Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2004, 18:34
Verwijderd
Zoals je onderaan in dit overlijdenstopic kunt lezen is er vanmiddag echt iets verschrikkelijks gebeurd en ik ben er écht helemaal kapot van.
Ik snap er niets van en ik voel me echt verschrikkelijk, vooral omdat ik me zo ontzéttend schuldig voel.
Maar mijn vraag is, heeft er IEMAND enig idee hoe je op een verantwoorde manier een jonge en een oude rat aan elkaar kunt laten wennen, want ik ben er gewoon helemaal van af op dit moment.
Er zijn mensen die tegen mij gezegd hebben dat je dan beter twee nieuwe ratjes kunt kopen dan eentje, maar ik ben zo bang dat mijn kooi niet groot genoeg is en ze niet genoeg ruimte hebben. En ik heb echt álles over voor mijn huisdieren, echt alles, maar ik heb nu echt geen geld voor een grotere kooi en ik dacht dat het wel zou lukken, omdat de oude rat eigenlijk zo vriendelijk is en ook tegen een ander, onbekend, ratje zo lief was.

Ik weet dat je ratten niet alleen kunt houden, dus eigenlijk wil ik er, over een tijdje welliswaar, toch een nieuw ratje bij, maar ik ben nu zo geschrokken en overstuur.
Ik vroeg me af of iemand misschien een gouden tip heeft voor de volgende keer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2004, 20:35
duifeltje
duifeltje is offline
Wat erg zeg, wat er met je rayjes gebeurd is .

Een jonge en een oudere rat kan je best aan elkaar koppelen. Ik heb het ook gedaan. Gewoon op neutraal terrein en plantenspuit in de aanslag. Het komt meestal wel goed
Oud 21-09-2004, 06:41
Verwijderd
Het was in principe neutraal terein.

We hadden dat kleintje in het reismandje zitten (een oud kattenmandje, best veel ruimte voor een rat) en dat hadden we van tevoren helemaal ontsmet, zodat niets meer naar Frummel (de oude rat) of naar haar overleden vriendinnetje zou ruiken.

We hebben het kooitje overigens niet dichtgedaan, zodat Frummel er ook uit kon als ze zich niet prettig voelde.

En het leek echt zo goed te gaan, de kleine werd zelfs gewassen!

Ik denk dat Frummel gewoon heeft willen laten zien dat ze de baas is, maar ik snap gewoon niet waarom Fientje nou dood is, omdat de wondjes helemaal niet zo diep leken te zijn!

Laatst gewijzigd op 21-09-2004 om 06:50.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 16:58
aapje
aapje is offline
joh wat rot voor je!
Ik weet verder ook niet wat je moet doen mijn mannetje verdraagt ook geen andere ratten om zich heen.

Ik kan je niet helpen maar sterkte iig!
Reageren

Regels voor berichten