Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2004, 17:38
bezorghoer
bezorghoer is offline
Inleiding
Omdat hier op het forum erg vaak over gepraat word, maar meestal niet in de topics die hier voor bestemd zijn, is hier het grote Monthly Fee topic!

Wat is een monthly fee?
Een monthly fee (maandelijkse bijdrage) is een bedrag wat meestal per maand betaald moet worden aan de developer om het desbetreffende spel te kunnen spelen. Het genre waar dit het meest in voorkomt zijn MMORPG's. (Massive Multiplayer Online Role Playing Game). Dit zijn spellen waarbij je alleen online kan spelen in een grote wereld, met soms wel 5000 mensen tegelijk op een server. De monthly fee word gevraagt voor de updates, zodat het spel langer speelbaar blijft.

Mijn mening over monthly fee's:
Het vragen van een monthly fee vind ik op zich geen gek idee. Telkens nieuwe updates (zoals nieuwe gebieden, wapens, skills etc.) maken kost natuurlijk geld. Dit doen ze om de gameplay voor de speler te verlengen, maar daar willen ze dan natuurlijk wel wat voor terug. Wel vind ik dat sommige bedrijven (NCsoft van Lineage) te ver gaan. Die vragen dan het godsbedrag van 15 euro of meer. Dat is gewoon veel geld. Daarnaast is het niet altijd even toegankelijk voor mensen onder de 18 jaar (CreditCard...) dus begrijp ik wel dat veel mensen het niet eens zijn met de Monthly Fee's. Ik vind wel, dat als je echt fan bent van een spel (bij mij is dit World Of Warcraft) dat je het er wel voor over zou moeten hebben, als je het gewoon graag wilt spelen. Gelukkig (nou ja, gelukkig?) zijn er ook de manieren die het mogenlijk maken om op gratis servers te spelen. Nadeel is wel natuurlijk de developer dan veel geld misloopt, en dus minder geld aan de updates kan spenderen. Alles bij elkaar vind ik het dus wel logisch dat ze de monthly fee vragen, maar overdrijven (nu ben ik weer bij die 15 euro of meer aanbeland) is voor sommige ook een vak.

TIP: Als je per-se een MMORPG (bij dit genre word het meest een Monthly Fee gevraagt) wilt spelen, zonder te betalen, raad ik je aan om eens te kijken op http://www.guildwars.com. Ben je zelfs te belabberd om 50 euro aan een spel uit te geven, zijn er ook genoeg completely free MMORPG's te vinden. Meer info vind je in Cha's "Gratis downloadbare MMORPGs?" topic.
Oud 12-03-2004, 21:39
Jolt
Jolt is offline
ikzelf vind er niet zo veel aan, maandelijks betalen, je gaat toch niet elke maand betalen voor je plezier?

Dat vind ik dus echt belachelijk ....
En zo als je moet betalen:

1. de werelden zijn te groot (Sw:Galaxies, je moet zeer lang lopen)is natuurlijk leuk met veel mensen maar dus niet iedereen heeft dat.
2. updates, tja ...helemaal weer opnieuw beginnen?
3. Nieuwe levels? je kan waarschijnlijk maar tot een maximum je stats uit werken en dan?the end?

Ik w8 wel tot er games uit komen waar je dus niet maandelijks voor hoeft te betalen ..
vind het gewoon niks !
Oud 12-03-2004, 22:19
bezorghoer
bezorghoer is offline
Citaat:
Mikai schreef op 12-03-2004 @ 22:39:
ikzelf vind er niet zo veel aan, maandelijks betalen, je gaat toch niet elke maand betalen voor je plezier?

1. de werelden zijn te groot (Sw:Galaxies, je moet zeer lang lopen)is natuurlijk leuk met veel mensen maar dus niet iedereen heeft dat.
3. Nieuwe levels? je kan waarschijnlijk maar tot een maximum je stats uit werken en dan?the end?

