Advertentie | |
|
![]() |
|
wel us gedaan maar het werkte niet haha
![]() maar wel eens scratch ofzow gdaan, weet ik veel, ook al weer jare gelden gaat er 1 persoon liggen met blote rug op een handoek onder vlakke grond dan vertelt één persoon een (eng) verhaal en nummer drie roept dan onverwachts keihard scratsch ofzow ik doe dr nu heel relaxed over maar t werkte wel, eig bes wel scary
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leg het eens fatsoenlijk uit, wat gebeurt er? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
De stoel-seance werkt, omdat je in de eerste instantie de stoel niet kunt optillen omdat je spieren er niet aan gewend zijn.
Als je daarentegen op die persoons hoofd gaat drukken meermalen, neigen je spieren de andere kant op te bewegen en kun je de stoel met persoon zo optillen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kijk bijzonder weinig tv, interesseert me niet, ik lees liever. Ik ken Hoezo wel, ik kan Bart Peeters alleen echt niet meer zien. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Zo heb ik ook es op discovery gezien, dat was een moeder en haar zoontje/dochter was aangereden door een vrachtwagen. Dat jongetje of meisje lag dus onder die vrachtwagen en die vrouw tilde zo een stukje die vrachtwagen omhoog om haar zoontje eronder weg te halen. Er was een proffesor die zei dat het best eens mogelijk zou kunnen zijn.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geloof er wel in.
Denk maar aan hypnose. Ik heb een keer in de introductieweek (van de uni etc) een hypnoseshow gezien. Je kon zelf kiezen of je meedeed en wanneer je er weer mee op hield, het was een groepshypnose. Een meisje uit mijn introductiegroepje besloot ook mee te doen. Op een gegeven moment fluisterde die hypnotiseur (nadat ze al helemaal onder hynose was) dat ze heel sterk was, enz. Hij maakte ook bewegingen om haar heen. Op een gegeven moment was haar hele lichaam echt "zo stijf als een plank" en kon hij haar met nog iemand anders op die manier optillen en op 2 stoelen leggen. Haar hoofd lag op de ene stoel en haar voeten op de andere stoel en de stoelen stonden een heel eind uit elkaar. Normaal zou je op die manier nooit kunnen blijven liggen natuurlijk. Vervolgens ging de hypnotiseur op haar buik staan, terwijl haar buik eigenlijk nergens op steunde. Dit over het "stijf als een plank" principe. "Licht als een veertje" is denk ik wat moeilijker, maar ik denk dat zulke dingen best mogelijk zijn. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Wij deden ooit wel iets wat er een beetje op lijkt: een persoon gaat op een stoel zitten.
4 personen staan om degene op de stoel heen. De 4 personen steken ieder 2 vingers onder de persoon: 2 personen onder de knieholten, 2 personen onder de oksel. Je kijkt of je de persoon op de stoel kan optillen, dit lukt over het algemeen niet. Hierna moeten de 4 personen hun handen boven het hoofd van de persoon op de stoel houden of iets dergelijks. Daarna probeer je weer de persoon op de stoel op te tillen met je vingers: dit keer lukt dat wel. Verder heb ik ook wel eens gezien dat je met gedachtekracht iemand omver kan duwen, dat was op een ecologisch/ spirituele vakantie bij een demonstratie over tai chi of zo. Iemand (proefpersoon uit het publiek) ging dan staan (ik dacht met de ogen dicht) en er moest dan iemand achter staan die die persoon kon opvangen als hij naar achter viel. De tai chi meneer ging dan zich concentreren of duwende bewegingen maken, ik weet het niet meer precies. En de persoon die stond viel dan achterover. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Beste,
Bedankt voor je mail die je stuurde! Je vroeg om een wetenschappelijke verklaring voor het optillen met enkele vingers. Eerst en vooral wil ik nog even de proef uitleggen, want als je het niet correct uitvoert, bestaat de kans dat het mislukt! In de aflevering van Hoe? Zo! hebben we vier kinderen uitgenodigd om één volwassene op te tillen. Die volwassene zat op een stoel. Ieder kind gebruikte twee vingers: de wijsvinger van iedere hand. Voor ze de persoon probeerden op te tillen, hielden ze één voor één hun handen boven de persoon die ze zouden gaan optillen. Dat deden ze met een regelmatig ritme. Zodra ze dat hadden gedaan, telde één iemand af: 3, 2, 1, NU! Op dat moment tilden ze de persoon op, de vingers onder de oksels en in de knieholte van de persoon. En wat blijkt: dat gaat vrij gemakkelijk! Je kan het ook proberen met twee volwassenen die een andere volwassene optillen. Wat is er nu gebeurd? Er zijn verschillende wetenschappelijke verklaringen die hiervoor kunnen worden gegeven. Eén professor geloofde erg in het feit dat er een 'voorspanning' ontstaat in spier van de bovenarm op het moment dat de kinderen hun handen boven het hoofd van de persoon houden. Die voorspanning zou ertoe leiden dat de kinderen meer kracht ontwikkelen dan bij een 'normale' hefbeweging. Een andere universiteit hield het bij een erg ingewikkelde verklaring over magnetisme. Maar nog een andere kwam met een veel logischer verklaring op de proppen: omdat de kinderen een 'ritueel' uitvoeren voor ze aan de hefbeweging beginnen, maken ze op hetzelfde moment dezelfde beweging. Ze gaan allemaal door de knieën en heffen tegelijkertijd! Omdat ze door de knieën gaan, hebben ze meer kracht dan bij een gewone tilbeweging waar de kracht van de armen meestal de hoofdrol speelt. Maar belangrijker is dat ze tegelijkertijd heffen. Daardoor wordt het gewicht gelijk verdeeld en lukt het elk kind om zijn deel van de persoon te heffen. Als de persoon 80 kg weegt en er wordt met 4 getild, dan kan het gewicht netjes in 4 worden verdeeld. Elk kind kan, mits wat techniek, 20 kg heffen. Maar als er één kind niet op hetzelfde moment heft, dan wordt het gewicht plots over 3 kinderen verdeeld, wat maakt dat elk kind 27 kg moet tillen. Dat gaat natuurlijk niet. Een belangrijk weetje is ook dat de gemiddelde mens maar heel weinig van zijn spierkracht gebruikt. Als iemand zich concentreert, in paniek is of aan een wedstrijd meedoet en de adrenaline door zijn bloed stroomt, dan kan een persoon veel meer kracht ontwikkelen. Hopelijk was dit een antwoord op je vraag! slotje?
|
|
|