Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 23:09
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Een Siciliaans dorpje is in de greep van een serie mysterieuze branden. Sinds half januari zijn al tientallen voorwerpen als koelkasten en meubels ineens in brand gevlogen. De dorpsbewoners denken al aan duivelse praktijken.
De inwoners van Canetto di Caronia hebben geen verklaring voor de branden. ''Ik heb niet aangesloten elektrische kabels zomaar in brand zien vliegen'', vertelt een politieagent. ''Dat valt niet te verklaren. Ik heb nog nooit zoiets gezien.''

Paniek

Ook gemeentewoordvoerder Salvatore Mezzopane heeft geen antwoorden. ''Er heerst paniek in het dorp. We zoeken naar een oorzaak, maar we hebben nog geen idee.'' Verklaringen voor de mysterieuze branden variëren van een pyromaan, een bovennatuurlijke kracht tot een enorme stroomstoring.

Dat laatste bleek onmogelijk. Zelfs toen elektriciteitsbedrijf Enel de stroom in het dorp had afgesloten, gingen de branden gewoon door.

Satan

Gabriele Amorth, een geestenuitdrijver, kijkt niet op van de branden in Canneto di Caronia. ''Ik heb dit soort dingen eerder gezien. Demonen nemen bezit van een huis en komen tevoorschijn in elektrische apparatuur. Laten we niet vergeten dat Satan en zijn volgelingen enorme krachten hebben.''

De onverklaarbare branden hebben in het dorp al veel schade aangericht. Veertig dorpsbewoners zijn tijdelijk geëvacueerd.

In hoeverre geloven jullie dit?

Laatst gewijzigd op 17-02-2004 om 18:00.
Advertentie
Oud 17-02-2004, 18:02
AngelLena
AngelLena is offline
We beginnen even helemaal opnieuw op verzoek van de TS, het is op zich een leuk onderwerp, dus ik heb het toegelaten onder 1 voorwaarde: de eerste nutteloze/onfatsoenlijke reactie zal weer voor een slot zorgen en er zijn geen 3e kansen!

Vraagstelling staat er inmiddels bij.
Oud 17-02-2004, 18:27
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
ik vind het een zeer frappant bericht hoe kan zoiets dingen spontaan in brand vliegen (stel je voor plotseling vliegt de tv in brand waar je naar kijkt) of bv een stoel op je kamer waar je kleren overheen hangen.......
en aangezien zon bericht egt wel op betrouwbaarheid is getest voordat het landelijk op het nieuws komt ben ik erg benieuwd wat de oorzaak is.......
de duivel lijkt me ook erg sterk maar toch vergeet niet dat het sterkste punt van de duivel is door te zorgen dat men niet in hem geloofd!!!
Oud 17-02-2004, 18:45
AngelLena
AngelLena is offline
Weet ik niet. Kijk journalisten zijn natuurlijk sensatiezoekers. Elke minste geringste aanleiding tot een spannend verhaal grijpen ze aan. Dus de echtheid van het bericht weet ik niet zeker.

Maar idd, je hoort wel vaker van dingen als zelfontbranding, waarom zou dat dan ook niet met voorwerpen kunnen gebeuren onder invloed van bepaalde chemische stoffen in combinatie met klimaat ed...

Maar de duivel, nee, daar geloof ik niet in.
Oud 17-02-2004, 19:25
Verwijderd
Wat een larie.

Heeft de duivel ook hoorntjes, en kijkt hij altijd gemeen?

pff
Oud 17-02-2004, 19:32
Blowie
Blowie is offline
Wat is eigenlijk de bron van dit bericht? Of misschien beter.. in welke krant stond het? Of op welke site? Want voordat ik mijn mening ga geven (over dit bericht) wil ik eigenlij kwel ff weten hoe betrouwbaar het is..
Oud 17-02-2004, 19:33
Verwijderd
Zal je zien dat het de telegraaf of Fok! is.
Oud 17-02-2004, 19:52
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
Reverend schreef op 17-02-2004 @ 20:33:
Zal je zien dat het de telegraaf of Fok! is.
ja klopt ook kijk ik ben zelf oook niet zon simpele ziel ofzo die meteen gelooft wat er staat das hetzelfde met die marrokanen berichtjes en al qaida gedoe daar is ook de helft maar van waar
maar toch gelooft half nederland het

nee het stond op fok en op nu.nl en het kwam op rtl 4 nieuws dus reden voor....... nadenken!!!!!
waarschijnl;ijk is er een scheikundige verklaring voor maar jah das net zo boeiend als iets bovvennatuurlijks
en by the way in dat gebied schijnen veel sektes te zijn van duivelaanbidders....................
Oud 17-02-2004, 21:19
Verwijderd
Pyromaan?
Oud 18-02-2004, 12:45
Mando0hw
Mando0hw is offline
kdenk dat ut wel waar is... er schijnen nogal rare dingen in Italië te gebeuren... maar ja
Oud 18-02-2004, 12:50
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Ik had dit verhaal een paar dagen geleden in de klas van de leerkracht gehoord.
Gaan ze dit niet onderzoeken?
Oud 18-02-2004, 15:15
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
juist jah ze hebben het onderzocht maar dat leverde nix op ....dus zullen er meer onderzoeken volgen en ik wil de uitslag weten!!!!!!!!!!!!!!!!!
IK haat dat je hoort 98438034833 x van die artikelen op radio tv kranten etc maar het de uiteindelijk verklaring blijft in 90 % van d egevallen uit
Oud 18-02-2004, 18:09
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 17-02-2004 @ 22:19:
Pyromaan?
(toen ik dat zei werd het topic gesloten en kreeg ik een flame langs mijn aarsch gevlogen)
Oud 18-02-2004, 20:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik weet het niet hoor. Ik vind het gewoon opvallend dat ik als nuchtere Utrechter nooit wat mee maak, maar daar in een of ander conservatief gehucht op Sicilie gebeurt er opeens van alles. Het heeft vermoed ik sterk te maken met bijgeloof. Daar komt nog bij dat veel zuid-europeanen sowieso een levendige fantasie hebben, dus dit zegt mij allemaal niet zo heel veel.
Oud 18-02-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-02-2004 @ 19:09:
(toen ik dat zei werd het topic gesloten en kreeg ik een flame langs mijn aarsch gevlogen)
Tot nu toe heb ik nog geen flame gehad, maar als ik niet eens mijn mening mag uiten...

En misschien zei jij het op een iets andere manier dan ik .
Oud 18-02-2004, 21:20
AngelLena
AngelLena is offline
Laten we ophouden over voorheen. Waren aantal personen die tegen elkaar op zaten te schreeuwen op hoogst onfatsoenlijke manier. Dat is allemaal weggehaald, hebben nieuwe start gemaakt, gaat leuk zo, vorige is vergeten en vergeven.
Oud 18-02-2004, 21:53
Fade of Light
Fade of Light is offline
Mijn fout...

Maargoed, de kans op pyromanie lijkt mij persoonlijk erg groot en er niet echt goed bewijs dat het daar niet om gaat. (al is bewijzen dat het ergens NIET om gaat wel moeilijk)
Oud 18-02-2004, 22:36
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-02-2004 @ 22:53:
Mijn fout...

Maargoed, de kans op pyromanie lijkt mij persoonlijk erg groot en er niet echt goed bewijs dat het daar niet om gaat. (al is bewijzen dat het ergens NIET om gaat wel moeilijk)
tjah ik sluit het ook niet uit maar niet in de vorm van een persoon kijk een koelkast die tegen een muur aanstaat in een huis (daar kom je zomaar in ofzo en dan onzichtbaar brand stichtte onder een koelkas liggen??:

maar jha ik dacht miskien een soort tijdbommetje??
dat zou mogelijk zijn
Oud 18-02-2004, 22:42
AngelLena
AngelLena is offline
Kijk eens hoe lief het allemaal kan als men gewoon lief tegen elkaar is Ik word helemaal blij van jullie
Oud 19-02-2004, 04:04
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik werk in een stappenplan, als bijvoorbeeld betrouwbaarheid bericht goed is dan ga ik over op 2e scepsis enz.

1) Ik trek de betrouwbaarheid van het bericht in twijfel.

