Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou de wereld veroveren en iedereen aan mijn geniale geest onderwerpen. Op die manier kan ik de armen helpen, de cultuur begunstigen en de wetenschap steunen. |
![]() |
|
als je alles goed zou kunnen zou dat niet fijn zijn, want als je niets fout doet, bestaat het begrip fout niet meer voor je en verdwijnt daardoor de tegenpool goed doen, dus doe je dingen zonder ze goed of fout te doen en verwijnt het gevoel van goed doen
dus je móét fouten maken om dingen goed te kunnen doen en dus zou de perfecte mens fouten moeten blijven maken om perfect te zijn, want zonder imperfectie is er geen perfectie. Je kan de perfectie nastreven en deze benaderen, maar perfect zijn dus dus in het echte leven een onmogelijk iets.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en als er alleen homo universalissen zouden rondhupsen op de planeet heb je wél een probleem ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Want ook al zullen we 'goed doen' niet meer als iets speciaals/bijzonders zien, het is toch wel praktisch dat nooit iemand iets fout doet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() je doet dan dingen en meer niet ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het gaat erom dat er iets moet gebeuren, als dat gebeurd wordt jij en evt andere mensen daar om de een of andere reden gelukkiger van. Dit kan lukken en mislukken (als je geen supermens bent). Als het mislukt word je dus ook niet gelukkiger, als het lukt wel. Dus stel nou dat je geen supermens bent, dan mislukt het dus. Gevolg: je bent niet gelukkiger. Als je nou wel een supermens bent, dan lukt het dus en ben je gelukkiger. Je hebt niet meer het fijne gevoel van dat je iets goed hebt gedaan, maar je hebt wel het fijne gevoel van het gevolg van wat je gedaan hebt. Dus is het uiteindelijk positief. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Je zult hier inderdaad geen voldoening uit halen, want je had niet anders verwacht. Maar je haalt wel voldoening uit de relatie die erop volgt en die had je als je maar een gewone mens was geweest misschien wel nooit gehad. Wat ik wil zeggen is dat het bereiken van je doel misschien wel geen voldoening meer geeft, maar dat het doel zelf dat nog wel kan. |
![]() |
||
Citaat:
het ging over directe voldoening halen het hetgeen je doet ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
In je eerste post schrijf je: Citaat:
Jouw tweede post: Citaat:
Ik zie nergens staan dat de discussie alleen maar ging over directe voldoening halen door het hetgeen je doet. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 |