Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2004, 00:21
TRXD
TRXD is offline
Ik ben van plan om binnen nu en een jaar of wat langer, een reis te maken. Ik heb het heel vaag al een beetje in m'n kop zitten maar er is nog helemaal niks definitief.

Dit zou het zo'n beetje worden:

eerst van hieruit naar Noorwegen met de trein, dan richting Noordkaap. Van daaruit naar Moermansk in Rusland. Vanuit deze stad naar Sint Petersburg en weer door naar Moskou. Dan een stuk van de trans Siberie expres misschien en via Mongolie naar China. Vanuit Peking naar het zuiden en dan Vietnam, Laos, Cambodja. Van daaruit richting Nepal en India en vanuit India weer terug naar Nederland.

Het is nog heel vaag en misschien komt het er wel nooit van. Als iemand tips heeft of ervaring heeft met een dergelijke reis dan hoor ik het heel graag!
Advertentie
Oud 24-08-2004, 06:06
Miracle
Miracle is offline
Uhh, ik verplaats hem toch naar Verre Bestemmingen. Daar past hij beter.
Oud 24-08-2004, 16:13
Sade
Sade is offline
Eh

Ten eerste klinkt het heel mooi, moet ik zeggen. Ik denk dat je langs heel wat mooie plekjes zult komen. Aan de andere kant klinkt het als een halve wereldreis. Je moet echt hele grote afstanden af gaan leggen. Hoe wil je dat gaan doen? En hoe lang denk je erover te doen?
Oud 24-08-2004, 20:22
TRXD
TRXD is offline
Valt me nog mee dat ik een reactie heb gehad tot nu toe! Hopelijk krijg ik nog wat nuttige reacties waar ik wat aan heb!

dreen: ja heb je gelijk in, daar past hij veel beter natuurlijk.

Sade: Tja, zoals ik al eerder aangaf is het allemaal nog vaag en zijn het nog maar ideeen (waar ik al veel langer aan denk). Misschien dat een paar vluchten een optie is. De rest wil ik met de trein en liftend eventueel doen.
Oud 27-08-2004, 16:02
Sherco
Sherco is offline
Ik heb ook heel lang met zo'n idee rondgelopen en ik ga vast ook nog een keer verder weg, maar ik ga eerst een paar jaar studeren anders komt dat er nooit meer van...

Ten eerste; Ben je van plan om dit in de zomer of in de winter te doen? Het lijkt me namelijk niet handig om in de winter in Rusland rond te dolen, in de lente is zoiets veel beter te doen.
Ten tweede; Ga je alleen? Want dan zou ik uitkijken met dat liften. Op Peking Express lijkt het allemaal heel mooi en makkelijk, maar bedenk je wel dat die mensen een cameraploeg achter zich aan hadden lopen die constant radiocontact hadden met een of andere basis, als je alleen bent zijn de gevaren een stuk groter.
Ten derde; Rusland en Mongolie zijn arm en afgesloten van de buitenwereld, het zal een behoorlijke cultuurshok worden. Verder heb je daar practisch altijd problemen met de autoriteiten, dus zorg dat je visa in orde zijn. Denk niet; ach, aan de grens kan ik vast ook nog wel een visum krijgen, je moet ze echt vantevoren in orde hebben, en het liefst zorgen dat je ook nummers/namen van hoge piefen op ambassades hebt, dan is er een kans dat ze afdruipen.

Ik kan zo nog wel 20 dingen bedenken waar je op zou kunnen letten, maar dit lijken mij de belangrijkste.
Maar als je er goed over na gedacht hebt, de Lonely Planet op zak en niet bang bent zou ik zeggen; ga ervoor, want het wordt waarschijnlijk de mooiste ervaring van je leven.
Oud 27-08-2004, 16:07
MissesLena
MissesLena is offline
mag ik mee
Oud 27-08-2004, 21:29
TRXD
TRXD is offline
MissesLena: ja is goed , nee serieus ik weet nog niet of ik alleen ga of met iemand anders. Ken zelf niet echt iemand die hetzelfde van plan is.

