![]() |
|
Ja ik heb ook 9 uur slaap nodig. Acht uur gaat nog wel, maar bij 7 sta ik al te kwakkelen..
De enige remedie is gewoon op tijd naar bed gaan. Ik probeer om om 10 uur/half 11 al het werk neer te leggen en dan te gaan slapen. Tenminste als ik om 7 uur op moet staan ![]() Om verkoudheden enzo tegen te gaan, zou ik echt vitaminesupplementen aan te raden. En evt. euchynaforce. De ene persoon is nu eenmaal 'zwakker' dan de ander. Sommige vriendinnen van me staan na een nacht uitgaan, gewoon om 7 uur weer naast hun bed om te werken. Ik zou dat echt niet trekken ![]() Stress is wel een belangrijke factor: als een stress-periode voorbij is, merk je vast wel dat je je veel meer uitgerust voelt ![]()
|
Verwijderd
|
Als ik een nacht 7 uur slaap, dan ben ik de dag erop nog heel oke, maar als ik een week lang 7 uur per nacht slaap dan ben ik aan het eind van de week een zombie. Het liefst slaap ik ook 9 uur per nacht, dan voel ik me gewoon het fitst.
Ik wordt ook altijd na ongeveer 7 uur slaap even wakker; als er dan geen goede reden is om wakker te blijven val ik binnen vijf minuten weer in slaap en ga ik nog ongeveer 2 uur door ![]() |
![]() |
|
Ik heb ook minstens 9 uur slaap nodig.
de laatste tijd komt het daar maar niet van en dat heeft als resultaat dat ik veel ziek ben en aan het eind van de week altijd helemaal kapot ben. Of d'r wat aan te doen is? Ik denk het niet. Behalve 's middags even gaan liggen of toch op tijd naar bed gaan. Maar voor beiden heb ik weinig tijd.
|
ik heb 9 uur slaap nodig op een dag. Met 7 kan ik nog wel functioneren, maar het gaat niet van harte. Een paar dagen achtereen 7 uur dat red ik niet.
Ook kan ik niet tot diep in de nacht opblijven, dan val ik gewoon in slaap.
|
Verwijderd
|
tijdens een normale studieweek slaap ik 7 á 8 uur per nacht. dat is voldoende voor mij. maar 1 of 2 nachten minder slapen kan ook wel. Als ik donderdag een feestje heb en maar 4 uur kan slapen bijvoorbeeld omdat ik vrijdag weer naar school ga het 1e uur, en de volgende nacht slaap ik sowieso altijd maar 6 uur ongeveer, dan red ik hetook nog wel. zelfs al ga ik zaterdagavond dan flink uit, gaat het ook altijd wel goed eigenlijk. komt niet zo vaak voor dat ik 3 nachten achter elkaar weinig slaap, maar ik houdt er dan wel rekening mee dat ik wel een nacht goed rust moet hebben ook. en als ik bijvoorbeeld zondag een wedstrijd heb ga ik zeker niet de paar nachten ervoor weinig slapen. het scheelt dus wel, maar voor de normale alledaagse bezigheden is het niet per sé nodig voor mij om 8 uur te slapen ofzo.
|
![]() |
|
9 uur is wel voor hoor, weteschapelijk heeft ons 'lichaam' maar 4 uur slaap nodig per dag (zelfs zware arbeidslui) maar onze geest vergt wat meer rust, komt omdat tijdens je slaap heel je gehuigen even na gelopen word zoiets als defragmeteren op de computer. ikzelf slaap maar 6-7 heb ik genoeg aan, in 't weekend langer maar dan krijg je vaak pijn in je harsens van.
|
![]() |
|
Als ik laat naar bed ga slaap ik lang uit....ik weet niet hoeveel uur ik echt nodig heb, meestal slaap ik door de week zo'n 7/8 uurtjes, in het weekend dus langer. Ben soms op school wel moe, maar word de laatste tijd gelukkig wel minder
|
Verwijderd
|
Uitslapen helpt niet echt bij het tegengaan van een vermoeidheid, want dan ga je je ritme verleggen. Je kunt veel beter op tijd naar bed gaan. Elk uur dat je voor 12 uur 's nachts slaapt, is gelijk aan twee uur slaap na middernacht. Beetje wazig ,maar dat werd laatst op TV vermeld in zo'n docu.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In de vakantie slaap ik meestal van 22.30u tot 10.00u ofzo (11,5 uur dus), doordeweek probeer ik tegen 22.00u in bed te liggen en dan moet ik er tegen 6.20u (8.2 uur dus) weer uit. Als ik 10 uur slaap voel ik me redelijk, maar dat red ik eigenlijk zelden ivm huiswerk, huishouden, dingen die afmoeten, enz., dus ben ik ook heel vaak moe. De afgelopen weken kon ik m'n bed weer amper uit komen 's morgens...gelukkig moet ik eerst ongeveer een half uur fietsen (en das koud nu) en dan nog een half uur met de metro en tram...dan ben ik iig al iets wakkerder dan op het moment dat ik uit m'n bed kwam. En dan heb ik nog 3 kwartier voordat er kinderen zijn en ik dus echt aan de slag moet. Moe en ziek voel je me altijd/vaak...daar helpt slapen lang niet altijd voldoende bij helaas (en helemaal niet omdat ik die 10 uur niet vaak haal als ik naar school moet of stage moet lopen).