2) Ik trek de betrouwbaarheid van wat de mensen daar zeggen in twijfel.

3) Het is toch een pyromaan.

4) Een grapjas die mensen graag in geestverhalen laat geloven test om die reden overal brandbommetjes.

5) Een leger is erg sterke EM / laser wapens ofzo aan het testen.

6) Onherkend natuurkundig verschijnsel.

7) Onbekend natuurkundig verschijnsel.
Oud 19-02-2004, 08:27
Justastranger
Justastranger is offline
13 bekend natuurverschijnsel genaamd solarflare
Oud 19-02-2004, 09:58
Upke
Upke is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 19-02-2004 @ 05:04:
Ik werk in een stappenplan, als bijvoorbeeld betrouwbaarheid bericht goed is dan ga ik over op 2e scepsis enz.

1) Ik trek de betrouwbaarheid van het bericht in twijfel.

2) Ik trek de betrouwbaarheid van wat de mensen daar zeggen in twijfel.

3) Het is toch een pyromaan.

4) Een grapjas die mensen graag in geestverhalen laat geloven test om die reden overal brandbommetjes.

5) Een leger is erg sterke EM / laser wapens ofzo aan het testen.

6) Onherkend natuurkundig verschijnsel.

7) Onbekend natuurkundig verschijnsel.
3? Het is toch een pyromaan? Zo keendje hoe weet jij dat zo? Bewijs dat maar eens als je zo zeker bent van je zaak.
Oud 19-02-2004, 15:34
The Crash Bash
Je moet wel echt bijgelovig zijn om dit te geloven, is weer zo een klein dorpje dat toerisme wilt trekken ofzo
Oud 20-02-2004, 11:27
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
"Laten we niet vergeten dat Satan en zijn volgelingen enorme krachten hebben"

Oe ik ben krachtig
Oud 21-02-2004, 13:11
Firefly182
Firefly182 is offline
nah, de duivel bestaat alleen(naar mijn mening) in de hoofden van mensen die er in willen geloven. Voor de rest: onzin. De duivel was een 'chantagemiddel' van Middeleeuwse priesters en de Kerk om ervoor te zorgen dat men naar de Kerk ging en giften meebracht. Hoe hou je het volk onder de duim en verkrijg je tegelijk macht tip 1....

De mensen op Sicilie zijn erg bijgelovig maar vooral ook erg religieus. Iets onverklaarbaar: gooi het op de duivel.
Ik denk dat iemand zich helemaal scheel zit te lachen omdat zijn/haar trucjes met de koelkast en meubels werken. Ik denk zelf dat er niet meer dan dat aan de hand is op Sicilie.
Oud 21-02-2004, 13:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Upke schreef op 19-02-2004 @ 10:58:
3? Het is toch een pyromaan? Zo keendje hoe weet jij dat zo? Bewijs dat maar eens als je zo zeker bent van je zaak.
doh...dat beweert hij helemaal niet...kindje
Oud 23-02-2004, 10:54
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Ik heb het bericht met beelden gezien op RTL nieuws een paar weken geleden, en die mensen waren dus echt eerlijk, en men liet allemaal verbrande zaken zien, en er waren wetenschappers die onderzoek aan het doen waren.

Wat ik er van moet denken? Misschien een of andere energie uit de aarde? De aarde is een dynamo en zou bij tijd en wijle best wel een of andere elektromagnetische energie kunnen opwekken die spoelen in apparatuur op hol doet slaan (een soort zonnevlekken, maar dan op de aarde zelf).
Oud 23-02-2004, 15:10
The Crash Bash
Citaat:
Fatal Exception schreef op 23-02-2004 @ 11:54:
en die mensen waren dus echt eerlijk
Al eens gehoord van overtuigend liegen?
Oud 23-02-2004, 16:27
Verwijderd
Pyromaan? Parmalataan!
Oud 24-02-2004, 15:40
tinysha
tinysha is offline
ewfc
Oud 24-02-2004, 23:13
JCG
JCG is offline
ik geloof het niet echt.
waarom? laat me 5 min los in een scheikunde lokaal en ik kan je een spontaan ontbranden bank geven. hoe??? Bank overgieten met benzine, natte witte fosfor ergens in een hoekje leggen. en afstand nemen. Misschien nog een camera erbij om het op te nemen. Of nog beter een leuke intro erbij dat ik een kwade geest oproep

Maar dan rest nog de vraag waarom zou je dat doen? Geen idee er lopen een hoop rare mensen op deze wereld
Oud 26-02-2004, 19:46
A Narrator
A Narrator is offline
Nooit eens gedacht aan...

