Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2004, 11:13
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Het is het jaar 1909, Adolf Hitler is 20 jaar oud en je komt hem tegen in een café in Duitsland. Hij heeft nog nooit van zijn leven iemand neergeknalt of onrecht aangedaan.

Wat zou je dan doen? Zou je hem neerknallen, voordat hij de IIe WO tot stand zou brengen?
Of zou je een goed gesprek met hem willen voeren, om hem op betere gedachten te kunnen brengen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-02-2004, 11:15
Verwijderd
ja, alleen al om het feit dat hij duitser is
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 11:15
Wawl
Wawl is offline
Met een persoon als Hitler kan volgens mij geen goed gesprek gevoerd worden, derhalve zou ik hem executeren voor gruweldaden die hij in de toekomst zal begaan.
Oud 29-02-2004, 11:16
Verwijderd
Ik zou hem niet neerschieten iig en ik vraag me af of praten zou helpen... Waarschijnlijk was er sowieso een oorlog gekomen, wat ik dan ook zou doen. Ik weet niet zoveel van woII maar hitler was toch helemaal niet alleen? Dus ik denk, als hij er niet was geweest zou die oorlog er ook gekomen zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 11:16
YPrue
YPrue is offline
Eh...even een vraag zo tussendoor: weten wij dat hij WO2 e.d. veroorzaakt? Of weten we zelf ook van niks?
Oud 29-02-2004, 11:19
Verwijderd
Verondersteld dat ik daarmee de geschiedenis (de toekomst op dat moment) zou kunnen veranderen, zou ik een goed gesprek met hem beginnen. Ook zou ik voorkomen dat hij allerlei dingen zou doen om makkelijker de macht te kunnen grijpen; alle goede acteurs van wie hij les zou kunnen krijgen zeggen dat hij levensgevaarlijk is, enz. Het zou mooi zijn als ik hem één of andere misdaad in de schoenen kon schuiven, zodat hij, in de gevangenis, nauwelijks boeken zou kunnen lezen enzo.

Maar op het moment dat Duitsland zwak is, is de kans natuurlijk groot dat een andere (geniale) gek de macht grijpt en kwade bedoelingen heeft. Daarom zou ik mijzelf of een goede vriend verkiesbaar stellen in een nieuwe partij, opdat we de verkiezingen zouden kunnen winnen. Want ik weet van mijzelf en mijn goede vrienden dat wij geen kwaad in de zin hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 11:21
Verwijderd
Ik zou hem denk ik wel op een slinkse manier om het leven brengen.
Met citaat reageren
Demiurge
Demiurge is offline
Ik zou hem negeren, zonder hem zou ik hoogst waarschijnlijk niet geboren zijn.
Met citaat reageren
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Simoen schreef op 29-02-2004 @ 12:13:
Het is het jaar 1909, Adolf Hitler is 20 jaar oud en je komt hem tegen in een café in Duitsland. Hij heeft nog nooit van zijn leven iemand neergeknalt of onrecht aangedaan.

Wat zou je dan doen? Zou je hem neerknallen, voordat hij de IIe WO tot stand zou brengen?
Of zou je een goed gesprek met hem willen voeren, om hem op betere gedachten te kunnen brengen?
Ik zou zeggen dat ie een hele goede schilder was en dat ik al zijn schilderijen van hem wilde kopen
Oud 29-02-2004, 11:25
Verwijderd
ik denk dat ik op dit topic maar niet reageer
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 11:26
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-02-2004 @ 12:21:
Ik zou zeggen dat ie een hele goede schilder was en dat ik al zijn schilderijen van hem wilde kopen
Zo'n slecht idee is dat nog niet...
Oud 29-02-2004, 11:45
Stefanie
Stefanie is offline
Misschien zou ik ervoor kunnen zorgen dat hij die daden in de toekomst niet gaat begaan door zn vriendin te worden

Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 11:47
Verwijderd
Uuhm, ik zou hem denk ik gewoon laten gaan. Een gesprek mee voeren ofzo, kijken hoever hij toen al geschift was
En anders neerknallen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 11:48
fractuur
fractuur is offline
Ehm.. Ik denk dat ik zo op hem in zou praten, dat hij mensenschuw wordt, en de rest van zijn leven doorbrengt op een of ander onbewoond eiland. Onder mijn videobewaking natuurlijk.
Oud 29-02-2004, 11:50
fractuur
fractuur is offline
Maar mensen, wie zegt eigenlijk dat er dan rond het jaar 2000 geen rassenoorlog aan de gang is? Tenslotte hebben we niets van het verleden kunnen leren.. (en ik kan niet op mensen in blíjven praten )
Oud 29-02-2004, 11:51
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
been there, done that. ik zou niks doen.

