Wiet is in sommige opzichten beter als andere drugs. Alleen is wiet (en hash) lang niet zo onschuldig als men (en harryoost, kheb het nu even direct tegen jou) denkt.
1. Door het (te) hoge thc gehalte in de moderne (nederlandse) wiet, is de verslavingsfactor sterk gestegen
2. mede hierdoor is de kans op psychoses (en dan doel ik niet op schizofrenie, maar dus echt waanbeelden etc) sterk gestegen en ook de hoeveelheid dat men moet blowen om dit te krijgen is sterk gedaald
De reden dat je dit topic hebt geopend is bij mijn weten omdat je drank en andere drugs tot aggressiviteit vind leiden.
Nu zal het misschien als een schok voor je komen, maar ik ben nog nooit agressief geworden van xtc, speed, keta, lsd, coke, paddo´s, ghb, mda, mdma, pma of wat ik ook heb gebruikt.
Daarintegen ken ik mensen die aggressief kunnen worden als ze 3 haaltjes van een blow hebben genomen.
Het ligt dus (in mijn ogen) voor het grootste deel aan die mensen zelf en wat voor instelling ze hebben als ze iets gaan gebruiken, en niet aan de drug zelf.