Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2004, 11:21
TIGEK
TIGEK is offline
Wat betekend deze fout?

Floppy Disk(s) failed (40)
Oud 21-03-2004, 12:00
Verwijderd
Dat je floppystation 't niet doet

Controller verkeerd aangesloten? Zo nee; drive kaduuk.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 17:18
Marcus
Marcus is offline
stekker is losgeraakt, goed aandrukken, die foutmelding heb ik ook vrij vaak, dan is of je fdd kabel los bij de drive, of bij het mobo, kijk je voedings kabel ook ff na, mocht ie nog steeds die melding geven, dan zitten ze nog niet goed vast, luistert heel nauw met mekaar
Oud 22-03-2004, 00:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat betekent dat je een pendrive moet kopen.

Oke lekker flauw, nee check je kabels eens, moet een kleine powerkabel naartoe gaan en natuurlijk de datakabel. Ff checken of ze goed vast zitten.
Oud 22-03-2004, 14:32
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-03-2004 @ 01:48:
Dat betekent dat je een pendrive moet kopen.
Ik weet het maar dit is nog een "oud" beestje (Lees Pentium 266 Mhz en Herculas 8 MB pro )

Citaat:
Enlightenment schreef op 22-03-2004 @ 01:48:

Oke lekker flauw, nee check je kabels eens, moet een kleine powerkabel naartoe gaan en natuurlijk de datakabel. Ff checken of ze goed vast zitten.
Heb alles al gecontroleerd. Hij geeft geen error maar hij pakt ook geen diskestes om te booten. IK prop er vrijdag een andere Floppy disk in

Offtopic: En ja ik weet floppy's zijn geleik aan rotzooi maar deze ondersteund booten van CD en van Pendrive niet. Dus dat lijkt mij heel onhandig om daar mee te proberen
Oud 22-03-2004, 17:27
Orion16
Orion16 is offline
Vlieg op met die pendrives, die kun je lang niet altijd gebruiken helaas en zijn lang zo goedkoop niet als diskettes..(je kan ze gerust inleveren of kwijtraken als er niks belangrijks opstaat) Tigek je kunt mooi wel van een pendrive booten maar lang niet iedere PC ondersteund dat, tenzij je zoals Enlightenment ieder halfjaar het nieuwste spul hebt.

Oplossing(en):

Diskette goed in BIOS ingesteld: 1.44mb 3.5 inch?
Kabel niet verkeerd om aangesloten?
Kabel verder wel goed aangesloten / aangedrukt?
Kabel zelf ok?
Diskdrive zelf ok?
Voedingstekkertje naar diskdrive ok?

Als dat allemaal niet werkt, dan kun je proberen je BIOS te resetten naar de default settings, anders vrees ik dat je floppydrivecontroller naar de klote is.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 23:17
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
TIGEK schreef op 22-03-2004 @ 15:32:
Ik weet het maar dit is nog een "oud" beestje (Lees Pentium 266 Mhz en Herculas 8 MB pro )

Heb alles al gecontroleerd. Hij geeft geen error maar hij pakt ook geen diskestes om te booten. IK prop er vrijdag een andere Floppy disk in

Offtopic: En ja ik weet floppy's zijn geleik aan rotzooi maar deze ondersteund booten van CD en van Pendrive niet. Dus dat lijkt mij heel onhandig om daar mee te proberen
Dat ie niet van diskette wil booten houd in dat dat in het bios niet is ingesteld. Daar moet de boot up sequence ingesteld zijn op iets wat in deze richting komt "A:/C:/CDROM/SCSI" als het maar begint met A:. Heb je de foutmelding nog wel dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten