Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2004, 11:11
Hydrogen
Hydrogen is offline
Is er een manier om alle gegevens op de hardeschijf van 6 GB te laten staan en de hardeschijf van 40 GB erin te zetten en de gegevens op deze hardeschijf zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2004, 11:30
Verwijderd
Ik neem aan dat je gewoon de boel wilt overzetten zonder Windows c.a. opnieuw te hoeven installeren. Da's goed mogelijk, moet je even een programma hebben dat volledige partities kan overzetten, bijvoorbeeld Norton Ghost of Powerquest DriveImage. Die programma's zijn echter niet gratis, mocht je ze niet via-via kunnen bemachtigen dan kun je ook het freeware programmaatje XXCopy gebruiken, dat is ook bedoeld om hele partities bit-voor-bit over te zetten.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:07
Verwijderd
Gewoon beide harde schijven in een PC schroeven en alles copieren

Of wat wil je bereiken?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 16:26
Verwijderd
Je kunt lang niet alles zomaar kopiëren. Probeer maar eens user.ini in de Windows XP systemmap te kopiëren, dat lukt je echt met geen mogelijkheid, tenzij je niet vanaf die schijf boot.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-03-2004 @ 17:26:
Je kunt lang niet alles zomaar kopiëren. Probeer maar eens user.ini in de Windows XP systemmap te kopiëren, dat lukt je echt met geen mogelijkheid, tenzij je niet vanaf die schijf boot.
Ja, daarom vraag ik ook wat hij wil bereiken..
Als je het gaat om WIndows niet opnieuw te hoeven installeren, dan snap ik het wel, alhoewel ik het niet aanraad..

Maar als ik 2 hdd's had zou ik ze beide gebruiken
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 16:39
Verwijderd
Nee, ik kan het TS ook niet aanraden. Als je namelijk gewoon alles kopiëert bestaat de kans dat sommige bestanden niet echt op een gunstige plek op de partitie komen te staan, en dat kan de snelheid (vooral bij het booten) nogal negatief beïnvloeden. Dan moet je eerst weer zo'n programma als Bootmanager draaien ofzo, of iets anders dat de layout van je schijf optimaliseert.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten