Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2004, 11:25
Metal
Metal is offline
Dit is beantwoord.

Laatst gewijzigd op 22-10-2006 om 15:56.
Advertentie
Oud 15-03-2004, 12:56
Metal
Metal is offline
niemand antwoord??
Oud 15-03-2004, 12:58
Fantôme
Fantôme is offline
of jij daadwerkelijk een psychose heb gehad kan ik niet beantwoorden, sowieso niemand van het forum denk ik. Het kan net zo goed een slechte trip zijn geweest, hoewel ik daar weer geen verstand van heb...
Oud 15-03-2004, 13:02
HenkMul
HenkMul is offline
Volgens mij is het pure angst. Ik herken het zelf ook wel een beetje. Het ebt weg na een tijd, zodra je realiseert dat de angst ongegrond is.

Henk Mul !
Oud 15-03-2004, 13:09
Metal
Metal is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 15-03-2004 @ 14:02:
Volgens mij is het pure angst. Ik herken het zelf ook wel een beetje. Het ebt weg na een tijd, zodra je realiseert dat de angst ongegrond is.

Henk Mul !
Ja ik geloof dat je gelijk hebt, ik las namelijk ook je reacties in andere topics over psychoses en ik begreep al snel dat je in ieder geval weet waar je hebt over hebt
Oud 15-03-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 15-03-2004 @ 13:56:
niemand antwoord??
De meeste mensen die op scholieren.com komen gaan overdag naar school of werken. Verder ben ik het wel met Fantome eens. Als je zeker wilt weten wat het is/was, dan zul je eens met een arts/psycholoog/psychiater moeten gaan praten. Angst kan idd ook een (grote) rol spelen.
Oud 15-03-2004, 19:31
aapje
aapje is offline
Ik weet precies wat je bedoeld, als je stoned bent en je gaat denken dat je iets ziet/ruikt/ hoort ga je je er heel erg op concentreren waardoor je denkt dat je het weer hoort/ziet/ruikt.Het is dan ook heel moeilijk om van je af te zetten.
(dit was even als voorbeeldje)

Volgens mij is er eigenlijk vrij weinig mis met je, dit hebben vrij veel mensen die blowen (spreekt uit ervaring).Ik zou me niet echt druk maken je hebt onbewust jezelf 'gek' gemaakt tijdens het stoned zijn.
Als je je echt zorgen maakt kan je natuurlijk altijd naar een dokter of zoiets gaan die kunnen je precies vertellen hoe het zit.
Oud 15-03-2004, 21:27
Lothlan
Lothlan is offline
Beste Metal,

Ik heb je verhaal vlug gelezen. En ik kan je wel het één en ander vertellen over psychoses.

Wat ik je ook kan vertellen is dat een psychose niet zeg maar één dag of uur duurt, je kan zeg maar last hebben van wanen en dat kan plotseling opkomen. Maar psychotisch ben je meestal voor een langere periode.

Dat jij door het blowen gaat wanen betekend niet dat jij ook daadwerkelijk een psychose hebt, of waar jij bang voor bent: schizofreen bent. Door het blowen zelf kunnen je hersenen als je stoned bent "verkeerde" signalen doorgeven. Bij mensen met een psychose gebeurd dit dus ook zonder dat ze drugs hebben gebruikt.

Ik heb het zelf waarschijnlijk wel gekregen door blowen en een stukje erfelijke aanleg. Maar er is meestal goed mee te leven.

Als je iets wilt weten kun je dat altijd naar me posten!
Oud 15-03-2004, 22:10
Metal
Metal is offline
Citaat:
Lothlan schreef op 15-03-2004 @ 22:27:
Beste Metal,

Ik heb je verhaal vlug gelezen. En ik kan je wel het één en ander vertellen over psychoses.

Wat ik je ook kan vertellen is dat een psychose niet zeg maar één dag of uur duurt, je kan zeg maar last hebben van wanen en dat kan plotseling opkomen. Maar psychotisch ben je meestal voor een langere periode.

Dat jij door het blowen gaat wanen betekend niet dat jij ook daadwerkelijk een psychose hebt, of waar jij bang voor bent: schizofreen bent. Door het blowen zelf kunnen je hersenen als je stoned bent "verkeerde" signalen doorgeven. Bij mensen met een psychose gebeurd dit dus ook zonder dat ze drugs hebben gebruikt.

Ik heb het zelf waarschijnlijk wel gekregen door blowen en een stukje erfelijke aanleg. Maar er is meestal goed mee te leven.

Als je iets wilt weten kun je dat altijd naar me posten!
Thnx, ik heb wel een paar vraagjes, maar die pm ik je een dezer dagen wel even
Oud 19-03-2004, 17:06
Fantôme
Fantôme is offline
ik heb er gister een stukje over op tv gezien.
naar het blijkt veroorzaakt blowen geen psychosen maar, als je er aanleg hebt verhoogt het de kans wel, en je krijgt door blowen 'ergere' psychose. Maar de OORZAAK schijnt het niet te zijn.
xxx
Oud 19-03-2004, 17:56
Verwijderd
Ik heb een tijd geleden voor mijn studie een artikel gelezen over schizofrenie en drugsgebruik. Daar stond in dat overmatig gebruik van amfetaminen kan leiden tot een psychose die niet te onderscheiden is van schizofrenie. Maar het is dus geen schizofrenie.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten