Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Grote kans dat zo'n jongen niet zomaar in de goot gaat rotten maar een veel groter probleem gaat worden voor de omgeving. Zolang iemand op school zit heb je nog enige kans diegene wat bij te sturen, denk dat het zaak is dat zo veel mogelijk te proberen en pas op het moment dat het écht heel wanhopig is die jongen echt van school te schoppen. [En daarmee bedoel ik dan ook echt uit het onderwijs. Mogelijkheden als andersoortig onderwijs/ andere school zijn op dat punt al aan bod geweest.] |
![]() |
|
Dingen als drugsdealen op school is gewoon afkicken van school.
Dingen als hij heeft geen toekomst meer is z'n eigen schuld. Je gaat niet aan je vriendjes verdienen,dan ben je gewone een zwakken hond en geen vriend. Dat zijn de echte zwakkelingen in de maatschapij. Zo kom je aan de junkies, deze mensen moeten aangepakt worden.
|
Verwijderd
|
ja iemand die op het schoolplein staat te dealen moet accuut permanent geschorst+werkstraf krijgen.
Nou is alleen de vraag hoe je dealen definiëert. Is het even halen van iets voor iemand dealen? In mijn optiek niet. It's a thin line. Want iemand die altijd haalt neemt misschien vantevoren al wat mee in het vervolg. en meer en meer, koopt ook voor mensen die hij niet kent enz. Dat vind ik dus wel dealen |
![]() |
||
Citaat:
Nee, dus heb je het recht niet van spreken om zulke mensen als zwakkelingen te noemen. ![]()
||
Citaat:
![]() Waarom zouden ze níét op/ rond school dealen? Ik denk dat ze er juist van profiteren ![]() Dat het moreel verwerpelijk is, is een tweede....
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Sowieso, die dealers die van je van school kicked doe je niet zo heel veel schade als we puur naar het dealen kijken. Den connecties hebben ze dan allang gelegd. De "matties" van die dealer bellen gewoon ff, die dude heeft dan tog de hele dag vrij, lopen 5 min. van eht schoolplein af en boem. En je geeft die dealer alleen maar meer tijd om lekker te dealen. Ik denk dat ze wel beter aangepakt kunnen worden dan van school kicken.
|
![]() |
|
wat versta jij onder de drugsdealers.
cocaïne gelijk van school sturen en de cel in wiet dealen waarom niet je koopt de wiet alleen als je wilt gaan blowen. als ze er nou reclame voor zou maken dan klopt het niet. maar zo gaat het in het werk. 1 iemand besluit te gaan blowen. hij gaat op zoek naar een shop daar mag hij niet binnen en gaat dus op zoek naar een dealertje op school. het is nooit dat de drugsdealer op zoek gaat naar klantjes |
![]() |
||
Citaat:
Verder een junk is wat anders dealer en zeker een dealer die aan kinderen verkoopt. Aan een dealer krijg je meer junks dan een junk zelf. Het is zwak als een dealer z'n geld nodig heeft om aan z'n eigen vrienden te verkopen, om zo aan z'n dope te komen. En zeker als het nog kinderen zijn,ik ben begonnen met drugs toen ik 18 was, problemen met ruzie in huis met m'n moeder en haar ex vriend,dan kwam er nog bij dat m'n vader me heeft laten zitten. Op m'n 19e kreeg ik hulp bij een psycholoog dat heeft veel geholpen. Maar veel ouders kunnen dit niet betalen, zo gaan ook veel jongeren verder met de dope zonder hulp gehad te hebben. Maar nu bijna 3 jaar later voel ik me me zelf sterk genoeg om geen drugs te gebruiken, om m'n problemen te ontvluchten met drugs. Drinken op een zaterdag moet kunnen en af een toe blowtje ook. Misschien nog 1 keer per jaar op een feest een pilletje,maar verder hoeft het niet meer. Over het dealen ik heb het zelf een jaar gedaan, altijd verkocht ik aan jongeren boven de 18 maar m'n laatste keer aan iemand van 16. De week erna voelde ik me kut, want aan kinderen verkoop je niet. In die week zag ik ook een programma over ouders van junkies. Het verhaal van een dochter die op haar 14e al aan de drugs in aanraking kwam, dat deed me wel wat. Toen schrok ik pas echt, want waar haalt zij haar drugs vandaan, van zwakke honden als ik.
|
![]() |
Wiet dealen op school? tsja onze school bestaat uit 3 gebouwen en op ons gebouw is iedereen minimaal 15. Dat daar mensen wiet verkopen vind ik niet zo erg.. Zolang het maar niet aan kinderen onder de 15 verkocht word lijkt het mij niet zo'n probleem. Maar dan heb ik het alleen over wiet en niet over HD natuurlijk, want dat kan echt niet.
|
![]() |
|
zowiezo dealen op school, in wat dan ook, vin ik niet kunnen. Tis een plek waar kinderen dingen moeten leren, en later in praktijk moeten kunnen brengen.... Ik voel me echt niet veilig als ik weet dat de arts die me gaat opereren de helft van zijn schooltijd met zijn kop in de wolken zat...
||
Citaat:
![]() ![]()
|
ik heb niet heel het topic gelezen maar ik heb vroeger zelf nog verkocht en het was gewoon een kwestie van vraag en aanbod. ik ging niet naar mensen toe om te vragen of ze dope wilden, de gebruikers kwamen naar mij. zo moet dat en niet andersom.
|
|