Ik w8 wel tot er games uit komen waar je dus niet maandelijks voor hoeft te betalen ..
vind het gewoon niks !
1: Bij veel games heb je vervoer (bijvoorbeeld mounts)
2: De updates zijn meer dan bugfixes, ook nieuwe quests, levels, eigenschappen ect...
3: MMORPG's hebben meestal geen einde. Met nieuwe levels bedoel ik landschappen...

maar das jou mening en die respecteer ik
Oud 12-03-2004, 23:44
Spoonie
Spoonie is offline
whoohoo IK las het woordje World of Warcraft welk ras pak je en welk klasse ?
Oud 13-03-2004, 00:08
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
bezorghoer schreef op 12-03-2004 @ 23:19:
1: Bij veel games heb je vervoer (bijvoorbeeld mounts)
2: De updates zijn meer dan bugfixes, ook nieuwe quests, levels, eigenschappen ect...
3: MMORPG's hebben meestal geen einde. Met nieuwe levels bedoel ik landschappen...

maar das jou mening en die respecteer ik
Die instelling moeten we hebben ...maar dan toch nog ff verder op de discussie ....

Vervoer ...tja ...ik had gehoord bij sw:galaxies...loading scherm ..
dat is natuurlijk niks of wel?
Hopelijk is het bij wow anders. ...paard en wagen of zo!
Oud 13-03-2004, 01:00
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
WoW -> Gryphon.

demo niet gezien?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 12:44
bezorghoer
bezorghoer is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 13-03-2004 @ 00:44:
whoohoo IK las het woordje World of Warcraft welk ras pak je en welk klasse ?
ik denk Male - Dwarf - Rogue
Oud 13-03-2004, 19:29
Spoonie
Spoonie is offline
zelf weet ik het nog niet of male Tauren warrior of Human male warrior/paladin
Oud 13-03-2004, 20:27
bezorghoer
bezorghoer is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 13-03-2004 @ 20:29:
zelf weet ik het nog niet of male Tauren warrior of Human male warrior/paladin
Ja Paladin zijn lijkt me ook erg vet, alleen heb ik het niet zo op de Humans... (heb je de kans om iets anders te zijn, blijf je bij human... ) dus daarom zul je mij niet als human tegenkomen!
Oud 16-03-2004, 20:21
Verwijderd
Citaat:

je betaalt toch ook contributie voor een sportclub, bibliotheek, fitness, toegang voor discotheken?

Citaat:

vind het gewoon niks !

1: duh, das mischien de bedoeling van mmorpg's? of wil je met 1000 man in een gebied zo groot als een UT map zitten?

2: updates zijn dus naast bugfixes nieuwe mobs, items, gebieden e.d., heeft niks te maken met opnieuw beginnen

3: wat veel niet snappen is dat mmorpg's vooral op het sociale gericht zijn. Meeste spellen hebben pvp ingebouwd, waar je je op toe kan richten, of je kan een nieuw char maken (shock, horror, een spel 2x spelen ipv een nieuwe te downloaden, ja, het is mogelijk). Verder zijn er ook veel zogenoemde epic mobs en dungeons die je met 20-80 man moet doen om kans van succes te hebben.

Ik blijf maar niet snappen wat mensen lopen te zeuren op die 10-12 euro per maand. bedoel, drink 2 breezers per maand minder en je hebt het eruit en hebt er meer plezier van dan van die paar glazen alcohol, om maar iets te noemen.

Verder zit er ook een heel team aan mensen continue aan het spel te werken en die moeten ook salaris krijgen, dus lijkt me niet meer dan redelijk dat ze beloond worden voor hun werk. Ook de kosten om alle servers draaiende te houden zullen behoorlijk hoog zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 20:26
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik sluit me totaal aan bij blackwater park .
Oud 16-03-2004, 21:10
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 16-03-2004 @ 21:26:
Ik sluit me totaal aan bij blackwater park .
Oud 16-03-2004, 21:21
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 16-03-2004 @ 21:21:

je betaalt toch ook contributie voor een sportclub, bibliotheek, fitness, toegang voor discotheken?

1: duh, das mischien de bedoeling van mmorpg's? of wil je met 1000 man in een gebied zo groot als een UT map zitten?

