Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2004, 12:45
light fighter
light fighter is offline
ik heb dinsdag een mri-scan en ik heb geen flauw idee wat ik kan verwachten, omdat ik het foldertje ben kwijt geraakt niet zo slim. Maar goed heeft iemand hier ervaring met een mri-scan
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 12:55
Verwijderd
M'n zus, zij had helemaal geen foldertje gekregen. Mja, je moet gewoon doen wat ze daar tegen je zeggen, dan komt alles helemaal goed

Heb je nog specifieke vragen? Dan stel ik die aan haar
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 13:33
Koen
Koen is offline
Geen ervaring mee, maar hier staat wel een vrij uitgebreide uitleg.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 13:36
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-03-2004 @ 13:55:
M'n zus, zij had helemaal geen foldertje gekregen. Mja, je moet gewoon doen wat ze daar tegen je zeggen, dan komt alles helemaal goed

Heb je nog specifieke vragen? Dan stel ik die aan haar
moet je echt doodstil liggen?? en hoe land duurt het ongeveer?

Citaat:
Geen ervaring mee, maar hier staat wel een vrij uitgebreide uitleg.

thnx
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 13:43
Markiex
Markiex is offline
Ja, je moet wel stil liggen. Bij sommige onderzoeken moet je af en toe een aantal seconden ja adem inhouden (MRI hart bijvoorbeeld) De duur van de MRI hangt af van wat er precies in beeld gebracht moet worden. Meestal krijg je een koptelefoontje met een muziekje (met een beetje geluk kan je je eigen CD meenemen), dat maakt het wat dragelijker.
succes
Oud 19-03-2004, 13:59
light fighter
light fighter is offline
dat kon dus niet zei die arts. Maar goed. Die mri moet voor mijn knie gemaakt worden
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 14:01
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb tijdens een MRI van m'n enkel een half uur dood stil moeten liggen, als je beweegt is alles voor niets en moeten ze weer overnieuw beginnen.

Je mag niets waar metaal in zit aanhouden/bij je hebben.
Ik mocht gelukkig m'n shirt en onderbroek aanhouden, bh moest wel uit.

Het word in een aantal 'sessies' gedaan, door een koptelefoon krijg je te horen wanneer die beginnen en praat degene die de scan maakt tegen je.

Het is niet zoals bij een rontgenfoto dat er niemand bij mag zijn.
Oud 19-03-2004, 14:12
Verwijderd
Mijn vader heeft er een jaartje geleden gehad. Hij mocht wel muziek meenemen in de tunnel vanwege de enorme herie. Hij mocht alles aanhouden, maar moest zich wel ontdoen van alle metalen dingen, maar ook van zijn giropasje. Je moet als de foto's worden gemaakt heel stil liggen en je kan de degene die de foto's maakt horen praten. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Veel succes
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
light fighter schreef op 19-03-2004 @ 14:36:
moet je echt doodstil liggen?? en hoe land duurt het ongeveer?

thnx
Ze moest telkens iets van 30 minuten doodstil liggen, wanneer die 30 minuten begonnen werd telkens duidelijk aangegeven. Vervolgens moest ze af en toe ook haar adem in houden, dat werd ook aangegeven.
Ze had een paar sessies en ze gingen allemaal in een keer goed, ze had geen problemen met iets.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 14:38
Auntie M
Auntie M is offline
Ik heb ooit een mri-scan moeten laten maken voor een hernia.
Je mag inderdaad niets van metaal dragen zelfs geen mascara of zo omdat daar ook metaaldeeltjes in schijnen te zitten (je krijgt dus ook een metaaldetectortje langs je heen voor je in dat ding moet).

Als je dat ding ingaat (je wordt er zeg maar ingeschoven) dan mag je bijna niet meer bewegen, alleen tussen de sessies door heel even.

Tijdens de scan verveel je je dood heb je opeens overal jeuk op het moment dat je echt niet mag bewegen en heb je het idee dat je in een wastrommel ligt, maar het is wel een onderzoek waar je geen pijn hoeft te lijden. Voor mensen met claustrofobie lijkt het me een minder prettig onderzoek.

