Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2004, 15:11
Verwijderd
Er was eens een kalfje
Een kalfje is een baby van een koe.
Dat kalfje at veel bloemetjes, maar geen bijtjes, want bijtjes prikken in zijn tong, en dan moet hij naar mama om te huilen. Als hij toevallig wel een bijtje opeet, gaat hij naar de wc om bloemetjes te eten, want in de wc zijn geen bijtjes. Maar hij geeft de voorkeur aan frisse lucht.
Hij is vegetarisch, behalve als hij een hoed van iemand opeten, want daar zitten luizen op, en hij eet wel bacteriën.
Maar hij eet niet zo vaak hoeden, want dan gaan de luizen in zijn maag jeuken, en dan gaat het kalfje koppeltje duikelen, en de ratslag doen en op zijn hoofd staan om het jeuken te laten stoppen, en dan is hij duizelig.
Dus gaat hij naar het café om heel veel bier te drinken, wie weet stopt het jeuken dan wel!
Door te veel aan bier moet hij naar de wc om over te geven.
Het jeukt nog steeds, dus eet hij de wc-pot op.
Dan gaat hij het riool in, want het jeuken houdt maar niet op!
Maar dan verdrinkt hij, want hij kan niet zwemmen.
Dan moet mama koe huilen, en krijgt ze weer een nieuw kalfje. Die eet geen bijtjes maar wepsen, en het kalfje gaat koppeltje duikelen en de ratslag doen, en dan is hij duizelig.
Soms eet het kalfje per ongeluk lieveheersbeestjes! En dan eet hij de paashaas en dan eet hij een boom en dan drinkt hij de sloot leeg, en dan wordt het winter.
Dan gaat hij schaatsen, en dan drinkt hij warme chocomel, en dan verbrandt hij zijn tong.
Dus gaat hij zijn mond spoelen met pleewater, en wordt hij ziek.
Hij eet de wc-pot op, in de hoop dat dat hem geneest, maar gaat niet het riool in.
Dan wordt hij opgegeten door een stier, die mama koe ook opeet.
Dat was het einde van de kalfjes.

Laatst gewijzigd op 03-04-2004 om 15:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2004, 15:14
Verwijderd
Ik ga nu mijn mening over bloemetjes, bijtjes en kalfjes geven, want jullie hebben vast zo veel informatie over het kalfje gekregen dat jullie dat heel moeilijk zullen kunnen verwerken. Dus daarom is dit stukje ingelast.
Eigenlijk is het koetjes en kalfjes, maar ja.
Ik vind bloemetjes mooi, en als ik er een zie dan pluk ik hem, en dan ruik ik eraan.
Dan ben ik blij door de zalige geur die het geeft.
Als die emotie enigszins is weggeëbd dan geef ik het bloemetje aan een kalfje.
Dat is jammer, want die bijt dan meestal in mijn vingers.
Dan moet ik huilen, en dan bemerk ik een bijtje dat in de lucht zoemt. Die vang ik.
Maar dat bijtje voelt zich bedreigd, dus steekt hij mij.
Dan moet ik weer huilen, ga ik naar mijn moeder en dan naar de wc, om bloemetjes te plukken
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 15:15
Verwijderd
Zo, nu eens een ander onderwerp, namelijk chocolademannetjes, hagelslag en pleewater.
Het chocolademannetje eet zijn zusje op, en dan drinkt hij pleewater, en dan gaat hij dood.
Dus, dat was het onderwerp.
Dus, nu neem ik een ander onderwerp, namelijk Xavier en boterhammenhoofden.
Hier begint het onderwerp:
Ik vind boterhammen lekker, met chocolademannetjes, hagelslag en pleewater.
Ik heb zo’n boterham voor Xavier, mijn meester, klaargemaakt.
En die eet hij nu op.
“Zo, Xavier, hoe is de boterham?”
maar dat zie ik al, en ik maak me uit de voeten.
Xavier heeft namelijk een chemische reactie gekregen, dus nu heeft hij de zeer besmettelijke boterhammenhoofd ziekte gekregen.
Hij gaat naar de kapper, omdat hij zich niet heeft gerealiseerd dat het wel eens besmettelijk kan zijn!
Dus gaat hij naar de kapper en steekt de kapper aan.
Dus nu heeft de kapper ook de boterhammenhoofd ziekte, en in de hoop dat Xavier geneeskrachtig is, eet de kapper Xavier op.
Dus hebben de kindertjes van groep zes, zeven en acht geen meester meer.
De kapper schrikt er zo van, dat hij Xavier heeft opgegeten, dat hij een robot maakt, die precies op Xavier lijkt.
De kapper heet toevallig ook Xavier, en gaat het centrum van Rotterdam in.
Hij besmet de mensen op straat, en zo ontstaat boterhammenstad.
En dan ontstaat Boterhammenland, omdat een paar super aliens Nederland afscheiden van de rest van Europa, en ons kleine landje omvormen tot Boterhammenland.
Helaas wordt hierdoor de koningin Beatrix vermoordt, en dus grijpt onze kapper naar de macht.
Maar na een tijdje komt er een probleem, want de Boterhammenvulkaan barst los, en dat is het einde van Boterhammenland, en Boterhammenbos, en Boterhammenstad, en het Boterhammenmeer.
Alleen koning Xavier overleeft het.
De vulkaan leeft nog altijd voort, alleen onder water!
Zwem dus niet in open zee, want de locatie is onbekend, en ooit zal hij weer ontploffen!

Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 15:16
Verwijderd
Nu ga ik de volgende onderwerpen behandelen: trollen, tandenfeeën, het riool en billenbijters.
Er is een tandenfee, die Carola heet.
Ze gaat op bezoek bij de zeven trollen, want die zijn allemaal hun tanden verloren!
Ze gaan het riool in, want ze hopen dat ze daar de tanden van de zeven trollen te vinden.
Ze komen daar een billenbijter tegen, die Sandro heet en…..
Xavier de Boterhammenkoning.
Helaas is zijn ziekte nog steeds besmettelijk, en hij besmet de trollen en de tandenfee ook.
Carola wordt prompt verliefd op deze ‘charmante’ man, en ze verloven elkaar.
Maar helaas verhinderen de trollen hun bruiloft, want ze onthoofden Xavier, en de trollenkoning trouwt met Carola.
Het bruidspaar gaat in het riool wonen, en Carola heeft er al gauw genoeg van, dus vermoordt ze de trollenkoning.
Dan trouwt Carola met de onthoofde koning Xavier, en ze krijgen samen vijftien onthoofde kinderen.
En daardoor ontstaat Onthoofde-Boterhammenland en Onthoofde-Boterhammenstad!
En Xavier is de onthoofde boterhammenkoning!
Na een jaar wordt er een nieuwe ziekte gesignaleerd: de onthoofde rioolziekte.
Xavier, pardon, de onthoofde koning Xavier der Boterhammen vindt een afweermiddel: levend laten villen daarna levend laten braden, en dan levend laten vierendelen.
Xavier laat dat bij hem doen, en nu is hij de Gevierendeelde, Gebraden, Gevilde en Onthoofde Boterhammenkoning.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 15:17
Verwijderd
Aha. Willen jullie nog een onzinnig verhaal? Boeiend, ik geef jullie wat moeilijkere onderwerpen om te verwerken.
Democratische landen, chemische stoffen en de kerstman. Ook Rudolf het roodneuzige rendier en de hulpelfjes komen hier aan bod.
Rudolf het roodneuzige rendier stond rustig in de stal toen er twee kleuterelfjes aankwamen. Ze beten Rudolf in zijn neus, zomaar, zonder reden. De neus zette op, en werd blauw. Dus nu was hij Rudolf het blauwneuzige rendier.
Dat was heel vervelend voor Rudolf, en hij wou zijn rode neus weer terug! Dus dronk hij een heleboel chemische stoffen, en toen werd zijn neus een democratisch land! De kerstman stond bekend om zijn roodneuzige rendier,
dus wilde hij een nieuw roodneuzig rendier, maar dat bestond niet meer.
De kerstman werd zo driftig dat hij de kleuterelfjes doodtrapte.
Daardoor werden de ouders van de elfjes zo kwaad dat ze ontslag namen, en naar de elfenkoning, koning Xavier gingen om hem het verhaal van Rudolf het roodneuzige rendier te vertellen. Xavier was een reuze elf. Hij was zo verontwaardigd dat hij Rudolf doodschoot, het democratische land van Rudolfs kop afrukte en hem ergens op de wereldbol neersmeet.
Rudolf was uniek. Er bestond, zoals eerder gezegd, geen ander roodneuzig rendier.
Dus moest de kerstman huilen. Hij ging naar het democratische land, en gaf het veel chemische stoffen, in de hoop dat er een nieuw roodneuzig rendier zou ontstaan. Maar dat gebeurde echter niet.
Wel werd het democratische land plotseling een aristocratisch land, waardoor de kerstman nog meer moest huilen. Hij was namelijk een autocraat.
Dus die kerst, en de daaropvolgende kerstmissen deed de kerstman het zonder Rudolf het roodneuzige rendier!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 15:23
Charlottetje
Charlottetje is offline
mag ik ook eerlijk zijn?
Het eerste verhaal heb ik nog half kunnen lezen, de andere maar de eerste paar zinnen.
Het zijn gehoorlijke onzinnige en zeurderige verhalen.
Echt te bagger voor woorden.
Ik vind het slechte schoolkrantstukjes, van die opvul stukjes die helemaal nergens om gaan en te irritant zijn om te lezen.
Sorry, maar ik vind dit echt bagger!

