Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ook tussen 1-2>>>alhoewel>>>ikben wel wat assertiever geworden>> door mijn opleiding(SPH) en therapiën......dusk zit nu eigenlijk wel tussen 2 en 3 denk ik.>>buitenshuis( school etc), maar thuis ben ik wel assertief>>ik durf thuis wel goed voor mijn mening uit te komen (overhet algemeen)>>>ik neig dan ook wel eens naar het agressieve toe>>>ik heb nog weleens het gevoel dat er niet naar me wordt geluisterd en dan kan ik het soms niet op brengen gewoon rustig en assertief mijn gedachten en gevoelens weer te geven>>>en laat ik de andere soms ook niet in zijn of haar waarde>>>"schreeuw ik er over heen">>>vooral bij ouders het geval
![]() Ik heb een sociale vaardigheidstraining gevolgd(4 mnd)...een faalangsttraining (2mnd) en een expressietraining(2mnd)....deze trainingen hebben het gemaakt dat ik nu wel wat assertiever ben. Ik ben mij veel meer bewust van wat mijn gevoelens en gedachten zijn en ik maak deze nu ook sneller kenbaar. Ik was eerst geneigd alles op te kroppen en dat heeft mij gebroken. Ik had een muur om mij heen gebouwd. Deze is nu merkbaar, wel aan het afbrokkelen. Als het jou echt belemmert (het niet assertief zijn) in je doen en laten zou ik als ik jou was, eens contact op nemen met een hulpinstantie.>>riagg>> die 'houden' assertiviteitstrainingen/ sociale vaardigheidstrainingen>>>het heeft mij zeker wel geholpen. Zoals ik al heb verteld, heeft het mij veel inzicht opgeleverd over mezelf (gedachten, gevoelens etc...) Heb je nog vragen of wil je iets kwijt : mail me gerust>>>mar_boot@hotmail.com liefsxxx Mariamne |
![]() |
|
ik denk iets van 2...
durf eigenlijk niet voor mezelf op te komen, stem ook wel vaak in met anderen, terweil ik het er eigenlijk niet mee eens ben. ben ook niet zo'n 'praat-mens'... krop meer alles op. Wil wel praten, maar kan ik niet om de een of andere reden... K weet ook niet waarom ik gewoon niet over mn gevoelens kan praten. K zou dat af en toe best wel willen...
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ik meestal op 7 (à 8?) zit, soms om 2, ligt er een beetje aan. Agressief ben ik niet echt, fel wel.
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij vreemden ben ik zeer afwachtend en vaak laat ik ze maar hun gang gaan met hun ideeen en dergelijke, zolang het niet echt tegen mijn interesses in gaat. Dus kom ik hier misschien op een 5. Op het moment dat ze dus echt iets doen waar ik het niet mee eens ben, ga ik er volop tegen in.
Bij bekenden zit ik tussen de 8 en de 10 in denk ik. Als daar iets in strijd is met mijn belangen, meld ik het direct en wijk ik niet voor confrontatie .. mede doordat ik anticiperen kan wat de gevolgen van iets zijn. Een groot verschil met nog een paar maanden geleden, waar ik nog niet zo direct met mijn familie omging. Ik heb geleerd dat het beter is eerlijk te zijn, krijg je achteraf minder gezeik van ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hmm. Al met al een 7. Het verschilt per onderwerp. Nogal logisch IMHO.
Jij hebt het overigens idd over assertiviteit. Aub niet verwarren met egoisme of egocentrisme. Dat is iets totaal anders.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarvoor had ik wel verschillende problemen met pesten bijvoorbeeld, maar was dan ook altijd in de minderheid. Als je door een groepje van 4 en vaak zelfs meer mensen in het nauw gedreven word, is de assertiviteit al snel zoek. Maar 1-op-1 was ik vroeger zeer assertief. Ik liet me absoluut voor niks gebruiken .. had eveneens daardoor al lichte problemen met sociale contacten, omdat ik gewoon mijn eigen weg ging. Tsja, en nu begint het weer terug te komen ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld? JustTalk | 324 | 24-05-2014 14:55 | |
Psychologie |
Faalangst bij volwassenen Balance | 20 | 21-11-2011 00:29 | |
Studeren |
stoppen studie? Verwijderd | 11 | 22-01-2008 20:11 | |
Liefde & Relatie |
19 jaar single. Wat doe ik fout? herby | 345 | 18-11-2004 13:30 | |
Beleidszaken |
De softe approach op dit forum Prime Evil | 136 | 30-08-2004 16:25 |