Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2004, 20:39
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Zeker wanneer je weet dat je vrijwel zeker (99%) geen enkele kans maakt?

Ik dus absoluut niet. Dan laat ik het wel weten, maar verpakt in tientallen kleine, subtiele hints die ze zelf moet uitvissen.

Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 20:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2004, 20:41
Rubke18
Rubke18 is offline
Ik durf het zeer zeker tegen m'n vriendin te zeggen maar ja daar weet ik gewoon van dat zij ook super veel van mij houdt dus ja anders ben ik er ook vrij afwachtend mee
Oud 14-03-2004, 20:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ook niet. Ik zeg het pas tegen een meisje als ik echt een hele tijd met haar samen ben. Je bent eerst verliefd en daarna ga je pas van haar houden. En zeker als je vrijgezel bent en je vindt al een hele tijd een meid leuk, zou ik echt niet zeggen "ik hou van je" want dat slaat echt helemaal nergens op.
Oud 14-03-2004, 20:44
zoef de haas
zoef de haas is offline
jawel.. maar meer als leuk vinden enzo niet houden van dat is ook weer meteen zoiets maar als ik iemand leuk vind gewoon zeggen anders heb je er toch niets aan dat je iemand leuk vind niet geschoten is altijd mis
Oud 14-03-2004, 20:46
Persoontje
Persoontje is offline
Ik ben daarin best verlegen, neej, dat durf ik niet zomaar. Zelfs als ik wel het idee heb dat ik een kans maak, duurt het nog een hele tijd voordat ik dat echt laat merken, totdat het te laat is
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 20:56
just.a.girl
just.a.girl is offline
nouh..houden van...Als ik iemand leuk vind,en ik weet voor meer dan 70%zeker dat hij mij ook wel ziet zitten..zeg ik het wel. Als ik bijna zeker weet dat ik geen kans maak niet.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 21:06
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
wel over de mail/msn/brief

k had afgelope valentijn ne meisje een roos gestuurd waarvan ik zeker wist dat ze me niet zag zitten:

- net zo lang als ik
- klas hoger
- ouder (niet veel aangezien ik ook ben blijven zitten maar toch wat)
- heel knap (nou dan nemen ze al helemaal niet met een jonger iemand)

dusseeee k dacht het niet...

maarja ik stuur een roos

nix gebeurt verder...

en nee de roos was niet anoniem...
ze stuurde een bedankend mailtje
maar toen ik daar weer op reageerde mailde ze ineens heel kortaf terug met 1 zin...
dus toen dacht ik ook van nou laat het ook allemaal maar...

Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 21:11
Methuselah
Methuselah is offline
Ik heb 'n paar keer meisjes gezegd dat ik der echt graag zag , meende 't ook echt maar zeggen dat ik van iemand hou? Nee, dat hou ik wel voor als ik al ff 'n relatie heb met iemand...
Oud 14-03-2004, 21:17
Last Resort
Last Resort is offline
als het toch niet werkt, zou ik het ook niet doen. Bespaart je weer een trap op je ziel.
Oud 14-03-2004, 21:22
Verwijderd
Hoe kun je nou weten of je op díe manier van iemand houdt als je er helemaal nog nooit iets mee hebt gehad? Naar mijn mening kun je dat pas zeggen als je een tijdje met die persoon hebt doorgebracht. Van iemand die je alleen nog maar van een afstandje hebt meegemaakt en misschien niet eens hebt aangesproken kun je onmogelijk weten of je ervan houdt.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 21:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 14-03-2004 @ 21:41:
En zeker als je vrijgezel bent en je vindt al een hele tijd een meid leuk, zou ik echt niet zeggen "ik hou van je" want dat slaat echt helemaal nergens op.
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben nog steeds verliefd op een bepaalde meid, die al een vriend heeft, dus nee; kans maak ik niet. Dat heeft ze me ook laten weten. Maar toen ik verliefd op haar werd, kenden wij elkaar al enkele maanden en we kennen elkaar heel goed. Wij zijn heeeeeeeel close bevriend (geweest). We hebben ongelooflijk veel samen gedaan en samen gedeeld. Ze heeft me dingen toevertrouwd, die ze verder alleen aan een vriendin toevertrouwde die ze al 3 jaar kent. We konden het heel goed met elkaar vinden. Toen heb ik haar op een keer gezegd "ik hou van je". Als vriendin zijnde en als meer dan 'een' vriendin. Ik kreeg een glimlach en een lange knuffel. Ik vond niet dat het nergens op sloeg en dat vond zij ook niet.

Verder zou ik niet snel tegen mensen zeggen dat ik van ze hou, alleen tegen m'n 2 beste vriendinnen. Zo was er een andere vriendin die over MSN al een paar keer vriendschappelijk 'ik hou van je' gezegd heeft, maar ik zeg dat dan echt niet terug, alleen om beleefd te lijken ofzo, want ik vind d'r heel aardig, maar 'houden van' ... nee.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 21:38
Balance
Balance is offline
Als ik zeker weet dat ik geen kans maak bij iemand, dan is diegene dus nog niet mijn vriend. Dan kan ik ook niet van hem houden.

Tenzij diegene familie of een hele goede vriend is en in dat geval durf ik het wel te zeggen. Maar dat durf ik ook als ik niet verliefd ben op diegene.

Maar houden van doe ik niet even in een verliefdheid.
Oud 14-03-2004, 21:43
Oktober
Oktober is offline
natuurlijk niet al weet ik het 100% zeker van wel, dan nog niet
Oud 14-03-2004, 21:52
Verwijderd
Geen idee, nooit in die situatie gezeten, maar ik denk van niet. Als het waarschijnlijk is dat diegene ook van mij houdt, dan wel.

edit: oh, op zich, toen mijn ex-vriend het aan het uitmaken was, nouja, dat maakte toch vrij duidelijk dat-ie niet van me hield, maar toen heb ik wel gezegd dat ik van hem hield. Maarja, da's toch wat anders.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 22:05
Freestyler*
Freestyler* is offline
nee, niet als het om vriendje-vriendinnetje houden gaat,
no way dat ik mijn liefde opbiecht
Oud 14-03-2004, 23:16
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2004 @ 22:22:
Hoe kun je nou weten of je op díe manier van iemand houdt als je er helemaal nog nooit iets mee hebt gehad? Naar mijn mening kun je dat pas zeggen als je een tijdje met die persoon hebt doorgebracht. Van iemand die je alleen nog maar van een afstandje hebt meegemaakt en misschien niet eens hebt aangesproken kun je onmogelijk weten of je ervan houdt.
That's what I'm saying, just a little bit different
Oud 14-03-2004, 23:39
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Het is net als met kippen of varkens, die kun je ook 'houden'. Opzich wel mooi dat het begrip 'houden van' meerdere betekenissen kent in onze mooie taal, welke ook nog eens in functie kunnen worden verward.
In casu betekent het 'houden van' hetzelfde als 'zorgen voor'. Dit kan best een redelijke behoefte zijn van topicstarter. Het gevoel dat je graag voor iemand wil zorgen is immers helemaal niet zo bizar als het lijkt als je zomaar met iemand, waarmee je geen liefdesrelatie hebt, over het begrip houden van hebt. Nu kennen wij Daniël iets langer dan vandaag en weten wij ook dat hij regelmatig zeer begaan is met de medemens en zich graag ontfermt over anderen; soms tot het obsessieve toe.

Om maar on topic te gaan. Het is geen kwestie van durven zeggen, maar van eenvoudig realisme. De staat 'houden van' ben ik nog niet in staat om te bereiken, dat duurt nog een aantal jaren. Randvoorwaarden zijn een goed ontwikkelde persoonlijkheid, stabiliteit in het leven, et cetera. Pas dan zijn wat mij betreft de randvoorwaarden voor het 'houden van' geschapen, welke uiteraard bij alle partijen aanwezig dienen te zijn.

Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 23:42.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 08:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 14-03-2004 @ 21:39:
Ik dus absoluut niet. Dan laat ik het wel weten, maar verpakt in tientallen kleine, subtiele hints die ze zelf moet uitvissen.
Meestal komt het 'houden van' ook nadat je een relatie krijgt met een bepaalde persoon. Dat wat jij beschrijft heet 'verliefd zijn'.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 08:51
Verwijderd
Ik zou praatjes over houden-van tegen een wildvreemd meisje dus maar even voor je houden, tenzij je je onsterfelijk belachelijk wilt maken.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 08:53
Anne
Anne is offline
Als ik zeker wist dat ik geen kans maakte, dan zou ik niet durven zeggen dat ik verliefd was. Ik ben het in dat opzicht ook met Chimera eens, houden van komt pas later. En dat durf ik best wel te zeggen.
Oud 15-03-2004, 08:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-03-2004 @ 09:51:
Ik zou praatjes over houden-van tegen een wildvreemd meisje dus maar even voor je houden, tenzij je je onsterfelijk belachelijk wilt maken.
In Big Fish ging 't wel goed
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 09:13
Hawahaai
Hawahaai is offline
Eens met nare man.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 13:16
funkypunk
funkypunk is offline
als ik van diegene hou; ja!

maar als ik geen kans maak.... tja, meestal hou ik dan niet van diegene, dan voel je misschien eerst liefde, maar als het niet beantwoord wordt stoppen die gevoelens wel.
Oud 15-03-2004, 13:22
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 14-03-2004 @ 21:39:
Zeker wanneer je weet dat je vrijwel zeker (99%) geen enkele kans maakt?
Ik heb het geschreven....
Ik kon niet meer tegen dat gevoel te bedenken hem op een gegeven moment nooit meer te zien en dan te denken: "had ik maar...., dan misschien.....!
dus, tjsa....

[edit]Gelukkig was hij al niet meer wildvreemd!
heb niet geschreven dat ik van hem hield, maar wel hoe geweldig hij was (en is, trouwens), hoe verliefd ik wel niet was (en eigenlijk ook nog wel ben, maar dat moet ik maar vergeten), hoe lief hij is enzo....[/edit]

Laatst gewijzigd op 15-03-2004 om 13:28.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 14:32
DvoorA
DvoorA is offline
tegen familie: geen probleem, jammer alleen dat ze dan meteen vragen of ik ziek ben.

in relaties: mijn god, daar ben ik als de dood voor Als iemand tien keer op een dag "ik hou van je" zegt, heeft het geen enkele betekenis meer! en bovendien moet je eerst zeker zijn van je zaak voor je zoiets zegt. Als het tegen mij gezegd wordt glimlach ik er maar een beetje om. Maar ik heb ook nog nooit echt van een jongen gehouden vandaar..
Oud 15-03-2004, 14:34
Gatara
Gatara is offline
in real life?
Nee

virtueel is dat wat makkelijker
Oud 15-03-2004, 14:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hoe kun je nou weten of je op díe manier van iemand houdt als je er helemaal nog nooit iets mee hebt gehad?
Dat kan heel makkelijk zijn, hoor

heb t zelf ook meegemaakt en een betere ontmoeting bevestigde dit ook alleen maar
Oud 15-03-2004, 14:37
Verwijderd
ik heb het laatst gedaan.. ik kreeg ook een "ik hou van je" terug.
maar volgens mij houd ze me nu aan het lijntje ofzo. het voelt niet zo goed
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 15:00
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Eens.
Oud 15-03-2004, 15:29
Verwijderd
Als ik 99% zeker weet dat het geen kans heeft? Nee, dan niet, want dan zadel ik mezelf, en de ander op met gevoelens en gedachten die nergens heen leiden.

Als ik een relatie heb en het gevoel is er, dan absoluut wel!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Het is geen wildvreemde.

