| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
.
|
|
||
|
Lol@jullie :-)
En dank, beiden. Citaat:
Zelf ben ik ook niet blij met retehard, en de omslag had een regel later gemoeten.
|
|
|
|
Wow, geweldig. Écht! Helemaal zoals ik het nu even wil en moet lezen.
Ik merk dat ik erg afga op mijn gevoel van ; past dit gedicht bij het moment van nu. En dus misschien niet helemaal oke voor de die-hard controleurs onder ons. maar ik vind het wel kunnen. So be it
|
|
||
|
Citaat:
e sig!. Ah, doe je eng met mij mee? >>>ik moet a.s. woensdag voordragen(2 gedichten), voor wedstrijd via school, kan wel wat ondersteuning gebruiken .*Foej offtopic*
|
|
||
|
Citaat:
. Afgezien van het feit dat ik het leuk vind dat je je hebt laten inspireren door Samson&Gert (Gert&Samson is niet te goede volgorde hoor - vergeef me, ik ben echt melig zo op de late avond - ), vind ik het ook nog eens een hele sterke strofe. 'Wie ben ik dan' spreekt aan; zulke zinnen doen het altijd goed, ze raken vaak de lezer. Ik vind de toon altijd erg mooi van zo'n zin; net alsof de schrijver laat weten dat de lezer er ook in betrokken wordt; de toon wordt persoonlijker.Ik vind 'beukebomen' in de tweede strofe wat te gerijmd, en niet zo passen bij de rest van het gedicht. Ook vind ik het enjambement in de eerste regel van de laatste strofe wat minder, persoonlijk had ik dat woord niet afgebroken (maar dat is slechts mijn mening ). Mijn werelddroom / Mijn droomwereld vind ik heel sterk, maar niet zo heel sterk uitkomen op deze manier. Ik vind het mooi dat je deze woordspeling gebruikt, maar ik mis eigenlijk het pakkende effect wat het zou kunnen hebben. Verder niets dan lof over dit gedicht; een snelle, goede vorm, en inderdaad erg geschikt om voor te worden gedragen! Omdat het een vrij losse vorm betreft biedt dat ruimte voor een interessante voordraging ! Qua inhoud spreekt je gedicht me aan, ik vind de wending in de derde strofe erg goed. Het relativeert het gedicht een beetje, daar houd ik (op dit moment) wel van . 'Sterven en doorgaan' vind ik mooi; dat benadrukt het onrealistische, het dromelijke weer erg sterk. Dat je kunt sterven en doorgaan, vind ik een mooie gedachte in deze strofe. Ook vind ik het leuk dat je in de laatste strofe de veronderstelling even bij de wereld legt 'Wat is die wereld dan' in plaats van bij de dichter.Om een lang verhaal kort te maken : ik heb je gedicht met veel genoegen gelezen !
|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| De Kantine |
bewegende plaatjes meisjke | 12 | 21-01-2005 21:51 | |
| Software & Hardware |
[Software] bewegende gif plaatjes CoalChamber | 3 | 12-08-2004 14:57 | |
| De Kantine |
waar vind je die anti-anti roken plaatjes? Built to last | 8 | 12-06-2002 19:08 | |
| Software & Hardware |
Plaatjes voor onder je naam Conkur | 4 | 27-05-2002 23:58 | |
| Software & Hardware |
plaatjes ram-files (realplayer files) hewlett | 9 | 19-04-2002 16:16 | |