Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
zelfdoding is een zuiverdere benaming. ZM vind ik persoonlijk weer te misterieus. Iemand die niet bekend is in het gebied van zelfdoding zal je vreemd aan staan te staren als je het over zm hebt.
Dan krijg je zo'n verhaal als: "Ja, toen wilde ik opeens zm plegen, maar heb dat toch maar niet gedaan, omdat een goede vriend em ervan weerhield." Alsof je het over een telefoontje hebt ![]() ![]() Maargoed, zelfdoding is een mooi informatief woord. Een goeie benaming, die zonder commentaar kan vallen in de rechtzaal, maar ook in de krant en dergelijken staat het gewoon netter. Als je het over zelfmoord hebt, dan vangen mensen vaak het woord 'moord' als eerste op. Als er veel zelfdodingen zijn, dan voelen mensen zich bedreigt omdat er veel moorden in hun directe omgeving zijn. Als je het over een zelfdoding hebt, valt veel makkelijker je schouders op te halen en verder te leven, omdat doding niet echt een woord is en mensen er dan al snel zelfdoding van maken. Maar moord is wel een apart woord en daar vergeten mensen dan sneller het woord 'zelf' voor te zetten.
||
![]() |
Citaat:
![]() Zelfmoord, zelfdoding.. what's the diffence? Ik vind 't allebei 'tzelfde. 't gaat om de daad die is verricht, iedereen weet al waar 't over gaat als je ZELFmoord... zegt.... of ZELFdoding. Als dat gebeurt en mensen gaan erover praten, dan zul je echt geen mensen hebben die dan toch maar zelfdoding zeggen omdat dat zachter klinkt... Maar eh... zm.... ![]() |
![]() |
|
![]() |
Gaat dit nummer over zelfmoord of zelfdoding ?
How long how long will I slide Separate my side I don't I don't believe it's bad Slit my throat It's all I ever I heard your voice through a photograph I thought it up it brought up the past Once you know you can never go back I've got to take it on the otherside Centuries are what it meant to me A cemetery where I marry the sea Stranger things could never change my mind I've got to take it on the otherside Take it on the otherside Take it on Take it on How long how long will I slide Separate my side I don't I don't believe it's bad Slit my throat It's all I ever I heard your voice through a photograph I thought it up it brought up the past Once you know you can never go back I've got to take it on the otherside Pour my life into a paper cup The ashtray's full and I'm spillin' my guts She wants to know am I still a slut I've got to take it on the otherside Scarlet starlet and she's in my bed A candidate for my soul mate bled Push the trigger and pull the thread I've got to take it on the otherside Take it on the otherside Take it on Take it on How long how long will I slide Separate my side I don't I don't believe it's bad Slit my throat It's all I ever I heard your voice through a photograph I thought it up it brought up the past Once you know you can never go back I've got to take it on the otherside Turn me on take me for a hard ride Burn me out leave me on the otherside I yell and tell it that It's not my friend I tear it down I tear it down And then it's born again How long how long will I slide Separate my side I don't I don't believe it's bad Slit my throat It's all I ever I heard your voice through a photograph I thought it up it brought up the past Once you know you can never go back I've got to take it on the otherside How long I don't believe it's bad Slit my throat It's all I ever
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Zelfdoding is enkel een eufemisme. Het komt allebei op hetzelfde neer: je leeft niet meer.
Citaat:
|
![]() |
|
Zelfdoding betekent dat je je eigen leven op een legale manier in de hand neemt. Moord is in beginsel een misdaad en zelfmoord suggereert dus dat het een misdadige handeling is. Het heeft denk ik te maken met een verschillende manier van tegen deze dingen aan te kijken. Ik kies zelf in ieder geval voor de term 'zelfdoding'.
|
![]() |
||
Citaat:
Dan doe ik het tenminste nog legaal! Uiteindelijk maakt het allemaal natuurlijk geen flikker uit. Dood ben je erna toch wel, maar als je het hebt over wat het verschil is echt.. (zie eerdere reactie) En over, het klinkt zo hard, kom op zeg... wel erg loze argumenten vinden jullie niet?
||
Citaat:
Zelfmoord gebeurt vaker als mensen iest niet meer aan kunnen of ze hebben iets mee gemaakt Zelfdoding is meer voor mensen die zo inteligent zijn dat ze de hele zin van het leven niet begrijpen of zo veel kennis van de wereld hebben en daardoor zo veel leed kennen dat ze er een eind aan maken. maar ja zo zie ik 't, weet niet wat de dikke v. dale zeg't' |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Eindwerk - enquête llnopschool | 12 | 09-03-2011 21:23 |