hebben jullie back to the future niet gezien?

tijdreizen komt alleen maar shit van
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 11:52
LeiGif
LeiGif is offline
ik zou de geschiedenis in ieder geval niet proberen te veranderen, ookal is het natuurlijk fout wat hij heeft gedaan
Oud 29-02-2004, 11:56
Lionheart
Wat een onzin.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:02
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Hem in elkaar slaan en zeggen dat ik een fransman ben........
Oud 29-02-2004, 12:03
aniki
aniki is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 29-02-2004 @ 12:51:
been there, done that. ik zou niks doen.

hebben jullie back to the future niet gezien?

tijdreizen komt alleen maar shit van
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:07
Qamra
Qamra is offline
Ik denk, dat als Hitler er niet geweest was, er wel iemand anders was begonnen met die ongein en zaten we nu midden in de oorlog.
Oud 29-02-2004, 12:10
Co
Co is offline
hoe stom het ook klinkt, als die WOII er niet was geweest, was Europa lang niet zo ver in haar ontwikkeling als nu...
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:11
Paris
Paris is offline
Inderdaad. Die oorlog kwam natuurlijk niet door Hitler alleen. En hoewel die oorlog niet zou hebben mogen gebeuren, de mensen hebben er wel wat van geleerd denk ik. Dus geschiedenis veranderen is niet zo'n goed idee.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:13
Ghost
Ghost is offline
er zal ook nooit iemand terug gaan in de tijd om hitler te vermoorden...... anders hadden wij het nu toch wel geweten en had de wo2 niet plaatsgevonden

of misschien ook wel...
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:13
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Ik denk dat ik een lekker borreltje met em ga drinken en dat we daarna maar wat tolle deutsche madchen gaan playen ofzow.
Oud 29-02-2004, 12:15
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
nnnn schreef op 29-02-2004 @ 13:13:
er zal ook nooit iemand terug gaan in de tijd om hitler te vermoorden...... anders hadden wij het nu toch wel geweten en had de wo2 niet plaatsgevonden

of misschien ook wel...
Daar zit wel wat in denk ik. De tijd is een cirkeltje, dus dat lijkt me al genoeg reden waarom tijd reizen niet zou kunnen. Maar toen we dit onderwerp in de klas bespraken was meer de helft voor doodschieten. Ik vind dat hier wel betere standpunten worden vertegenwoordigd!
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:16
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-02-2004 @ 12:21:
mijn idee
Oud 29-02-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 29-02-2004 @ 12:19:

Maar op het moment dat Duitsland zwak is, is de kans natuurlijk groot dat een andere (geniale) gek de macht grijpt en kwade bedoelingen heeft. Daarom zou ik mijzelf of een goede vriend verkiesbaar stellen in een nieuwe partij, opdat we de verkiezingen zouden kunnen winnen. Want ik weet van mijzelf en mijn goede vrienden dat wij geen kwaad in de zin hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:23
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
ik zou een biertje bestellen naast hem gaan zitten en niks zeggen,

want wat gebeurt er als je hem neerknalt? misschien krijgen dan de duitsers de atoombom eerder, omdat de nieuwe geniaale gek een geschiedenis in de natuurkunde heeft

jaja stel je voor
Oud 29-02-2004, 12:32
Verwijderd
Ik denk dat de mensheid toch ook een heleboel geleerd heeft van WOII. Het is godsgruwelijk wat er gebeurt is, natuurlijk, maar toch zit er iets in, waardoor wij tja hoe zeg je dat... Waardoor wij iets geleerd hebben....