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn ritme zag er een tijdje zo uit: doordeweeks 7 uur op en half 11 naar bed, 's weekends lag ik zaterdag om 7 uur 's ochtends in bed en zondags om 8 uur 's ochtends, zowel zaterdag en zondag kom ik er dan rond half 1 uit en maandag was ik dan iets brakker. Verder ging het wel goed. Dus zo erg is dat verleggen van ritme nou ook weer niet. Tegenwoordig hoef ik er iets later uit (uurtje of 8 tot 9 gemiddeld). Maar dan ga ik ook automatisch weer later slapen dus het scheelt niet zoveel in slaap. Ik moet wel minimaal 6.5 uur slaap per nacht gemiddeld hebben, maar als ik er een keer onder zit dan haal ik het wel weer in. |
![]() |
|
Ik heb een slecht ritme ontwikkeld de laatste jaren.
Tijdens een schoolweek kruip ik er nooit voor 00h in, meestal om 1h en dan lig ik nog te woelen tot 2h soms. Ik sta op om 7h10-20. Dus (reken en tel) slaap ik tijdens de week 5-6h. (wow, besef komt ![]() Tijdens het weekend kruip ik er meestal om 3-4 soms 5h in en slaap ik tot laat in de namiddag. Dus dan slaap ik zo'n 12h. ![]() ('k Ben echt slecht bezig ![]() |
![]() |
|
Misschien heb je hier wat aan.
De normale duur van de slaap: -minder dan 6 uur bij 5% van de bevolking -10 uur of meer bij 5% van de bevolking -tussen 7 - 8 uur voor de meerderheid van de bevolking Opbouw van de slaap: De opbouw van de slaap is voor iedereen gelijk. Er zijn 4 tot 6 cycli van anderhalf uur, per nacht, en tijdens iedere cyclus volgen de verschillende slaapstadia elkaar op: -De trage lichte slaap (stadia 1 en 2) -De trage diepe slaap (stadia 3 en 4) -De REM (rapid eye movement) of de droom-slaap De trage diepe slaap herstelt lichamelijke vermoeidheid en de REMslaap het 'mentale'. Hoe verbeter je je slaap? -Maak een 'bedtijd' en 'opstaanstijd' routine -Probeer overdag niet te slapen/rusten. -Bed is enkel voor slaap, geen TV, niet lezen, niet overdag... -Als je meer dan 20 minuten in bed ligt en je slaapt nog niet, ga dan naar een andere kamer en doe iets ontspannend tot de slaap terugkeert. -Een uurtje voor het naar bed gaan moet je trachten af te bouwen en te relaxen (lezen, warm bad, t.v.,...) -Probeer niet te hard om in slaap te vallen. -Ogen openhouden in het donker. -Een rustige, plezierige gebeurtenis fantaseren. -Ontspannen door traag en diep te ademen -Voorzie een 'piekermoment', overdag, als je niet kan slapen omdat je blijft piekeren
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik slaap heel weinig. Vooral het inslapen is een probleem. Ik kan het gelukkig wel goed hebben. Doordeweeks slaap ik meestal zo rond de 7 a 8 uur. Ik was ook een tijd heel moe en ben toen getest op pfeiffer, suikerziekte en nog wat. Het had geen lichamelijke reden en ook als ik wat nachten goed geslapen had ging het niet over.
Volgens de dokter kan het psychische redenen hebben, zoals(onbewust) veel piekeren of het heeft met de puberteit te maken... Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ja...
|
Verwijderd
|
Als ik meer dan 8 uur slaap doordeweeks, dan ben ik 's morgens heel erg duf. Ik slaap dus meestal rond de 7 uur per nacht, en dan houd ik het prima vol. Ik heb niet veel behoefte aan meer eigenlijk. In het weekend slaap ik wel langer, omdat ik dan toch niet heel actief hoef te zijn overdag
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
toch echt minimaal 9 uur per nacht om echt goed uitgeslapen en uitgerust te zijn. Maarja, hier kom ik nauwelijks aan. In t weekend eigenlijk alleen vaak.
Ik kan wel een keer om 4 uur 's nachts naar bed gaan en 's ochtends om 7 uur weer opstaan en als ik dan de hele dag druk bezig ben gaat t best, maar je gaat je dr alleen maar brakker door voelen.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik heb zelf ook ongeveer 9 uur slaap nodig...of in ieder geval rust, echt slapen doe ik misschien 8 uur.
het schijnt wel zo te zijn dat mensen die per nacht gemiddeld tussen de 6,5 en 7,5 uur slapen langer leven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarbij, je lichaam zonder hersenen heeft wel meer dan 4 uur slaap nodig, namelijk gemiddeld een uur of 6; om ook een optimaal concentratievermogen te hebben en dergelijke hebben de hersenen een uur of 8 slaap nodig, gemiddeld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
laatst nog gelezen dat 7 uur per etmaal 'gemiddeld het best is'
Dat haal ik zelf niet doordeweeks ik ga meestal slapen tussen 1 en 2 uur en de wekker gaat 's ochtends tussen 6 en 7 Maar in het weekend kan ik heel erg uitslapen, gerust 10 uur per nacht >> 1 nadeel, dan kan ik er op rekenen dat ik na het opstaan nog een paar uurtjes hoofdpijn heb ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En je hebt ook de andere soorten slaap nodig dan de REM-slaap. De REM-slaap is wel belangrijk voor concentratievermogen en creativiteit enzo, maar een ander soort van slaap is dan weer nodig om je kortetermijngeheugen goed te houden, en hoe dan ook hebben je organen en spieren nodig dat je een hele tijd met een trage hartslag stilligt. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Ben jij een brave burger ? ZerO | 161 | 19-11-2004 03:43 |