Overigens had ik geen koptelefoontje met muziek, de herrie die het apparaat maakt is te vergelijken met een slechte hardcore houseplaat.

Er zijn trouwens ook onderzoeken waarbij je contrastvloeistof ingespoten krijgt, die onderzoeken duren langer.
Oud 19-03-2004, 16:00
kimberley
kimberley is offline
Ik heb er ook eentje gehad van mijn hersens.

Ik moest al mn kleren uitdoen behalve mijn onderbroek. In mijn shirt konden namelijk ook metalen zitten.
Mijn hoofd werd in een klem gezet en ik moest een uur in die buis liggen. Ik kreeg die scan in Breda, en daarzo zetten ze je een koptelefoon op, ik mocht mn eigen cd'tje meenemen.
Ik kreeg een pauze van een kwartier waarin ik me mocht bewegen en krabbelen (want je krijgt echt overal kriebels als je zo lang stil moet liggen). Ik hoefde me geen zorgen te maken dat ik stil moest blijven liggen aangezien ik echt heel vast zat met mn hoofd.

Njah, suc6 alvast :-)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 16:17
Lorelei
Lorelei is offline
Even een domme vraag hoor maar wat is het verschil tussen een mri-scan en een ct-scan? (daar doet het me aan denken)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 16:29
Auntie M
Auntie M is offline
ik dacht dat het verschil zat in de techniek. De mri-scan werkt met een soort magnetische velden, vandaar dat je ook geen metalen mag dragen want dat zou de boel verstoren. De ct-scan is volgens mij een soort van veredelde rontgen-apparaat dat meer laat zien dan een gewone rontgenfoto, dus ook weefsel.
Voorts zien de apparaten er anders uit. De mri ziet er uit als een grote holle pijp, en de ct-scan is een soort ring waar je doorheen wordt gehaald. Hoe de ct-scan verder werkt weet ik niet.
Oud 19-03-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 19-03-2004 @ 17:17:
Even een domme vraag hoor maar wat is het verschil tussen een mri-scan en een ct-scan? (daar doet het me aan denken)
Bij CT-scans wordt er met rontgenstraling gewerkt, terwijl de MRI-scan is gebaseerd op de werking van magneten. En daarnaast zijn er verschillen in wat ze goed kunnen afbeelden. Ik geloof dat MRI's over het algemeen een iets scherper beeld geven, hoewel dat niet bij alle weefsels zo is. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Laatst gewijzigd op 19-03-2004 om 16:33.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 19:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 19-03-2004 @ 17:29:
Bij CT-scans wordt er met rontgenstraling gewerkt, terwijl de MRI-scan is gebaseerd op de werking van magneten. En daarnaast zijn er verschillen in wat ze goed kunnen afbeelden. Ik geloof dat MRI's over het algemeen een iets scherper beeld geven, hoewel dat niet bij alle weefsels zo is. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Okay, en wat is dan het voordeel van mri/ct? Waarom kiezen ze bij de ene voor het ene en bij de ander voor het ander? (behalve het iets scherpere beeld waar je het over hebt)

(mag dit eigenlijk wel? ik vraag het me gewoon af, maar ik wil best een nieuw topic openen als dit teveel offtopic is hoor)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 19-03-2004 @ 20:47:
Okay, en wat is dan het voordeel van mri/ct? Waarom kiezen ze bij de ene voor het ene en bij de ander voor het ander? (behalve het iets scherpere beeld waar je het over hebt)

(mag dit eigenlijk wel? ik vraag het me gewoon af, maar ik wil best een nieuw topic openen als dit teveel offtopic is hoor)
De een, ik dacht ct, is beter om botten te kunnen zien, dacht ik. Met een mri kan je ook het zachtere materiaal goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:19
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 19-03-2004 @ 20:47:

Ik geloof dat wat Andijvie zegt inderdaad klopt. MRI is erg geschikt voor de weefsels met een minder grote dichtheid, daarom wordt deze techniek vaak toegepast bij onderzoek aan de knie waarbij heel specifiek naar allerlei zachte weefsels gekeken moet worden. Ik geloof dat MRI een groot aantal verschillende dichtheden kan onderscheiden door zijn werking (met waterstofionen die een signaal uitzenden , maar met zulke details val ik je maar niet lastig). Daarnaast zitten er aan beide technieken natuurlijk voor en nadelen. Zo is CT gebaseerd op rontgenbasis hetgeen betekent dat er mutaties in het DNA kunnen worden aangericht. Zwangere vrouwen mogen over het algemeen niet blootgesteld worden aan rontgenstraling, daarvoor is de werking van MRI veel beter en onschadelijk (hoewel een zwangere vrouw de eerste zoveel weken van de zwangerschap ook geen MRI mag ondergaan). MRI is daarentegen niet geschikt voor mensen met bijvoorbeeld een pacemaker.

De keus van het apparaat hangt dus af van het onderzochte weefsel, de nauwkeurigheid die daarvoor nodig is en eventuele beperkingen van de patient.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:28
Verwijderd
[QUOTE]light fighter schreef op 19-03-2004 @ 14:36:
[B]moet je echt doodstil liggen?? en hoe land duurt het ongeveer?

[B] [QUOTE]

yep, ongeveer 5 minuten, maar t gaat vrij snel voorbij hoor, tenminste, ik vond t apparaat heel erg intressant.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 19-03-2004 @ 15:01:
Ik heb tijdens een MRI van m'n enkel een half uur dood stil moeten liggen, als je beweegt is alles voor niets en moeten ze weer overnieuw beginnen.

Het word in een aantal 'sessies' gedaan, door een koptelefoon krijg je te horen wanneer die beginnen en praat degene die de scan maakt tegen je.

wat gek joh, ik was toen ik dat had voor mijn hoofd, echt met 5 minuten klaar, ik moest alles uit behalve de string, persoon stond er gewoon bij, en bij mij mocht er niemand bij zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 21:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
iemand of niemand scrheef op 19-03-2004 @ 21:19: *cut*
Okay, dank je wel
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 23:08
jet
jet is offline
ik moest een kwartier erin met mijn hoofd, gewoon mn kleren aan houden enzo.. stil liggen. en mn moeder was in het andere kamertje met die arts. was niks engs aan, gewoon even geduld hebben
Oud 20-03-2004, 09:04
light fighter
light fighter is offline
[QUOTE]spacegirl schreef op 19-03-2004 @ 21:28:
[B][QUOTE]light fighter schreef op 19-03-2004 @ 14:36:
[B]moet je echt doodstil liggen?? en hoe land duurt het ongeveer?

Citaat:

yep, ongeveer 5 minuten, maar t gaat vrij snel voorbij hoor, tenminste, ik vond t apparaat heel erg intressant.
volgens mij duurt het echt een half uur dat is mij ook nog verteld in het ziekenhuis. Maar bedoel jij geen rongten foto dat duurt ongeveer vijf minuten en daar blijft idd iemand bij
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:33
Snow White
Snow White is offline
Een MRI scan is niet zo'n ramp (als je last van claustrofobie hebt, wordt het íets lastiger )

Ik heb meerdere mri scannen gehad; hoofd/knie/hand/enkel
(doorgewinterde mri-expert )

Iig; je moet stil liggen, het liefst geen mascara/ kettingkjes/beugel (voor de straling) krijgt een koptelefoon (waar je als je wilt muziek in kunt luisteren die je zelf wilt! je kunt een cd meebrengen of de gewenste fm radio vragen. hoe luxe )en een soort knop waarop je kunt drukken als het niet meer gaat waardoor je in contact kunt blijven met de persoon die de mri scan leidt. Zij/hij zet dan de radio uit en praat met je door de koptelefoon.
Als er een bepaald lichaamsdeel goed op de scan moet, kan het zijn dat deze 'ingebonden'wordt, of vastgemaakt aan je lichaam. (hoofd moet in een soort band) Mijn hand bv moest in een soort 'koker' vastgemaakt aan de zijkant van mijn lijf.

Ik heb het niet als negatief ervaren. Die muziek keuze is toch wel erg leuk!
Oud 20-03-2004, 13:02
light fighter
light fighter is offline
ik krijg een mri van mijn knie. Wordt die dan ook vast gezet?? want ik heb nogal eens last van hyperactieve buien en dan ben ik nogal bewegelijk laten we maar zegeen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 13:53
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
light fighter schreef op 20-03-2004 @ 14:02:
ik krijg een mri van mijn knie. Wordt die dan ook vast gezet?? want ik heb nogal eens last van hyperactieve buien en dan ben ik nogal bewegelijk laten we maar zegeen
Nou, vastgezet .....
Hij komt misschien wel in een soort 'brace'
Die maken ze dan vast met klittenband. maar ik denk toch echt dat je eventjes je geduld en je spanningen moet bewaren. Want als je beweegt beinvloed dat de beelden van de scan enorm. Als je het echt niet volhoud, kun je dus op het knopje drukken. Dan stoppen ze even (maar je mag er niet uit)
Dan moet je anders daarna maar even flink gaan rennen (of kan dat niet met je knie? wat heb je er precies aan waarom je die scan krijgt?)
Oud 20-03-2004, 15:53
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Snow White schreef op 20-03-2004 @ 14:53:
Nou, vastgezet .....
Hij komt misschien wel in een soort 'brace'
Die maken ze dan vast met klittenband. maar ik denk toch echt dat je eventjes je geduld en je spanningen moet bewaren. Want als je beweegt beinvloed dat de beelden van de scan enorm. Als je het echt niet volhoud, kun je dus op het knopje drukken. Dan stoppen ze even (maar je mag er niet uit)
Dan moet je anders daarna maar even flink gaan rennen (of kan dat niet met je knie? wat heb je er precies aan waarom je die scan krijgt?)
ze weten niet wat ik heb maar ik kan absoluut niet hardlopen dat dan lig ik na twee stappen dubbel van de pijn lopen gaat wel. Ik krijg die scan juist omdat ze absoluut niet weten wat het is. Arts + assisent weten het niet dus dit was de beste oplossing vinden ze nu nog niets dan gaan ze volgens mij een kijkoperatie uitvoeren
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:13
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik heb dat ook een paar keer gehad voor mn knie alleen er stond duidelijk in t foldertje dat je alleen een walkman mee mocht nemen want discman verstoort de signalen van de scan...
je moet stil liggen en je hoort ene kloppend geluid thats it eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:33
Verwijderd
Citaat:
light fighter schreef op 20-03-2004 @ 10:04:
volgens mij duurt het echt een half uur dat is mij ook nog verteld in het ziekenhuis. Maar bedoel jij geen rongten foto dat duurt ongeveer vijf minuten en daar blijft idd iemand bij
neej echt een mri scan, tegen mij zeiden ze ook dat t langer duurde, maar ik meen dat ik met 5 minuten weg was, de andere was t na 10 minuten.

ik heb er 2 moeten doen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:51
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
dat ligt eraan hoeveel ze moeten scannen want bij mij hebben ze ene keer allerlei scans van de zijkant.. boven.. en onder genomen en daar weer allemaal doorsnedes van en de andere keer veel minder uitgebreid..
ik heb ook die ene keer ene half uur gelegen dat heeft er mee te maken wat de arts wil zien hij geeft dus aan welke scans gedaan moeten worden!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 10:19
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 20-03-2004 @ 20:13:
ik heb dat ook een paar keer gehad voor mn knie alleen er stond duidelijk in t foldertje dat je alleen een walkman mee mocht nemen want discman verstoort de signalen van de scan...
je moet stil liggen en je hoort ene kloppend geluid thats it eigenlijk...
Dah....die zijn ingebouwd in hún systeem. het enige wat jij krijgt is een koptelefoon.
Oud 21-03-2004, 13:21
jet
jet is offline
hoe lang het duurt, is bij iedereen verschillend... het ligt eraan hoe groot de oppervlakte is wat ze willen zien. bij mij duurde het 15 minuten, bij een vriendin van mij 45..
Oud 21-03-2004, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef op 21-03-2004 @ 11:19:
Dah....die zijn ingebouwd in hún systeem. het enige wat jij krijgt is een koptelefoon.
Dat lijkt me ook... een walkman bij zo'n ding.. dan gaat je hele bandje toch kapot?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 17:39
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-03-2004 @ 15:29:
Dat lijkt me ook... een walkman bij zo'n ding.. dan gaat je hele bandje toch kapot?
whaha. misschien kunnen ze zien wat voor muziekje je erin hebt zitten? *scan scan*

Oud 21-03-2004, 17:46
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Snow White schreef op 21-03-2004 @ 18:39:
whaha. misschien kunnen ze zien wat voor muziekje je erin hebt zitten? *scan scan*

lol
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 18:12
Giovanna
Giovanna is offline
Ik heb vorige maand een mri gehad. Ik hoop niet dat je claustrofobie hebt, want dan kan het wel eng zijn. Ik weet niet waarom je er een moet hebben, soms krijg je een contrasvloeistof ingespoten ter verduidelijking. Ik had dat niet.
Een mri-scan is sterk magnetisch dus je mag absoluut niks van ijzer dragen. In mascara zit overigens ook ijzer.
Het onderzoek duurt ongeveer driekwartier-een uur. Je wordt in een soort tunnel geschoven, en via een koptelefoon hoor je je cd die je hebt meegebracht of aanwijzingen van de arts. Hoever je in de tunnel wordt geschoven en hoeveel 'lucht' er om je heen zit, hangt van het onderzoek en van het type scan af. Je kan trouwens ook met de arts communiceren en je krijgt een knijp-ding voor noodgevallen. Tijdens de foto's is er een enorm kabaal, maar daar wen je wel aan. Het helpt overigens de tijd te verdoen door je ogen te sluiten en je op je muziek te concentreren (helpt ook als je bang bent).
Sterkte!
Oud 21-03-2004, 19:57
Verwijderd
Citaat:
light fighter schreef op 20-03-2004 @ 16:53:
ze weten niet wat ik heb maar ik kan absoluut niet hardlopen dat dan lig ik na twee stappen dubbel van de pijn lopen gaat wel. Ik krijg die scan juist omdat ze absoluut niet weten wat het is. Arts + assisent weten het niet dus dit was de beste oplossing vinden ze nu nog niets dan gaan ze volgens mij een kijkoperatie uitvoeren
ik had precies het zelfde, ik kon alleen ook niet lopen. nja, hoe zon mri gaat weet je nu wel geloof ik. bij mij wassie ietsjes anders dan bij de anderen hier geloof ik, want bij dat apparaat waarmee ik gescand werd, was er helemaal niet zon diepe tunnel, daar word je echt niet claustrofobies en ook kon ik alleen maar radio luisteren (wat is het leven toch oneerlijk ).
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 09:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
light fighter schreef op 20-03-2004 @ 10:04:
volgens mij duurt het echt een half uur dat is mij ook nog verteld in het ziekenhuis.
Een MRI opname duurt maar een paar seconden, maar meestal maken ze d'r een hele serie achter mekaar zodat ze een soort 3D-beeld kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 09:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-03-2004 @ 15:29:
Van de muziek op dat bandje zal inderdaad niks overblijven.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 09:57
Chimera
Chimera is offline
Foto van de MRI scanner waar je waarschijnlijk in komt te liggen:

Philips MS Gyroscan. Je wordt dus op dat 'bed' die tunnen ingeschoven.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:59
Verwijderd
die scanner waar ik in lag was veel groter (in mijn beleving iig). ik bedoel, dat dat gat veel groter was.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 19:08
Martin
Martin is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 22-03-2004 @ 19:59:
die scanner waar ik in lag was veel groter (in mijn beleving iig). ik bedoel, dat dat gat veel groter was.
Dat lijkt zo, heb jij in een tunnel of in een ring gelegen?

Ik heb zelf in een ring gelegen en een tunnel. Maar ik moet zeggen dat ik de ring qua beleving groter vond dan de tunnel (hoewel dit volgens die mevrouw dus niet zo was).
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 19:10
Giovanna
Giovanna is offline
Ik vond het zo krap dat als ik mijn ogen niet sloot ik het gevoel had dat ik stikte... (alhoewel ik voortdurend het gevoel had dat ik stikte omdat ik vaak erg lang mijn adem moest inhouden zonder van te voren diep te mogen inademen)
Oud 22-03-2004, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 22-03-2004 @ 20:08:
Dat lijkt zo, heb jij in een tunnel of in een ring gelegen?

Ik heb zelf in een ring gelegen en een tunnel. Maar ik moet zeggen dat ik de ring qua beleving groter vond dan de tunnel (hoewel dit volgens die mevrouw dus niet zo was).
ik lag in een ring, dat zal het verschil geweest zijn. ik snapte al niet waarom mensen het over claustrofobie hadden enzo.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 08:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 22-03-2004 @ 20:18:
ik lag in een ring, dat zal het verschil geweest zijn. ik snapte al niet waarom mensen het over claustrofobie hadden enzo.
Die ring was een CT-scanner, geen MRI scanner.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 23-03-2004 @ 09:18:
Die ring was een CT-scanner, geen MRI scanner.
neenee, ik weet zeker dat het een MRI-scanner was. maar misschien dat in mijn geheugen de mri-scanner er iets anders uit ziet dan dattie in werkelijkheid is.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:05
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Snow White schreef op 21-03-2004 @ 11:19:
UH sorry hoor mevr ik ben snel op mn tenen getrapt maar op mijn foldertje dat ik overigens 2 x heb gehad want heb 2x zon scan gedaan stond dat ik een WALKMAN mee mocht nemen en niet alleen een bandje.. dus zo DAH is het niet!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:38
Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 23-03-2004 @ 17:05:
UH sorry hoor mevr ik ben snel op mn tenen getrapt maar op mijn foldertje dat ik overigens 2 x heb gehad want heb 2x zon scan gedaan stond dat ik een WALKMAN mee mocht nemen en niet alleen een bandje.. dus zo DAH is het niet!
Bij de meeste werkt (alle die ik gezien heb en op i-net vinden kan) werkt het toch met dat systeem dat snow white zegt... Maar hoe ging dat dan met jou walkman? want het is een zwaar sterkt magnetisch veld.. denk niet dat dat dan echt goed gaat...
Oud 23-03-2004, 17:28
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
er stond toen in dat foldertje dat ik een walkman mee mocht nemen met mn eigen muziek cd stond er 100% zeker te weten niet in...
maar goed t ging mij meer om die reactie (kwam heel afzeikend over op mij) niet om t gelijk te krijgen hoor...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:40
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 19-03-2004 @ 22:01:

hm... ik moest ook voor mn enkels, bij mij duurde het bijna 2 keer zo lang terwijl ik niet opnieuw hoefde ofzo omdat het fout ging ofzo..
en bij mij zeiden ze ook niet wanneer ik stil moest liggen, dat moest gewoon de hele tijd....
Oud 24-03-2004, 02:46
notbonefish
notbonefish is offline
een MRI scanner is een hele sterke magneet. sterk genoeg om een stuk metaal (zoals bijvoorbeeld een zuurstof-fles) met aanzienlijke kracht naar zich toe te trekken, wat heel gevaarlijk is voor de patient die toevallig in de weg zit. ook kan er in metalen implants inductie optreden, wat niet plezierig is voor de desbetreffende patient.

http://www.mercola.com/2001/aug/15/mri.htm
http://www.cnn.com/2000/US/09/15/mri.gun.mishap.ap/

en een link met plaatjes van diverse projectielen die vastzitten in een scanner:
http://www.simplyphysics.com/flying_objects.html
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten