![]() |
|
Inleiding
Omdat hier op het forum erg vaak over gepraat word, maar meestal niet in de topics die hier voor bestemd zijn, is hier het grote Monthly Fee topic! Wat is een monthly fee? Een monthly fee (maandelijkse bijdrage) is een bedrag wat meestal per maand betaald moet worden aan de developer om het desbetreffende spel te kunnen spelen. Het genre waar dit het meest in voorkomt zijn MMORPG's. (Massive Multiplayer Online Role Playing Game). Dit zijn spellen waarbij je alleen online kan spelen in een grote wereld, met soms wel 5000 mensen tegelijk op een server. De monthly fee word gevraagt voor de updates, zodat het spel langer speelbaar blijft. Mijn mening over monthly fee's: Het vragen van een monthly fee vind ik op zich geen gek idee. Telkens nieuwe updates (zoals nieuwe gebieden, wapens, skills etc.) maken kost natuurlijk geld. Dit doen ze om de gameplay voor de speler te verlengen, maar daar willen ze dan natuurlijk wel wat voor terug. Wel vind ik dat sommige bedrijven (NCsoft van Lineage) te ver gaan. Die vragen dan het godsbedrag van 15 euro of meer. Dat is gewoon veel geld. Daarnaast is het niet altijd even toegankelijk voor mensen onder de 18 jaar (CreditCard...) dus begrijp ik wel dat veel mensen het niet eens zijn met de Monthly Fee's. Ik vind wel, dat als je echt fan bent van een spel (bij mij is dit World Of Warcraft) dat je het er wel voor over zou moeten hebben, als je het gewoon graag wilt spelen. Gelukkig (nou ja, gelukkig?) zijn er ook de manieren die het mogenlijk maken om op gratis servers te spelen. Nadeel is wel natuurlijk de developer dan veel geld misloopt, en dus minder geld aan de updates kan spenderen. Alles bij elkaar vind ik het dus wel logisch dat ze de monthly fee vragen, maar overdrijven (nu ben ik weer bij die 15 euro of meer aanbeland) is voor sommige ook een vak. TIP: Als je per-se een MMORPG (bij dit genre word het meest een Monthly Fee gevraagt) wilt spelen, zonder te betalen, raad ik je aan om eens te kijken op http://www.guildwars.com. Ben je zelfs te belabberd om 50 euro aan een spel uit te geven, zijn er ook genoeg completely free MMORPG's te vinden. Meer info vind je in Cha's "Gratis downloadbare MMORPGs?" topic.
|
![]() |
||
Citaat:
Vervoer ...tja ...ik had gehoord bij sw:galaxies...loading scherm .. dat is natuurlijk niks of wel? Hopelijk is het bij wow anders. ...paard en wagen of zo!
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
je betaalt toch ook contributie voor een sportclub, bibliotheek, fitness, toegang voor discotheken? Citaat:
1: duh, das mischien de bedoeling van mmorpg's? of wil je met 1000 man in een gebied zo groot als een UT map zitten? ![]() 2: updates zijn dus naast bugfixes nieuwe mobs, items, gebieden e.d., heeft niks te maken met opnieuw beginnen 3: wat veel niet snappen is dat mmorpg's vooral op het sociale gericht zijn. Meeste spellen hebben pvp ingebouwd, waar je je op toe kan richten, of je kan een nieuw char maken (shock, horror, een spel 2x spelen ipv een nieuwe te downloaden, ja, het is mogelijk). Verder zijn er ook veel zogenoemde epic mobs en dungeons die je met 20-80 man moet doen om kans van succes te hebben. Ik blijf maar niet snappen wat mensen lopen te zeuren op die 10-12 euro per maand. bedoel, drink 2 breezers per maand minder en je hebt het eruit en hebt er meer plezier van dan van die paar glazen alcohol, om maar iets te noemen. Verder zit er ook een heel team aan mensen continue aan het spel te werken en die moeten ook salaris krijgen, dus lijkt me niet meer dan redelijk dat ze beloond worden voor hun werk. Ook de kosten om alle servers draaiende te houden zullen behoorlijk hoog zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
idd in vind 10 euro per maand ook veel maar voor een spel zoald WoW heb ik dat er wel voor over.
gewoon een keer minder op stap en wat minder zooi halen op school en ik heb er weer 3 maanden bij zitten ![]() natuurlijk is 50 euro ook veel voor een spel maar ik zeg het je WoW word gewoon het spel.
||
Citaat:
gelukkig is de remedie bijna op de markt WoW ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Er zijn zeker af en toe grote battles, 100 tegen 100 ofzo, maar dat is eigenlijk wel het maximum omdat de meeste machines dan problemen krijgen het geheel op 't scherm te krijgen. 1000v1000 battles is gewoon onmogelijk. |
![]() |
||
Citaat:
Ik speel trouwens meestal gewoon een 'humanoid' character, het 'fantasie' deel zit 'em voor mij in het wizard-zijn enzo. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het probleem is dat de meeste clients wel ff al die 2000 personen moeten 'tekenen', en dat lukt gewoon niet. |
![]() |
|
wat een paniek gewoon wachten op WoW dit word gewoon DE GAME
als fable nu eens online kon ooo dat zou pas gaaf zijn
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar dat is met een hobby waar je geld voor moet betalen altijd. Als je lid wordt van een sportclub, als je op een muziekschoolgaat, etc, etc, etc. Het wordt automatisch 'verplicht' zodra je er geld voor gaat betalen.
||
Citaat:
![]()
|
geeft iemand hier ff een kick als de inschrijving van beta-WoW europa begint ik hoe de site in de gate maar hier kan ik het ook snel lezen
![]()
||
Citaat:
![]()
|
oo boy o boy o boy o boy ik ben zi zenuwachtig ik moet me inschrijven en ze moeten me kiezen anders ga ik nog meer op m'n stoel op en neer springen en dat kan ie waarschijnlijk niet eens aan
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
[NWN] MultiPlayer bezorghoer | 22 | 12-03-2004 17:23 |