Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2004, 19:57
Dop_16
Dop_16 is offline
Ik zit al een tijdje te zoeken naar een film waarvan ik de naam kwijt ben. niemand schijnt hem te kennen.

Maar ik móet die titel weten want ik moet hem gewoon nog een keer zien.

Het verhaal is ongeveer zo: een vader en zijn dochtertje gaan op een dag naar het winkelcentrum. Hier wordt het meisje gekidnapt en de vader het bericht gegeven dat als hij niet meewerkt het meisje omgelegd zal worden.

De kidnappers willen dat de vader een hoog geplaatst persoon die op die dag in het winkelcentrum zal komen omlegt. Het is een groot complot, en als ze hem een geweer toesteken en hij moet door metaaldetector palen heen zetten de medewerkers daar de palen uit, enzo. Heel het winkelcentrumpersoneel weet ervan en is betrokken in het complot. Behalve een zwarte, grijzende schoenmaker die ergens op het laatst met een grote laars een van de kidnappers buiten westen mept.

Ik weet dat ik die film toen heel koel vond... Heeft iemand enig idee hoe ie heet?
Oud 31-08-2004, 19:58
YPrue
YPrue is offline
Dat is die film met Johnny Depp, he?
Die heet 'Nick of time'.
Oud 31-08-2004, 20:01
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Ja klopt, die is een paar maanden geleden nog op tv geweest.
Oud 31-08-2004, 20:37
Dop_16
Dop_16 is offline
Citaat:
YPrue schreef op 31-08-2004 @ 20:58 :
Dat is die film met Johnny Depp, he?
Die heet 'Nick of time'.
ik vermoedde dat het iets met time was, maar ik dacht dat als ik dat zou zeggen dat het te verwarrend werd als het iets heel anders was.

Als je me nog volgt.

Mijn dank is in ieder geval groot
Oud 31-08-2004, 21:08
kitkat
kitkat is offline
ey ja die film heb ik ook gezien hij is egt gaaf
Oud 31-08-2004, 21:13
Verwijderd
Ik vond Nick of Time behoorlijk standaard. Depp deed het wel aardig.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 06:21
Verwijderd
Ik vond het ook wel een goede film
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 07:43
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
N00dles schreef op 31-08-2004 @ 22:13 :
Ik vond Nick of Time behoorlijk standaard. Depp deed het wel aardig.
Oud 26-09-2004, 09:11
Nebula
Nebula is offline
Ik ben op zoek naar de titel van een film die ik zo'n 8 à 9 jaar geleden gezien heb. Ik schat dat de film zo ongeveer in de jaren '70 of '80 is gemaakt. Ik geloof dat hij een beetje Disney-achtig aandeed...
Het gaat iig over een jongetje die samen met een man (zijn oom?) met een vliegtuig een woestijn (de Sahara?)oversteekt, maar (je raadt het al): het vliegtuig stort neer. De man overleeft het geloof ik niet, maar het jongetje en zijn hond (genaamd "lolly") wel. Die moeten vervolgens in de woestijn zien te overleven. Op een gegeven moment raakt het jongetje zijn hond kwijt en loopt hij een hele tijd "lolly!" te roepen; met een schorre stem van de droogte. Dan wordt hij door een zwarte schorpioen gestoken en raakt hij geloof ik bewusteloos. Als hij weer bijkomt blijkt hij geholpen te zijn door twee primitieve inboorlingen, die beschikten over het tegengif. Ze geven hem een stuk vlees te eten. Eerst neemt het jongetje er een paar happen uit, maar dan draait hij opeens helemaal door omdat hij denkt dat het zijn hond is. Al stenen naar hen gooiend rent hij weg van die mensen die hem hadden gered, maar dan komt uiteraard zijn hond weer te voorschijn. Het jongetje gaat weer terug naar de inboorlingen (in de hoop dat hij nog wat eten krijgt?) maar die jagen hem vervolgens weg.
Er zit ook nog een scène bij waarin het jongetje een verzameling krioelende insecten (torren ofzo) tegenkomt, waar hij als een gek van begint te eten.

Het is geen noodzaak, maar ik zou het op prijs stellen als iemand mij kon helpen aan de titel van deze film.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten