bed heeft gedeeld, vond hij haar waarschijnlijk wel erg bijzonder. Als hij al een hele rits dames heeft gehad, betekende dat misschien ook niet zoveel voor hem.' (Hoewel hij natuurlijk best gevoelens voor 4 meisjes kan hebben gehad, maar goed..)
En ook dit kan je weer positief én negatief opvatten.

als dat zo zou zijn (dat hij met een rits meisjes het bed heeft gedeeld en het niet veel voor hem betekende) dan zou ik weer gaan denken dat ik misschien ook niet veel beteken voor hem!
Oud 12-03-2004, 14:10
Verwijderd
Beste Nivava,

Ik denk wel dat dat het beste is... Tenzij hij zegt dat hij het altijd veilig heeft gedaan (dus met condoom). Het is meer voor je eigen vertrouwen dan voor wat anders maar als jij je daar lekkerder bij voelt dan zou ik het zeker wel doen ja!

Gr. Goezz

--------------------------

Gewoon zeggen dat je dat wilt... Als jij dat niet accepteert dan weet je toch wel genoeg?! Als hij jou respecteert dan doet hij het wel. Je moet het maar zien als een goede pré-test voor je relatie!!!!!!!!!!!!! ....

Op HIV/AIDS kun je pas na 3 maanden testen trouwens, dat moet zich eerst ontwikkelen en dat doen ze met een bloedmonster. Ik heb het ook al eens moeten doen omdat ik onder het bloed van iemand anders zat... Kende diegene niet. Kans minimaal maar puur om mezelf gerust te stellen! Gelukkig was er niks

Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:27
nivava
nivava is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 12-03-2004 @ 15:10:
Beste Nivava,

Ik denk wel dat dat het beste is... Tenzij hij zegt dat hij het altijd veilig heeft gedaan (dus met condoom). Het is meer voor je eigen vertrouwen dan voor wat anders maar als jij je daar lekkerder bij voelt dan zou ik het zeker wel doen ja!

Gr. Goezz

--------------------------

Gewoon zeggen dat je dat wilt... Als jij dat niet accepteert dan weet je toch wel genoeg?! Als hij jou respecteert dan doet hij het wel. Je moet het maar zien als een goede pré-test voor je relatie!!!!!!!!!!!!! ....

Op HIV/AIDS kun je pas na 3 maanden testen trouwens, dat moet zich eerst ontwikkelen en dat doen ze met een bloedmonster. Ik heb het ook al eens moeten doen omdat ik onder het bloed van iemand anders zat... Kende diegene niet. Kans minimaal maar puur om mezelf gerust te stellen! Gelukkig was er niks

Beste Goes15,

Bedankt voor je berichtje
In mijn hoofd spookt echt van alles rond, vooral na het lezen van al deze berichten.
Misschien is het ook wel verstandig om hier OOIT over te beginnen, maar ik vind dat wel heel eng.

Hij zei dat hij wel altijd veilig had gedaan.
Maar misschien is het best wel eens een keer niet zo geweest.
Is alleen de pil voldoende? Als je zegt dat je het veilig hebt gedaan?
Oud 12-03-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Cæles schreef op 10-03-2004 @ 21:36:
Dat zou idd handig zijn om hem zo'n test te laten doen. Maar zo'n test is niet niks hoor...

Dat is de manier waarop je gestraft wordt voor je wandaden.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
nivava schreef op 12-03-2004 @ 15:27:
Beste Goes15,

Bedankt voor je berichtje
In mijn hoofd spookt echt van alles rond, vooral na het lezen van al deze berichten.
Misschien is het ook wel verstandig om hier OOIT over te beginnen, maar ik vind dat wel heel eng.

Hij zei dat hij wel altijd veilig had gedaan.
Maar misschien is het best wel eens een keer niet zo geweest.
Is alleen de pil voldoende? Als je zegt dat je het veilig hebt gedaan?
Lieve nivava

Nee de pil is absoluut niet afdoende... je moet duidelijkheid creeëren vooral tussen jullie. Als je in dit stadium van je relatie dingen niet naar voren brengt kom je er waarschijnlijk nooit achter en zal hij zoiets hebben: "Had het nu gezegd!". Je moet vooral in het begin eerlijk zijn tegen elkaar. Wees niet bang,... ik ken je beter dan je denkt!

Goes15

(heb je geen zus waar je heel goed mee kunt praten?)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:55
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Citaat:
testement schreef op 12-03-2004 @ 13:18:
LOL
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 18:26
testement
testement is offline
Oud 12-03-2004, 21:45
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:
nivava schreef op 12-03-2004 @ 15:09:
als dat zo zou zijn (dat hij met een rits meisjes het bed heeft gedeeld en het niet veel voor hem betekende) dan zou ik weer gaan denken dat ik misschien ook niet veel beteken voor hem!
Zoals ik al zei: je kunt het inderdaad zowel positief als negatief opvatten.

Maar mijn vriend heeft voor mij een heel leger meiden 'gehad', maar ik ben wél de enige voor wie hij echt wat voelde. (Andersom geldt dat eigenlijk precies zo). Dus het wil nog niks zeggen...
Oud 12-03-2004, 22:43
funkypunk
funkypunk is offline
Je kan hem toch vragen naar zn seksuele verleden en als je hem vertrouwt zal hij eerlijk zijn en dan kan je beslissen of het handig zou kunnen zijn... maar het kan altijd (ik zou zelf ook eens verstandiger moeten zijn op bepaalde momenten)

Regels voor berichten