Charlotte
Oud 03-04-2004, 15:26
Verwijderd
Ze zijn ook onzinnig, daar heb je gelijk in, en het is natuurlijk jou mening
Dit hebben ik en mijn vriendin geschreven in een melige bui, en ik denk dat je de eerste vormen ervan nog ergere 'bagger' vind, wees blij dat je die niet te lezen heb gekregen.
Dit is trouwens niet voor een schoolkrant.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 15:36
Charlottetje
Charlottetje is offline
ik begrijp dat het niet voor een schoolkrant is, het was slechts om aan te geven hoe ik het vond (en vind trouwens).
Waarom zet je die verhalen hier eigenlijk als ik vragen mag?
Ik begrijp dat niet helemaal....
Oud 03-04-2004, 15:37
Verwijderd
Omdat ik niet alleen 'bagger' verhalen schrijf en ik die hier ook wil posten
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 15:42
Charlottetje
Charlottetje is offline
dus je zet hier eerst allemaal flut spul neer, zodat je later betere verhalen hier neer kan zetten?
Volgens mij had je deze verhalen dan ook wel gewoon weg kunnen laten hoor. Misschien zou dat zelfs beter geweest zijn, of hoop je dat mensen extra veel waardering voor je 'goede werk' zullen hebben wanneer ze eerst al deze verhalen 'gelezen' hebben?
Ik val je niet aan hoor, maar ik begrijp het gewoon helemaal niet!
Oud 03-04-2004, 15:45
Verwijderd
Op een andere site krijg ik hier wel goede reacties voor, dus daar vinden ze het geen flut, wist ik veel dat hier iemand zou zijn die dat wel vond.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 16:14
duivelaartje
duivelaartje is offline
Die andere site was zeker een site voor basiskotertjes? Zelf toen ik 8/9 was schreef ik betere verhaaltjes. Ik zou maar eens verhalen van een betere kwaliteit posten.

*niveau daalt ontzettend op letteren *
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 16:26
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-04-2004 @ 17:14 :
*niveau daalt ontzettend op letteren *
uhuh! Ik zou willen dat ik er zelf wat aan kon doen, maar ja...
Ik ben ook geen schrijfster en al helemaal geen goede! (vind het slechts leuk om te doen en om te weten wat anderen er van vinden)

Charlotte
Oud 03-04-2004, 16:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 03-04-2004 @ 17:26 :
uhuh! Ik zou willen dat ik er zelf wat aan kon doen, maar ja...
Ik ben ook geen schrijfster en al helemaal geen goede! (vind het slechts leuk om te doen en om te weten wat anderen er van vinden)

Charlotte
Ja, maar dat is toch ook de bedoeling van letteren? Maar iedereen snapt wel dat je hier niet verhalen kan plaatsen die zo slecht zijn. Dat is niet de bedoeling en niet iedereen is helemaal perfect in schrijven.

Maar dit!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 16:32
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ja, daar heb je gelijk in.
Mijn crap post ik inderdaad ook nooit op Letteren (ik zou niet durven!)

Charlotte
Oud 03-04-2004, 17:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hahahaha neee, ik ook niet. Dan krijg je dit effect zo ongeveer.

Nee, maar even tegen de TS: als je een bijdrage wil leveren aan de verhalen op Letteren zul je toch andere verhalen moeten posten. Niet prut die je hebt gemaakt in een melige bui.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:23
Verwijderd
Nee, die site was NIET voor basiskotertjes, maar een schrijvers - en dichterssite (www.verhalensite.com)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 13:22
Charlottetje
Charlottetje is offline
Dan wil ik ook wel eens weten waar deze tikfouten op die site PRECIES te vinden zijn, zodat ik ook het commentaar kan lezen!
Die link kun je toch wel geven neem ik aan!

