Ik ben op zoek naar de titel van een film die ik zo'n 8 à 9 jaar geleden gezien heb. Ik schat dat de film zo ongeveer in de jaren '70 of '80 is gemaakt. Ik geloof dat hij een beetje Disney-achtig aandeed...
Het gaat iig over een jongetje die samen met een man (zijn oom?) met een vliegtuig een woestijn (de Sahara?)oversteekt, maar (je raadt het al): het vliegtuig stort neer. De man overleeft het geloof ik niet, maar het jongetje en zijn hond (genaamd "lolly") wel. Die moeten vervolgens in de woestijn zien te overleven. Op een gegeven moment raakt het jongetje zijn hond kwijt en loopt hij een hele tijd "lolly!" te roepen; met een schorre stem van de droogte. Dan wordt hij door een zwarte schorpioen gestoken en raakt hij geloof ik bewusteloos. Als hij weer bijkomt blijkt hij geholpen te zijn door twee primitieve inboorlingen, die beschikten over het tegengif. Ze geven hem een stuk vlees te eten. Eerst neemt het jongetje er een paar happen uit, maar dan draait hij opeens helemaal door omdat hij denkt dat het zijn hond is. Al stenen naar hen gooiend rent hij weg van die mensen die hem hadden gered, maar dan komt uiteraard zijn hond weer te voorschijn. Het jongetje gaat weer terug naar de inboorlingen (in de hoop dat hij nog wat eten krijgt?) maar die jagen hem vervolgens weg.
Er zit ook nog een scène bij waarin het jongetje een verzameling krioelende insecten (torren ofzo) tegenkomt, waar hij als een gek van begint te eten.
Het is geen noodzaak, maar ik zou het op prijs stellen als iemand mij kon helpen aan de titel van deze film.