![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoe het met vezels precies zit weet ik niet, want ik heb door mijn spastische darm vaak last van verstopping (wat overigens ook een opgezette buik oplevert) en moet dan vooral vezelrijk eten en heb psylliumvezelfs voorgeschreven gekregen.
|
Ik heb dat ook (gehad) en ik kreeg er wel medicijnen voor.
Metamucil, wat niet voldoende hielp, en daarna Movicolon en nog iets waarvan ik de naam niet meer weet. Het bevorderd de darmperistaltiek wat de oorzaak is van de buikramp en het opgezette gevoel (iig ik neem aan dat je kramp hebt). Bij een spastische darm 'kneden' de darmen onregelmatig, de ene keer nauwelijks en dan weer heel erg druk, wat zorgt voor een naar en pijnlijk gevoel. Er zijn dus zeker wel medicijnen voor. Verder is het natuurlijk belangrijk om voldoende vezelrijk voedsel te eten en genoeg te drinken. Een ontzettende opgeblazen buik had ik ook, en dat ging samen met hele erge kramp en buikpijn. Misselijk ben ik er echter nooit van geweest, maar dat kan vast per persoon verschillen. Heb je ook last van obstipatie of andere opmerkelijke symptomen? (diarree, keiharde ontlasting, bloed etc.)
||
![]() |
Citaat:
Verder moest ik fruit met schil eten. Maar toen ik die groene appels at, kreeg ik er júist last van. Ik heb het meest last als ik te veel vetten heb gegeten. Dan merk ik het echt direct. Ook als ik te veel heb gegeten. Ook merk ik het bij moeilijk verteerbaar vlees en als ik te veel water drink. Van dit laatste word ik vooral misselijk. Maar dat kan misschien komen omdat mijn darmen dan op dat moment ff niet goed werken en t water dan erop blijft liggen, zeg maar. Ik krijg dan ook echt zo'n kots gevoel. Het verschilt heel erg per persoon, ook al zijn er wel veel kenmerken geloof ik. Het enige wat ik vaak heb, en wat de dokter ook niet kon verklaren, is dat ik er misselijk van kan worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Misschien heb je iets aan de volgende links:
http://forum.fok.nl/topic/8263/1/1000 http://www.scdiet.nl/ http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=877
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar mjah, misschien dat het voor spastische darmen en dergelijke wel een uitkomst is.. *gaat eens verder rondneuzen over dat dieet* P.s Mijn opgezette buik is inderdaad verminderd daardoor ja..
||
Citaat:
Zo'n heel dieet lijkt me ook niet echt nodig, maar er zijn misschien wat elementen eruit die je zou kunnen gebruiken.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar je krijgt wel een hoop beperkingen opgelegd. Dat is wel moeizaam zeg. Maar ik ga nu proberen om de lichtste stap uit te voeren (geen bonen en bepaald zuivel). |
![]() |
|
![]() |
heb hetzelfde en word soms gek van de krampen
wat ik wel weet is dat ik absoluut niet tegen mais kan dus ook geen mais brood en mais pasta,weet er trouwens nog iemand die iets tegen de pijn. zelf gebruik ik diclofenac maar het zijn zetpillen en daar kan ik dan op dat moment slecht tegen |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn moeder heeft ook heel vaak zo'n opgezette buik gehad en heel veel last van haar darmen. Zij mag gewoon bepaalde dingen niet eten. Spruitjes, bloemkoop, erwtensoep, bruine en witte bonen enzo kan ze niet eten want dan zit ze er enorm mee...
Ik weet dat ze ook Duspatalin en Buscopan heeft genomen, maar niet hoeveel en wanneer enzo. Je hebt toch toevallig geen koemelk-allergie? Heb er ook een tijd last van gehad en toen dachten ze dat het daardoor was (en het zit in heel veel producten), maar gelukkig bleek dat niet zo te zijn ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had het ook, en weet nog steeds niet waar het door komt. Mijn buikwas ook keihard en opgezet. Ik kon en durfde nix meer te eten. Heb ook metmucil (oid) gehad, dat oplosprutje. Dat hielp niet, werd erger. Dus weet niet of je dat medicijn gebruikt, maar ik kon daar niet tegen.
En ik zou trug gaan naar de dokter en eisen dat hij je goed onderzoekt. Dit lijkt me meer als normaal bij aanhoudende klachten |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb er ook last van, ik moet veel vettige dingen vermijden. En zo mag ik ook niet te veel pasta eten, of rijst... eigenlijk moet ik alles wel met mate eten. Soms krijg ik er geen last van, een andere keer is het enorm pijnlijk en vervelend.
Mja, laat je eens onderzoeken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn veel andere soorten meel waar je brood mee kunt bakken...maar bij wat voor iets je dan krijgt moet je echt niet denken aan brood-brood... Dat eet je één of twee keer, maar dan heb je het echt gezien, zo smakelijk is het niet... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Neej, ik denk ook niet dat helemaal geen brood oid eten echt gezond is. Maar er zijn ook zat mensen die alleen maar wit brood eten, en dat is ook niet echt gezond ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn ook zat mensen die roken, maar dat maakt het niet gezonder. ![]() |
![]() |
|
Ik had er ontzettend last van, ben meerdere keren naar verschillende dokters geweest, en uiteindelijk heb ik Movicolon gekregen. Dit werkt bij mij erg goed. Je mag zelf je hoeveelheid bepalen, normaal heb ik genoeg aan 2 zakjes per dag, maar als ik bijv meer last heb kan ik er gerust 3 nemen. Dan is het na een week wel weer over.
Bij mij hielp (en nu nog steeds, want ik heb nog steeds last, maar wel minder), veel fruit met schil eten, veel vezels (brood met zo veel mogelijk verschillende granen), geen vet eten, te veel rijst en pasta vermijden, geen koffie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik slik verder nu niets meer, maar ik heb ook movicolon gehad, werkte wel ok... maar bewust eten werkt beter ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
ik heb ook een spastische darm, en werd ook zo weggestuurd, met het verhaal dat ik maar een dieetje moest volgen. ik heb er vroeger wel medicijnen voor gehad. de symptonen die ik hier hoor komen me erg bekend in de oren, alleen had ik de link niet gelegd met de darmen, als ik heb gegeten lijk ik ook wel hoogzwanger,ik heb dan ook inderdaad een opgeblazen gevoel, en ben vaak zomaar misselijk, vooral in de ochtend en in de avond..(nee ik ben niet zwanger...als het goed is)
![]() maar superverveled hor een spastische darm, vooral die steken af en toe en de kramp, is zeker niet fijn! liefs T.S |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoe je darmen weer op orde krijgen na een antibiotica kuur? Daantje_0705 | 11 | 22-03-2014 23:43 | |
Lichaam & Gezondheid |
Prikkelbare Darm/ Spastische Darm jvb | 8 | 09-11-2013 09:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
Spastische darm Antubis | 69 | 27-06-2006 14:02 | |
Lichaam & Gezondheid |
spastische darm Angeleyes16 | 55 | 19-11-2005 08:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
spastische darm nogwatjuh | 47 | 14-01-2003 14:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
PDS/ spastische darm Eleanor Rigby | 14 | 05-01-2003 16:10 |