![]() |
||
Citaat:
Over hoe je het moet zeggen: stel het gewoon voor. Niet tijdens de seks, dat is een brute onderbreking en denk ik best een turnoff, maar op een vertrouwelijk moment dat jullie samen zijn en ontspannen.
||
Citaat:
|
Dat zou idd handig zijn om hem zo'n test te laten doen. Maar zo'n test is niet niks hoor...
Er wordt slijm uit je mond gehaald, ze gaan met een spateltje in je kont. Je krijgt 3x een spatel in je urinebuis (geloof me dit is echt geen fijn gevoel!!!) Er wordt bloed geprikt, en bij de vrouwen nog een uitstrijkje bij de baarmoedermond.
|
Zeker is dat een goed idee! Zelfs als hij maar met 1 persoon naar bed zou zijn geweest is het nog verstandig zoiets te laten doen, want bij eentje kan het ook al fout gaan. Als dan uit z'n test blijkt dat er niets aan de hand is kun je naar mijn mening ook met een geruster hart met iemand vrijen omdat je weet dat je niets kunt oplopen. Dus gewoon even laten doen!
Wat ze doen is maar gewoon wat bloed afnemen. Daar hebben ze tegenwoordig meer dan genoeg aan en kunnen ze jou vriend testen op alle mogelijke ziektes!
||
Citaat:
||
Citaat:
mocht ik ooit zo'n test doen. |
![]() |
|
wat caeles zegt is geloof ik echt onzin hoor. Bij mij en mijn ex verliep het iig niet zo.
als meisje maken ze een uitstrijkje (met een wattenstaafje door een eendebek in je schede) en strijken ze ook met een wattenstaafje langs je plasbuis. even een vervelend gevoel maar geen enkel probleem, is zo gebeurd. En voor jongens, gaan ze enkel met een wattenstaafje een beetje in de plasbuis porren zeg maar, ook zo gebeurd. Daarmee kun je testen op alles soa's die niet met het bloed te maken hebben (dus je zou nog bloed kunnen laten prikken voor een aidstest en misschien is hepatitis ook met bloed, dat weet ik niet precies ik weet wel dat je daarvoor kunt vaccineren)
||
Citaat:
niet zo hard hoor ![]() volgens mijn ex viel het iig heel erg mee. en ik was mee om zijn handje vast te houden dus ik weet het bijna first hand
||
Citaat:
maar ok .. wat hier gezegd wordt over uitstrijkjes in de plasbuis bij man, en schede bij vrouw is waar... verder is er niets nodig. een bloedonderzoek kan ook gedaan worden. bovendien kun je bij de huisarts als je hoe dan ook al bloed moet laten prikken of iets dergelijks ook gelijk vragen of hij je bloed op SOA/hiv wil laten testen dit is voor de huisarts gewoon een vinkje extra zetten op zijn formulier..
||
Citaat:
Als je het bij een instelling als de GGD laat doen krijg je inderdaad het hele watten-staaf-principe. Het is dus je eigen keuze of je het bij de GGD laat doen (kostenloos) en met een wattenstaafje of bij de huisarts (waar het ook niet veel kost) en dan een beetje bloed laten prikken. *Natuurlijk als je klachten hebt als jeuk down south of je moet als vrouw een uitstrijkje laten maken doen ze wel een inwendig onderzoek, maar dat is niet waar hij voor moet gaan*
Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 07:07. |
![]() |
|
Verwijderd
|
4 is idd zo superveel nog niet... maar wel genoeg om je te laten testen. Gewoon aan hem vragen, dat wil-ie vast wel voor je doen
![]() enne, www.sexwoordenboek.nl heeft meestal gelijk in dit soort dingen, dus nu vast ook wel: Hoe verloopt een SOA test in een polikliniek? · In het eerste gesprek komt van alles aan bod, zoals de risico’s die je hebt gelopen, of je al eerder een soa hebt gehad en eventuele klachten. Je kunt vragen stellen en bespreekt de voor- en nadelen van een test. Ook wordt nagegaan welke partners gewaarschuwd moeten worden als je wat onder de leden hebt. Dan moet je beslissen of je je laat testen. · Bij het onderzoek nemen ze voor sommige geslachtsziekten bloed af (syfilis, hepatitis B en HIV). Bij meisjes maakt de arts een uitstrijkje door met een eendenbek in de vagina te gaan en met een wattenstokje langs de baarmoedermond te strijken. Bij jongens wordt vocht of pus uit de penis gemasseerd. Lukt dit niet, dan gaat de arts met een dun wattenstokje een paar centimeter in de urinebuis. Ook kunnen ze bij het onderzoek wat materiaal afnemen uit je keel of anus. · De uitslag wordt na ongeveer twee weken telefonisch meegedeeld. Soms moet je er voor langs komen. Ben je besmet, dan hangt de behandeling af van de soa die je hebt opgelopen. en zo'n wattenstaafje is iig niet gewoon zo een die je bij de drogist koopt, maar een heel dun sprietsje. |
![]() |
||
Citaat:
(maar stiekem hoopte ik dat hij zou zeggen met 1 meisje) ![]()
||
Citaat:
![]() Hoe dan ook, het is een keuze die je moet maken. Of even met een wattenstokje laten frullen en vervolgens weten dat je niets hebt of van je partner kunt oplopen. Of niets doen en je maar de hele tijd afvragen of je nou echt niets hebt opgelopen... Your choice...
Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 07:53. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ook dit kan je weer positief én negatief opvatten.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ehm ja, ik denk dat de dokter dat dan doet, ja, maar als je liever een wattenstaafje hebt kun je daar ook altijd voor kiezen. Of misschien is het ook wel goed als je het zelf doet. Maar ik weet niet hoe comfortabel dat is met de dokter in dezelfde kamer ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
als dat zo zou zijn (dat hij met een rits meisjes het bed heeft gedeeld en het niet veel voor hem betekende) dan zou ik weer gaan denken dat ik misschien ook niet veel beteken voor hem!
|
Verwijderd
|
Beste Nivava,
Ik denk wel dat dat het beste is... Tenzij hij zegt dat hij het altijd veilig heeft gedaan (dus met condoom). Het is meer voor je eigen vertrouwen dan voor wat anders maar als jij je daar lekkerder bij voelt dan zou ik het zeker wel doen ja! Gr. Goezz -------------------------- Gewoon zeggen dat je dat wilt... Als jij dat niet accepteert dan weet je toch wel genoeg?! Als hij jou respecteert dan doet hij het wel. Je moet het maar zien als een goede pré-test voor je relatie!!!!!!!!!!!!! ![]() Op HIV/AIDS kun je pas na 3 maanden testen trouwens, dat moet zich eerst ontwikkelen en dat doen ze met een bloedmonster. Ik heb het ook al eens moeten doen omdat ik onder het bloed van iemand anders zat... Kende diegene niet. Kans minimaal maar puur om mezelf gerust te stellen! Gelukkig was er niks Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 14:15. |
![]() |
||
Citaat:
Beste Goes15, Bedankt voor je berichtje ![]() In mijn hoofd spookt echt van alles rond, vooral na het lezen van al deze berichten. Misschien is het ook wel verstandig om hier OOIT over te beginnen, maar ik vind dat wel heel eng. Hij zei dat hij wel altijd veilig had gedaan. Maar misschien is het best wel eens een keer niet zo geweest. Is alleen de pil voldoende? Als je zegt dat je het veilig hebt gedaan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee de pil is absoluut niet afdoende... je moet duidelijkheid creeëren vooral tussen jullie. Als je in dit stadium van je relatie dingen niet naar voren brengt kom je er waarschijnlijk nooit achter en zal hij zoiets hebben: "Had het nu gezegd!". Je moet vooral in het begin eerlijk zijn tegen elkaar. Wees niet bang,... ik ken je beter dan je denkt! Goes15 (heb je geen zus waar je heel goed mee kunt praten?) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar mijn vriend heeft voor mij een heel leger meiden 'gehad', maar ik ben wél de enige voor wie hij echt wat voelde. (Andersom geldt dat eigenlijk precies zo). Dus het wil nog niks zeggen...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
onmogelijke liefde :'( blabla58 | 5 | 06-06-2013 07:48 | |
Liefde & Relatie |
wazige ex! *!lovelygirly!* | 33 | 28-10-2005 17:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Spijt, een nieuw begin. Ingetjuhh | 13 | 16-07-2004 16:23 | |
Liefde & Relatie |