Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2002, 12:03
zozze
zozze is offline
Het zweet parelt op mijn voorhoofd. Ik sluit mijn ogen en zet een stap verder. Herinneringen flitsen door mijn hoofd. Hanne, die er niets van begrijpt, Ellen, waar ik zo naar opkijk, Bram… Ach, hij komt ook niet ver genoeg om mij te kunnen redden, want nu sta ik hier. Voorzichtig schuifel ik nog een stapje naar voor. Opeens krijg ik een pijnscheut. Ik schreeuw en huil hysterisch. Tim ontbreekt aan mijn herinnering, hij bestaat niet meer voor mij, ik haat hem! Door hem sta ik hier. Mijn tegenstijdige gevoelens rukken mij zowat uiteen. Moet ik hier wel staan? Mijn verdriet en woede maken plaats voor vastberadenheid en ik zet nog een stap vooruit. Hij zal mij niet meer neerkrijgen, de klootzak! Ik zak neer op de rand van de brug en krimp ineen. Met korte snikjes laat ik mijn hoofd tegen de rand vallen. Ik denk na. Het moet nu gebeuren, flitst het door mijn hoofd. Ik schreeuw opnieuw. Geeft er dan echt niemand om mij? Ik klamp mij vast aan een van de spijlen en trek me recht, heel mijn lichaam doet pijn. Ik zet mijn ene voet op de ballustrade. Mijn andere voet volgt. Ik beef verschrikkelijk. De rand is glibberig en nat. Mijn gedachten zijn een doffe wirwar van draden, ze ordenen lukt niet meer. Ik weet nog maar een ding: springen! Opeens laat ik los. Ik val naar beneden. In een seconde denk ik: ‘wil ik dit wel?’ Ik geraak in paniek. ‘Stop!’ gil ik, alsof de tijd zou stilstaan voor een enkele arme ziel zoals ik. Met een plons val ik in het water. Mijn tranen vermengen zich met het water van de rivier. Mijn lichaam wordt meegezogen, de diepte in. De tijd stopt voor mij, een seconde te laat.
Oud 27-03-2002, 12:45
ruby soho
ruby soho is offline
mooi, alleen erg kort , misschien dat je eerst een stukje "vooraf" moet schrijven ofzow, zodat mensen zich in de gevoelens van de hoofdpersoon kunnen verdiepen, daar is dit verhaal net iets te kort voor... verder issiej mooi
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 22:26
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Citaat:
ruby soho schreef:
mooi, alleen erg kort , misschien dat je eerst een stukje "vooraf" moet schrijven ofzow, zodat mensen zich in de gevoelens van de hoofdpersoon kunnen verdiepen, daar is dit verhaal net iets te kort voor... verder issiej mooi
Mee eens maar idd erg mooi
Oud 27-03-2002, 23:35
Aafster
Aafster is offline
hijs idd heel mooi...*zucht* wat idd jammer is dat het zon kort verhaaltje is.. dat je niet meer van het verhaaltje afweet.. maar ik vind het ook wel weer mooi want je hebt gewoon een flits uit het verhaal opgeschreven.. hijs dus mooi
Oud 28-03-2002, 13:37
ducky
ducky is offline
heel mooi geschreven, jammer dat het zo kort is, toch zou ik er niet veel meer aan doen... misschien wordt het te veel, nu heeft het juist heel veel kracht
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 19:47
stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
ruby soho schreef:
Oud 28-03-2002, 21:09
Darvan
Darvan is offline
errug mooi
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 00:03
moenbase
moenbase is offline
wow, zeker heeeel mooi zeg...[kwordt er een beetje stil van. :/ ]
Oud 31-03-2002, 19:47
zozze
zozze is offline
tenk joe everiebodie!!
Oud 03-04-2002, 14:21
fruitmand
fruitmand is offline
ik zou het zonde vinden als je hem langer maakte, ik vind hem zo helemaal perfect! echt prachtig geschreven!
Oud 03-04-2002, 15:13
zozze
zozze is offline
Citaat:
fruitmand schreef:
ik zou het zonde vinden als je hem langer maakte, ik vind hem zo helemaal perfect! echt prachtig geschreven!

kheb gisteren geprobeerd om een begin te verzinnen ma't ging nie echt, kga et zo laten...

Reageren

Regels voor berichten