Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2004, 16:18
Tsu
Tsu is offline
sorry of dank je wel te zeggen???

Ik weet niet wat het is, maar op de een of andere manier vind ik dat echt moeilijk om te zeggen...tegen bepaalde personen dan.
Bijvoorbeeld tegen mijn moeder of mijn vader kan ik dat niet goed zeggen...
Ik wil het wel zeggen, dus het ligt niet aan mijn trots ofzo, maar ik krijg het mijn mond gewoon niet uit.

Ik had het eerst ook met "ik hou van je", maar dat kan ik nu al wel gewoon echt zeggen en het ook menen...

Wie weet waaraan dit kan liggen??
Oud 18-03-2004, 17:13
Verwijderd
Dit heb ik ook heel erg gehad. Ik kreeg echt een heel naar gevoel en ik wou het zo graag zeggen maar het wou gewoon niet.

Nu is het totaal anders. Ik zeg de hele dag door sorry en dankjewel en dat soort dingen. (Met 'ik hou van je' heb ik dan nog steeds moeite).

Ik weet niet precies hoe het is gegaan.. Ik denk doordat ik met een vriendin op vakantie was en ik vond haar familie doodeng, en ik ging toen als een soort robotje dankjewel zeggen. En sindsdien kan ik het ook gewoon zeggen, wel als ik het meen natuurlijk.

Gewoon doen denk ik. Hoe raar het ook kan voelen.

Succes.

Oja, en waar aan het kan liggen.. Tja voor mij voelde het een beetje alsof, wanneer ik het zou zeggen, dat het dan niet gemeend zou overkomen, en dat ik dan mensen daar mee zou kwetsen.. Maar ik weet niet hoe het bij jou is..?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:42
ABrules
ABrules is offline
ik heb het juist andersom... heb er een hekel aan als mensen dat zeggen... vooral het spijt me... echt zo kruiperig... misschien heb jij dat andersom... maar ja... voor wat voor soort dingen zeg je dan sorry?
Oud 18-03-2004, 18:00
littlegurl
littlegurl is offline
Heej!
Hoe komt het dat je nu wel 'ik houd van je' kan zeggen, heb je dat zo geoefend of heb je er iets speciaals voor gedaan? Zoja, doe dat nu ook!!!
Als dat niet het geval is, zal ik een lijstje maken met mensen tegen wie je het van makkelijk naar moeilijk te zeggen vind. De makkelijke durf je al zei je, dus gaar daar gewoon mee door! Probeer het elke keer bij een nieuw persoon van je lijstje totdat je bij je ouders komt. Het zal denk ik best wel veel tijd en ook wel inspanning kosten, daar moet je zeker rekening mee houden maarh et is het proberen waard denk ik!!
SUcces!!
Oud 18-03-2004, 18:30
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
ABrules schreef op 18-03-2004 @ 18:42:
ik heb het juist andersom... heb er een hekel aan als mensen dat zeggen... vooral het spijt me... echt zo kruiperig... misschien heb jij dat andersom... maar ja... voor wat voor soort dingen zeg je dan sorry?
Nou ja, als er een ruzie is ontstaan en ik dingen zeg die ik eigenlijk niet meen... dan wil ik eigenlijk gewoon sorry zeggen, maar dat gaat op de een of andere manier niet.
Ook als ik van mijn ouders iets heb gekregen ofzo, kan ik geen dank je wel zeggen.... het stoort me best wel, omdat mijn ouders dan zoiets denken van dat het me helemaal niets doet ofzo, terwijl dat wel zo is, snap je?
Oud 18-03-2004, 21:33
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
Tsu schreef op 18-03-2004 @ 17:18:

Ik weet niet wat het is, maar op de een of andere manier vind ik dat echt moeilijk om te zeggen...tegen bepaalde personen dan.
Ik wil het wel zeggen, dus het ligt niet aan mijn trots ofzo, maar ik krijg het mijn mond gewoon niet uit.

Ik had het eerst ook met "ik hou van je", maar dat kan ik nu al wel gewoon echt zeggen en het ook menen...

Heb je ooit de film Phileine zegt sorry gezien?
Of het boek gelezen?
Oud 18-03-2004, 21:46
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Citaat:
Tsu schreef op 18-03-2004 @ 17:18:

Kweet het niet maar ik weet wel wat je bedoelt... Ik kon dat idd het moeilijkst met 'ik hou van je' en als het eruit kwam moest ik vet huilen, raar....
Oud 18-03-2004, 22:18
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
buzzin schreef op 18-03-2004 @ 22:33:
Heb je ooit de film Phileine zegt sorry gezien?
Of het boek gelezen?
Ja ik heb het boek gelezen
Oud 19-03-2004, 13:24
Verwijderd
Je kan het wel menen als je sorry of dankjewel zegt, maar je kunt er eens bij na denken wat je die mensen echt te geven hebt.

Ik had vroeger een nogal afwachtende houding en nam alleen dingen van mensen. Nu ik zelf contacten maak en er ook wil zijn voor anderen, kan ik me veel beter uiten, ik vertel dingen uit mezelf etc. En ook het dankjewel of sorry zeggen gaat beter, vroeger meende ik het ook wel, maar nu is het echt datgene wat ik ze wil geven.

Geef en ontvang

Laatst gewijzigd op 19-03-2004 om 14:45.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 16:09
Verwijderd
tsja, weet je, ik ken meer mensen die dat hebben. en daar doe je nou eenmaal niets aan. je kan jezelf gaan dwingen om het te zeggen, maar mensen kunnen ook aan andere dingen van jou aflezen dat het je spijt, of dat je ergens blij mee bent *dmv bijv. een glimlach, of proberen iets goed te maken.* als ze dat eenmaal weten, zullen ze daar ook wel rekening mee houden. mijn vader zegt ook nooit sorry, maar die laat het wel merken dat hij weet dat hij iets verkeerd heeft gedaan. ik denk dat jij jezelf gewoon moet trainen, als je t echt wil.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten