Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En 'ik heb je lief zoals je soms gelijk een gouden zomerdag bent' kun je heel makkelijk verklaren. Goud is mooi en rijk. Een zomerdag is mooi en warm; iedereen voelt zich er prettig. Een gouden zomerdag is dus heerlijk en warm: iets heel positiefs dus. Hij/zij heeft hem/haar dus net zoveel lief als dat hij/zij een gouden zomerdag lief heeft en dat is dus heel positief.
||
Citaat:
Bij het voorbij gaan (het punt waarop ze dus op dezelfde golflengte staan) blijken ze veel liefde voor elkaar te hebben, maar ze gaan toch ieder weer hun eigen kant op. Hadden ze dat nou maar niet gedaan, want het gaat regenen (het gaat slechter, verkeerde keuze) en de wegen waren onbegaanbaar (ookverkeerde keuze dus. Geen weg heen of terug). Ze moesten schuilen bij elkaar (hulp zoeken bij elkaar, bij elkaar blijven. In ieder geval niet elk hun eigen weggaan, want dat gaat niet goed).
|
![]() |
Hij/zij heeft hem/haar dus net zoveel lief als dat hij/zij een gouden zomerdag lief heeft en dat is dus heel positief.
Zei Balance. Volgens mij vergelijkt de verliefde persoon zijn/haar geliefde met een gouden zomerdag. Ik denk dat het niet zo is dat de geliefde de zomerdag liefheeft. Maar dus dat de verliefde persoon zijn/haar geliefde als iets moois, iets stralends, iets sprankelends beschouwt, die bovenal warmte in zich draagt. (de zomerdag) gr''s renske |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel hetzelfde als jij, maar misschien heb ik het niet zo duidelijk gezegd ![]()
||
Citaat:
![]() Maar wat zouden we dan moeten zeggen over de vorm? Ik denk trouwens dat het een goed idee is als je nu zelf je huiswerk gaat maken, we hebben nu wel genoeg voor je gedaan toch? Tenzij je specifieke vragen hebt... |
![]() |
|
Ja
Ik heb je lief zoals je soms gelijk een gouden zomerdag bent nee nee nee ik heb je lief zoals je bent nee nee ik heb je lief zoals nee ik heb je lief ==> vorm: er is duidelijk sprake van enjambement (een zin die overgaat op de volgende regel(s). er is 1 strofe: als ik me niet vergis is dit een octet (het is al een tijdje geleden hoor). er is geen rijm meer kan ik er helaas niet over zeggen. Ze kwamen elkaar tegen... Ze kwamen elkaar tegen. "ik ga deze kant op," zei de een. "En ik die kant"zei de ander. De een ging de ene kant op, de andere de andere kant. Even later stonden ze stil, draaiden zich om en riepen: "ik ga toch maar jou kant op! en weer kwamen ze elkaar tegen, omhelsden elkaar in het voorbijgaan, haastig en hartstochtelijk, en vervolgden hun weg - want niemand had ze gezegd dat het regende, en dat de wegen onbegaanbaar waren, dat ze moesten schuilen, "Schuilen"! schuilen bij elkaar ==> 3 strofen: weer een octet, dan een terzine en dan een kwatrijn. weerom geen rijm zo: tot zover mijn inbreng wat betreft de vorm btw: wat ik denk over de inhoud van het 1ste gedicht: de ik-persoon ziet de jij-persoon duidelijk graag zoals ze is, ze bezorgt hem een warm gevoel en hij ziet haar heeeel graag
|||
Verwijderd
|
Citaat:
en hier is de andere! Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar daar draait het niet om. Als je iemands huiswerk volledig maakt, dan leert degene niets bij en eigenlijk doe je die persoon meer kwaad dan goed...hoe goed het ook bedoeld is. Ik ben zeker niet jaloers...ik denk gewoon iets verder. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je oefent je in je taal...nog? Waarom gaan werken als je van een werkloosheidsuitkering kan leven? Even onzinnige vraag dacht ik. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|