GREMLINS!!!
Oud 29-02-2004, 13:33
A Narrator
A Narrator is offline
Ik vond dit wel een interessant onderwerp!
Oud 01-03-2004, 11:18
Euphemia
Euphemia is offline
Dat had ik ook gezien op het nieuws. In het dorpje raast ook een trein vlak langs de huizen. Ze denken dat de treinen zo'n soort energie achterlaten en dat dingen in brand vliegen. Maar dan denk ik, dit had dan toch veel eerder moeten gebeuren?
Oud 01-03-2004, 19:00
Verwijderd
Eigenlijk denk ik dat het gewoon een terroristische pyromaan is die de economie van dat dorpje om zeep wil helpen, dat komt wel vaker voor.
Oud 23-03-2004, 15:05
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
huh effe een reactie op de laatste om te beginnen economie van een dorpje met 200 inwoners. Sorry hoor en dan ook nog omzeep helpen lijkt me eerder dat de economie zo ver we van een economie kunnen spreken er door zal stijgen met al die hordes cameraploegen en denk nu zelf een pyromaan is zo achterhaald op een pyromaan komen geen wereld wijde camera PLOEGEN af KORZICHTIGE mensen zoals ik al in het begin zei.
Maar we gaan er effe tussen uit voor een live bericht

Het spookt weer als vanouds in Siciliaans dorpje Canneto

Rome
GPD

Na meer dan een maand rust in het Siciliaans gehucht Canneto di Caroni spookt het weer als vanouds. Twee brandjes, mobieltjes die gaan bellen zonder dat er ontvangst is of een gesprek binnenkomt, auto's met centrale deurvergrendeling waarvan de sloten open en dicht springen. De bewoners worden er gek van. Het gaat er nog mysterieuzer aan toe dan begin februari, toen de wereldpers in het 200 zielen tellende gehucht neerstreek na meldingen van een groot aantal mysterieuze branden.

Op dat moment werden de bewoners van een zestal huizen gelegen tussen de langs het gehucht lopende spoorlijn Messian-Palermo en de zee geëvacueerd en de stroom afgesloten. Ondanks vernieuwing van alle meterkasten en zekeringen ontstonden deze week in twee huizen toch branden. Volgens Tullio Martella, leider van de dienst Bescherming Bevolking op Siciië, is de enige verklaring een onbekend elektrisch veld.
Oud 23-03-2004, 15:08
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
JCG schreef op 25-02-2004 @ 00:13:
ik geloof het niet echt.
waarom? laat me 5 min los in een scheikunde lokaal en ik kan je een spontaan ontbranden bank geven. hoe??? Bank overgieten met benzine, natte witte fosfor ergens in een hoekje leggen. en afstand nemen. Misschien nog een camera erbij om het op te nemen. Of nog beter een leuke intro erbij dat ik een kwade geest oproep

Maar dan rest nog de vraag waarom zou je dat doen? Geen idee er lopen een hoop rare mensen op deze wereld
Ja knuppel in een scheikunde lokaal .....duh........ en dan nog geloof ik niet dat jij dat kan jongentje van 17 jaar
maar is goed kom bewijs het dan geen woorden maar daden

en wacht we doen het uiteraard niet in een scheikunde lokaal maar ergens anders uiteraad zijn de kosten voor jouw van de benodigdheden ik heb wel een oude bank dus lets give it a try
Oud 23-03-2004, 15:21
JCG
JCG is offline
weet jij ergens waar ik wit fosfor kan kopen? Das enige probleem, waarom denk dat ik een scheikunde lokaal nodig heb.
en waarom zou het niet lukken, wit fosfor ontbrandt spontaan bij kamer temperatuur.

Laatst gewijzigd op 23-03-2004 om 15:24.
Advertentie

Regels voor berichten