Maar goed, Hitler zou ik met zoveel mogelijk pijn doodden natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:42
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
En als jullie nou zelf in de oorlog zouden zitten? Hoe zouden jullie dan reageren. Ik bedoel het is oorlog door Hitler en je weet dat hij nog veel grootesere dingen gaat aanrichten? Ik denk dan wel dat je hem dood zou knallen of niet?
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:44
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik had hem een biertje aangeboden en had hem bekeerd tot het Jodendom.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 29-02-2004 @ 12:19:
Verondersteld dat ik daarmee de geschiedenis (de toekomst op dat moment) zou kunnen veranderen, zou ik een goed gesprek met hem beginnen. Ook zou ik voorkomen dat hij allerlei dingen zou doen om makkelijker de macht te kunnen grijpen; alle goede acteurs van wie hij les zou kunnen krijgen zeggen dat hij levensgevaarlijk is, enz. Het zou mooi zijn als ik hem één of andere misdaad in de schoenen kon schuiven, zodat hij, in de gevangenis, nauwelijks boeken zou kunnen lezen enzo.
Ja handig, stop hem in de gevangenis... Daar heeft ie juist Mein Kampf geschreven
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:52
Arwyn
Arwyn is offline
Ik zou iig niet met hem gaan praten, dan kan niet goed gaan...
Hoe stom het misschien ook klinkt, ik vind Hitler eigenlijk een behoorlijk boeiende persoon. Als ik dan dus met hem zou gaan praten, loopt dat vast niet goed af...
Oud 29-02-2004, 12:53
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 29-02-2004 @ 13:52:
Ja handig, stop hem in de gevangenis... Daar heeft ie juist Mein Kampf geschreven
Maar dat was na een mislukte coup en daar had hij betrekkelijk veel vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:54
Verwijderd
Ik zou mij aanbieden als zijn lijfwacht.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:54
zwoesj
zwoesj is offline
Dan weet ik toch (nog) niet dat hij de tweede wereld oorlog gaat veroorzaken?
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:55
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Reverend schreef op 29-02-2004 @ 13:54:
Ik zou mij aanbieden als zijn lijfwacht.
Hoofd van de SS?
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-02-2004 @ 13:55:
Hoofd van de SS?
Bijv.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:57
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Reverend schreef op 29-02-2004 @ 13:56:
Bijv.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:58
Verwijderd
Ik zou een biertje met hem pakken en verder niets doen. De geschiedenis veranderen is dom. Het is een simpele, naïeve illusie, te denken dat wanneer Hitler er niet zou zijn geweest, er geen WO II was geweest en/of de wereld er dan net zo zou hebben uitgezien als die er nu uitziet.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 13:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-02-2004 @ 13:58:
Ik zou een biertje met hem pakken en verder niets doen. De geschiedenis veranderen is dom. Het is een simpele, naïeve illusie, te denken dat wanneer Hitler er niet zou zijn geweest, er geen WO II was geweest en/of de wereld er dan net zo zou hebben uitgezien als die er nu uitziet.
godschristus wat een politiek correct antwoord.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 13:19
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik zou'm vragen: "Und du, haben Sie es gewüsst?"

En 'm dan misschien vertellen over de betuwelijn die Nederland gaat aanleggen over een aantal jaren..
Oud 29-02-2004, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 29-02-2004 @ 14:00:
godschristus wat een politiek correct antwoord.
Politiek correct? Ik had ook wel politiek incorrect kunnen reageren, dan was het zoiets als:

'ik zou hem afmaken, want dan kwam er nooit een jodenvervolging, en dus ook geen collectief schuldgevoel tegen joden waardoor ze in Israel nu alles kunnen flikken en overal mee wegkomen, en dan was het probleem misschien nu gewoon geëindigd.'

Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 13:22
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-02-2004 @ 14:21:
Politiek correct? Ik had ook wel politiek incorrect kunnen reageren, dan was het zoiets als:

'ik zou hem afmaken, want dan kwam er nooit een jodenvervolging, en dus ook geen collectief schuldgevoel tegen joden waardoor ze in Israel nu alles kunnen flikken en overal mee wegkomen, en dan was het probleem misschien nu gewoon geëindigd.'

[fleet admiral mode]

nou, (paginalang biased krantenartikel waarin palestijnen afgekraakt worden).

[/]
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 13:23
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Of nog beter: Zeggen dat die arts waar z'n moeder door overleden is niet alleen joods is, maar ook islamiet en christen.
REIE
REIE is offline
Hééééé, BIERTJAH?!
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 13:31
frizzle
frizzle is offline
Hij was rond die tijd vast sexueel gefrustreerd waardoor hij allemaal vreemde ideeën kreeg over een aantal groepen van de bevolking. Ik zou hem dus even een mark of 100 in z'n handen duwen en zeggen dat hij zijn frustratie fijn bij een hoertje kan gaan afreageren.
Oud 29-02-2004, 14:52
Spoonie
Spoonie is offline
de geschiedenis is er niet om veranderd te worden maar om van te leren.
Reageren

Regels voor berichten