2: updates zijn dus naast bugfixes nieuwe mobs, items, gebieden e.d., heeft niks te maken met opnieuw beginnen

3: wat veel niet snappen is dat mmorpg's vooral op het sociale gericht zijn. Meeste spellen hebben pvp ingebouwd, waar je je op toe kan richten, of je kan een nieuw char maken (shock, horror, een spel 2x spelen ipv een nieuwe te downloaden, ja, het is mogelijk). Verder zijn er ook veel zogenoemde epic mobs en dungeons die je met 20-80 man moet doen om kans van succes te hebben.

Ik blijf maar niet snappen wat mensen lopen te zeuren op die 10-12 euro per maand. bedoel, drink 2 breezers per maand minder en je hebt het eruit en hebt er meer plezier van dan van die paar glazen alcohol, om maar iets te noemen.

Verder zit er ook een heel team aan mensen continue aan het spel te werken en die moeten ook salaris krijgen, dus lijkt me niet meer dan redelijk dat ze beloond worden voor hun werk. Ook de kosten om alle servers draaiende te houden zullen behoorlijk hoog zijn. [/B]
okey daar heb je gelijk in, maar kan je bij Wow ook van die grote "clan" wars houden, 1000 vs 1000 of zo, dat was bij castle of camelot en galaxies wel d8 ik!
Oud 16-03-2004, 21:43
Spoonie
Spoonie is offline
idd in vind 10 euro per maand ook veel maar voor een spel zoald WoW heb ik dat er wel voor over.
gewoon een keer minder op stap en wat minder zooi halen op school en ik heb er weer 3 maanden bij zitten .
natuurlijk is 50 euro ook veel voor een spel maar ik zeg het je WoW word gewoon het spel.
Oud 16-03-2004, 21:44
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
bezorghoer schreef op 13-03-2004 @ 21:27:
Ja Paladin zijn lijkt me ook erg vet, alleen heb ik het niet zo op de Humans... (heb je de kans om iets anders te zijn, blijf je bij human... ) dus daarom zul je mij niet als human tegenkomen!
volgens mij heeft pakjesslet gewoon last van het waarom ben ik ook een mens maar een niet iets anders syndroom.

gelukkig is de remedie bijna op de markt WoW
Oud 17-03-2004, 08:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mikai schreef op 16-03-2004 @ 22:21:
okey daar heb je gelijk in, maar kan je bij Wow ook van die grote "clan" wars houden, 1000 vs 1000 of zo, dat was bij castle of camelot en galaxies wel d8 ik!
Je bedoelt Dark Age of Camelot zeker?

Er zijn zeker af en toe grote battles, 100 tegen 100 ofzo, maar dat is eigenlijk wel het maximum omdat de meeste machines dan problemen krijgen het geheel op 't scherm te krijgen. 1000v1000 battles is gewoon onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 08:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 16-03-2004 @ 22:44:
gelukkig is de remedie bijna op de markt WoW
In de meeste games kun je een niet-mens spelen. In DAoC had ik o.a. een Inconnu necro.

Ik speel trouwens meestal gewoon een 'humanoid' character, het 'fantasie' deel zit 'em voor mij in het wizard-zijn enzo.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:18
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 09:45:
Je bedoelt Dark Age of Camelot zeker?

Er zijn zeker af en toe grote battles, 100 tegen 100 ofzo, maar dat is eigenlijk wel het maximum omdat de meeste machines dan problemen krijgen het geheel op 't scherm te krijgen. 1000v1000 battles is gewoon onmogelijk.
Dat is wel jammer, misschien bij die nieuwe mmorpg van Lotr kan dat wel.
Oud 17-03-2004, 12:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mikai schreef op 17-03-2004 @ 10:18:
Dat is wel jammer, misschien bij die nieuwe mmorpg van Lotr kan dat wel.
Oh, de server kan het wel aan, voor de server maakt het geen fluit uit waar die 2000 personen zich bevinden.