En ik sluit me verder geheel aan bij duivelaartje
Oud 04-04-2004, 13:44
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 04-04-2004 @ 14:22 :
Dan wil ik ook wel eens weten waar deze tikfouten op die site PRECIES te vinden zijn, zodat ik ook het commentaar kan lezen!
Die link kun je toch wel geven neem ik aan!

En ik sluit me verder geheel aan bij duivelaartje
Ik heb even gezocht op die site en hier is de link:
http://www.verhalensite.com/index.ph...p1=1&p2=&idx=0
Oud 04-04-2004, 14:14
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 04-04-2004 @ 14:44 :
Ik heb even gezocht op die site en hier is de link:
http://www.verhalensite.com/index.ph...p1=1&p2=&idx=0
Daar?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 15:15
Charlottetje
Charlottetje is offline
toch grappig dat het tussen fantasy dingen staat...
en wat is dan de titel, want ik geloof niet dat ik het kan vinden...

Charlotte
Oud 04-04-2004, 15:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ook niet.

Edit: Oh wacht er is nog een bladzijde. Bovenaan staat 0 1, onder die 1 staan die bovenstaande prutsgevalletjes.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 15:48
Charlottetje
Charlottetje is offline
ahh, eens kijken wat het commentaar is, daar ben ik toch wel benieuwd naar!
Oud 04-04-2004, 15:54
Charlottetje
Charlottetje is offline
positieve reacties?
Bij dat eerste verhaal zie ik er maar 1!
En die is echt niet positief!
De persoon is blij andere verhalen niet te hoeven lezen!
(ahhh, je bent 13, maar toch niet zo stom dat je dat niet begrijpt, toch?)

Charlotte
Oud 04-04-2004, 15:57
Flshman
Flshman is offline
Hè toe, laten we nou niet akelig tegen elkaar gaan doen! Letteren is nog altijd het vriendelijkste subforum, naar mijn mening. Laten we die trend voortzetten!

jutsel, hier op Letteren zijn we gewend aan werk dat niet doet denken aan iets dat mijn zusje van 8 geschreven kon hebben. Want daar lijkt jouw werk, geef toe, erg op. Uiteraard is het geschreven in een melige bui, maar dat neemt niet weg dat wij (op het moment niet meedelend in jouw meligheid) het nog steeds niet echt geweldig vinden

Misschien kun je het 'bijtjes prikken in zijn tong' thema wat uitwerken als je melige bui is overgewaaid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2004, 17:13
Charlottetje
Charlottetje is offline
sorry hoor, maar ik word gewoon altijd nogal wat akelig van dit soort 'spam'-achtige dingen...
en ik had nog iets willen zeggen, maar laat ik dat voor de aardigheid dan maar niet doen, he?!

Charlotte
Oud 05-04-2004, 16:23
Verwijderd
Ik heb hier maar twee dingen op te zeggen:
1. Leer kijken
2. De reacties van daar zijn tenminste positiever dan die van jullie
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
jutsel schreef op 05-04-2004 @ 17:23 :
Ik heb hier maar twee dingen op te zeggen:
1. Leer kijken
2. De reacties van daar zijn tenminste positiever dan die van jullie
Ik verbeter je -> minder negatief
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:37
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
jutsel schreef op 05-04-2004 @ 17:23 :
1. Leer kijken
Je zou het me ook kunnen laten zien!
(ik ga er echt niet super veel moeite voor doen, snap je, vandaar dat ik misschien niet alles gezien heb.)
Ik heb heel goed gekeken, dat hoef ik echt niet te leren, maar misschien had ik beter moeten zoeken (wat beduidend meer tijd kost / zou kosten dan kijken!)
En inderdaad, het is slechts ietsje minder negatief

Maar dan nog, ik zou dan wel eens iets van je betere werk willen lezen, als je zegt dat ook te schrijven!

Charlotte
Oud 05-04-2004, 16:37
Charlottetje
Charlottetje is offline
in ditzelfde topic uiteraard!
Oud 05-04-2004, 16:40
Verwijderd
Ik hoop dat je dit beter vind

Ik ben een laurier. Aangenaam kennis te maken..
Zo, dus jij bent een iep he?
Fijn dat je me gezelschap komt houden, hoor.
Hoe moet ik je noemen?
Ho ho, niet zo stekelig, je lijkt wel een den!
Ik weet dat bomen meestal geen namen hebben, maar je hebt zulke types….
Hoe je mij moet noemen? O, gewoon Laurier.
Ik hoop dat je het hier prettig zult vinden, en dat je nog vele jaarringen mag meemaken.

Ik sta hier al twintig jaar, en nog nooit heb ik gezelschap gehad van een andere boom.
Dus je snapt wel dat ik het fijn vind om met iemand… Hm… Om met een andere houtachtige plant te praten.
De kruidachtige planten hebben geen logica, weet je, en totaal geen verstand over biologie.
Zij beweren namelijk dat de aarde rond is!
Begrijp je nu wat ik bedoel?
Het idee alleen al is bespottelijk…

Vind je dat ik teveel praat? Nee? Gelukkig maar.
Ik heb twintig jaar lang moeten zwijgen, of tot vermoeienis toe moeten discussiëren over bomen op de maan, enzovoorts.
Natuurlijk zijn er bomen op de maan!
Op elke planeet zijn immers bomen!

Daar! Zie je ze aankomen?
Dat zijn de kinderen van het gezin, die gebruiken me als klimboom.
Misschien willen ze nu ook wel in jou klimmen, ik weet zeker dat je het prettig zal vinden.

Ja? Vond je het prettig? Ik zei het toch!
Het word al wat kouder, welke kleur zal ik mijn bladeren laten worden?
Bruin zei je? Ik voel meer voor rood, bruin staat zo ouderwets.
Of zal ik toch maar geel doen?
Nee, laten we het maar op rood houden.

Welterusten, Iep! Prettige winterslaap hoor!
Iep?
O, ben je al in slaap gevallen?
Nou goed, dan ga ik ook maar slapen.

Hm? Wat zei je? Waarom laat je me niet slapen?
Grote kinderen zei je? Midden in de winter?
Komen ze om in mijn takken te klimmen?
Ja, nu zie ik ze ook!
Wat hebben ze in hun handen?
Het ziet er nog al scherp uit!
Ze komen dichterbij, wat zijn ze van plan?!
Wat maakt dat ding een lawaai he, Iep?
Wat doen ze bij mijn stam?
Au!!!
Ze gaan me omzagen!
Iep, help me!
Iep, help!
Iep…
Iep…
HELP!!!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:48
Charlottetje
Charlottetje is offline
Minder flauw. Het is al beter, niet mijn 'stijl'.
Ik houd niet zo van dit soort verhaaltjes, maar ach, het kan best!
Die laatste alinea is alleen wat jammer, had je ook wel weg kunnen laten vind ik.
Maar dit is al minder rampzalig dan die andere verhalen!

Charlotte
Oud 05-04-2004, 16:50
Verwijderd
Dank je
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hmm, ja iets beter ja. Maar ik blijf een beetje dat kinderachtige gevoel erbij hebben. Niet bepaald, hoe zal ik het zeggen, een niveau die we hier toch wel hebben. Ja ik weet het, het klinkt ongelooflijk dom, maar ik heb geen idee hoe ik het anders moet zeggen.

Dit verhaal zou je heel goed kunnen uitbreiden naar een verhaal met meer inhoud en een logische opbouw. Je gebruikt wel alinea's, maar het zouden er eigenlijk nog meer moeten zijn. Zinnen sluiten niet op elkaar aan, rommelig.

Nog steeds een beetje negatief, maar vat het alsjeblieft op als een soort tips. Ik ben niet zo'n typ die iedereen en alles probeert af te kraken, ookal kom ik hier zo over.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:57
Verwijderd
Ik zal kijken
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Het zijn opzich leuke ideeen voor (echt) een verhaal. Kan je echt leuke en grappige verhalen van maken! Ik denk dat je dat ook wel kan, maar dan moet je je schrijfstijl aanpassen. Misschien zou je eens wat meer tijd kunnen nemen voor een verhaal schrijven, er even echt voor gaan zitten! Ga in bed, op school, onder de douche fantaseren over hoe je je verhaal wilt hebben. Maak desnoods kleine aantekeningen als je iets leuks weet en zeker niet wil vergeten. (Ja, onder de douche gaat dat een beetje moeilijk... )

Ja, misschien een beetje overdreven, dat ervoor gaan zitten. Maar probeer zinnen mooi op elkaar te laten aansluiten. Schrijf uitgebreider, meer details. (Niet teveel, dan wordt het te langdradig.) Beetje humor is leuk, vooral met dit soort onderwerpen.

Succes zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:26
Falnock
Falnock is offline
Jullie zouden haar andere verhalen eens moeten lezen, die zijn al een stuk beter. (Ja, ik ben ook lid van de verhalensite, name's Masterblade).
Verder: Geen commentaar.
Reageren

Regels voor berichten