Advertentie | |
|
![]() |
|
Als ik zeker weet dat ik geen kans maak bij iemand, dan is diegene dus nog niet mijn vriend. Dan kan ik ook niet van hem houden.
Tenzij diegene familie of een hele goede vriend is en in dat geval durf ik het wel te zeggen. Maar dat durf ik ook als ik niet verliefd ben op diegene. Maar houden van doe ik niet even in een verliefdheid.
|
Verwijderd
|
Geen idee, nooit in die situatie gezeten, maar ik denk van niet. Als het waarschijnlijk is dat diegene ook van mij houdt, dan wel.
edit: oh, op zich, toen mijn ex-vriend het aan het uitmaken was, nouja, dat maakte toch vrij duidelijk dat-ie niet van me hield, maar toen heb ik wel gezegd dat ik van hem hield. Maarja, da's toch wat anders. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
In casu betekent het 'houden van' hetzelfde als 'zorgen voor'. Dit kan best een redelijke behoefte zijn van topicstarter. Het gevoel dat je graag voor iemand wil zorgen is immers helemaal niet zo bizar als het lijkt als je zomaar met iemand, waarmee je geen liefdesrelatie hebt, over het begrip houden van hebt. Nu kennen wij Daniël iets langer dan vandaag en weten wij ook dat hij regelmatig zeer begaan is met de medemens en zich graag ontfermt over anderen; soms tot het obsessieve toe. Om maar on topic te gaan. Het is geen kwestie van durven zeggen, maar van eenvoudig realisme. De staat 'houden van' ben ik nog niet in staat om te bereiken, dat duurt nog een aantal jaren. Randvoorwaarden zijn een goed ontwikkelde persoonlijkheid, stabiliteit in het leven, et cetera. Pas dan zijn wat mij betreft de randvoorwaarden voor het 'houden van' geschapen, welke uiteraard bij alle partijen aanwezig dienen te zijn.
Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 23:42. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kon niet meer tegen dat gevoel te bedenken hem op een gegeven moment nooit meer te zien en dan te denken: "had ik maar...., dan misschien.....! dus, tjsa.... [edit]Gelukkig was hij al niet meer wildvreemd! heb niet geschreven dat ik van hem hield, maar wel hoe geweldig hij was (en is, trouwens), hoe verliefd ik wel niet was (en eigenlijk ook nog wel ben, maar dat moet ik maar vergeten), hoe lief hij is enzo....[/edit]
Laatst gewijzigd op 15-03-2004 om 13:28. |
![]() |
|
tegen familie: geen probleem, jammer alleen dat ze dan meteen vragen of ik ziek ben.
in relaties: mijn god, daar ben ik als de dood voor ![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat ik voel komt dus niet uit de lucht vallen ofzo. ![]() ![]() |
![]() |
|
Tegen vrienden en familie eigenlijk niet. In een dronken bui misschien tegen een heel goede vriendin
![]() Tegen mijn (nu ex-)vriend durfde ik het na een halfjaar, en pas nadat hij het eerst had gezegd. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Tegen mijn vrienden/familie kan ik niet vaak genoeg zeggen dat ik van ze houd, tegen een jongen niet... ook niet wanneer ik het wel voel, je geeft jezelf erg bloot wanneer je zulke intense gevoelens met iemand deelt en dat ervaar ik als 'vervelend'.
|
Ik vind het een aparte situatie dat je zo'n diep contact met iemand hebt dat je van hem/haar kunt gaan houden, zonder dat er een relatie uit voortkomt. Maar het bestaat wel, en ik herken het.
Ik heb een ontzettende maar onverklaarbare aantrekkingskracht met deze jongen en we weten elkaar ontzettend te raken. Bij deze jongen heb ik een dieper gevoel dan ik ooit voor iemand heb gehad en als we met elkaar beginnen te praten houden we niet meer op, als we elkaar aankijken houden we al niet meer op. Toch kan het niets worden tussen ons, denk ik, weet ik.. (maar of ik het echt geloof?) Het is geen bevlieging, ik heb al zóvaak afstand geprobeerd te nemen, maar dat kan niet, het voelt zo verkeerd om hem niet te spreken. Ik denk dat ik van hem hou, ja. Daarvoor hoeft het niet officiëel te zijn tussen ons. We hebben ons ook wel meerdere keren uitgesproken over onze gevoelens, min of meer, maar nooit expliciet "Ik hou van jou" gezegd. Dat wil ik ook eigenlijk niet, dan wordt het alleen nog maar moeilijker. Maar hij weet het wel denk ik.
|
Ik durf wel te zeggen dat ik iemand leuk vind, alleen zit er vaak wel een tijdje tussen het moment dat ik voor t eerst echt leuk vindt en het ook daadwerkelijk zeg (hoewel ik bij de laatste nog heb geleerd dat je beter niet te lang kan wachten; als ik dat niet had gedaan had ik nu misschien een vriendin gehad
![]() Houden van vind ik alweer een hele stap verder. Kijk maar naar het rijtje verliefd - verloofd - getrouwd. Houden van is dus heel wat anders. Ik weet niet of ik het snel zou durven want ik heb er nog niet echt mee te maken gehad. Laatst gewijzigd op 16-03-2004 om 15:10. |
![]() |
|
Ik ben er zelf niet zo snel mee maar mn vriend blijkbaar wel...
We kennen elkaar net 7 weken (waarvan we 4 week verkering hebben {een relatie kun je het dan toch nog niet noemen}) en ik kreeg gister een sms-je waarin stond 'I think... I love you!!'. Dat ging me toch wel heel snel...
||
Citaat:
Dat is precies mijn situatie (geweest). Mooi verwoord. Ik voel hetzelfde. Alleen is de 'hij' dan een 'zij'. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ineens het besef: dit IS het. Optima | 83 | 17-02-2006 14:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: te simpel Ieke | 0 | 31-01-2004 14:59 | |