Sherco: bedankt voor je mooi reactie! Ik ben dit van plan in het voorjaar, dus waarschijnlijk april of mei als startmaand (eventueel midden maart). Dat lijkt me het best ook gezien het klimaat. Of ik alleen ga weet ik nog niet. Ben in ieder geval niet van plan om met een georganiseerde reis te gaan. Ik wil zelf uit kunnen maken wat ik doe. Ik ken niet echt iemand die hetzelfde van plan is dus de kans dat ik alleen ga is er wel. Ik was dit al veel langer van plan, ik ben niet pas op het idee gekomen na het TV programma. Al moet ik zeggen dat het wel een mooi programma was. Ik ben me bewust van de gevaren en weet natuurlijk dat zo'n TV programma anders is dan hoe het er in het echt aan toe gaat. De gevaren zullen een stuk groter zijn maar ik denk dat als je je normaal gedraagt en probeert niet al teveel op te vallen dat het dan te beperken is. Maar het blijft natuurlijk een stuk onveiliger dan een land als Nederland bijvoorbeeld. De cultuur is er natuurlijk een heel stuk anders dan hier en het zal wel wennen zijn. Ik probeer alles zo goed mogelijk in orde te hebben voordat ik ga (m.b.t. papieren e.d.).

Bedankt voor je informatie en je positieve bijdrage!

Heb je zelf al veel informatie verzameld over dit onderwerp? Misschien dat ik je toe mag voegen op msn, als je dat hebt. Dan stuur me maar even een PM.

Groeten.
Oud 09-09-2004, 10:53
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
- Hoe lang wil of moet je ervoor uittrekken?
- Geld hoeveel? Munteenheden?
- Visums? Wat heb ik nodig? Hoe lang mag ik daarmee blijven?

Zo maar een paar dingen, ik ken er nog wel meer maar heb nu even weinig inspiratie.
Oud 13-09-2004, 11:17
TRXD
TRXD is offline
De tijd die ik ervoor wil uittrekken staat niet vast. Zal wel een langere tijd worden.

De geldzaken regel ik vantevoren goed. Ook de visums wil ik vantevoren goed uitgezocht hebben en ik wil ook precies weten hoe lang ik er ergens mee mag blijven.
Oud 13-09-2004, 21:15
Cartosa
Cartosa is offline
Eigenlijk gewoon: doen!
Maar om je reis zo aangenaam mogelijk te maken zou ik m toch ook tot in een zeker detail uitstippelen, bv adh van je reisgidsen telkens kijken waar je goed vooruit kan boeken ivm slaapgelegenheden (want om 4h s nachts in een nieuw land aankomen en gaan zoeken naar een geschikte slaapplaats is echt geen pretje) en al die reisgidsen eens naast mekaar lekker en goed kijken naar hoe het treinverkeer werkt, wat er met de bus te doen is, waar je zeker op moet letten ivm veiligheid/vaccinaties enz.

Want het is toch zoals Sherco zegt hoor. De tijd dat je al liftend achterop een vrachtwagen van India naar Nepal kon is al lang voorbij, echter over onveiligheid zou ik me niet zo'n grote zorgen maken, Azie heeft echt wel de naam van een veilig reiscontinent, veel beginnende reizigers starten hier ook, alleen is het echt wel belangrijk om de vele details in acht te nemen, ik wil zeker niet zeggen dat je de reis onderschat maar onderschatting is zeker het grootste gevaar tijdens zo'n lange reis.
Oud 21-09-2004, 11:07
TRXD
TRXD is offline
Cartosa: bedankt voor je reactie. Ja sommige dingen moet ik nog eens goed bekijken. Ik heb nog een flinke tijd om voor te bereiden.
Advertentie

Regels voor berichten