Het probleem is dat de meeste clients wel ff al die 2000 personen moeten 'tekenen', en dat lukt gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:30
Spoonie
Spoonie is offline
wat een paniek gewoon wachten op WoW dit word gewoon DE GAME

als fable nu eens online kon ooo dat zou pas gaaf zijn
Oud 18-03-2004, 17:26
bezorghoer
bezorghoer is offline
Jaja, WoW is vet, maar dit topic gaat over Monthly Fee's! Terug naar het onderwerp SVP.
Oud 18-03-2004, 19:21
Spoonie
Spoonie is offline
10 euro per maand moet kunnen MAAR NIET MEER
Oud 18-03-2004, 19:55
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
10 euro is peanuts als je er veel plezier aan beleefd. Een keertje bios is duurder en daar ben je geen maand zoet mee.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 07:57
bezorghoer
bezorghoer is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 18-03-2004 @ 20:55:
10 euro is peanuts als je er veel plezier aan beleefd. Een keertje bios is duurder en daar ben je geen maand zoet mee.
Bij welke bios ga jij? Ik betaal maar 5 euro!
Oud 20-03-2004, 11:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
bezorghoer schreef op 19-03-2004 @ 08:57:
Je neemt zeker je eigen popcorn mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2004, 12:05
shao-kahn
shao-kahn is offline
Als je per maand betaald heb je zo'n verplichting om het heel vaak te spelen, omdat het anders weggegooid geld zou zijn....dat idee spreekt me niet echt aan...
Oud 20-03-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
bezorghoer schreef op 19-03-2004 @ 08:57:
Ja, doordeweeks ik ook..
In het weekend 9,-
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 13:56
bezorghoer
bezorghoer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 20-03-2004 @ 12:16:
Je neemt zeker je eigen popcorn mee?
nee, daar moet ik natuurlijk extra voor betalen, maar binnenkomen kost maar 5 eur.
Oud 20-03-2004, 15:49
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
bezorghoer schreef op 20-03-2004 @ 14:56:
nee, daar moet ik natuurlijk extra voor betalen, maar binnenkomen kost maar 5 eur.
Ik zei "een keertje bios", niet een kaartje voor de bioscoop. Als je woorden gaat vangen doe het dan wel goed.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 16:17
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
shao-kahn schreef op 20-03-2004 @ 13:05:
Als je per maand betaald heb je zo'n verplichting om het heel vaak te spelen, omdat het anders weggegooid geld zou zijn....dat idee spreekt me niet echt aan...
Stiekem is dat een risico.
Maar dat is met een hobby waar je geld voor moet betalen altijd.
Als je lid wordt van een sportclub, als je op een muziekschoolgaat, etc, etc, etc. Het wordt automatisch 'verplicht' zodra je er geld voor gaat betalen.
Oud 21-03-2004, 12:49
bezorghoer
bezorghoer is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 20-03-2004 @ 17:17:
Stiekem is dat een risico.
Maar dat is met een hobby waar je geld voor moet betalen altijd.
Als je lid wordt van een sportclub, als je op een muziekschoolgaat, etc, etc, etc. Het wordt automatisch 'verplicht' zodra je er geld voor gaat betalen.
idd...
Oud 22-03-2004, 20:29
Spoonie
Spoonie is offline
geeft iemand hier ff een kick als de inschrijving van beta-WoW europa begint ik hoe de site in de gate maar hier kan ik het ook snel lezen
Oud 23-03-2004, 17:07
bezorghoer
bezorghoer is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 22-03-2004 @ 21:29:
geeft iemand hier ff een kick als de inschrijving van beta-WoW europa begint ik hoe de site in de gate maar hier kan ik het ook snel lezen
ja ik zit er ook op te wachten...
Oud 23-03-2004, 22:03
Spoonie
Spoonie is offline
oo boy o boy o boy o boy ik ben zi zenuwachtig ik moet me inschrijven en ze moeten me kiezen anders ga ik nog meer op m'n stoel op en neer springen en dat kan ie waarschijnlijk niet eens aan
Reageren

Regels voor berichten