Wat ik voel komt dus niet uit de lucht vallen ofzo. Ze is gewoon lief, intelligent, precies mijn type (vind ik).
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:29
Luna
Luna is offline
Tegen vrienden en familie eigenlijk niet. In een dronken bui misschien tegen een heel goede vriendin.
Tegen mijn (nu ex-)vriend durfde ik het na een halfjaar, en pas nadat hij het eerst had gezegd.
Oud 15-03-2004, 20:36
josdebos
josdebos is offline
wanneer je 99 % geen kans maakt zal ik me wel honder keer bedenken.. en het dus niet zeggen! Dan kan je beter lekker over die iemand lopen dromen en hopen dat je kans een keertje groter wordt!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
josdebos schreef op 15-03-2004 @ 21:36:
wanneer je 99 % geen kans maakt zal ik me wel honder keer bedenken.. en het dus niet zeggen! Dan kan je beter lekker over die iemand lopen dromen en hopen dat je kans een keertje groter wordt!
Dát is iets waar je op kan hopen, ja.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 21:18
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
MarkB schreef op 14-03-2004 @ 22:29:
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben nog steeds verliefd op een bepaalde meid, die al een vriend heeft, dus nee; kans maak ik niet. Dat heeft ze me ook laten weten. Maar toen ik verliefd op haar werd, kenden wij elkaar al enkele maanden en we kennen elkaar heel goed. Wij zijn heeeeeeeel close bevriend (geweest). We hebben ongelooflijk veel samen gedaan en samen gedeeld. Ze heeft me dingen toevertrouwd, die ze verder alleen aan een vriendin toevertrouwde die ze al 3 jaar kent. We konden het heel goed met elkaar vinden. Toen heb ik haar op een keer gezegd "ik hou van je". Als vriendin zijnde en als meer dan 'een' vriendin. Ik kreeg een glimlach en een lange knuffel. Ik vond niet dat het nergens op sloeg en dat vond zij ook niet.
Ja ik bedoel ook als je vrijgezel bent en al een aantal weken of maanden achter een meid aan zit die je nog niet zo goed kent, daar tegen ga je echt niet zeggen "ik hou van je" maar als je haar echt goed en lang kent dan wel ja...
Oud 15-03-2004, 21:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 15-03-2004 @ 22:18:
Ja ik bedoel ook als je vrijgezel bent en al een aantal weken of maanden achter een meid aan zit die je nog niet zo goed kent, daar tegen ga je echt niet zeggen "ik hou van je" maar als je haar echt goed en lang kent dan wel ja...
Nee, als je haar niet goed kent zou ik het niet zeggen...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 21:39
Orion16
Orion16 is offline
Zeker nu zeg ik dat helemaal niet snel meer.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 21:41
kerelalakarel
kerelalakarel is offline
nee maar dan zeg ik het tegen mijn vrienden en dan weet diegene al heel snel dat ik haar leuk vindt
Oud 15-03-2004, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 15-03-2004 @ 15:36:
heb t zelf ook meegemaakt en een betere ontmoeting bevestigde dit ook alleen maar
Je bedoelt onze eerste en tweede N&A-meeting? Ik voelde het ook hoor, ik ook.

Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Het is geen wildvreemde.

Wat ik voel komt dus niet uit de lucht vallen ofzo. Ze is gewoon lief, intelligent, precies mijn type (vind ik).
Het gaat er niet zozeer om dat jij haar goed kent (of denkt te kennen), maar dat zij jou goed kent. Jíj bent waarschijnlijk niet degene die het raar gaat vinden maar zíj, dus verplaats je in haar perspectief en kijk wat je er dan van zou vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 03:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-03-2004 @ 22:49:
Je bedoelt onze eerste en tweede N&A-meeting? Ik voelde het ook hoor, ik ook.

Haha. Nee, dat bedoelde ik niet

sowwy
Oud 16-03-2004, 06:15
miro
miro is offline
Als ik van iemand hou dan zeg ik dat wel ja.

Maar als ik verliefd was en ik zou geen kans maken? Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen (dat je dus dan al van iemand houdt) maargoed, ik zou zeggen dat ik verliefd op m was.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-03-2004 @ 04:15:

Haha. Nee, dat bedoelde ik niet

sowwy [/B]
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 09:31
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
DNMB schreef op 15-03-2004 @ 15:32:
tegen familie: geen probleem, jammer alleen dat ze dan meteen vragen of ik ziek ben.

Tegen mijn vrienden/familie kan ik niet vaak genoeg zeggen dat ik van ze houd, tegen een jongen niet... ook niet wanneer ik het wel voel, je geeft jezelf erg bloot wanneer je zulke intense gevoelens met iemand deelt en dat ervaar ik als 'vervelend'.
Oud 16-03-2004, 11:20
stout!
stout! is offline
Ik vind het een aparte situatie dat je zo'n diep contact met iemand hebt dat je van hem/haar kunt gaan houden, zonder dat er een relatie uit voortkomt. Maar het bestaat wel, en ik herken het.
Ik heb een ontzettende maar onverklaarbare aantrekkingskracht met deze jongen en we weten elkaar ontzettend te raken. Bij deze jongen heb ik een dieper gevoel dan ik ooit voor iemand heb gehad en als we met elkaar beginnen te praten houden we niet meer op, als we elkaar aankijken houden we al niet meer op.
Toch kan het niets worden tussen ons, denk ik, weet ik.. (maar of ik het echt geloof?) Het is geen bevlieging, ik heb al zóvaak afstand geprobeerd te nemen, maar dat kan niet, het voelt zo verkeerd om hem niet te spreken.
Ik denk dat ik van hem hou, ja. Daarvoor hoeft het niet officiëel te zijn tussen ons. We hebben ons ook wel meerdere keren uitgesproken over onze gevoelens, min of meer, maar nooit expliciet "Ik hou van jou" gezegd. Dat wil ik ook eigenlijk niet, dan wordt het alleen nog maar moeilijker.
Maar hij weet het wel denk ik.
Oud 16-03-2004, 13:47
Verwijderd
Tuurlijk durf ik dat te zeggen. En alst geen effect heeft, dat merk je dan binnen 5sec aan hun reactie, maak je er een grap van. Dan herhaal je t bijvoorbeeld door te zeggen: je weet toch dat ik ALTIJD van je gehouden heb? *met een vette knipoog*
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 14:58
Stefanie
Stefanie is offline
Nee, dan hou ik het liever voor mezelf, omdat ik anders heel erg gekwetst kan worden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:06
Daboman
Daboman is offline
Ik durf wel te zeggen dat ik iemand leuk vind, alleen zit er vaak wel een tijdje tussen het moment dat ik voor t eerst echt leuk vindt en het ook daadwerkelijk zeg (hoewel ik bij de laatste nog heb geleerd dat je beter niet te lang kan wachten; als ik dat niet had gedaan had ik nu misschien een vriendin gehad ).

Houden van vind ik alweer een hele stap verder. Kijk maar naar het rijtje verliefd - verloofd - getrouwd. Houden van is dus heel wat anders. Ik weet niet of ik het snel zou durven want ik heb er nog niet echt mee te maken gehad.

Laatst gewijzigd op 16-03-2004 om 15:10.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:21
Arwyn
Arwyn is offline
Ik ben er zelf niet zo snel mee maar mn vriend blijkbaar wel...
We kennen elkaar net 7 weken (waarvan we 4 week verkering hebben {een relatie kun je het dan toch nog niet noemen}) en ik kreeg gister een sms-je waarin stond 'I think... I love you!!'.
Dat ging me toch wel heel snel...
Oud 16-03-2004, 20:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
stout! schreef op 16-03-2004 @ 12:20:
Ik vind het een aparte situatie dat je zo'n diep contact met iemand hebt dat je van hem/haar kunt gaan houden, zonder dat er een relatie uit voortkomt. Maar het bestaat wel, en ik herken het.
Ik heb een ontzettende maar onverklaarbare aantrekkingskracht met deze jongen en we weten elkaar ontzettend te raken. Bij deze jongen heb ik een dieper gevoel dan ik ooit voor iemand heb gehad en als we met elkaar beginnen te praten houden we niet meer op, als we elkaar aankijken houden we al niet meer op.
Toch kan het niets worden tussen ons, denk ik, weet ik.. (maar of ik het echt geloof?) Het is geen bevlieging, ik heb al zóvaak afstand geprobeerd te nemen, maar dat kan niet, het voelt zo verkeerd om hem niet te spreken.
Ik denk dat ik van hem hou, ja. Daarvoor hoeft het niet officiëel te zijn tussen ons.
Wauw....
Dat is precies mijn situatie (geweest).
Mooi verwoord. Ik voel hetzelfde.
Alleen is de 'hij' dan een 'zij'.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 20:10
Verwijderd
Ik vind het absurd om "ik hou van je" te zeggen als je elkaar twee weken kent. Houden van doe je niet zomaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten